Auteur Topic: PINKPOP!  (gelezen 4811 keer)

pupurin1

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Gepost op: juni 03, 2007, 04:02:49 pm »
Heel simpel;

1. is er iemand van jullie geweest?
2. Wat vonden jullie ervan?

Ik vond zelf de scissor sisters, smashing pumpkins en linkin park het best. En toen om 4 uur snachts terug in Groesbeek.....iedereen genoot mee van ons gezang. 'Go on and take your momma out all night'

Macguinness

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2007, 08:13:56 pm »
Nee, ik ben er niet geweest, maar ik heb savonds wel de samenvatting gezien, jammer dat ze niet gewoon de hele dag meer uitzenden. :'(

Ik vond de kwaliteit van de bands wel redelijk, niet spectaclair, maar toch altijd wel leuk om te zien.

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2007, 08:19:15 pm »
linkin park moet toch altijd de moeite waard zijn?
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2007, 09:09:55 pm »
Beetje laat  dit topic, lijkt me.

Vivine

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2007, 10:12:04 pm »
Beter laat dan nooit! Ik ben 3 dagen geweest, maar dat heeft de TS al in mijn weblog gelezen..Linkin Park was wel goed vond ik...iedereen stroomde meteen naar de main stage toen zij begonnen te spelen...en bij de afsluiter, de Smashing Pumpkins, liep iedereen weg...miss hadden ze het beter om kunnen draaien. Maar Linkin Park is gewoon bekender, en de Smashing Pumpkins zijn een tijdje uit beeld geweest, dus niet vreemd dat men dat niet echt kent..
Ik vond de Smashing Pumpkins wel een van de beste bands, samen met Iggy Pop & the Stooges en Muse en Marilyn Manson. De muziek van MM doet mij niet zo heel veel, maar je moet hem gewoon een keer gezien hebben, als hij daar toch speelt.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2007, 02:55:04 pm »
ik heb maandag wel even gekeken, maar was ook niet zo erg onder de indruk van wat ik zag. Muse zag er ok uit, maar een beetje inspiratieloos, anders dan anders. Jammer dat de smashing pumpkins niet uitgezonden werden, ik was wel benieuwd hoe die na hun comeback zouden zijn.

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #6 Gepost op: juni 05, 2007, 10:48:19 am »
Ik ben op maandag geweest!
Eindelijk m'n idolen in levende lijve gezien.
Ik luister al sinds m'n 15e naar Korn en nu heb ik ze live gezien. Echt waanzinnig!
Gelukkig stonden we helemaal vooraan tegen het hek en niet middenin de moshpits...
Het nr Good God blijft echt geweldig! tja.de teksten zijn niet altijd om over naar huis te schrijven vanuit christelijk oogpunt...maar ze spreken mij persoonlijk wel aan.

zelfgemaakt filmpje...de plek was trouwens echt wel redelijk. Jonathan Davis kon je in het echt goed zien. En je stond tegen hek, dus weinig geduw.
http://www.youtube.com/watch?v=S4zxmXYYQ2Y

Evanescence vond ik ook helemaal te gek! Dat Amy Lee vals zong daar merk je niks van als je vooraan staat en de boxen je letterlijk wegblazen. Echt ontzettend gaaf!

Giel Beelen kondigde 30 Seconds To Mars aan in de stromende regen...
Giel Beelen: Welke meiden zijn er allemaal nat?
10 seonden later: Welke meiden zijn er allemaal nat van Jared Leto?
En gelukkig vertrok deze puistenkop en kwam hollywood hunk Jared Leto om z'n kunstje te doen.
En dat deed hij echt heel erg goed! Alleen...welke Pinkpopper doet nou een signeersessie?
Dat doe je niet op Pinkpop....
het nr The Kill
http://www.youtube.com/watch?v=z2wa6t2K_6A

Stone Sour vond ik ook superbruut.
Vriend zei dat het softrock was en wilde daarom wel vooraan staan. Seconden nadat ze begonnen draaide hij zich naar me om en zei: uhm...volgens mij vind jij deze stijl leuker dan ik...
Bleek dat de zanger van Stone Sour een ex Slipknot zanger was...

