quote:
komt ie:
16 jaar: uit huis gevlucht, op kamers gegaan en van GOD los
16 jaar: wel lid van een club maar zakelijk (werktechnisch) ruzie met de dominee GKv dus geen toegang tot catechese
17 jaar: andere domi ziet het wel zitten, ik ook en vraag om belijdenis te mogen doen in GKV waar ik officieel woon, gastkerk gaat akkoord
Eigen KR niet want ik leef "in onmin met mijn ouders" (let wel. ik wist daar niets van en de ouders evenmin!)
Ik ga buurten bij de CGk: wat een zootje aldaar, niets ten nadele aan de mensen maar onderlinge ruzies stonden hoog op de agenda daar.
18 jaar: retour oude gemeente, stevige babbel met domi en belijdenis doen
daarna gaan werken her en der en op de veluwe belandt. Ik ontmoet een NON, een mooi mens, een heel mens, een gelovig mens. Een Godgegeven mens.
Ik ga meermalen naar haar klooster, maak diensten mee en ontdek dat GOD ook daar is.
23 jaar: ik ga trouwen met de liefste vrouw te wereld en we sluiten aan bij een startgemeente GKv.
eerste kind komt en we vragen om doop, opdraging en belofte van gemeente.
Ondertussen ben ik wat evangelisch geweest (buurten noemen ze dat).
2e en 3e kind komen en deze worden gedoopt, opgedragen en onder belofte der gemeente ingelijft.
Ik kabbel GKv door en kom wekelijks in de kapel in Hierden.
Ik ontdek een balans tussen ervaren (in de kapel en de GKv kerk) en vorm geven ( in de gemeente).
die balans is er nog steeds

Ik ben overtuigd kritisch gereformeerd met roomse saus