Auteur Topic: vrouwen gezocht voor interview plastische chirurgie  (gelezen 7738 keer)

journalisteva

• Bekijk profiel
vrouwen gezocht voor interview plastische chirurgie
« Gepost op: maart 06, 2008, 03:02:39 pm »
Voor een artikel voor het tijdschrift Eva over plastische chirurgie ben ik op zoek naar christenvrouwen die hier ervaring mee hebben. Je verhaal mag zowel positief als negatief zijn. Wil jij/u meewerken aan een kort interview, mail dan naar marielle.de.waardt@eo.nl.

Divinespark

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2008, 05:41:42 am »
Over onderwerpen als plastische chirurgie hoef je niet per sé christenvrouwen te raadplegen. Dat doe je toch ook niet als je een nieuwe tegelvloer laat leggen?

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 08, 2008, 03:03:31 pm »

quote:

Divinespark schreef op 07 maart 2008 om 05:41:
Over onderwerpen als plastische chirurgie hoef je niet per sé christenvrouwen te raadplegen. Dat doe je toch ook niet als je een nieuwe tegelvloer laat leggen?

Nou, dat kan ik me best wel voorstellen, zelfs voor een tegelvloer.
Ik hoorde laatst dat een Nederlands bedrijf als eerste en enige in staat is om een 24-karaats gouden vloer te kunnen leggen (dan zonder dat het tegels zijn geloof ik...). En daar zou ik best de mening van een christen over willen weten. (H)
Altijd in voor verbeteringen!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 08, 2008, 04:13:08 pm »

quote:

DoubleUP schreef op 08 maart 2008 om 15:03:
[...]

Nou, dat kan ik me best wel voorstellen, zelfs voor een tegelvloer.
Ik hoorde laatst dat een Nederlands bedrijf als eerste en enige in staat is om een 24-karaats gouden vloer te kunnen leggen (dan zonder dat het tegels zijn geloof ik...). En daar zou ik best de mening van een christen over willen weten. (H)

Later als ik groot ben krijg ik anders ook een gouden vloer.
En gouden muren, en gouden deuren enzo. :Y)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 08, 2008, 06:38:25 pm »

quote:

elle schreef op 08 maart 2008 om 16:13:
[...]
Later als ik groot ben krijg ik anders ook een gouden vloer.
En gouden muren, en gouden deuren enzo. :Y)

Ja, inderdaad! d:)b
Had ik me nog niet eens gerealiseerd, over een jaartje of 60 of zo, en dan hééél lang, maar dat telt dan niet meer... :)
En dan kost het me geeneens ¤ 1.600/m2

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2008, 09:37:05 pm »
Op ACI stond ook al een topic met deze vraag. Ik snap trouwens geeneens dat christenvrouwen zich zo laten in spuiten met botex ofzo. Ik bedoel; je gelooft toch dat G'd je geschapen heeft en dat je lichaam niet jouw eigendom is.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2008, 10:44:04 pm »
Die (iig vroeger in vrijwel heel chr. Nederland voorkomende) gedachte lijkt me nou precies de reden waarom Eva hierover christelijke vrouwen wil spreken.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2008, 11:21:53 pm »
Ik heb geen ervaring met plastische chirurgie, ken ook geen mensen in mijn omgeving die daar ervaring mee hebben. Heb zelf ook geen behoefte eraan. Zelfs al is de mode om een grotere buste te hebben dan ik heb. En heb ik daar meer redenen voor dan alleen dat God mij gemaakt heeft zoals ik ben en ik daar dus blij mee mag zijn? O ja hoor. Ik zie namelijk geen enkele goede reden om te gaan opereren aan een perfect gezond lichaam (expres geen komma tussen perfect en gezond - wat men perfect noemt is nogal modegevoelig heb ik het idee). Daarbij: mijn verloofde heeft mij niet gekozen om mijn uiterlijk, mijn innerlijk is belangrijker. Zelfbeeld, zelfrespect en schoonheid liggen niet in het uiterlijke, dat ligt in het innerlijke. Als dat maar mooi is. En daar helpt geen operatie aan. Wel zelfreflectie, eerlijkheid tegen jezelf, tegen God. De lelijkste persoon kan mooi zijn door zijn/haar uitstraling van liefde, aandacht, opgewektheid, terwijl de mooiste persoon lelijk kan zijn van slinksheid, jaloezie, arrogantie.
Wat ik nog meer tegen vrouwen zou willen zeggen die plastische chirurgie overwegen: iemand die je niet accepteert vanwege je uiterlijk, is niets waard
computerfout: een vreemde een in de byte

