quote:
okidoki schreef op 13 april 2008 om 19:51:[...]
Ik denk dat met een beetje fanta ook te bedenken is dat de duivel een hekel heeft aan Hans en Grietje. Wij mensen weten helemaal niet of de duivel al dan niet iets van genesis of openbaringen vindt, dat is pure fantasie en inlegkunde.
[...]
Hij kan mensen ook laten geloven dat hij een hekel aan genesis en openbaringen heeft. Snap je wat ik bedoel? Het is een puur menselijke inleg die er speelt dan.
[...]
Exact, Genesis is een loflied op de Schepper en Zijn grootheid.
[...]
het kan één van de moordenaars zijn, er zijn legio andere te bedenken hoor.
reactie op inlegkunde: de satan haat mensen, dat zul je met me eens zijn, hij haat Gods schepping, hij haat de bijbel. In genesis staat beschreven hoe die door hem zo gehate mensen op aarde gekomen zijn, wanneer hij ons kan laten geloven (er toe verleiden) dat je het niet zo belangrijk is wat je geloofd wat betreft schepping, ET etc. kan dat de eerste stap wat betreft ontmythologisering, het fundament onder de bijbel is weg, mensen weten niet meer zeker wat hun oorsprong is en zie daar andere deuren gaan open....
wat betreft openbaringen: openbaringen is een boek dat er voor zorgt dat wij ons kunnen voorbereiden op de eind tijd, die eindtijd zal zeer zwaar worden, wanneer we openbaringen links laten liggen en er weinig tot geen aandacht aan schenken, zullen we onvoorbereid zijn en onvoorbereide mensen zijn makkelijke slachtoffers.
En wat staat er in openbaringen oa :er zullen er velen ten val komen
hoewel dit niet letterlijk in de bijbel staat noem ik dit toch geen inlegkunde omdat zulke reacties van de satan logisch zijn, vergelijk het met een goede vriend of familielid die je door en door kent, je zult onder sommige omstandigheden zijn of haar reactie al weten voordat ze die reactie gekomen is.
maar ik zag dat we het toch op twee punten met elkaar konden vinden!!!
gr fin