Auteur Topic: Stoppen met roken  (gelezen 28234 keer)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #150 Gepost op: januari 08, 2008, 08:42:50 am »

quote:

okidoki schreef op 08 januari 2008 om 00:38:
Daarnaast ga ik mijn koffiegebruik halveren, blijkt belangrijk te zijn en in de sociale sector wordt nogal iets afgezopen aan koffie. Iemand een goede vervanger? (caff. vrij kan niet, ik blijk allergisch te zijn voor de chemische troep die men gebruikt om de caffeine te verwijderen en krijg er migraine van)

Zijn dat niet gewoon afkickverschijnselen van een caffeineverslaving? Bij meer dan 4 of 5 mokken koffie per dag kun je niet meer zonder (1 troost: is veel simpeler vanaf te komen dan nicotineverslaving. De dosis die je nodig hebt om de afkickverschijnselen te onderdrukken is namelijk kleiner dan de dosis die je nodig hebt om verslaafd te blijven. Gewoon rustig in 2 weken afbouwen, dan heb je nergens last van).

Overigens denk ik dat caffeinevrije koffie niet gaat helpen. Het is vooral het koffie+peuk ritueel in je hoofd dat je moet doorbreken, en dat werkt met alles dat zwart en heet is. Net als 't bier+peuk ritueel.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #151 Gepost op: januari 08, 2008, 11:47:12 pm »
Het lijkt lastiger de koffie te minderen dan niet te roken.
Ik heb een aardige dag gehad: ganse dag in de jaarcijfers en als ik ergens een hekel aan heb dan is het cijferwerk. Ideaal om te doen als ik niet met roken gestopt ben. Maar nu maakt het mij poepielink......
Ik heb afkickverschijnselen als licht in het hoofd, temperatuurproblemen en concentratieproblemen.
Vooralsnog niet de neiging om peukjes te gaan zoeken en stiekem te roken, wel sterk de drang om iets te eten. Maar dat is risico 2: mijn spijsvertering is sinds mijn 6e verstoord en ik moet mijn eten elke dag in de gaten houden. Vreten is geen optie omdat ik weet dat dit resulteert in ellende en ziekenhuisopname. Stiekem ben ik jaloers op die stoppers die wel een pizza hebben besteld deze avond 8).

Iedereen roept dat de eerste dag het ergste is: in dat geval valt het wel mee.
Mail me maar als je wat wilt weten

Sovetryne

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #152 Gepost op: januari 09, 2008, 12:21:14 am »
Ik ben vorig jaar op 27 december gestopt. Heb toen mjn peuken aan een buurman gegeven. Heb er één gehouden, die was voor oudejaarsavond. Die heb ik toen nog gerookt. Tot nu geen problemen, geen ontwenningsverschijnselen, afgezien van wat oprispend maagzuur dat ik 27 en 28 december, en 1 en 2 januari had. Maar daar heb ik altijd last van gehad als ik een paar dagen niet  rookte, de eerste twee dagen had ik daar dan last van. Ik merk wel dat ik soms denk: ik wil een sigaretje, maar waar ik bij vroegere pogingen dan een hotdog kocht, negeer ik nu gewoon mijn behoefte aan een peuk. Reden: ik wil gezonder leven. Zowat al mijn ooms en tantes hebben iets met de bloedvaten, longen, hart, of hersenen (en dan heb ik het over een fysiek probleem), het lijkt me wel eens origineel om het anders te doen. En ach, als ik straks 60 jaar ben, en nog steeds geen hartproblemen heb, kan ik altijd nog een Gauloises opgesteken.
--
Albert van Harten

janinedevries

• Stoppen kun je leren!
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #153 Gepost op: januari 09, 2008, 01:31:24 pm »
Beste mensen,

wat goed dat jullie van plan zijn of te roken en daar met elkaar over praten hier.  _/-\o_
Je kunt heel veel steun hebben aan mensen op een forum!

Bij het stoppen kun je best wel wat hulp gebruiken. Helemaal tijdens de ‘moeilijke’ momenten. Gebruik daarom ook een hulpmiddel. Daarmee wordt de kans dat je slaagt een stuk groter.

Op http://www.spammenkunjeafleren.nl kun je heel eenvoudig, door een paar vragen te beantwoorden, een hulpmiddel kiezen dat het best bij je past.

De Hulpmiddelenwijzer wordt je gratis aangeboden door STIVORO voor een rookvrije toekomst.

