Auteur Topic: Gereformeerd in Rotterdam  (gelezen 3528 keer)

Eef

• Bekijk profiel
Gereformeerd in Rotterdam
« Gepost op: maart 24, 2007, 02:58:34 pm »
Ik ben hier nieuw en heb dit nog nooit gedaan, dus ik hoop dat ik dit bij het goede stukje plaats..

Ik heb een vraag. Ik geloof al mijn hele leven in God. Ik ben Christelijk (Hervormd) opgevoed, maar ons gezin ging niet naar de kerk (daar doen mijn ouders niet aan) en ik ben ook niet gedoopt (mijn ouders vonden dat ik een vrije keuze moet hebben in het geloof). Maar nu ben ik zover dat ik graag naar de kerk wil gaan en ook veel meer met het geloof wil doen dan ik altijd heb gedaan.
Mijn vriend zit bij de gereformeerde gemeente. Op zich voel ik me daar wel thuis, maar ik wil graag in Rotterdam zelf wat meer met het geloof doen. Ik vind het alleen moeilijk om hier in contact te komen met mensen, die ongeveer in hetzelfde schuitje zitten als ik of die mij een beetje wegwijs willen maken..  

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Liefs Eef

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2007, 04:58:34 pm »
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2007, 05:00:58 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 24, 2007, 07:54:40 pm »
Mocht je een keer naar een GKv in Rotterdam willen, dan kun je wel een keer met mij mee naar de kerk in Delfshaven. Ook zijn er genoeg mogelijkheden hier om wat meer kennis te maken met wat het betekent om christen te zijn. Mijn mail-adres staat in m'n profiel.
(Ik ben er zelf geen lid, maar m'n verloofde wel, en op het moment ben ik heel regelmatig in het weekend in Rotterdam. Ik kan je dus in ieder geval op weg helpen als je dat wilt)
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2007, 07:58:42 pm door Fotogravinnetje »
computerfout: een vreemde een in de byte

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 24, 2007, 09:04:41 pm »
Of naar centrum............

Maarr..onze alpha gaat dit voorjaar helaas niet door, maar ideetje voor komende zomer?
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 24, 2007, 09:48:14 pm »
Ik ben toch wel benieuwd hoe je kinderen vrij in het geloof zou kunnen opvoeden. Je ontkomt er niet aan een aantal keuzes te maken lijkt me. Bijvoorbeeld of je de protestantse of de rooms katholieke visie op maria volgt. Of dat je evangelisch of meer behoudend de tongentaal en de Geest benaderd. En zo kan ik nog wel wat dingen bedenken.
Maar goed, als je werkelijk geinteresseerd bent in de ger. gemeenten dan zou ik eens kijken naar mijn post in Informatie over gereformeerden en hun geloof en dan vooral de site waar ik een linkje naar gelegd heb.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2007, 12:42:00 am »
Eef,

Nog ff serieus,

Zoals ik in mijn vorige post aangaf:
Ik weet niet of je de alphacursus kent? Komt er eigelijk op neer: voor mensen voor wie geloven nieuw is, een soort van basiscursus christelijk geloof en voor mensen die al geloven een goede opfriscursus.
Er draaien ik dacht iets van 18 cursussen in rotterdam maar de cursus waar ik coordinator van ben gaat dus uit van de GKV Rotterdam Stad. Zoals gezegd liggen wij dit voorjaar stil, maar gaan we in principe dit najaar weer van start. Deelnemers hadden we in het verleden van binnen en van buiten en van alle soorten en maten, dus er tussen passen doe je zeker.
Verder hebben we binnen de GKV althans ook ontmoetingsgroepen draaien die weer een vervolg zijn op de alpha.
Maarr..mocht je interesse hebben, zou ik zeggen, trek eens aan de bel.
Onze info staat op: www.alpha-cursus-rotterdam.nl en dan cursus 18, daar kan je ook de nodige info vinden waaronder mijn 06 nummer of rechtstreeks op www. alphainfo.nl

Er is in ieder geval genoeg te doen in de stad, ook met het christelijk geloof!