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2008, 12:06:28 am »

quote:

journalisteva schreef op 06 maart 2008 om 15:02:
Voor een artikel voor het tijdschrift Eva over plastische chirurgie ben ik op zoek naar christenvrouwen die hier ervaring mee hebben. Je verhaal mag zowel positief als negatief zijn. Wil jij/u meewerken aan een kort interview, mail dan naar marielle.de.waardt@eo.nl.

:Y)  ik weet wel een aantal vrouwen die in aanmerking komen voor enig herstelwerk maar of die daar over willen praten??? ;)
Waarom overigens alleen vrouwen?
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2008, 12:07:40 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 09 maart 2008 om 23:21:
iemand die je niet accepteert vanwege je uiterlijk, is niets waard
_O_  100% waar!

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2008, 09:25:53 pm »
Stelletje rare forumgasten,

wat is er toch voor ongehoords aan het begrip op brengen voor plastische chirurgie bij ernstige verminkende littekens na een ongeluk of een operatie? Alsof je ook na aangezichts- of keelkanker niets anders mag doen dan het zieke weefsel weghalen en de huid weer aan elkaar naaien. Of brandwonden: is het werkelijk zonde om bij zulke aandoeningen meer dan alleen de meest functionele restauraties te verrichten?

Botox inspuiten is trouwens amper chirurgie te noemen.
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2008, 09:30:17 pm door porcupine »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: maart 10, 2008, 09:31:19 pm »

quote:

Bedankt voor de vriendelijke begroeting.

quote:

wat is er toch voor ongehoords aan het begrip op brengen voor plastische chirurgie bij ernstige verminkende littekens na een ongeluk of een operatie? Alsof je ook na aangezichts- of keelkanker niets anders mag doen dan het zieke weefsel weghalen en de huid weer aan elkaar naaien. Of brandwonden: is het werkelijk zonde om bij zulke aandoeningen meer dan alleen de meest functionele restauraties te verrichten?
Misschien lees ik niet goed, maar ik vraag me af: Wie heeft er hier geen begrip opgebracht voor plastische chirurgie bij ernstige verminkende littekens na een ongeluk of een operatie? En wie heeft er zoiets 'zonde' genoemd? Nogmaals, misschien lees ik slecht, maar ik kan het niet vinden.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 10, 2008, 11:11:42 pm »
Ik had het idd over snijden in een perfect gezond lichaam. Dat is dus wat anders dan plastische chirurgie na een ongeluk, operatie of ernstige verbranding. Vraag me wel af of ik over zou gaan tot borstreconstructie als ik ooit een borstamputatie zou moeten ondergaan. Ik weet het niet goed, maar ik ben op dit moment toch geneigd om te zeggen van niet. Ik denk namelijk dat het m'n verdere functioneren niet zou belemmeren, dus is er geen medische noodzaak. Bij ernstige verbranding heb je vaak het probleem van trekkende littekens, wat behalve lelijk ook nogal vervelend aanvoelt, soms zelfs bewegingsbelemmerend. In dat geval zou ik geen probleem hebben met plastische chirurgie.
Maar dingen als borstvergroting/-verkleining, botox-behandelingen, liposuctie enzo heb ik wel behoorlijk moeite mee, omdat er over het algemeen een laag zelfbeeld achter zit en dát moet je dan aanpakken, niet het uiterlijk zelf. Dat geld geef ik liever aan mensen die in hun uiterlijk zo verminkt zijn dat ze daardoor in hun dagelijks functioneren belemmerd worden (hetzij door ongeluk, verbranding, hetzij door een noodzakelijke operatie, hetzij door aangeboren belemmeringen (zoals de hazelip))

