Auteur Topic: Kerstfeest 2007  (gelezen 1368 keer)

Peter Scholtens

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Gepost op: oktober 01, 2007, 09:51:59 pm »
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een progamma voor het familie (kinder) kerstfeest.
Je zult wel zeggen waarom draai je het zelf niet in elkaar. Nou domweg omdat mij de tijd en de kennis ontbreekt.

Eerst maar eens de voorgeschiedenis vertellen.
Twee jaar geleden besloot de toenmalige kerstfeestcommissie (KC) om in zijn geheel op te stappen. Dat was in oktober. Mijn buurvrouw en ik vonden toch dat het familie (kinder) kerstfeest door moest gaan en we zijn gaan zoeken op het internet omdat er niet zoveel tijd meer was.  Gelukkig hebben we ook wat gevonden en het viel bij iedereen in goede aarde. Dat is ons prima bevallen, we hebben zo een kleine KC. Ook vorig jaar hebben we van een andere kerk een compleet progamma gekregen.

En nu zijn we dus op zoek naar weer een leuk progamma, dus wie heeft er nog eentje voor ons liggen?

Aimé

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2007, 01:03:19 pm »

quote:

Peter Scholtens schreef op 01 oktober 2007 om 21:51:
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een progamma voor het familie (kinder) kerstfeest.
Je zult wel zeggen waarom draai je het zelf niet in elkaar. Nou domweg omdat mij de tijd en de kennis ontbreekt.

Eerst maar eens de voorgeschiedenis vertellen.
Twee jaar geleden besloot de toenmalige kerstfeestcommissie (KC) om in zijn geheel op te stappen. Dat was in oktober. Mijn buurvrouw en ik vonden toch dat het familie (kinder) kerstfeest door moest gaan en we zijn gaan zoeken op het internet omdat er niet zoveel tijd meer was.  Gelukkig hebben we ook wat gevonden en het viel bij iedereen in goede aarde. Dat is ons prima bevallen, we hebben zo een kleine KC. Ook vorig jaar hebben we van een andere kerk een compleet progamma gekregen.

En nu zijn we dus op zoek naar weer een leuk progamma, dus wie heeft er nog eentje voor ons liggen?
Nog eens niet overwogen om de naam van het feest te veranderen ,in plaats van Kerstfeest misschien 'familiewinterfeest'?Dit omdat de reguliere kerstfeesten meestal doorspekt zijn met heidense gebruiken.
Aimé

Peter Scholtens

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2007, 11:16:46 pm »

quote:

Aimé schreef op 03 oktober 2007 om 13:03:
[...]

Nog eens niet overwogen om de naam van het feest te veranderen ,in plaats van Kerstfeest misschien 'familiewinterfeest'?.
Wanneer hebben we nou zelfs een beetje winter gehad, ik kan me het niet meer herinneren. Nee, de naam kerstfeest is prima hoor, nu alleen nog een progamma erbij.

Visitor11109

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #3 Gepost op: oktober 04, 2007, 12:19:34 pm »
Hai Peter,
Voor onze toenmalige gemeente (GKV IJmuiden) heb ik een (mini) musical geschreven "Op weg naar het feest van Jezus". Centraal staat daarin dat Jezus is geboren en op zijn verjaardag geen cadeaus hoeft: alleen je hart.
Er zijn zes liedjes die door kinderen van 4-12 gezongen kunnen worden.
De musical heeft een gezongen en een instrumentale versie, gesproken tekst en voorgelezen bijbelpassages. Er zitten geen toneel/dramagedeelten in over het bijbelverhaal zelf (hoewel ik daar persoonlijk geen enkel probleem mee heb).

Het is een compleet programma en je hoeft alleen maar te oefenen met de kids.

Het geheel duurt ongeveer een half uur en je kunt dit dus aanvullen (zoals wij dat hebben gedaan) met gemeentezang of andere zaken.

Neem maar even contact met me op als je het leuk lijkt.
If all we see is where we fail, we brick the prison wall

Peter Scholtens

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #4 Gepost op: oktober 04, 2007, 09:10:07 pm »
Hoi,

dat lijkt me best wel leuk om te doen, je krijgt morgen wel een meeltje van me.
Dat lukt me nl op deze plek niet.

Peter Scholtens

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #5 Gepost op: oktober 08, 2007, 09:14:21 pm »

quote:

Visitor11109 schreef op 04 oktober 2007 om 12:19:

Neem maar even contact met me op als je het leuk lijkt.
Ik heb je een meeltje gestuurd, heb je die ook ontvangen?

Peter Scholtens

• Bekijk profiel
Kerstfeest 2007
« Reactie #6 Gepost op: oktober 19, 2007, 05:20:14 pm »
Nou, dat wordt dus niks. Heeft iemand anders nog een leuk progamma voor de kerst?