Auteur Topic: Wat kijk je graag? Uitzendinggemist  (gelezen 8643 keer)

Hester

• Bekijk profiel
Wat kijk je graag? Uitzendinggemist
« Gepost op: januari 22, 2008, 05:39:15 pm »
Ik kijk zelden tv, maar vandaag had ik niet zoveel te doen en heb ik van pure ellende wat rondgesurft op Uitzendinggemist.

Het leek me wel leuk om een paar afleveringen hier te plaatsen die ik zelf de moeite van het kijken wel waard vond (ik heb het tenminste uitgekeken) en ben ook benieuwd naar de televisieprogramma's die jullie graag kijken.

Baby te huur (BNN)
Dom, triest, hilarisch, Nederlands.

quote:

'Samenwonen, zwanger raken, een kind opvoeden, het huishouden doen en werken... Leuk hoor, volwassen zijn. Maar hoe is het als je als jong stel daadwerkelijk met zo'n murmelend mormel zit opgescheept, 's nachts je bed uit moet omdat ie huilt en 's ochtends weer fris op je werk moet verschijnen? Vier tienerkoppels gaan het drie weken lang proberen.'
Kruispunt Kloosterspecial: De Benedictijnen in Vaals (RKK)
Ongelooflijk, interessant, mooi, ontroerend.

quote:

'Het klooster van de benedictijnen in Vaals is misschien wel de strengste abdij in Nederland, waar vrijwel nooit pottenkijkers worden toegelaten. In een speciale feestuitzending van de kloosterserie is Leo Fijen te gast in dit bijzondere klooster en ontmoet hij abt Ad Lenglet, die in zijn ziel laat kijken maar die hem ook meeneemt naar de boekbinderij, de steenhouwerij en het kerkhof.'
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2008, 06:16:53 pm door Hester »
Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken. (Mat. 5:16)

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2008, 09:34:35 pm »
Kijken jullie geen tv ofzo? Grefo's! :( ;)
Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken. (Mat. 5:16)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2008, 09:36:35 pm »
Die Gordon R. in de keuken! Heerlijke tv :)
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2008, 09:39:33 pm »
Ik kijk niet zo vaak op uitzendinggemist. Eigenlijk enkel als ik in het nieuws of van naasten hoor dat ik toch echt wat gemist heb bij een actualiteiten programma, dan wil ik het wel eens kijken.
Jammer dat er overigens enkel uitzendingen van de publieke opstaan, anders had ik de hele dag The A-Team gekeken, maar dat spreekt voor zich. ;)
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 09:40:17 pm door Thorgrem »

Dostojevski

• Paap (20+)
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2008, 09:56:49 pm »

quote:

diak2b schreef op 23 januari 2008 om 21:36:
Die Gordon R. in de keuken! Heerlijke tv :)

Brrr, nee dank je.

Ik vind Adriaan van Dis en Afrika een wonderlijke, maar erg geslaagde combinatie. En ben te lui om de link erbij te zoeken. :P
'Weg kwijtgeraakt? Word vrijgemaakt!'

Alja

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2008, 10:06:55 pm »
Wie is de Mol natuurlijk! Ik kan niet vaak op donderdagavond kijken, dus dat wordt dan uitzendinggemist.nl
<><

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 23, 2008, 10:58:03 pm »

quote:

Hester schreef op 23 januari 2008 om 21:34:

Behalve journaal en wat tekenfilms als de kids er zijn...nee, eigenlijk niet nee. Is dat des grefo's? Ben wel fanatiek pc-er en internetter om mijn portie sodom en gomorra nog binnen te halen  ;) .
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: januari 23, 2008, 11:23:33 pm »

quote:

Kijk inderdaad geen tv (heb niet eens zo'n ding), maar kijk wel redelijk wat online. Zinnige documentaires kijk ik graag, als onzinnig vermaak kijk ik naar vanalles: vage politieseries als Flikken e.d., Wie is de Mol, en natuurlijk naar Blik op de Weg.

edit: Baby te huur was trouwens geniale eerste aflevering. Alleen jammer dat die meiden eruit zijn, de rest is een stuk minder boeiend.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 11:35:37 pm door Pooh »

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: januari 23, 2008, 11:31:35 pm »
haha, mijn post werkte wel  :Y)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2008, 11:39:34 pm »

quote:

Weinig. Alleen het nieuws en wat actualiteitengedoe.
Verder voornamelijk Belgische zenders (brt 1 en 2) waarbij de documantaires echt wel mijn favo zijn.