The Sciccor Sisters zijn geweldig! Jump Till Your Tits come out...
Die lui hebben echt geweldige nrs...
She's My Man is echt te gek.
op m'n hyves staan filmpjes die ik gemaakt heb van Korn, 30 Seconds to Mars.

enneh..Muse inspiratieloos? Als ik'ergens spijt van heb, dan is het wel dat ik niet naar Muse ben geweest. Die lui zijn live zoooo strak en zuiver aan het spelen.....daar kan geen band tegenop.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2007, 10:57:37 am door Summer Storm »

Macguinness

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #7 Gepost op: juni 05, 2007, 11:56:45 am »
Gaat "Good God" over God?

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2007, 01:00:07 am »
Werkelijk waar geen flauw benul van. En het is nagenoeg niet te verstaan.
Verder verpest ik niet graag de illussie met lyrics.com
 8)
dan kan ik zowat 90% van m'n cd's wegknikkeren.

90 seconden later...
ja nu kon ik het dus niet laten.
ik heb de tekst bekeken.
good god kun je zien als een schreeuw van woede richting z'n moeder en vader die hem jarenlang sexueel hebben misbruikt.
good god als een teken van onmacht...
« Laatst bewerkt op: juni 06, 2007, 01:03:09 am door Summer Storm »

Vivine

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2007, 06:52:50 pm »

quote:

Summer Storm schreef op 05 juni 2007 om 10:48:

Evanescence vond ik ook helemaal te gek! Dat Amy Lee vals zong daar merk je niks van als je vooraan staat en de boxen je letterlijk wegblazen. Echt ontzettend gaaf!

Grappig dat sommige mensen voor echt totaal verschillende bands naar een festival komen...de bands die jij opnoemt vond ik juist minder leuk.
Korn heb ik van helemaal achteraan bekeken. Dat is natuurlijk wel minder leuk dan wanneer je tussen de fans staat. Maar Amy Lee was verschrikkelijk. Ik zag het naderhand op tv en ben blij dat ik Evanescence niet ben gaan bekijken. Als ze live altijd zo zingt, snap ik niet dat die band nog bestaat. 30 seconds to Mars en Stone Sour heb ik ook niet gezien..

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2007, 11:48:34 am »
de charme van een life performance maken je echt blind voor kwaliteit.
scheurende riffs en de hoge noten en de tekst...ach daar doe je 't om.
wil je perfecte sounds? koop dan gewoon de cd.
al is muse een uitzondering...

LvanHarten

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2007, 10:57:02 am »

quote:

Summer Storm schreef op 06 juni 2007 om 01:00:
Werkelijk waar geen flauw benul van. En het is nagenoeg niet te verstaan.
Verder verpest ik niet graag de illussie met lyrics.com
 8)
dan kan ik zowat 90% van m'n cd's wegknikkeren.

90 seconden later...
ja nu kon ik het dus niet laten.
ik heb de tekst bekeken.
good god kun je zien als een schreeuw van woede richting z'n moeder en vader die hem jarenlang sexueel hebben misbruikt.
good god als een teken van onmacht...

Kijk uit met wat je zegt. Je weet dus dat 90% van je muziek de naam van God te schande maken. Onderzoekt alles, behoud het goed. Je kan niet je ogen sluiten voor wat je weet. Zo verlochen je Jezus Christus. Head, de gitarist en medeoprichter van Korn is er uit gestapt omdat hij tot geloof is gekomen. Hij wil het er niet eens over hebben!
Je pakt nu één tekst. Er zijn teksten over verkrachtingen (en nee, niet die van zijn ouders op hem), drugsgebruik (Take the needle...etc.) en veel meer.

Neem van mij aan, je cd's weggooien kan ook rust geven en zorgt er voor dat er minder tussen jou en God in staat. Mijn collectie met alle cd's van bands als Machine Head, Korn, Tool, A Perfect Circle, Coal Chamber, Fear Factory, Pantera, Led Zeppelin en meer, weggegooid. Ik had er niet veel moeite mee na het zien van de DVD "They sold their souls for rock & roll". Ik mis ze ook niet. Ik ben een stuk rustiger en opgewekter geworden.
Ik vond Korn geweldig, werkelijk waar! Dacht me volledig te kunnen vinden in de teksten. Clown gaat over dat Jonathan wordt gepest en uitgemaakt wordt voor homo, onterecht. Bij mij iedem en dacht, dit is het! Muziek beïnvloed je alleen meer dan je denkt.
Check is http://muziekenchristenzijn.nl. Staan nuttige dingen op.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2007, 11:49:21 am »

quote:

LvanHarten schreef op 10 augustus 2007 om 10:57:
[...]