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 10, 2008, 11:49:19 pm »

quote:

Hee, ben jij er ook nog / weer / eens?

quote:

wat is er toch voor ongehoords aan het begrip op brengen voor plastische chirurgie bij ernstige verminkende littekens na een ongeluk of een operatie?
dat is er niet dus ook niet ongehoord :)

quote:

Alsof je ook na aangezichts- of keelkanker niets anders mag doen dan het zieke weefsel weghalen en de huid weer aan elkaar naaien. Of brandwonden: is het werkelijk zonde om bij zulke aandoeningen meer dan alleen de meest functionele restauraties te verrichten?
nee dat is geen zonde en dat lees je ook nergens dat dit zonde is

quote:

Botox inspuiten is trouwens amper chirurgie te noemen.
Botox inspuiten uit plastische overweging is zonde, met die botox kun je beter mensen met spasmen helpen :)

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 11, 2008, 03:42:59 pm »
Ook hier is de wereld m.i. niet zwart/wit.
Als iemand een laag zelfbeeld heeft veroorzaakt door een ernstige uiterlijke eigenschap (al dan niet door externe factoren veroorzaakt) dan vind ik dat we uiterst voorzichtig en afgewogen over die keuze moeten oordelen!

(Zo, die volzin krijg ik waarschijnlijk nooit meer gereproduceerd... ;-))

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: maart 11, 2008, 04:02:51 pm »

quote:

DoubleUP schreef op 11 maart 2008 om 15:42:
Ook hier is de wereld m.i. niet zwart/wit.
Als iemand een laag zelfbeeld heeft veroorzaakt door een ernstige uiterlijke eigenschap (al dan niet door externe factoren veroorzaakt) dan vind ik dat we uiterst voorzichtig en afgewogen over die keuze moeten oordelen!

(Zo, die volzin krijg ik waarschijnlijk nooit meer gereproduceerd... ;-))
Indien het geval zich voordoet dat een mens zo ter wereld komt dat hij (zij) ernstige psychische gevolgen zal hebben aan het uiterlijk dat hem (haar) is toebedeeld dan zou in mijn bescheiden optiek het wenselijk kunnen zijn om het uiterlijk aan te passen waarbij het niet moet gaan om aanpassen aan de geldende maatschappelijke norm van uiterlijkheid maar om bestrijden van ernstig psychisch leed.

(over volzinnen gesproken.....)
Overigens gaat het dan niet over een grijs gebied maar gewoon om herstelwerk :) net als bij brandwonden.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2008, 04:13:34 pm door Riemer Lap »

orakel

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 11, 2008, 04:16:15 pm »
en als je nu baalt van je enorme flaporen zonder dat je daar nu meteen een laag zelfbeeld van hebt of psychische probemen........

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 11, 2008, 05:10:43 pm »

quote:

orakel schreef op 11 maart 2008 om 16:16:
en als je nu baalt van je enorme flaporen zonder dat je daar nu meteen een laag zelfbeeld van hebt of psychische probemen........

dan geldt:
Indien het geval zich voordoet dat een mens zo ter wereld komt dat hij (zij) gezegend is met oren als zeewaardige zeilen en dit gevolgen zal hebben voor hem in de zin dat hij elke keer als hij in de spiegel kijkt baalt van het aangezicht dat hem weerspiegelt dan zou in mijn bescheiden optiek het wenselijk kunnen zijn om het uiterlijk aan te passen waarbij het niet moet gaan om aanpassen aan de geldende maatschappelijke norm van uiterlijkheid maar om bestrijden van het balen des persoons.