En niet te vergeten: kruispunt op zondagavond. Vaste prik, ben ik afwezig dan neem ik het op.

En of dat Grefo is weet ik niet, ik kijk niet naar de EO. Is dat een pluspunt :?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2008, 11:39:11 pm »

quote:

Hester schreef op 23 januari 2008 om 23:31:
haha, mijn post werkte wel  :Y)
Stokert 8)

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2008, 11:48:42 pm »

quote:

okidoki schreef op 23 januari 2008 om 23:39:
En of dat Grefo is weet ik niet, ik kijk niet naar de EO. Is dat een pluspunt :?
Ik ben geen fan van de EO maar soms, als ik in een emo bui ben, kijk ik bijvoorbeeld wel 4 afleveringen van 'Ik mis je', 'Tot de dood ons scheidt' of 'Het zal je maar gebeuren' of 'In voor- en tegenspoed' achter elkaar. :X
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 11:50:28 pm door Hester »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: januari 23, 2008, 11:50:11 pm »

quote:

Hester schreef op 23 januari 2008 om 23:48:
[...]
Ik kijk soms wel naar de EO, als ik in een emo bui ben. Dan kijk ik bijvoorbeeld 4 afleveringen van 'Ik mis je', 'Tot de dood ons scheidt' of 'Het zal je maar gebeuren' achter elkaar.  :X
En daarna bel je met stichting Korrelatie natuurlijk _/-\o_

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: januari 23, 2008, 11:51:01 pm »
Over mijn lijk :o

Ik verslond als kind ook al verhalen over mensen die ernstig ziek waren, psychische problemen en nog meer ellende. Ik weet niet, ik kan het soms niet laten. Gelukkig is er www.eo.nl _/-\o_
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 11:53:01 pm door Hester »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: januari 23, 2008, 11:52:32 pm »

quote:

Dat is een ander programma  :+

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: januari 23, 2008, 11:53:11 pm »
Daar heb ik ook een aflevering van gezien. Ik vind het eigenlijk niks maar ik kijk het toch. Drama, het trekt me gewoon. :/

Maar Idols en Wie is de Mol vind ik ook leuk hoor :+
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 11:56:50 pm door Hester »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: januari 24, 2008, 12:00:13 am »

quote:

Hester schreef op 23 januari 2008 om 23:53:

Maar Idols vind ik ook leuk hoor :+

Idols?
Dat valt bij mij in de reeks "hoe diep kan de mens zinken om op tv te komen".
Overigens heb ik sowieso niets met dat genre tv.
Van boer zoekt vrouw tot sterren zakken door het ijs is aan mij niet besteed.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: januari 24, 2008, 08:24:11 am »

quote:

Pooh schreef op 23 januari 2008 om 23:23:

[...]

edit: Baby te huur was trouwens geniale eerste aflevering. Alleen jammer dat die meiden eruit zijn, de rest is een stuk minder boeiend.
_/-\o_  ook al weer geweldige tv, de meiden waren fantastisch

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: januari 24, 2008, 08:25:55 am »

quote:

okidoki schreef op 23 januari 2008 om 23:39:
[...]

