quote:
Thorgrem schreef op 08 maart 2008 om 20:30:[...]
Dat is mij nog te positief uitgedrukt. Overigens ben ik ook niet echt tevreden (eigenlijk helemaal niet) met deze regering. Ik heb dat ook kenbaar gemaakt in een enquête van het CDA. De bijdrage van het CU vind ik om te huilen. Volgens mij zitten ze er slechts als vulling.
Dat is natuurlijk ook zo. Zoals we eerst D'66 ter vulling hadden. Wat me alleen wat tegen valt is dat ze er niet meer uitslepen dan dit. Achter de schermen zullen ze vast ge-wel-dig werk doen, maar voor de schermen heb ik vooral een jumpende Rouvoet, een CD's uitdelende Rouvoet, een tot meer kindertjes oproepende Rouvoet, een Deep Throat bestrijdende Rouvoet gezien. Maar op serieuze aanpak van de slavenhandel, de abortus-genocide, of zelfs maar de opschoning van het overheidsapparaat heb ik de CU nog niet mogen betrappen.
Maar we houden moed, ze zitten pas een jaar.
quote:
Je kunt wel ergens stelling tegen nemen, maar vervolgens niets doen... Ik heb jaren de meest positieve geluiden over het CU gehoord (en nee, niet van jou, maar van andere christenen). En als de CU groter zal worden, dan zouden we wat beleven. De CU zou haar rug recht houden en staan waarvoor ze zeggen te staan, zonder compromis (althans volgens enkele aanhangers dan he), want het CU was een echte christelijke partij en niet zo'n verfoeilijke partij als het CDA waarvan de C nergens meer voor zou staan. Ze zitten nu in de regering en ze zijn precies geworden wat de aanhangers zo verfoeiden. Een CDA, alleen dan in het klein en onzichtbaar.
Nou, dat weet ik niet. Het
beeld dat ze tot nu toe hebben opgeroepen bij mij is heel wat kleinzielig geneuzel, en nul komma nul dadendrang. Dat is erger dan een klein CDA.
Maar ze hebben nog drie jaar, ik blijf optimistisch. Regeren is ook een vak.
quote:
PS Verhagen is ook mijn idool. Hij had minister-president moeten worden. Balkenende is daar veel te netjes voor.
Verhagen had minister van een relevant ministerie moeten worden. Voor de club van uitgerangeerde politici, pardon voor BuZa, is hij nog veel te jong. Maar geen MP, doe me een lol, dan verliest hij zijn kracht: de venijnige tweede man.
quote:
De CU zit nu in de regering en abortus is nog steeds legaal (en ik heb nog geen nieuwe stemming in de kamer gezien omtrent dit punt). Voor mij werken ze dus net zo goed mee met de moord op baby's, net zo schuldig iig als het CDA.
Nou, nee. Ze hebben direct gezegd dat abortus verbieden niet ging lukken, en dus ook niet het doel ging worden. Maar wat wel hun doel zou worden: werken aan een juiste toepassing van de wet, daar zie ik ook niets meer van. En dat vind ik hoogst kwalijk.