Ofwel: je kunt legio voorbeelden bedenken om te zeggen: moet kunnen en kan nodig zijn voor het persoonlijk functioneren van iemand.
Dat is iets anders dan een borstvergroting omdat je grotere borsten mooier of sexy-er vindt.

orakel

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: maart 11, 2008, 05:31:39 pm »
:)

DoubleUP

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2008, 09:27:57 am »
Maar hier heeft Eva niks aan, want wij zijn volgens mij geen christelijke vrouwen... O-)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2008, 09:32:05 am »

quote:

journalisteva schreef op 06 maart 2008 om 15:02:

Haha heel even off-topic. Leuk je hier tegen te komen. (ik heb laatst je mailproblemen verholpen. Op je mooie Apple.:D)

En nee, wat plastische chirurgie betreft kan ik je niet helpen :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

tomp

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2008, 09:37:54 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 10 maart 2008 om 23:11:
... heb ik wel behoorlijk moeite mee, omdat er over het algemeen een laag zelfbeeld achter zit en dát moet je dan aanpakken, niet het uiterlijk zelf ...
Mijn oogleden hangen, dat geeft me nogal een laag zelfbeeld als ik in de spiegel kijk. Of is het andersom?  ;)

orakel

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maart 12, 2008, 10:36:40 am »

quote:

DoubleUP schreef op 12 maart 2008 om 09:27:
Maar hier heeft Eva niks aan, want wij zijn volgens mij geen christelijke vrouwen... O-)

nou ik wel hoor, maar ja geen flaporen
 :)

nijntje

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maart 14, 2008, 02:16:18 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 10 maart 2008 om 23:11:
Ik had het idd over snijden in een perfect gezond lichaam. Dat is dus wat anders dan plastische chirurgie na een ongeluk, operatie of ernstige verbranding. Vraag me wel af of ik over zou gaan tot borstreconstructie als ik ooit een borstamputatie zou moeten ondergaan. Ik weet het niet goed, maar ik ben op dit moment toch geneigd om te zeggen van niet. Ik denk namelijk dat het m'n verdere functioneren niet zou belemmeren, dus is er geen medische noodzaak. Bij ernstige verbranding heb je vaak het probleem van trekkende littekens, wat behalve lelijk ook nogal vervelend aanvoelt, soms zelfs bewegingsbelemmerend. In dat geval zou ik geen probleem hebben met plastische chirurgie.
Maar dingen als borstvergroting/-verkleining, botox-behandelingen, liposuctie enzo heb ik wel behoorlijk moeite mee, omdat er over het algemeen een laag zelfbeeld achter zit en dát moet je dan aanpakken, niet het uiterlijk zelf. Dat geld geef ik liever aan mensen die in hun uiterlijk zo verminkt zijn dat ze daardoor in hun dagelijks functioneren belemmerd worden (hetzij door ongeluk, verbranding, hetzij door een noodzakelijke operatie, hetzij door aangeboren belemmeringen (zoals de hazelip))

Ik ben het met je eens dat bij botox etc. vaak een 'perfect lichaam' het ideaal is, maar bij een borstverkleining is dat toch echt wat anders. Het hoort dan ook niet in het rijtje thuis!!!! Een borstverkleining is een hele zware ingreep en die doe je echt niet zomaar! Het is vaak een medisch noodzakelijke ingreep, omdat vrouwen met veel rug- en nekklachten te kampen hebben.
Dus denk eerst ff na voordat je een hele groep vrouwen kwetst met een uitspraak die nogal kort door de bocht is.
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2008, 02:40:40 pm door nijntje »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maart 15, 2008, 12:28:50 am »

quote:

nijntje schreef op 14 maart 2008 om 14:16:
[...]

