Ik heb geen ervaring met plastische chirurgie, ken ook geen mensen in mijn omgeving die daar ervaring mee hebben. Heb zelf ook geen behoefte eraan. Zelfs al is de mode om een grotere buste te hebben dan ik heb. En heb ik daar meer redenen voor dan alleen dat God mij gemaakt heeft zoals ik ben en ik daar dus blij mee mag zijn? O ja hoor. Ik zie namelijk geen enkele goede reden om te gaan opereren aan een perfect gezond lichaam (expres geen komma tussen perfect en gezond - wat men perfect noemt is nogal modegevoelig heb ik het idee). Daarbij: mijn verloofde heeft mij niet gekozen om mijn uiterlijk, mijn innerlijk is belangrijker. Zelfbeeld, zelfrespect en schoonheid liggen niet in het uiterlijke, dat ligt in het innerlijke. Als dat maar mooi is. En daar helpt geen operatie aan. Wel zelfreflectie, eerlijkheid tegen jezelf, tegen God. De lelijkste persoon kan mooi zijn door zijn/haar uitstraling van liefde, aandacht, opgewektheid, terwijl de mooiste persoon lelijk kan zijn van slinksheid, jaloezie, arrogantie.
Wat ik nog meer tegen vrouwen zou willen zeggen die plastische chirurgie overwegen: iemand die je niet accepteert vanwege je uiterlijk, is niets waard