De EO is niet meer wat ze geweest is. Vroeger had je zo'n oude dominee die op straat willekeurige voorbijgangers stalkte met de vraag "mag ik u een vraag stellen? mag het ook een serieuze vraag zijn?" en dan begon hij over God te vragen. Hilarische TV  d:)b

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: januari 24, 2008, 09:39:16 am »
Wij hebben een tv maar hij gaat alleen doelgericht aan. 's Morgens 9.30 - 10.00 Teletubbies, 's avonds om 17.25 Sesamstraat, voor ons af en toe DWDD. Verder voor Chris de grote verbouwing en Top Gear, voor mij Idols. De eerste rondes van Idols vind ik niks maar in de wat hogere regionen zoals nu vind ik 't best leuk.

Verder af en toe films  :)
Bombus terrestris Reginae

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: januari 24, 2008, 10:36:36 am »

quote:

diak2b schreef op 24 januari 2008 om 08:24:
[...]

_/-\o_  ook al weer geweldige tv, de meiden waren fantastisch

quote:

Re: Baby te huur
door ShirleydeValk op 21 jan 2008, 19:59

Hey hey!

Ik word niet zo fijn afgeschilderd in dat programma.

Ik zal even uitleggen hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Het zat dus zo; ik ben al sinds mijn 16de bij een meisje, Femke, we woonde al een jaar samen en we hadden een soort break-up. In die tijd heb ik Jenn leren kennen op Gay.eu en IK; met mijn impulsieve kop stelde voor om mee te doen met dat programma.

We kende elkaar pas een maand en we hadden elkaar pas één keer gezien, haha. Tot onze stomme verbazing kwamen we door ALLE screenings heen, en we zaten in het programma.

Lees: Dus het was geen echte liefde!

Voordat we "het roze huis" in gingen was de relatie met mijn huidige vriendin alweer hersteld en ik MOEST van mijn ouders mee doen aan "Baby te huur". Dus ik deed mee, maar ik wist toch al dat ik "iets" ging doen om eruit te kunnen. Dus ik stelde me iets wat Bitchie op.

De avond dat ik opgehaald werd door mijn moeder en stiefvader ben ik in Arnhem uit de auto gestapt en heb ik meteen de nachttrein naar mijn vriendin gepakt.
Sindsdien (November) heb ik geen contact meer met mijn moeder en woon ik weer lekker samen met mijn vrouwtje.

Zo is het dus echt gegaan, ik vind dat mijn verhaal ook welleens gehoord mag worden

Gr. Shirley
bron, via Geenstijl

Mijn vriend is helemaal gek van het programma Ultimate Survival (Discovery)
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2008, 10:40:23 am door Hester »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2008, 10:56:01 am »

quote:

Pooh schreef op 23 januari 2008 om 23:23:
Kijk inderdaad geen tv (heb niet eens zo'n ding), maar kijk wel redelijk wat online. Zinnige documentaires kijk ik graag, als onzinnig vermaak kijk ik naar vanalles: vage politieseries als Flikken e.d., Wie is de Mol, en natuurlijk naar Blik op de Weg.

Je vergeet alles met Herman den Blijker. Jij kijkt best veel TV, en nu heb je YouTube ook nog ontdekt. B)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: januari 24, 2008, 11:45:03 am »

quote:

okidoki schreef op 24 januari 2008 om 00:00:
[...]

Idols?
Ik ook niet maar, er Nathalie uit Idols is gewoon de coolste en daarom kijk ik er lekker toch naar _/-\o_

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: januari 24, 2008, 11:53:36 am »
Iedere week ga ik de visie (grefo pluspunten?) door en geef ik met 2 verschillende kleuren stiften aan welke programma's leuk zijn om te kijken of welke ik vermoed dat ze leuk zouden kunnen zijn.

We proberen het tv-kijken tot een minimum te beperken. Het lijkt soms echt zonde van de tijd als je een hele avond alleen maar op de bank tv hebt gekeken. Toch heb ik door de weeks het vaste ritueel dat als ik thuis kom dat ik de tv aanzet om het 18:00 journaal te zien en daarna eventueel nog netwerk. Daarna gaat de tv uit (of als het eten eerder klaar is).

