quote:
Metaforisch neem ik aan?
quote:
Uiteraard is het lastig om geen bagage mee te nemen. Sta alleen vooral open tegenover anderen die een tekst anders uitleggen (al dan niet vanwege hun bagage), en ga er niet vanuit dat jij gelijk hebt omdat je een tekst altijd al op een bepaalde manier uit legt/ uitgelegd hebt gekregen.
De directe aanleiding voor dit alles was:
Op een vraag van Rinuz werd een zinnetje uit de Schrift geciteerd. Ik gaf aan dat ik dat zinnetje in zijn context lees. En op verzoek gaf ik vervolgens aan dat die context is: de gehele Schrift, naar het verstaan van de Kerk van 20 eeuwen.
Ik heb dus nergens de claim gelegd dat een andere interpretatie niet zou mogen, ik heb slechts, OP VERZOEK, aangegeven hoe ik het lees.
Dat leverde vervolgens een reactie van P&A op waaruit ik begrijp dat ik dat niet had mogen vertellen. Soit, dan wordt voor mij deelname aan BF door P&A onmogelijk gemaakt. Niet erg, ik constateer het slechts, want ik ben het verder met Pooh geheel eens, ik kan er zonder enige moeite verder weg blijven. Alleen, ik werp iedere suggestie als zou ik mijn gelijk zou hebben geclaimd op basis van wat dan ook. Nogmaals, ik gaf slechts een gevraagde toelichting.