Auteur Topic: Incest  (gelezen 2852 keer)

Jumbala

• Bekijk profiel
Incest
« Gepost op: augustus 08, 2007, 08:40:32 pm »
Incestslachtoffers op christelijk erf hebben het vaak dubbbel moeilijk.
Voorstelbaar of niet?

pupurin1

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2007, 09:12:48 pm »
Is incestslachtoffer zijn niet gewoon an sich al moeilijk? Of je nou Christen bent of niet?

Ik zie nu een heleboel threads van je, en geen van allen onderbouw je met wat geschriften of feitelijk bewijs....waar haal je deze hypothese vandaan, waarom vraag je dit?

Jumbala

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2007, 09:28:42 pm »
Omdat ik zo'n twintig incest-slachtoffers persoonlijk ken en het opnoemen van allerlei boeken, "ik lach wel, maar ben niet blij," en die van Lenie Selles als incestslachtoffer wel kan gaan opnoemen, maar daar bleek op het sexulogie-topic, waar iemand zich het patentrecht van andermans sex toeëigende, geen interesse voor te zijn. Omdat ik me enorm "in mijn kloten geschopt" voel moet ik er een kant mee op.
Eén incestslachtoffer had haar hele leven onverklaarbare psychische klachten tot  de dader schuld erkende, toen was ze in één dag genezen.
Twee incest-slachtoffers kwamen in de prostitutie terecht. Vraag niet hoe ze eruit gekomen zijn, want dan word ik daarop weer aangevallen door degene, die meent patent te hebben op mijn sex en die van de vrouwen, die twee maal door een hel gegaan zijn.
En dan de daders. "Je hebt van die zaadvragende ogen." Een meisje van 14 kapot.
En dan die jongen, die spijt had dat hij als incestslachtoffer incest gepleegd had uit wraak en om zijn eigen trauma te verwerken.
Ach, tot wegwerpmens verdoemd, wat doe ik hier?

pupurin1

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2007, 09:32:03 pm »
Ehm, ik heb jouw in ieder geval nie zo behandelt, ik denk dat je diak2b bedoelt.
Ik vraag jouw gewoon wat, maar je reactie laat aan mij zien dat je interesse of wel heel ver gaat, je in die hulpverlening werkt of misschien....

Trouwens niemand heeft het patent op sex, wel een mening. Die mag iedereen uitten.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Incest
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:04:30 pm »

quote:

Jumbala schreef op 08 augustus 2007 om 20:40:
Incestslachtoffers op christelijk erf hebben het vaak dubbbel moeilijk.
Voorstelbaar of niet?
Licht dat eens toe Jumbala?

Jumbala

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:20:35 pm »
Kinderen krijgen door en vanuit hun opvoeding een vaderbeeld mee. In christelijke gezinnen kan bij de maaltijd uit de Bijbel worden gelezen en gebeden. Niks mis mee. Als zo'n vader zich vergrijpt aan z'n dochter nadat hij aan tafel uit de Bijbel heeft gelezen over een machtige Vader-God dan vernield hij zijn eigen vader-dochter-relatie, maar ook haar beeld van een vader-god-relatie. Haar vader kan een 'rotvader' en zijn god een 'rotgod' worden. Als papa nog een kerkelijke functie heeft ook kan het kind nergens heen, sex vernield, geloof vernield, door zwijgplicht bang in de kerk, broers en zussen mogen niks weten. mama gelooft het niet of praat de daad van papa goed, de aardse vader wordt tot een griezel en de hemelse vader kan het daardoor ook worden. Begrijp je het een beetje? Bedankt voor de vraag om uitleg.

pupurin1

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:29:29 pm »
Ik denk eerder dat de vader dan een hypocriet wordt genoemd, en God als surrogaat dient in dat soort gevallen.

Jumbala

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:38:45 pm »
Zo'n hypocrysie is funest voor z'n dochter, levenslang.

pupurin1

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:41:19 pm »
Het klinkt misschien hard, maar je kan ook boven zo'n gebeurtenis uitstijgen..lees mijn topic GESLAAGD maar eens, als je wilt. Daar staat een manier m dat te doen.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2007, 10:44:28 pm »

quote:

Jumbala schreef op 08 augustus 2007 om 22:20:
Kinderen krijgen door en vanuit hun opvoeding een vaderbeeld mee. In christelijke gezinnen kan bij de maaltijd uit de Bijbel worden gelezen en gebeden. Niks mis mee. Als zo'n vader zich vergrijpt aan z'n dochter nadat hij aan tafel uit de Bijbel heeft gelezen over een machtige Vader-God dan vernield hij zijn eigen vader-dochter-relatie, maar ook haar beeld van een vader-god-relatie. Haar vader kan een 'rotvader' en zijn god een 'rotgod' worden. Als papa nog een kerkelijke functie heeft ook kan het kind nergens heen, sex vernield, geloof vernield, door zwijgplicht bang in de kerk, broers en zussen mogen niks weten. mama gelooft het niet of praat de daad van papa goed, de aardse vader wordt tot een griezel en de hemelse vader kan het daardoor ook worden. Begrijp je het een beetje? Bedankt voor de vraag om uitleg.
beschrijf je nu een gebeurtenis of situatie die heel dicht bij jou persoonlijk komt, bijvoorbeeld familiekring of nog dichterbij?

Jumbala

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #10 Gepost op: augustus 09, 2007, 12:10:08 am »
Twee 'vriendinnen' overkwam het. Eén van hen belt me vaak op om advies als ze in de knoop zit. De ander redt zich prima. Het dichtste bij verzwijg ik liever.

Summer Storm

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #11 Gepost op: augustus 09, 2007, 01:39:48 am »
ik ken in mijn omgeving geen incest slachtoffers. in de kringen waar ik ben opgegroeid wordt het onderwerp als lava in de hand gehouden...het is te pijnlijk en te zwaar.
dat dit onderwerp geen plek heeft in de kerk (preken) vind ik schandalig.
dominees hebben hopelijk enige invloed in de gedachtengang van mensen.
kinderen én ouders moeten weten welke grenzen er zijn en hoe die grenzen verdedigt / gerespecteerd moeten worden door het individu, de opvoeder én de omgeving die incest detecteert. en ouders mogen best weleens met het schaamrood op de kaken een stevige preek over incest horen vind ik.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2007, 01:41:04 am door Summer Storm »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2007, 01:02:22 pm »

quote:

Jumbala schreef op 09 augustus 2007 om 00:10:
Twee 'vriendinnen' overkwam het. Eén van hen belt me vaak op om advies als ze in de knoop zit. De ander redt zich prima. Het dichtste bij verzwijg ik liever.
maar het "is" er wel  en laat niet los, momenteel heb ik hulp via Elliag in Almere, mij is ook het nodige overkomen, ken jij Elliag?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Incest
« Reactie #13 Gepost op: augustus 09, 2007, 01:05:50 pm »

quote:

en ouders mogen best weleens met het schaamrood op de kaken een stevige preek over incest horen vind ik.
....of over de onwil sexueel misbruik van een kind buiten het gezin bespreekbaar te maken en als feit te aanvaarden, wat onmogelijk is en waarvan de effecten jarenlang kunnen doorsudderen omdat er geen basis van vertrouwen is gegroeid door de opvoedingstijl....