Ik had er niet veel moeite mee na het zien van de DVD "They sold their souls for rock & roll".

Dat die dvd bol staat van hele en halve onwaarheden en manipulatieve technieken maakt dan niets uit?

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2007, 01:19:33 pm »

quote:

LvanHarten schreef op 10 augustus 2007 om 10:57:
[...]
en zorgt er voor dat er minder tussen jou en God in staat.

over wie heb je het nu? over mij persoonlijk of over mensen in het algemeen?

over dat dvdtje...die hebben wij met de bijbelkring vorig jaar bekeken.
toen ik die amerikaanse commentator stem en die stemmingmakende muziek erbij hoorde haakte ik al af. marilyn manson beschuldigen van Columbine...wat een nonsens.
(die knakker is een jaar weggebleven uit die staat. charlton heston kwam 2 week later een pleidooi voor vrij-wapen bezit houden daar......wie is hier nou eigenlijk the bad guy?)
dus die dvd kon mijn aandacht niet goed vasthouden.
in de eerste minuut:" I like this opportunity to forewarn you to brace yourself.what you're about to see is hardcore truth.   there are some very graphic scenes...."
ik heb in die hele dvd geen schokkende beelden gezien....
het meest schokkende wat ik zag dat waren de spice girls, backstreetboys, christina aguilera en ricky martin die tot losbandigheid zouden oproepen ofzo....
er staan in de dvd talloze quotes van rock artiesten van vroeger....maar ik durf 1000 euro te wedden dat de helft van die quotes zijn genomen uit de tijd van de flower power...die artiesten waren voortdurend onder invloed van pyschedelische drugs. het is flauw dat zo'n dvd er een eng muziekje onder zet en met heel veel bombarie de boodschap uit z'n verband rukt. de dvd noemt de goede speech tijdens de grammy awards  hypocriet. de ceo vertelde dat geweld nooit het doel van muziek is, maar dat muziek juist heel veel goede dingen kan creeëren. jakkes wat een bagger dvd is dat...er zit een bepaalde eng Family Asociation of America-sausje overheen (Zwaar gesponsord door republikeinen).
en dat trek ik niet. de helft van m'n BG groep vond het een baggerfilm.
alleen de mensen van EO-jongerendag en Opwekking werden opgewekt door de film.
nee de dvd heeft niks bij mij veroorzaakt. alleen ergenis. vooral ook door die afgrijselijk irritant stem die bijbelstukken en quotes voordraagt...met onheilspellende bombastische muziek erbij....de tekst omringt door hel-vuur enzo....nee dank je.
dat krijgt bij mij geen voet aan bodem.
Ozzy Osbourne zingt een lied voor Crowley....: http://www.youtube.com/watch?v=pdlS7tab5rQ
juist...crowley is gewoon een amateur tovenaar...en iedereen tuinde erin.

er staan genoeg dingen tussen mij en God in. dingen die ik niet wereldkundig wil maken. maar ik kan je verzekeren...muziek is daar in mijn beleving geen onderdeel van. eerder andersom. hoe ironisch je het ook kunt vinden. zelfs de muziek van Korn zet mij aan het nadenken over het geloof en over eigen gevoelens. muziek is voor mij ontspanning. zoals ik al eerder aangaf...ik ga geen analyses loslaten op muziek over de teksten. ik gebruik wat ik hoor voor mijn eigen leven. wat ik niet hoor...horen anderen weer. muziek is persoonlijk.

als je zo consequent je cd's hebt weggekwakt....(knap van je. maar...ik doe het niet)
zou je dat ook met je films doen? in elke grote productie zitten goddeloze zaken.
als je echt consequent bent moet je die ook weggooien. boeken waarin onchristelijke dingen gebeuren moet je dan dus ook weggooien.
als ik al iets zou weggooien, dan zou ik consequent zijn en dus niet alleen muziek weggooien.

de nieuwe clip van korn...komisch en politiek getint...mensen worden dommer en dommer...leuk onderbouwt.
http://www.youtube.com/watch?v=VntFEWF8I8A
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2007, 01:57:24 pm door Summer Storm »

LvanHarten

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2007, 10:34:48 am »

quote:

[...]
over dat dvdtje...die hebben wij met de bijbelkring vorig jaar bekeken.
toen ik die amerikaanse commentator stem en die stemmingmakende muziek erbij hoorde haakte ik al af. marilyn manson beschuldigen van Columbine...wat een nonsens.
...
als je zo consequent je cd's hebt weggekwakt....(knap van je. maar...ik doe het niet)
zou je dat ook met je films doen? in elke grote productie zitten goddeloze zaken.
als je echt consequent bent moet je die ook weggooien. boeken waarin onchristelijke dingen gebeuren moet je dan dus ook weggooien.
als ik al iets zou weggooien, dan zou ik consequent zijn en dus niet alleen muziek weggooien.

Klopt en klopt. Maar als je zo'n dvd kijkt moet je bedenken dat bepaalde dingen misschien wel waar zijn. Dat Aleister Crowley een amateur Tovenaartje was heb je wellicht van iemand gehoord en dacht je, mooi ik heb een excuus! Waarom zeg ik dit?! Als jij jezelf verdiept in die man praat je echt anders over hem. Als jij in God en Christus geloofd, geloof je ook in een Satan, een hel en demonen. Als je dat doet, geloof je ook dat Aleister Crowley meer dan een tovenaartje was.

Als jij zegt dat 90% van je teksten niet zuiver zijn vind ik het simpel om te zeggen dat het je aan het denken zet. Het is prima hoor, maar als dat het met je doet en je bedenkt dat die tekst de grootheid van God naar beneden haalt maar je blijft er naar luisteren vraag ik me af in hoeverre je de Here God groot wilt maken! Het draait om Hem, niet om jou. Hem komt de eer de lof en de macht toe. Humanisme is ook het ontkennen van God. Het groot maken van de mens is precies wat de duivel wil. Korn verkondigd humanisme. Ze zetten je op een verkeerde manier aan het denken!

In een hoop films zit ook een hoop troep. Weggooien idd! Theo Maassen vond ik geweldig. VOND, totdat ik hem in zijn laatste show op een hele grove manier God en Christus naar beneden zag halen. Hoe dichter ik bij God leef, hoe gemakkelijker het is om de tv uit te zetten en niet eens meer de behoefte te hebben naar hem te luisteren. Hij heeft nuttige dingen gezegt, maar daarmee houd het op. Seks in fimls wordt met de keer ongemakkelijker voor mij aangezien ik God aan me vole trekken die duidelijk maakt dat het niet goed is.

Mij gaat het er om dat je een keuze voor God maakt en niet dat je elk stukje tekst gaat analyseren. Maar jij weet dat 90% niet zuiver is. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden! Zo'n dvd zet je wel aan het denken net zoals jij zegt dat Korn dat doet. Stel dat 10% waar is van die DVD, dan is dat al veel. En geloof me, ik ben me er behoorlijk in aan het verdiepen, en het is zo! Schrijf het niet af omdat een Americaantje het zegt.

En ja, dit is voor iedereen. Tegen jou uitgesproeken, maar er zijn heel veel mensen die niet die radicale keus durven of kunnen maken en ik hoop dat ik ze er toe aan kan zetten. Lees het boek van Brian "Head" Welch is (Ex-gitarist van Korn). Erg evangelisch en Americaasn op het laatst. Maar één ding is zeker. Hij twijfelt er niet aan dat God vraagt om zijn leven voor hem te lijden en daarbij de aardse dingen los te laten.

Meer zeg ik niet. behalve dat ik je vraag bij jezelf na te gaan of je voor God wilt leven of de muziek je meer waard is dan God.