Ik ben het met je eens dat bij botox etc. vaak een 'perfect lichaam' het ideaal is, maar bij een borstverkleining is dat toch echt wat anders. Het hoort dan ook niet in het rijtje thuis!!!! Een borstverkleining is een hele zware ingreep en die doe je echt niet zomaar! Het is vaak een medisch noodzakelijke ingreep, omdat vrouwen met veel rug- en nekklachten te kampen hebben.
Dus denk eerst ff na voordat je een hele groep vrouwen kwetst met een uitspraak die nogal kort door de bocht is.

Ik denk dat FG wijst op de aanpassingen in het kader van een schoonheidsideaal en niet op de ingrepen die gedaan worden uit medisch  ethisch vertrekpunt.
Het is dus niet een oordeel over een medisch noodzakelijk iets denk ik.
FG zal dat allicht kunnen toelichten?
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2008, 04:34:06 pm door Riemer Lap »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: maart 15, 2008, 08:55:57 am »

quote:

nijntje schreef op 14 maart 2008 om 14:16:
[...]

Ik ben het met je eens dat bij botox etc. vaak een 'perfect lichaam' het ideaal is, maar bij een borstverkleining is dat toch echt wat anders. Het hoort dan ook niet in het rijtje thuis!!!! Een borstverkleining is een hele zware ingreep en die doe je echt niet zomaar! Het is vaak een medisch noodzakelijke ingreep, omdat vrouwen met veel rug- en nekklachten te kampen hebben. (...)

Open deur. :X

Oja, ik heb een borstvergroting nodig, anders waai ik weg in de wind. Wanneer gaan we een afspraak maken, FG?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: maart 15, 2008, 09:24:58 am »

quote:

okidoki schreef op 15 maart 2008 om 00:28:
[...]

Ik denk dat P&A wijst op de aanpassingen in het kader van een schoonheidsideaal en niet op de ingrepen die gedaan worden uit medisch  ethisch vertrekpunt.
Het is dus niet een oordeel over een medisch noodzakelijk iets denk ik.
P&A zal dat allicht kunnen toelichten?

P&A heeft niet gereageerd in deze topic, maar als je FG invult op die plaatsen klopt het weer ;)
Ik bedoel inderdaad de ingrepen die vanuit niet-medische noodzaak gedaan worden. Er moet wat mij betreft een medische indicatie zijn die verder gaat dan laag zelfbeeld, angst voor gepest worden en dergelijke. Een borstverkleining vanwege rugklachten veroorzaakt door te groot gewicht van de borsten, kan wat mij betreft dus wel. Al vraag ik me af of in al die gevallen er niet een onderliggend probleem is dat beter eerst kan worden aangepakt (ik denk aan overgewicht).

quote:

elle schreef op 15 maart 2008 om 08:55:
(...)

Oja, ik heb een borstvergroting nodig, anders waai ik weg in de wind. Wanneer gaan we een afspraak maken, FG?
Voor de volgende windvlaag Nederland binnenraast?

nijntje

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: maart 15, 2008, 08:30:51 pm »
ik  merk wel dat jullie over iets praten waar je geen verstand van hebt.... En dus kun je dan beter je mond houden!
Een verkleining 'krijg' je alleen maar als je gewicht normaal is (niet te zwaar betekent dat!) en anders moet je eerst afvallen voordat je een operatie kunt krijgen.
En een flauwe grap over kleine borsten zegt meer over je intelligentie dan over je borsten ;)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: maart 15, 2008, 11:40:28 pm »

quote:

nijntje schreef op 15 maart 2008 om 20:30:
ik  merk wel dat jullie over iets praten waar je geen verstand van hebt.... En dus kun je dan beter je mond houden!
zeg nooit tegen een man dat hij ergens geen verstand van heeft :Y)

quote:

Een verkleining 'krijg' je alleen maar als je gewicht normaal is (niet te zwaar betekent dat!) en anders moet je eerst afvallen voordat je een operatie kunt krijgen.
Een verkleining kun je ook regelen via de bedrijven die in de roddelbladen staan en is dan een puur cosmetische ingreep omdat iemand andere borsten wil. Daar ging het over.

quote:

En een flauwe grap over kleine borsten zegt meer over je intelligentie dan over je borsten ;)

Ik heb van nabij meegemaakt dat mensen leden aan gebreken van hun lichaam en zal er niet mee spotten. Daarnaast heb ik zelf ervaren hoe zwaar een uiterlijk kenmerk je leven kan drukken. Ook ooit een vrouw begeleidt die een onmogelijk grote cupmaat had en alleen maatwerkmateriaal kon dragen.
Dat is niet om mee te lachen (hoewel ze zelf dat wel deed!).
Ook heb ik jonge vrouwen ontmoet die psychisch in nood kwamen door de afwezigheid van borstvorming.  Als er dan ingegrepen wordt gaat het niet om het mooie plaatje voor in een magazine maar om diepe gevolgen in het dagelijks leven en functioneren. Daarover zul je hier ook geen grapjes vinden.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2008, 11:46:03 pm door Riemer Lap »

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: maart 18, 2008, 04:56:34 pm »

quote:

porcupine schreef op 10 maart 2008 om 21:25:
Of brandwonden: is het werkelijk zonde om bij zulke aandoeningen meer dan alleen de meest functionele restauraties te verrichten?
Ook de meest functionele restauraties worden al door een plastisch chirurg uitgevoerd hoor.
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: maart 18, 2008, 05:07:17 pm »
Misschien kan enige begripsverheldering uitkomst bieden: laten we onderscheid maken tussen plastische chirurgie (de brandwonden, de ongelukken, de grote verminkingen na operaties voor kanker in het gezicht etc) en de cosmetische chirurgie (de borstvergrotingen en neusverkleiningen). Deze laatste is geen officieel specialisme en de uitvoerende chirurgen zijn vaak niet eens plastisch chirurgen maar algemeen chirurgen.

Hiertussen zit vast overlap maar het verduidelijkt de zaken wel enigszins denk ik en ik stel dan ook een titeledit voor  :)
Bombus terrestris Reginae

journalisteva

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: maart 19, 2008, 04:22:50 pm »
inmiddels ben ik alleen nog op zoek naar iemand die een minder leuke ervaring heeft gehad met plastische chirurgie. bijvoorbeeld dat je er spijt van hebt omdat je het toch niet bij je geloof vindt passen of omdat er complicaties waren. wie zijn verhaal (eventueel anoniem) voor eva wil vertellen kan me mailen: marielle.de.waardt@eo.nl.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: maart 19, 2008, 05:43:17 pm »
hmz...
Je gaat je toch afvragen of journalisteva de draad doorgenomen heeft en het onderscheid tussen plastische en cosmetische chirurgie heeft opgepikt dat porcupine en bumblebee voorstaan...

Iemand hier die spijt heeft van het corrigeren van zijn/haar brandwondlittekens of borstverkleining-vanwege-rugklachten?

journalisteva

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: maart 25, 2008, 03:46:01 pm »
nou het maakt me niet zoveel uit of het om plastische of cosmetische chirurgie gaat, want het gaat om een breed artikel. het onderscheid wordt door veel mensen ook niet gemaakt.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: maart 25, 2008, 04:53:20 pm »
Ik dacht dat juist dat het de taak van journalisten was om onderscheid en duidelijkheid te scheppen waar 'veel mensen' dat niet doen.  :+

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: maart 27, 2008, 01:02:48 pm »
Zelfs op dit forum - waar de gebruikers over het algemeen bijzonder kritisch zijn - wordt je al raar aangekeken als je dit onderscheid maakt. Dus zo raar is het niet als een vrouwenblad hun publiek niet verdenkt van zulke haarkloverijen.  :P

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: maart 27, 2008, 01:06:15 pm »
Da's waar. De meeste vrouwen zijn tegen gekloven haren. O-)

journalisteva

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: maart 28, 2008, 04:04:40 pm »
ik heb inmiddels iemand gevonden, bedankt voor jullie meedenken.