Auteur Topic: invullen miniwijkavond  (gelezen 2222 keer)

jokiepokie

• Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Gepost op: oktober 21, 2007, 10:59:13 am »
ik ben opzoek naar een leuke invulling van een miniwijkavond van mijn miniwijk van de kerk. Deze invulling moet wel wat inhoud hebben, en niet alleen maar een gezellig thee en koffie praatje..

Wie heeft er een leuk idee?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2007, 12:23:40 pm »
Het spel De Kaarten op tafel is een aanrader voor zo'n avond, er zijn twee uitvoeringen: 1 met algemene en persoonlijke vragen en 1 met vragen over geloof.
Mail me maar als je wat wilt weten

Alja

• Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #2 Gepost op: oktober 22, 2007, 03:24:21 pm »
Wat heet inhoud? Gelovige inhoud of elkaar dieper leren kennen?
<><

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #3 Gepost op: oktober 22, 2007, 03:51:56 pm »
Als je elkaar dieper leert kennen en het geloof zit diep bij je, heb je dus gelovige inhoud. :)

jokiepokie

• Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2007, 03:15:07 pm »
Kaarten op tafel ken ik idd. Dat is een leuk spel om een keer te doen. Maar dat hebben we op de miniewijk avond al een keer gedaan.

Ik ben dus opzoek naar iets anders, waarbij je elkar dieper leert kennen, maar ook in geloof kunt groeien.
Ik ben opzoek naar iets anders dan een standaard bijbelstudie

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #5 Gepost op: oktober 23, 2007, 04:39:47 pm »

quote:

jokiepokie schreef op 23 oktober 2007 om 15:15:
Kaarten op tafel ken ik idd. Dat is een leuk spel om een keer te doen. Maar dat hebben we op de miniewijk avond al een keer gedaan.

Ik ben dus opzoek naar iets anders, waarbij je elkar dieper leert kennen, maar ook in geloof kunt groeien.
Kaarten op tafel: geloof is een nieuwe versie waar je de verdieping wel mee kunt vinden vermoed ik ;)
Mail me maar als je wat wilt weten

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #6 Gepost op: oktober 23, 2007, 05:59:40 pm »

quote:

jokiepokie schreef op 23 oktober 2007 om 15:15:

Ik ben dus opzoek naar iets anders, waarbij je elkaar dieper leert kennen, maar ook in geloof kunt groeien.

Wat is 'standaard' bijbelstudie en wat is er mis mee? Op een grondige manier bijbelstudie doen is een heel goede manier om elkaar dieper te leren kennen en in geloof te groeien. Maar dan moet je met die bijbelstudie ook wat dieper durven gaan. Als je bijbelstudie op het niveau blijft van 'Hoe oud werd Noach' dan blijft je onderlinge contact ook op het niveau van 'Hoe oud ben je'.
Maar als je diepere zaken uit de bijbel op tafel weet te krijgen dan leer je elkaar heel snel beter kennen. Bijvoorbeeld, weet jij hoe je miniwijkgenoten omgaan met Mat 6:14-15 "Want als jullie anderen hun misstappen vergeven, zal jullie hemelse Vader ook jullie vergeven. Maar als je anderen niet vergeeft, zal jullie Vader jullie je misstappen evenmin vergeven."?
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

jokiepokie

• Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #7 Gepost op: oktober 25, 2007, 08:51:14 am »

quote:

AVee schreef op 23 oktober 2007 om 17:59:

[...]

Wat is 'standaard' bijbelstudie en wat is er mis mee? Op een grondige manier bijbelstudie doen is een heel goede manier om elkaar dieper te leren kennen en in geloof te groeien. Maar dan moet je met die bijbelstudie ook wat dieper durven gaan. Als je bijbelstudie op het niveau blijft van 'Hoe oud werd Noach' dan blijft je onderlinge contact ook op het niveau van 'Hoe oud ben je'.
Maar als je diepere zaken uit de bijbel op tafel weet te krijgen dan leer je elkaar heel snel beter kennen. Bijvoorbeeld, weet jij hoe je miniwijkgenoten omgaan met Mat 6:14-15 "Want als jullie anderen hun misstappen vergeven, zal jullie hemelse Vader ook jullie vergeven. Maar als je anderen niet vergeeft, zal jullie Vader jullie je misstappen evenmin vergeven."?

op zich is er idd niets mis met een standaard bijbelstudie. dat ben ik met je eens, maar ik wil het niet in de 'standaard' vorm.. zolas binnen de GKV 'gebruikelijk' is (stukje bijbel lezen en vragen beantwoorden'

Ik wil eigenlijk een andere 'originele'  vorm

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2007, 10:14:32 am »
Pak een (lekker abstracte) bijbeltekst, laat iedereen zijn/haar beeld daarbij verven, en bespreek elkaars schilderijen. Vergt alleen wel een en ander aan voorbereiding.

Agenda:
19u snelle hap eten, 'voorkauwen' betreffende bijbeltekst
20u verven
21u koffie
21.15u besprekingen
22.15u naar huis
« Laatst bewerkt op: oktober 25, 2007, 10:15:22 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Alja

• Bekijk profiel
invullen miniwijkavond
« Reactie #9 Gepost op: oktober 25, 2007, 10:21:08 am »
Ik ken een andere variant, Elle. Ik heb 'm eens bij de Bijbelkinderclub gebruikt zien worden, maar briljant was hij wel.

Het verhaal Jona werd verteld op de BKC. Geen plaatjes (wat normaal wel zo is), alleen woorden.
Toen moesten de kinderen in tweetallen een tekening maken over een deel van het verhaal (iedereen kreeg iets toegewezen). Zo kwam er een Jonaverhaal in stripvorm en iedereen had z'n eigen beelden bij het verhaal. Er kwamen echt bijzondere dingen uit. Zo had een kind God voorgesteld als een wolk met twee ogen.

't Lijkt kinderachtig, maar eigenlijk is dit ook voor volwassenen goed te doen met een iets onbekender bijbelgedeelte. Of Openbaringen... Kijken wat eruit komt. En daar dan weer over door praten.

De kinderen moesten trouwens tekenen met een grijs potlood en gummen was verboden. Zo kreeg je het meest pure idee wat een kind heeft bij een verhaal.
<><