quote:
Dan moeten we die tv, boeken, verhalen, films en familieleden ook maar snel verbieden.
quote:
voor de veteranen, de overlevenden is het gewoon onbeschrijflijk pijnlijk om te moeten ervaren dat er mensen zijn die Mein Kamp vrij verkrijgbaar willen zien.
Oh? Ik dacht dat boekverbranden nu juist één van die dingen was waar die veteranen tegen gevochten hebben?
quote:
waarom moeten de gedachten van dat monster vrij verkrijgbaar zijn?
Hitler neerzetten als een monster is vooral een prettige, na-oorlogse manier om geen vragen te stellen over zaken die voor EN NA 1945 in veel westerse landen vrij normaal waren. Ik daag je uit te onderbouwen, niet slechts na te praten, waarom Hitler zodanig afwijkend was voor zijn tijd, dat hij een monster genoemd zou moeten worden, terwijl we, pak hem beet, Winston Churchill mogen beschouwen als één der grootste britten uit de geschiedenis. Waren beide politici werkelijk zo verschillend in hun opvattingen? Toon maar aan, en ik zal ieder argument van je weerleggen (ik heb wat documentatie bij de hand, maak je geen zorgen)
quote:
serieus....wat is er in vredesnaam zo intrigerend aan deze man z'n gruwelijke hersenspinsels?
Je hebt ze blijkbaar niet gelezen?
quote:
elk vorm van hitler-verering wijs ik af.
Iedere vorm van naief geblaat om de vrijheid van meningsuiting aan banden te leggen en volwassen burgers als onmondige kinderen te behandelen, is anders netjes passend in het straatje van dergelijke vereerders.
quote:
ik zie de verdediging van dat boek een beetje zo.
Dan zie je het, met alle respect, tamelijk dom. Maar schrijf Plasterk een brief, om hem te vertellen dat hij Hitler vereert, eens zien wat hij er van denkt.
quote:
kan je overdreven vinden...
Nee, wel dom, naief, en op een fascistoïde manier gevaarlijk.
quote:
maar die tijden willen we vergeten voor een reden.
Dat jullie (wie is jullie?) graag je kop in het zand steekt, zal vast een reden hebben. Maar ga je die ook met ons delen?
quote:
niet omdat het saai vinden. nee het is niet saai. maar het is onnodig om ruchtbaarheid aan hitler's boek te geven. dat boek verdient m.i. een stille dood.
Ja, en nu die reden dus?
quote:
en nee ik ken het boek natuurlijk niet. hoe kan ik anders zo fel hierop posten
ik ga toch zeker niet posten over zaken waar ik wél verstand van heb

" class="smiley" />
Dat blijkt.