Eef

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2007, 11:38:45 pm »
Dankjulliewel voor alle berichtjes.. Ik reageer een beetje laat, maar ik zou graag aan de alphacursus van dit najaar meedoen. Heeft iemand daar ervaring in hoe dat precies in zijn werk gaat?

Alvast dankjewel!

Eef

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 02, 2007, 11:42:17 pm »

quote:

Eef schreef op 02 juli 2007 om 23:38:
Dankjulliewel voor alle berichtjes.. Ik reageer een beetje laat, maar ik zou graag aan de alphacursus van dit najaar meedoen. Heeft iemand daar ervaring in hoe dat precies in zijn werk gaat?

Alvast dankjewel!

Eef
aanmelden  :+  of klikken op http://www.alpha-cursus-rotterdam.nl/
Mail me maar als je wat wilt weten

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 03, 2007, 09:42:17 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 24 maart 2007 om 19:54:
(Ik ben er zelf geen lid, maar m'n verloofde wel, en op het moment ben ik heel regelmatig in het weekend in Rotterdam. Ik kan je dus in ieder geval op weg helpen als je dat wilt)

Komt Ballie daar ook wel eens? Heb hem nog nooit gezien daar..  8)7
(kan ook aan m'n eigen kerkgangfrequentie liggen)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 03, 2007, 09:57:39 am »
Hoi Eef!

Ik ben heel lang actief geweest als Alpha-leider en zit ook nu nog in de organisatie van Alpha (helaas in het Hoge Noorden dus ik kan je niet direkt van dienst zijn  :+ ) maar ik kan je wel het één en ander vertellen.

Ten eerste is Alpha een goed bedacht en "vaststaand" concept, zodat alle Alpha-cursussen, waar ze ook van uit gaan, in principe dezelfde inhoud hebben. Het maakt dus niet uit bij welke kerk je de Alpha gaat volgen, kies daarom een cursus die gegeven wordt door mensen waar je wat mee hebt, bijvoorbeeld een studentenalpha, (ik kan niet helemaal uit je post opmaken in wat voor levensfase je zit?) of een Youth Alpha als je nog tiener bent. Je kunt ook kiezen voor Alpha op een avond van de week die jou goed uitkomt, er zijn er zoveel dat er vast voor iedere avond wel een cursus is, het is belangrijk dat je zoveel mogelijk van de avonden volgt.

Ten tweede, de meeste Alpha-cursussen hebben een "startavond" die officieel niet bij de cursus hoort maar waar praktische uitleg over de cursus gegeven wordt, waar je je kunt opgeven en hoort hoe alles in z'n werk gaat. Het lijkt me handig om contact op te nemen met de mensen die op de site van Alpha Rotterdam staan om te vragen wanneer de startavond is. Kun je die dag niet, dan zijn die mensen ongetwijfeld bereid om je uitleg te geven.

Tenslotte: Alpha bestaat uit 14 cursusavonden en een weekend. Het weekend is ontzettend belangrijk en leuk, vraag direkt wanneer het weekend valt en zorg dat je mee kan!
Bombus terrestris Reginae

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2007, 09:47:25 pm »

quote:

Joesoef schreef op 03 juli 2007 om 09:42:
[...]

Mwah, ik geloof dat ik nog vaker daar in Delfshaven aanwezig ben dan Wybje zelf... ;) (en ja, best mogelijk dat je elkaar dan steeds misloopt... :P )
computerfout: een vreemde een in de byte

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2007, 01:30:26 pm »
Eef,

Wij zitten van 23 t/m 27 juli in crooswijk op een plein in de stad. (Daar zit een sonrise project (sport en evangelisatie) en wij zitten daar namens de alpha ook met een informatiegebeuren. Mocht je behoefte hebben aan mondelinge info, dan ben je van harte welkom om eens langs te komen.
Ik ben er zelf alle avonden en do + vr de gehele dag. Maar er zijn ook andere mensen van ons die week aanwezig om de nodige info te geven.

Voor de preciese lokatie: http://www.sonrise-rotterdam-centrum.nl/Kaart.html

Ik hoor et wel! :*)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 09, 2007, 08:20:53 am »

quote:

Joesoef schreef op 03 juli 2007 om 09:42:
[...]

Als alles goed gaat ga ik zondag naar de dienst van 19:00 :)
Pinkeltjefan