Groet, Janine de Vries, STIVORO
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2008, 09:08:30 pm door Pooh »
Janine de Vries, STIVORO

Sovetryne

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #154 Gepost op: januari 09, 2008, 08:45:38 pm »
offtopic:
STIVORO heeft een misleidende naam. STIVORO zou STIVONIRO moeten heten, omdat het enkel over NIET-ROKEN gaat bij die toko, nooit over ROKEN.
STIVONIRO had op een gegeven moment (vorig jaar) een wedstrijd, waar je iets kon krijgen als je een dag niet rookte. Ik heb gevraagd of ik vanuit het buitenland mee kon doen, maar mijn vraag werd niet eens beantwoord.
Verder heeft STIVONIRO nooit opgehelderd waar de miljoenen euro, die het van de overheid krijgt, aan misbruikt worden.

STIVONIRO is een heel fout stuk gereedschap van de regering.
--
Albert van Harten

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #155 Gepost op: januari 09, 2008, 09:04:30 pm »

quote:

janinedevries schreef op 09 januari 2008 om 13:31:
Beste mensen,

wat goed dat jullie van plan zijn of te roken en daar met elkaar over praten hier.  _/-\o_

Bij het stoppen kun je best wel wat hulp gebruiken. Helemaal tijdens de ‘moeilijke’ momenten. Gebruik daarom ook een hulpmiddel. Daarmee wordt de kans dat je slaagt een stuk groter.

Op http://www.spamvrij.nl kun je heel eenvoudig, door een paar vragen te beantwoorden, een hulpmiddel kiezen dat het best bij je past.

De Hulpmiddelenwijzer wordt je gratis aangeboden door STIVORO voor een rookvrije toekomst.

Ach ja, en die hulpmiddelen die je dan aangeboden krijgt, zijn die ook gratis? :X :X

Ik ben al een poos geleden gestopt, maar als er ooit een aanleiding is om weer te gaan roken dan is het de onzin van STIVORO wel :r
Je moet stoppen met roken omdat het een vreselijk ongezonde gewoonte is, al het andere is kul, geblaat, marketing en/of subsidiemisbruik. STIVORO is er op wonderbaarlijke manier in geslaagt in alle vier de categorieen terecht te komen.

Maar, nu je hier toch bent, beste Janine, wil ik toch eens weten, betalen ze je per uur, of per bericht?

Enne, je moet nog wel een beetje oefenen, mensen die niet roken helpen met stoppen is natuurlijk niet waar onze belastingcentjes voor bedoeld zijn... :w
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2008, 08:32:35 pm door AVee »
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Divinespark

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #156 Gepost op: januari 09, 2008, 10:57:14 pm »
Citaat
AVee schreef op 09 januari 2008 om 21:04:

Maar, nu je hier toch bent, beste Janine, wil ik toch eens weten, betalen ze je per uur, of per bericht?

Je kunt toch ook gewoon hart voor de zaak hebben en daar vrijwillig en kosteloos je mening over uiten? Dat doen wij toch ook hier met onze interesses?

Ik heb juist een heel positieve indruk van Stivoro. Ze geven voorlichting ook aan mensen die cursussen stoppen met roken organiseren bijvoorbeeld vanuit een thuiszorginstelling. Dat doen ze door adviezen aan cursusleid(st)ers, en informatiedrukwerk. De rekeningen ervan zijn vriendenprijsjes, zeker als je dat vergelijkt met adviezen van van die Tjakkaa figuren voor managers workshops, of ander drukwerk materiaal. Het financiële plaatje is dus alvast niet het probleem.

Stivoro lijkt mij ook uiterst effectief.
- De naamsbekendheid liegt er niet om, door het hele land bekend, ook op dit forum spraakmakend.
- Zeg nou zelft, ligt het nou aan Stivoro als mensen roken of is dat ondanks Stivoro? Stivoro geeft toch duidelijk een antirookbeweging signaal af?

De overheid zelf geeft een dubbel signaal af, door enerzijds Stivoro te subsidiëren en anderszijds het roken volop toe te staan (en er flink aan te verdienen).

Het financiële gebeuren is juist verdachtmakend voor de OVERHEID:

Als je rookt, sterf je gemiddeld 13 jaar jonger.
Statistisch gezien word je hier ongeveer 80 jaar.
Ruwweg kun je dus zeggen dat je als roker gemiddeld sterft als je 67 bent. Dat is al over je pensioenleeftijd heen en dus voornamelijk geld kost ipv opbrengt voor de overheid. Precies dus net als diegene die 80 jaar wordt. Die kostte ook geld.
In Nederland is 40% een roker, om en nabij, dus scheelt het overlijden van rokers de overheid 13 jaarinkomens per roker!! Zonder enige twijfel is dit dus een enorm financieel belang. Eens?