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2007, 06:24:25 pm »
Heb je nog een tv en radio? Want alleen zonder die media kun je nog enigzins ontsnappen aan zaken die jij verderfelijk vind.
De dvd heeft goede kanten. Maar de dvd heeft komt op mij over als stemmingmakerij.
Wat mij stoort aan jou reactie is dat je nogal belerend overkomt en dat je jouw theorie boven alle andere theoriën verheft. (Ik ervaar jouw post als belerend omdat je veel in de gebiedende wijs zinnen vormt ) Ik raad je aan om te proberen te accepteren dat ik misschien nooit zo zal denken als jij.
Ik heb geaccepteerd dat God met iedereen een eigen plan heeft. Ik heb ook niet de behoefte om retorische vragen te gaan beantwoorden. Want uiteindelijk trek jij dan weer conclusies die ik niet trek en dan begint het hele liedje weer van vooraf aan en dus komen we niet verder. Want we zitten niet op 1 golflengte, óf je probeer via een omweg dingen duidelijk te maken.
Ik riep wel heel snel 90% maar het zal vast nog wel meer zijn.
Aan de andere kant roept de muziek van Korn bepaalde emoties op tijdens het luisteren, die juist helpen om andere emoties te verwerken. Zo werkt het meestal met hardrock muziek. Een poosje in je leven kun je je indentificeren met de muziek.
Echter veréénzelviging met het gedachtengoed is van een totaal andere orde. De meeste rockliefhebbers nemen in het ware leven afstand van de teksten en de bandleden zelf zijn echt niet slechter dan jij en ik ofzo. Ik er misschien wat vrijzinniger in, maar ik pleit ervoor dat mensen hun eigen weg vinden in het dagelijks leven en dat ze zelf moeten ondervinden wat voor gevolgen hun keuzes zijn. En dat alles met God in gedachten. Ik geloof niet dat muziek weggooien de oplossing is. Stel dat 10% van de dvd waar is...dan nog hoeft het niet te betekenen dat de muziek van Korn slecht is, aangezien de dvd alles wat korte truitjes draagt en zwarte kleren bezit afkraakt. En al zou de dvd door de EO gemaakt zijn op een totaal andere manier...dan nog zou ik er het mijne van denken. Van mij mag je je afvragen in hoeverre ik God naar beneden wil halen. Maar alleen het feit dat jij op die manier over mensen denkt, leert mij al dat jij en ik niet op 1 golflengte zitten.

pupurin1

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2007, 12:44:27 am »

quote:

LvanHarten schreef op 13 augustus 2007 om 10:34:
[...]

Klopt en klopt. Maar als je zo'n dvd kijkt moet je bedenken dat bepaalde dingen misschien wel waar zijn. Dat Aleister Crowley een amateur Tovenaartje was heb je wellicht van iemand gehoord en dacht je, mooi ik heb een excuus! Waarom zeg ik dit?! Als jij jezelf verdiept in die man praat je echt anders over hem. Als jij in God en Christus geloofd, geloof je ook in een Satan, een hel en demonen. Als je dat doet, geloof je ook dat Aleister Crowley meer dan een tovenaartje was.

Wat een inzicht, maar wat heeft aleister crowley nou te maken met dit onderwerp?

Als jij zegt dat 90% van je teksten niet zuiver zijn vind ik het simpel om te zeggen dat het je aan het denken zet. Het is prima hoor, maar als dat het met je doet en je bedenkt dat die tekst de grootheid van God naar beneden haalt maar je blijft er naar luisteren vraag ik me af in hoeverre je de Here God groot wilt maken! Het draait om Hem, niet om jou. Hem komt de eer de lof en de macht toe. Humanisme is ook het ontkennen van God. Het groot maken van de mens is precies wat de duivel wil. Korn verkondigd humanisme. Ze zetten je op een verkeerde manier aan het denken!

Hallo, een soort van humanist hier, en een fan van Korn. Korn spreekt van het goede in mensen, en de verkeerde dingen die er kunnen gebeuren. Waar haal je dit vandaan, bronnen graag!

In een hoop films zit ook een hoop troep. Weggooien idd! Theo Maassen vond ik geweldig. VOND, totdat ik hem in zijn laatste show op een hele grove manier God en Christus naar beneden zag halen. Hoe dichter ik bij God leef, hoe gemakkelijker het is om de tv uit te zetten en niet eens meer de behoefte te hebben naar hem te luisteren. Hij heeft nuttige dingen gezegt, maar daarmee houd het op. Seks in fimls wordt met de keer ongemakkelijker voor mij aangezien ik God aan me vole trekken die duidelijk maakt dat het niet goed is.

Nee, Seks is verkeerd, stout, stout......of is het juist iets heel erg moois, wat best bekeken mag worden?

Mij gaat het er om dat je een keuze voor God maakt en niet dat je elk stukje tekst gaat analyseren. Maar jij weet dat 90% niet zuiver is. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden! Zo'n dvd zet je wel aan het denken net zoals jij zegt dat Korn dat doet. Stel dat 10% waar is van die DVD, dan is dat al veel. En geloof me, ik ben me er behoorlijk in aan het verdiepen, en het is zo! Schrijf het niet af omdat een Americaantje het zegt.

ik heb de DVD bekeken, en heel hard gelachen, at een bangmakerij. Een band als Korn heeft geen hits door een band met de duivel, ze werkten hard, en kregen een hit.

