quote:
mtl schreef op 30 december 2007 om 12:15:KLA adviseert het steunpunt CvB inderdaad. Ik heb er een demo van. Het jammere van dat programma vind ik dat het niet met een andere database kan communiceren. Ook staat het dan altijd lokaal bij iemand en moet je steeds versies uitwisselen tussen de mensen die het gebruiken. Als laatste vind ik de 385 euro per jaar die het verplicht kost wel erg veel. Is dat het wel waard?
Deels mee eens. Het is voor mij alweer zo'n 4 jaar geleden dat ik KLA heb gebruikt. Ik zou nu ook andere eisen aan zo'n pakket stellen dan toen, en de voorkeur geven aan een webapplicatie met een MySQL-database er achter.
Of het pakket (te) duur is, valt moeilijk te zeggen. De doelgroep is betrekkelijk klein en ik begrijp best dat Topsoft de ontwikkel- en exploitatiekosten wil terugverdienen. Als je het afzet tegen het aantal uren dat je zelf kwijt zou zijn om iets in elkaar te knutselen, dan vind ik het nog wel meevallen. Ik gebruikte het destijds in een grote gemeente, waar de prijs niet zo'n grote rol speelde.
quote:
Heb je trouwens ervaring met het importeren van gegevens? Kan je dat zelf of moet topsoft dat doen?
Voor de gemeente waar ik toen lid van was, heeft Topsoft het gedaan. Wij leverden alles aan in een Access-database (Excel kon ook) en Topsoft importeerde alles in z'n eigen databaseformaat. Voor zover ik mij kan herinneren, zit er wel een exportfunctie in KLA, maar geen importfunctie.