Tel daar dan ook nog eens bij op, het feit dat roken daarnáást ook nog eens geweldig zwaar belast wordt met accijnzen. Enkele malen meer dan een pakje sigaretten zonder dat had gekost. Ook dat draagt verder bij tot het financiële belang van de overheid.

Als de overheid écht van mening is dat roken niet in het belang is van de overheid, dan is die overheid die wij hebben dus simpelweg financieel echt heel onbenullig. Of een regelrechte leugen: ze doen ons met onlogische onzin geloven dat we moeten betalen om de medische kosten te dekken van dingen die mensen door onbezonnen risico's zichzelf aandoen.

Als roker zowel als niet-roker ga je aan een kanker of hartkwaal dood (grootste kans dat het 1 van die 2 is). Niet-rokers krijgen dan evenveel ziekenhuis zorg, thuiszorg e.d. als rokers. Als dezelfde roker toch eerder was gestopt, dan was dit hem of haar op zijn 80e ook overkomen, al die zorg en ziekenhuizen en lijdenswegen. Alleen 13 jaar later.

De enige die het financieel merken zijn verzekeraars. Die strijken 13 jaar minder premie op. Als de overheid dus tegen het roken ageert, dan weet je dus meteen wiens lobby er achter zit, want het is juist tegen de financiële logica van de overheid zelf in om er 13 jaarinkomens bij in te schieten door al die oude mensen te gaan zitten spekken met AOW.

Dit blijft nog wel zo doorgaan, die onzin met die accijnzen, zolang het volk zo financieel onbekwaam is om die onzin te geloven dat rokers juist meer geld kosten aan de maatschappij. Een volk dat zich zo een rad voor ogen laat draaien verdient ook niet beter trouwens.

Groetjes, Divinespark
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2008, 11:03:27 pm door Divinespark »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #157 Gepost op: januari 09, 2008, 10:59:59 pm »
Niets geen stivoro, ik heb via de kruisvereniging (die club die krukken etc uitleent) een coach gevonden. Kost me niets, ze zal allicht op subsidie werken (ofwel betaald worden uit de tabakaccijns :) ) maar dat intresseert me geen moer.
Vooralsnog is het prettig om iemand te kunnen spreken als het even beroerd loopt en die verstand heeft van lichamelijke bijwerkingen icm met een aandoening die ik heb.
alleen maar prettig dus, dat stoppenkunjeleren gedoe was ik al lang zat, overal die lesautolookalike bordjes. Als ik een leswagen zag dacht ik direct dat ik moest roken :Y)

diak2b

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #158 Gepost op: januari 09, 2008, 11:30:02 pm »

quote:

janinedevries schreef op 09 januari 2008 om 13:31:
Beste mensen,

Op http://www.spammenkunjeafleren.nl kun je heel eenvoudig, door een paar vragen te beantwoorden, een hulpmiddel kiezen dat het best bij je past.

hulpmiddel: ruggengraat.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #159 Gepost op: januari 10, 2008, 12:03:22 am »

quote:

diak2b schreef op 09 januari 2008 om 23:30:
[...]
hulpmiddel: ruggengraat.
hoofdmiddel weet ik inmiddels

diak2b

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #160 Gepost op: januari 10, 2008, 12:29:32 am »

quote:

okidoki schreef op 10 januari 2008 om 00:03:
[...]

hoofdmiddel weet ik inmiddels

:ja:

Ik heb de mijne helaas verbruikt om te stoppen met roken. Nu zou ik wel weer ruggengraat nodig hebben om af te vallen, maar helaas, reeds verbruikt :+

Divinespark

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #161 Gepost op: januari 10, 2008, 12:54:48 am »
Ik heb wat roken betreft de ruggegraat van een weekdier!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #162 Gepost op: januari 10, 2008, 04:20:43 am »

quote:

Divinespark schreef op 09 januari 2008 om 22:57:
(...)
Als roker zowel als niet-roker ga je aan een kanker of hartkwaal dood (grootste kans dat het 1 van die 2 is). Niet-rokers krijgen dan evenveel ziekenhuis zorg, thuiszorg e.d. als rokers. Als dezelfde roker toch eerder was gestopt, dan was dit hem of haar op zijn 80e ook overkomen, al die zorg en ziekenhuizen en lijdenswegen. Alleen 13 jaar later.