En ja, dit is voor iedereen. Tegen jou uitgesproeken, maar er zijn heel veel mensen die niet die radicale keus durven of kunnen maken en ik hoop dat ik ze er toe aan kan zetten. Lees het boek van Brian "Head" Welch is (Ex-gitarist van Korn). Erg evangelisch en Americaasn op het laatst. Maar één ding is zeker. Hij twijfelt er niet aan dat God vraagt om zijn leven voor hem te lijden en daarbij de aardse dingen los te laten.

Meer zeg ik niet. behalve dat ik je vraag bij jezelf na te gaan of je voor God wilt leven of de muziek je meer waard is dan God.
Wat een gewetensvraag, hoe kan diegene nu nog nee zeggen. Dus doe 'of' kan je net zo goed weglaten. Ik ben trouwens niet goed in dat quoten...
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2007, 12:45:45 am door pupurin1 »

drentenaar

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2007, 02:49:23 pm »
Iemand nog naar PinkPop Classic geweest, zaterdag j.l.?
Vriendjes-van-vroeger van mij wel (nog uit mijn Maastrichter jaren):  

Nu.nl. meldde zondag 13 augustus j.l. daarover o.a.:

quote:

Pinkpop Classic krijgt volgend jaar een vervolg. De eerste editie van dit festival met bands die ook in de jaren '70 en '80 al op Pinkpop speelden, bleek zaterdag een groot succes, zodat Pinkpopbaas Jan Smeets tevreden een vervolg aankondigde. Zeven bands traden zaterdag aan voor een publiek van ongeveer 9000 vijftigers en zestigers. Het festival was bedoeld voor iedereen die in zijn jonge jaren Pinkpop bezocht en de bands van toen opnieuw wil zien. Voor zover ze nog bestaan, natuurlijk.
Voor afsluiter Status Quo, die in 1974 van Pinkpop de springplank voor zijn Europese doorbraak maakte, was dat geen probleem. De Britse rockband draait al meer dan veertig jaar mee, en wist ook zaterdag het publiek in extase te krijgen.
Hetzelfde gold voor de openingsact van de Limburgse kolderrockers van de Janse Baggen Band die in 1983, een jaar na een optreden op Pinkpop, landelijk doorbraken met de hit "Sollicitere" en in Limburg nog steeds volle zalen trekt.
Maar veel muziekfans waren toch teleurgesteld dat een band als Marillion niet met de oorspronkelijke zanger op de planken verscheen. Over andere bands waren de meningen verdeeld.
Willy DeVille is volgens velen nog slechts een schim van zichzelf, hoewel zijn Spanish Stroll nog steeds indruk maakte.
Raymond van het Groenewoud leek vooral doende met het uitknijpen van zijn ziel, en zoveel leed dreef menigeen naar de naburige frietkot of hamburgertent.
Van het Groenewoud had wel een leuke benaming voor Pinkpop Classic bedacht: het Alzheimer Festival.
Solide speelden Wishbone Ash en Steve Harley & Cockney Rebel. Mooi, maar het vuur is er uit, merkte menigeen op.
Een vuur dat uiteindelijk toch nog hoog oplaaide bij nummers als Down Down en Rockin' all over the World van afsluiter Status Quo.

LvanHarten

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2007, 11:27:17 am »
Ik voel me toch geroepen nog te reageren. Ik kom wat direct en hard over, zie het als gepassioneerd en niet op een persoonlijke aanval. Echt waar, zo zit ik niet in elkaar! Sorry als ik verkeerd overkwam.

Ik had hier een heel verhaal staan maar ik denk niet dat dit nodig is. Het komt hier op neer.

IK DENK DAT; als je muziek hebt waarvan je het vermoeden hebt die God en zijn geboden tegenspreekt je dit moet onderzoeken gezien wat er in de bijbel staat (1 tess. 5:16-22). De conclusies die je dan trekt, op basis van de bijbel, moet je dan naleven. Dat vraagt God ons ook. God wil dat je voor hem kiest. "Wie niet met mij is, is tegen mij, en wie niet met mij samenbrengt, drijft uiteen."

