Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet precies waar de discussie over gaat. Ik weet wel dat (gebeds)genezingen actueel zijn en ik zou het erg gaaf vinden als er meer ruimte komt in onze kerk. Met name is het dan belangrijk om de Heilige Geest de ruimte te geven omdat deze juist met kracht komt (zie handelingen 1-3). Ik denk dat dit er nog veel mist in onze kerken, maar ook blokkades zoals zonden of het ergens anders zoeken bijv in het occulte. (predikant die magnetiseren helemaal niet erg vindt). Er is toewijding nodig aan God en een openstelling voor de HG, als je niet wil komt Hij ook niet.
Ik geloof ook dat de HG aan iedereen wil geven om te bidden voor genezing en dat Jezus dan geneest. Het is niet voor enkele, de tekenen zullen alle gelovigen volgen (marc 16) er staat niet enkele. (ik weet, oude discussie en verschillende meningen over tekstuitleg) Wat we vragen in Jezus naam zal ook gegeven worden, natuurlijk wel zoals de Vader het wil. Maar als iemand genezing wil dan kunnen we niet weigeren om dan ook voor genezing te bidden. Er is nergens waar Jezus afkerig staat tegenover het genezen van iemand. Er zijn dus eigenlijk geen excusses mogelijk. Er gebeurde trouwens wel minder wonderen als er weinig geloof was bij de mensen, geloof heeft dus echt wel een factor en dat is ook logisch. Ik heb me er ook van afgekeerd dat geloof nodig is, maar ik heb gemerkt dat dit echt wel is. Als je niet gelooft dat Jezus kan genezen, hoe kan Hij dan genezen? Geloof in Jezus, Hij is niet alleen gestorven voor zonden, maar ook voor gezondheid en genezing. Is Jezus niet juist gekomen voor de zondaars, voor de zieken en de zwakke. Waarom doen we dan zo weinig voor hen? (ok beetje andere discussie)
Bovenstaande heb ik trouwens afgelopen vrijdag zelf ook meegemaakt. Ik ben genezen door Jezus! Op camping de betteld hadden we een genezingsdienst olv Martin Koornstra. Omdat ik savonds mee zou gaan bidden hadden we een teammeeting van de jeugdleiding daar. We wilden daarom eerst voor genezing voor elkaar bidden en ook om meer geloof te hebben voor savonds. Ik ben toen al deels genezen. Mijn rechterbeen is toen aangegroeid, verder is er gebeden voor mijn ontstoken oog, waar ik verder niet echt meer last van heb gehad. Voor mijn armen die ongelijk waren is ook gebeden. Eerst gebeurde er nog niks, maar God zei tegen iemand dat ik 3 keer moest kijken of het wel zo was. Hierna was het nog niet gebeurd, maar God zei tegen me en dat geloof had ik ook dat aan het eind van de avond allemaal goed zou komen. Ook voor mijn rug, mijn schouderbladen waren namelijk ongelijk, een stak veel meer uit en daardoor had ik veel rugpijn en last van rsi. Aan het eind van de avond was dit allemaal genezen!!! Halleluja! Mijn benen zijn gelijk, mijn armen gelijk, mijn rug recht en mijn heupen ook. Het bleek hoorde ik van mijn moeder dat mijn heup scheef stond, (en waar ik fisio voor heb gehad) hierdoor kwam het ook dat mijn been korter was. Hier ben ik van genezen en ik kan nu weer met hartelust huppelen en lopen. Ik heb nu geen last meer van mijn benen als ik te lang sta!! En mijn rug voelt zo goed aan!! Echt God is zo goed en geneest nog steeds vandaag, Hij is zo levend!!
Nog over de dienst savonds. Eerst hadden we lofprijs en aanbidding en maakten we God groot omdat Hij het is die geneest en bevrijd. God was met zijn Heilige Geest zo aanwezig merkbaar (sowieso op de betteld), deze avond nog veel sterker, echt machtig! Martin Koornstra hield een meditatie over de genezing van de man die door het dak werd gelaten en die Jezus genas op het geloof van de vrienden. Hij zei dat het belangrijker was dat we vergeven werden en het goed was met God dan dat er mensen genezen werden. Ook het geloof dat Jezus geneest is belangrijk, dit benadrukte hij, omdat de 4 vrienden ook geloof hadden voor genezing. Na de meditatie vertelde Martin een aantal genezingsverhalen en openbaarde God hem een aantal mensen die Hij ging genezen. Er werd een man van een pijnlijke heup genezen doordat zijn been aangroeide, er werd een jongen van zijn oog genezen en iemand die veel last had van der buik en darmen.
Hierna gingen we in tweetallen voor andere mensen bidden, omdat het niet Martin is die geneest, maar Jezus. Zowel jongeren als ouderen koppels baden voor genezing. Er zijn echt veel mensen genezen in Jezus naam. Zowel lichamelijk als psychisch. Wij (ik en de gene met wie ik bad) hebben een vrouw zien genezen die een jaar lang last van haar enkel had. Iemand waarbij we de handen oplegde en die genas van 2 pijnlijke knieen en ze was er zo verbaasd over dat God kon genezen! Maar het gebeurde! Als laatste hadden we voor iemand gebeden die last had van heel veel dingen. Maar halleluja God is goed! Ze is genezen van een te kort been, er is een rugwervel rechtgezet (wat ze voelde toen dat gebeurde), een kaak die niet meer goed open ging, een lui oog en ongelijke armen. Echt zo gaaf, God was echt aanwezig en genas ontzettend veel mensen. Dat Jezus leeft is echt zo'n realiteit, Hij leeft echt! Jezus geneest nog steeds en de Heilige Geest is echt krachtig aan het werk. Dit wil Hij ook in onze kerken doen, maar och stel je open voor de Heilige Geest, want Hij wordt teveel bedroeft en gedooft!
Dit was wat ik wilde zeggen, God is zo ontzettend goed en nu nog steeds bevrijder en Geneesheer!!!! We moeten minder aan onze kerk en theologie vast gaan zitten, maar meer aan de Vader, Jezus en de Heilige Geest. Gods koningkrijk moet verkondigd worden en niet alleen de rechte leer!