De enige die het financieel merken zijn verzekeraars. Die strijken 13 jaar minder premie op.
Dat lijkt me onjuist gesteld.
Niet-rokers overlijden 13 jaar later. Dat is 13 jaar meer suikerziekte, hoge bloeddruk, vele heup-operaties meer, botontkalkingbehandeling, vele jaren meer pillen, 13 jaar extra kans op alzheimer, parkinson enzovoorts. En dus ook vele jaren verpleeghuiszorg. 13 jaar later sterven betekent niet 13 jaar 100% gezond leven extra. Je hebt 13 jaar extra om niet cardiale of pulmonale problemen te krijgen die behandeld of verzorgd moeten worden. Voor de verzekeraar nogal dure 13 jaren, gemiddeld.
Je 'kost' niet alleen extra AOW als je langer leeft, ook extra zorg. De groep mensen die zonder ziekenhuisbezoek 80 wordt en dan dood neervalt is niet groot. Die is, vermoed ik, kleiner dan de groep die op zijn 67e zonder ziekenhuisbezoek dood neervalt.

Ik word alleen zo moe van al die rokende hart- of longpatienten die nog lang niet dood willen, en ook niet willen/kunnen stoppen met roken. Om het geld gaat het me niet.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2008, 04:25:36 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

diak2b

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #163 Gepost op: januari 10, 2008, 08:52:50 am »

quote:

elle schreef op 10 januari 2008 om 04:20:
[...]
Ik word alleen zo moe van al die rokende hart- of longpatienten die nog lang niet dood willen
Je kan daar actief aan bijdragen :+

Sovetryne

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #164 Gepost op: januari 10, 2008, 11:06:57 pm »

quote:

elle schreef op 10 januari 2008 om 04:20:
[...]
Dat lijkt me onjuist gesteld.
Niet-rokers overlijden 13 jaar later. Dat is 13 jaar meer suikerziekte, hoge bloeddruk, vele heup-operaties meer, botontkalkingbehandeling, vele jaren meer pillen, 13 jaar extra kans op alzheimer, parkinson enzovoorts. En dus ook vele jaren verpleeghuiszorg. 13 jaar later sterven betekent niet 13 jaar 100% gezond leven extra. Je hebt 13 jaar extra om niet cardiale of pulmonale problemen te krijgen die behandeld of verzorgd moeten worden. Voor de verzekeraar nogal dure 13 jaren, gemiddeld.
Je 'kost' niet alleen extra AOW als je langer leeft, ook extra zorg. De groep mensen die zonder ziekenhuisbezoek 80 wordt en dan dood neervalt is niet groot. Die is, vermoed ik, kleiner dan de groep die op zijn 67e zonder ziekenhuisbezoek dood neervalt.

Ik word alleen zo moe van al die rokende hart- of longpatienten die nog lang niet dood willen, en ook niet willen/kunnen stoppen met roken. Om het geld gaat het me niet.

Dit doet me denken aan het "niet-rokers-feestje" van Harrie Jekkers! Geweldig gevonden.

Excuses op voorhand als ik iemand met deze woorden voor het hoofd stoot, ik citeer alleen maar.

quote:

Een gozer zegt tegen me: "Jij rookt nog hè?"
Ik zeg: "Ja, nou en?"
Hij zegt: "Jij rookt nog, dus ga je gemiddeld tien jaar eerder dood"
Ik zeg: "Dat geeft niet, het is toch een klotefeestje"
En dan gaan ze flauw lopen doen hè
Dat doen ze altijd, dan gaan ze lopen uitrekenen dat wij rokers de samenleving zoveel geld kosten. Wij schijnen heel duur te zijn voor de nietrokers. Dat is toch gelul joh, wij betalen ook aan alles mee. "Hoe dan??"
Ik zeg: "Door te roken, we betalen een hele hoop accijns, dat gaat allemaal in de schatkist, zeikerd". En dan ineens is die accijns peanuts. Nooit is accijns peanuts, maar dan opeens wel. En dan komt de zakjapanner er pas echt bij, en dan gaan ze rekenen hoor, die uitgekookte boekhouders. Ik rook nog, dus heb ik meer kans op long-, vaat- en hartziekten. Die krijg ik allemaal, terplekke, en daar word ik aan geholpen, of ik wil of niet, ook dezelfde avond, meteen hè. Ik word gedotterd, kost vijftigduizend gulden, ik krijg een openhartoperatie, honderdduizend gulden, en wie moet dat allemaal ophoesten, zij de arme niet rokers!
Ik zeg: "Dat ken je makkelijk betalen, je bent gestopt met roken, je houdt wat over".
Nou, ze gaan absoluut zijn met mijn stoflongen, pislink met z'n allen, ik zeg: "Rustig nou eens een beetje, zal ik nou eens even gaan voorrekenen... zal ik dan eens gaan rekenen, wie nou wat in feite kost en wanneer en waarom en hoeveel en waarom. Ja? Nou rustig maar. Jij zegt dat wij tien jaar eerder dood gaan, de rokers hè. Jullie worden gemiddeld vijfenzeventig. Jullie zijn gezond, toch? Jij bent gezond. Vijfenzeventig. Dus ik word maar 65, klopt dat? Zijn je eigen woorden. Toch? Toch? Ja toch? Nou goed, ik bedoel, ik betaal mijn hele leven AOW. Maar ik zal er nooit van genieten. Maar ik betaal wel mee aan die AOW van jou. Jij gaat tien jaar lang twintigduizend bruto per jaar vangen. Da's twee ton! Daar kan ik van gedotterd worden, een openhartoperatie, ben ik nog altijd vijftigduizend gulden goedkoper uit dan jou. In feite komt het erop neer dat ik jouw ouwe dag bij elkaar loop te paffen.
--
Albert van Harten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #165 Gepost op: januari 10, 2008, 11:36:25 pm »
Ook de 2e dag viel wel mee, ik heb de ganse dag kotsberoerd op de bank gehangen.
Daarom de coach maar gebeld: "ja oki, da's niet helemaal doki en ws wordt je ziek door het gebrek aan nicotine. dat kan wel een dag of twee aanhouden. Mijn advies is dat je nicotine gaat innemen tegen de misselijkheid".
Ja, en dan wordt ik simpel en gek tegelijk. Het klinkt vreemd: een stopcoach die zegt dat je de verslavende stof moet innemen.
daar zijn dan pillen voor maar ik heb anti indicatoren voor die dingen dus dat gaat hem niet worden. (hart / suiker / alvleesklier en ander gedoe)
Ik rook dus nog wel, zij het dat ik zéér gedoseerd rook omdat ik alleen rook als ik kotsmisselijk ben..
Overigens heb ik ervaren dat misselijkheid oplost door roken maar een andere beroerdheid opwekt.
****** wat is roken goor, ik wordt er zelfs ziek van.
Nooit gedacht dat dit uit mijn strot zou komen maar toch: het roken an sich is niet lekker meer.
Daarnaast merk ik dat mijn lichaam op meerdere fronten reageert: ik drink een 2 liter water per dag naast mijn reguliere vocht (en dat is koffie, tonic, roosvicee en een biertje) en dat heeft gevolgen. Ik grijp vaker naar de deurgreep van de wc dan naar de sigaret.

En zo hobbel ik wat door de goede kant op

offtopic:@ Sovetryne: harrie Jekkers is leuk. Ik heb al zijn cd's en dvd's in huis (en NEE dat is geen reden voor tucht :), men heeft mij deze week gevraagd of er belemmeringen zijn voor het aanvaarden van een ambt. Ik heb gezegd dat ik lid van NCRV, CNV, TROUW, VOLKSKRANT ben maar kon er niet onderuit _/-\o_  :Y) )
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2008, 11:38:11 pm door Riemer Lap »

dingo

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #166 Gepost op: januari 11, 2008, 12:02:33 am »
offtopic:(hart / suiker /alvleesklier en ander gedoe lijken me prima belemmeringen voor het aanvaarden van een ambt)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #167 Gepost op: januari 11, 2008, 12:07:46 am »

quote:

dingo schreef op 11 januari 2008 om 00:02:
offtopic:(hart / suiker /alvleesklier en ander gedoe lijken me prima belemmeringen voor het aanvaarden van een ambt)