En alstjebliefd, onderschat Aleister Crowley niet! Echt waar, zijn leringen hebben meer invloed op wat er nu bebeurd dan je wil zien.

Maar goed. Nog maals, ik hoop in oprechtheid te spreken. Ik wil geen gelijk krijgen en mocht je het met dingen eens zijn, zet het hier niet neer, overdenk ze en doe er iets mee. Verder niets.

pupurin1

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2007, 11:53:09 am »
En ik reageer toch ook maar weer.

Aleister Crowley, ik vroeg je al warmee hij verband houd in de context van deze post?

En als je geen gelijk wil krijgen, doe je daar wel erg je best voor, misschien is het beter niet nobel te gaan doen over je motieven. Als ik het zou kunnen zou ik jullie ook allemaal bekeren en samen in een veld bloemetjes gaan plukken!

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2007, 01:39:15 pm »
@ LvHarten: kun je de invloed van aleister crowley anno 2007 concreet maken? Want ik merk er niks van als ik naar mijn favoriete rockbands luister. (waaronder 4 christelijke rockbands)

het is overigens jammer dat veel christelijke rockbands de sterren-status bereiken...zonder dat fans doorhebben dat ze christelijke roots hebben.
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2007, 06:45:45 pm door Summer Storm »

LvanHarten

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #21 Gepost op: augustus 16, 2007, 09:39:19 am »

quote:

Summer Storm schreef op 15 augustus 2007 om 13:39:
@ LvHarten: kun je de invloed van aleister crowley anno 2007 concreet maken? Want ik merk er niks van als ik naar mijn favoriete rockbands luister. (waaronder 4 christelijke rockbands)

het is overigens jammer dat veel christelijke rockbands de sterren-status bereiken...zonder dat fans doorhebben dat ze christelijke roots hebben.
Kaballah, Wicca, Satanic Church (stanisten)Yoga, vrijheid in seks, doen wat je wil zo lang een ander er geen last van heeft, drugs gebruik, anarchie (en dat laatste zijn bands vol van).

pupurin1

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #22 Gepost op: augustus 16, 2007, 01:08:43 pm »
Yoga?

Kijk, dat een christen vrijheid in seks als satanisch ziet, oke...maar YOGA?????
EN is skippyballen dan ook een duister complot van de duivel? Ik luister nooit meer naar gwen stefanie!

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #23 Gepost op: augustus 17, 2007, 02:55:20 pm »

quote:

LvanHarten schreef op 16 augustus 2007 om 09:39:
[...]

Kaballah, Wicca, Satanic Church (stanisten)Yoga, vrijheid in seks, doen wat je wil zo lang een ander er geen last van heeft, drugs gebruik, anarchie (en dat laatste zijn bands vol van).
en concreet de invloed van crowley graag...

PietZa

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #24 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:23:22 pm »

quote:

pupurin1 schreef op 16 augustus 2007 om 13:08:
Yoga?

Kijk, dat een christen vrijheid in seks als satanisch ziet, oke...maar YOGA?????

Er zijn inderdaad best wel wat christenen die kritisch naar yoga kijken, met name vanwege het godsdienstig geestelijke aspect van yoga.
Een site waar bijvoorbeeld vraagtekens worden gezet bij de combinatie yoga en christen zijn, is deze.

Maar misschien is dit wat offtopic hier...
Verba volant, scripta manent

drentenaar

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #25 Gepost op: augustus 17, 2007, 03:35:21 pm »
x
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2007, 03:38:48 pm door drentenaar »

Summer Storm

• Bekijk profiel
PINKPOP!
« Reactie #26 Gepost op: augustus 17, 2007, 06:30:17 pm »
ik ben nu helemaal benieuwd naar een antwoord. hoe heeft alesiter crowley negatieve invloed op de mens dmv yoga of de kaballah...

yoga...guttegut....is dat nu ook al dubieus?
moet je altijd sporten met je verstand op 0?
op die manier kun je kung fu en tai chi ook als duivels beschouwen....iets met energetische stromen......

ik vnd yoga echt geen punt. het is relaxed en je voelt je fitter na die tijd....het is in feite een ademhalingsoefening die je helpt flexibel te bewegen. de aziaten begonnen ermee.

dus graag....de invloed van aleister crowley graag. :-)