Verder valt me op dat maandag vrouwenavond is (met dingen als "vermist", "spoorloos","memories", "ik mis je" en sinds kort "onverwacht bezoek"). Mijn liefde voor mijn vrouw gaat zover dat ik me daar in schik (lees: ik moet stieken toegeven dat ik die programma's zo af en toe ook wel leuk vind). :)
Maar vrijdagavond is echt voor mij: "gevaar op de weg", "Top gear", "De grote beurt". Hoe meer auto's hoe beter!
En verder kijk ik wel eens films.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2008, 11:54:56 am door PietZa »
Verba volant, scripta manent

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 24, 2008, 12:06:57 pm »

quote:

He bah, is er dan niets meer te vertrouwen op tv  8)

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: januari 24, 2008, 12:09:38 pm »

quote:

PietZa schreef op 24 januari 2008 om 11:53:
Iedere week ga ik de visie (grefo pluspunten?) door en geef ik met 2 verschillende kleuren stiften aan welke programma's leuk zijn om te kijken of welke ik vermoed dat ze leuk zouden kunnen zijn.

We proberen het tv-kijken tot een minimum te beperken.

Zo kijken wij wekelijks de miKRO-gids door, met stift, en wij proberen het omgekeerde. Ik bedoel, je hebt zo'n duur ding in huis, betaalt je scheel aan kabel en omroep, dan wil je ook iets aan je investeringen hebben he. Maar helaas, al jaren is er gewoon geen bal op tv. Vroegâh had je nog lekkere ranzigheid, desnoods humor of een leuke docu. Maar sinds ze zelfs bij de EO hun dominee-met-de-vraag en de dames met de enorme brillen hebben ingeruild voor die tatoo-boy met zijn sexverhaaltjes is het aanbod karig geworden.  :'(

Er komt een moment dat we dat lompe ding gewoon aan de straat zetten.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: januari 24, 2008, 12:26:31 pm »

quote:

Hester schreef op 24 januari 2008 om 11:45:
[...]
Ik ook niet maar, er Nathalie uit Idols is gewoon de coolste en daarom kijk ik er lekker toch naar _/-\o_

Charlene en Nikki mogen er ook zijn (allen christen overigens)...  O-)

PietZa

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: januari 24, 2008, 12:34:06 pm »

quote:

diak2b schreef op 24 januari 2008 om 12:09:
al jaren is er gewoon geen bal op tv.
Wacht maar, het ek voetbal zit er weer aan te komen!
Verba volant, scripta manent

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: januari 24, 2008, 12:56:18 pm »

quote:

Hester schreef op 24 januari 2008 om 11:45:
[...]

Toevallig heb ik een stukje van een aflevering met audities gezien waar zij dan toevallig auditie deed.
Nou, dat was inderdaad: hoe diep kun je zinken door als een http://www.lansmeer.nl/images/censuur.jpg je in beeld te laten brengen....
Toen ze bij de auditie 'amazing grace' ging zingen, had ik zo iets: wil je een groots contrast, moet je dat idd gaan zingen.... na je zo te hebben gedragen. De vlag op de modderschuit ofzo.

offtopic:Ik hoorde trouwens dat dat gedrag wel wordt uitgelokt. Als je buiten in de rij stond werd er gevraagd of je even lekker raar wilde komen doen voor de camerea, dan werd je naar voren gehaald en kon je blijkbaar ook eerder naar binnen.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2008, 02:58:46 pm door Pooh »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Hester

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: januari 24, 2008, 01:27:24 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 24 januari 2008 om 12:56:

[...]

Toevallig heb ik een stukje van een aflevering met audities gezien waar zij dan toevallig auditie deed.
Nou, dat was inderdaad: hoe diep kun je zinken door als een ordinaire slet je in beeld te laten brengen....
Ja, vond ik ook, maar heb je de liveshows ook gezien? :) Ze kan wel zingen!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: januari 24, 2008, 01:32:13 pm »

quote:

Hester schreef op 24 januari 2008 om 13:27:
[...]
Ja, vond ik ook, maar heb je de liveshows ook gezien? :) Ze kan wel zingen!

