quote:
mirt schreef op 16 februari 2008 om 10:06:[...]
O, ik dacht dat want je schreef toen dit: mijn werkinspratie krijg ik niet van een vrouw, ook neit van die uit Spreuken 31.
Ik ben overigens er wel voor dat vrouwen hun gaven benutten, maar niet voor de vrouw in het ambt.
Werkinspiratie krijg ik uit de werken der barmhartigheid, niet van een vrouw en niet van een predikant(-e).
Overigens is het vergelijken van een vrouwelijke predikant met werkinspiratie een situatie van appels en onderbroeken vergelijken: beide is het iets en de overeenkomst is mogelijk niets.
Ik heb ooit een opleiding in de theologische richting gedaan maar ben ermee gestopt om privé redenen. Predikant zie ik niet als een droombaan, zeker niet als ik zie hoeveel uren een gemiddelde predikant in de GKv aan het werk is en hoe hoog de werkdruk is.
Zolang er nog mensen zijn die denken dat een predikant een duizenddingendoekje in de gemeente is heb ik geen enkele behoefte om die baan uit te oefenen.
Maar voor wie het uit wil proberen, hetzij man, hetzij vrouw, denk ik dat het leuk is om aan zo'n programma mee te doen om eens te proeven wat het inhoud.