zolang ik rook is er geen probleem _/-\o_  _/-\o_
Met een beetje medische ondersteuning kun je een bedrijf runnen, normaal leven en ook nog kerkelijk actief zijn hoor.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #168 Gepost op: januari 15, 2008, 11:45:18 pm »
therapeutisch roken.
Als dat bestaat dan moet het datgene zijn wat de coach aangaf.
Ik bouw af naar nul en ben (gek genoeg door het gedoseerd roken) op weg naar nul.
Ik noem geen datum meer om te stoppen omdat het puur afhangt van de afkcikverschijnselen die ik vertoon.
daarnaast is de routine in het roken weg. Het valt mij op dat mijn jas stinkt en dat is een eye-opener. Nooit is mij dat opgevallen dat het zo'n intense geur is.
Maar de geur van een brandende sigaret ruikt aanlokkelijk en ik moet mij verzetten tegen plekken waar ik die geur tegenkom.
Vandaag was een mazzeldag wat dat betreft, ik had allemaal afspraken bij zorgaanbieders die een zero tolerance beleid hebben op roken.
Morgen een kantoordag (bleeghhhhh) en donderdag een dag op stap in het kader van personeelsbeleid. Mijn personeel mag niet roken tijdens effectieve werktijd dus kan ik het niet maken om een peuk in mijn smoel te hangen.

Lichamelijk gaat het met een lage rookdosis goed behalve dan dat ik vreselijke rommel ophoest (en alleen dat is al een bewijs dat roken slecht is).

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #169 Gepost op: januari 15, 2008, 11:48:23 pm »
Goed te horen dat het zo goed gaat. En nu doorzetten. 't Klinkt in ieder geval al hartstikke goed! Ik heb een tijdje af en toe gerookt, maar de laatste keer dat ik een sigaret nam, dacht ik na twee trekjes: waarom doe ik het eigenlijk? Dus nu sla ik ze maar altijd af. Ik vond ze ooit lekker, maar nu heb ik toch liever zo eens in het half jaar ofzo, of eens in het jaar, een lekkere sigaar
computerfout: een vreemde een in de byte

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #170 Gepost op: januari 16, 2008, 06:25:54 pm »

quote:

okidoki schreef op 10 januari 2008 om 23:36:
daar zijn dan pillen voor maar ik heb anti indicatoren voor die dingen dus dat gaat hem niet worden. (hart / suiker / alvleesklier en ander gedoe)

Je hebt jezelf ondanks hart/suiker/alvleeskliergedoe jarenlang in enorme doseringen vergiftigd met nicotine uit peuken, als je het nu voor het afkicken nodig hebt kan ik me niet voorstellen dat een geringe dosering uit pillen een onaanvaardbaar extra risico geeft.
Bombus terrestris Reginae

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #171 Gepost op: januari 16, 2008, 06:44:51 pm »
Zeker niet wanneer je als alternatief voor die pleister/pillen toch nog een peuk opsteekt, omdat de afkickverschijnselen zo naar zijn.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

diak2b

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #172 Gepost op: januari 16, 2008, 07:27:11 pm »
8) al die artsen hier ook..., zo blijft er toch geen ruimte voor goede smoezen over dames?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #173 Gepost op: januari 17, 2008, 12:23:20 am »

quote:

diak2b schreef op 16 januari 2008 om 19:27:
8) al die artsen hier ook..., zo blijft er toch geen ruimte voor goede smoezen over dames?

Niet vervelend juist, heel helder en eerlijk.
Probleem met de vervangers zijn niet de nicotine maar met name de houdbaarheidsmiddelen die er in moeten zitten. Daar wordt ik ziek van maar inderdaad wordtik ook ziek van het roken en ze hebben domweg gelijk.
het is een keuze tussen twee slechten maar ik ben zo dom om de gemakkelijke keuze te maken daarin.
daarnaast kan ik het niet veroorloven om nu een x aantal dagen niet in mijn bedrijf te werken. Dat zou de doodsteek voor de onderneming zijn en niet slim.
wat gaat dan voor?
Gezondheid maar niet ten koste van onze cliënten in de zorg.
nogmaals: ik vind het niet vervelend als ze zo correct medisch zijn, ik kan daar wel tegen en heb het eerlijk gezegd ook wel nodig zo'n benadering.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #174 Gepost op: februari 05, 2008, 11:58:51 pm »
Update...
Inmiddels zit ik op 80 % nicotinevervangers en je wilt niet weten wat de gevolgen voor mijn darmen zijn.....
dat betekent echter wel dat ik weinig tot niet meer rook en de laatste loodjes minder zwaar neigen te zijn.
Ondanks dat merk ik dat het een taai proces is voor mij.
Maar, alle begin is moeilijk, beginnen met eindigen kennelijk ook :)

Ulysses

• Bekijk profiel
Stoppen met roken
« Reactie #175 Gepost op: februari 06, 2008, 12:51:23 pm »
Goed bezig, okidoki!
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.