Ja, dat amazing grace was qua zang ook wel overtuigend... :)
(De woorden voor mij dan toen even niet bij haar....)
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2008, 01:32:44 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2008, 11:15:49 pm »

quote:

PietZa schreef op 24 januari 2008 om 12:34:
[...]

Dat bedoel ik  :r

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: januari 25, 2008, 12:31:05 am »

quote:

PietZa schreef op 24 januari 2008 om 12:34:
[...]

Een vorm van geldverkwisting, slavernij en oorlog op (kunst)gras.
Eén keer :r  is te weinig voor voetbal.
Het is een mooi voorbeeld van hoe we in onze samenleving geld erdoor jakkeren en omgaan met wat zich "top"sporters.
Ik heb respect voor de man met de rollator die elke dag mijn huis passeert. Dat is pas topsport :)
voetbal is oorlog en ik ben tegen oorlog. :9

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: januari 25, 2008, 12:33:34 am »

quote:

okidoki schreef op 25 januari 2008 om 00:31:
[...]

Een vorm van geldverkwisting, slavernij en oorlog op (kunst)gras.
Eén keer :r  is te weinig voor voetbal.
Het is een mooi voorbeeld van hoe we in onze samenleving geld erdoor jakkeren en omgaan met wat zich "top"sporters.
Ik heb respect voor de man met de rollator die elke dag mijn huis passeert. Dat is pas topsport :)
voetbal is oorlog en ik ben tegen oorlog. :9
Ik ben ook tegen 2 x 45 minuten naar een man met een rollator kijken

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2008, 11:01:33 am »

quote:

diak2b schreef op 25 januari 2008 om 00:33:
[...]

Ik ben ook tegen 2 x 45 minuten naar een man met een rollator kijken
offtopic: zou een verrijking zijn voor studio sport. Stel je voor dat Johan Cruyff er ook nog een analyse van gaat maken of dat de broertjes De Boer er commentaar bij geven. _/-\o_
Lijkt me lachen :+  

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2008, 01:34:32 pm »

quote:

okidoki schreef op 24 januari 2008 om 00:00:
[...]

Idols?
Van boer zoekt vrouw tot sterren zakken door het ijs is aan mij niet besteed.

ik vond dat programma met de bus ("wie komt als beste uit de bus") waarin ze een soort "idols" doen met mensen die buschaufeur willen worden anders wel briljant. Maar ja, dat zeg ik dan op basis van het promofilmpje van 30 seconden. Geen idee of ik meer dan een paar minuten kijken ook uit zou houden zonder zelfmoordneigingen.

iemand moet heel dronken zijn geweest toen dat concept bedacht werd. Of er naderde een keiharde deadline, en dit was het enige wat tot dan toe uit de brainstorm sessie was gekomen: " ... als beste uit de bus, haha, en dan doen we iets met iemand die chaufeur wil worden, en dan ... ja, da's leuk, haha. Oh... we moeten NU een concept indienen? ehhh
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2008, 01:37:04 pm door Nunc »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 27, 2008, 01:20:11 am »

quote:

Nunc schreef op 25 januari 2008 om 13:34:

[...]

ik vond dat programma met de bus ("wie komt als beste uit de bus") waarin ze een soort "idols" doen met mensen die buschaufeur willen worden anders wel briljant. Maar ja, dat zeg ik dan op basis van het promofilmpje van 30 seconden. Geen idee of ik meer dan een paar minuten kijken ook uit zou houden zonder zelfmoordneigingen.

iemand moet heel dronken zijn geweest toen dat concept bedacht werd. Of er naderde een keiharde deadline, en dit was het enige wat tot dan toe uit de brainstorm sessie was gekomen: " ... als beste uit de bus, haha, en dan doen we iets met iemand die chaufeur wil worden, en dan ... ja, da's leuk, haha. Oh... we moeten NU een concept indienen? ehhh
1000% BAGGER :r