Auteur Topic: Fitna  (gelezen 15889 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #100 Gepost op: april 08, 2008, 07:18:38 am »

quote:

gaitema schreef op 08 april 2008 om 00:07:
Maar als ik het goed begrijp dan vindt je het redelijk dat Geert Wilders op basis van het geloof in de Islam iemand asiel wijgerd, ook als hij een echt nijpende geval is?
Dat heb je dan niet goed begrepen.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2008, 07:18:46 am door Thorgrem »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #101 Gepost op: april 08, 2008, 11:54:26 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 08 april 2008 om 07:18:
[...]

Dat heb je dan niet goed begrepen.

O gelukkig, ik vond het al zo gek. :/

Ik moest vandaag nog denken aan een voorval van vroeger. Als kind viel ik zo hard op school tijden het speelkwartier, dat ik een gat in mijn hoofd opliep dat gehecht moest worden met 7 hechtingen. Eenmaal thuis kwam een klasgenoot mij opzoeken om te kijken hoe het met me ging. Ik ging op school niet met hem om verder, maar hij was de enige die me op kwam zoeken. En hij is een turkse jongen. Een moslim.

Dat liet bij mij wel een positieve indruk achter.
Een nieuwe start is een nieuw begin

diak2b

• Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #102 Gepost op: april 09, 2008, 07:52:40 am »
Dat is wat je noemt anekdotisch bewijs. Als die jongen toevallig een Zulu was geweest, dan had je nu een positieve indruk van Zulus?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #103 Gepost op: april 11, 2008, 01:52:40 am »

quote:

diak2b schreef op 09 april 2008 om 07:52:
Dat is wat je noemt anekdotisch bewijs. Als die jongen toevallig een Zulu was geweest, dan had je nu een positieve indruk van Zulus?

Klopt. Ik wil maar aangeven. Je moet de Islam en de Islamiet wel van elkaar onderschijden.

Een voorbeeld verder. Wilders kan wel zeggen dat alle Islamitische vluchtelingen niet meer in Nederland welkom zijn, maar is dat rechtvaardig? Nee.

Mijn oudste zusje is voorzitter van YFC-Nijverdal. En ze heeft het bericht gekregen dat een Afgaanse jongen uit het naburige Hellendoorn christen is geworden en nu vrienden zoekt. Hij ging voorheen met de verkeerde vrienden om die hem aan de softdrugs hadden gebracht en een negatieve invloed op hem hadden. Hij wilde wel bij de YFC kijken. Toen hij als vluchteling in Nederland kwam was hij nog moslim. Door een evangelist is hij christen geworden. Ik bedoel maar, de moslims kan je niet weren. Je kan ze beter het Licht komen brengen in plaats van hen de duisternis in terug te sturen.
« Laatst bewerkt op: april 11, 2008, 01:53:03 am door gaitema »

socrates

• Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #104 Gepost op: april 11, 2008, 10:41:31 am »
zijn we niet allen vreemdelingen en bijwoners O-)
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #105 Gepost op: april 12, 2008, 01:02:22 am »
Ja zeker, en dit grond is daarom ook niet van wij Nederlanders, maar van God, geboden aan zijn schepsels.

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #106 Gepost op: april 13, 2008, 12:51:00 am »

quote:

Alles weten we.
Maar om er op te reageren wordt ik bang?!!??!

Waarom!  Als ik iets verkeerds neerzet, krijg ik het gevoel dat ik mijn leven niet meer zeker ben.
Alleen door JEZUS

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #107 Gepost op: april 13, 2008, 02:21:45 am »

quote:

okidoki schreef op 08 april 2008 om 00:26:
[...]
Lees Mattheus 25 even en je ziet de problemen in de maatschappij aan je voorbij trekken.
Als elke christen er zou zijn voor een vervolgde, een dakloze, een gevangene, een arme dan zou de wereld er mogelijk anders uit zien.
In dit land zijn we bezig om alleen maar zondebokken te zoeken voor problemen die we als autochtonen hebben veroorzaakt.
Ik ben geen fan van Verdonk (behalve dan dat zij wel blijft staan voor haar standpunten) en zeker geen fan van wilders (eerlijk gezegd een type dat mij niet aanstaat qua gedachtengoed) maar ze leggen wel de vinger bij een zere plek die we zelf hebben gemaakt.
zo denk ik er ook over. Deze tekst heb ik trouwens vandaag nog gelezen en ik geloof dat we in de laatste dagen verblijven. Ik ben benieuwd wat er ons nog te wachten staat in ons eigen leven.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2008, 02:29:04 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Fitna
« Reactie #108 Gepost op: april 13, 2008, 02:26:07 am »
dubbel post.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2008, 02:27:35 am door gaitema »