Auteur Topic: kettingbrieven  (gelezen 2229 keer)

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Gepost op: juli 09, 2008, 06:52:14 pm »
ik heb zo'n gruwelijke hekel aan kettingbrieven, heb er laatst 2 gehad van vrienden, daarom dat het me zo zeer deed, het lijkt wel of satan je probeert te vervloeken via je vrienden op deze manier, zijn er anderen ook met deze ervaring?

Thorgrem

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2008, 07:08:03 pm »
Ik zelf hou er ook niet zo van. Beantwoord ze nooit, en stuur ze nooit door. Gooi ze zonder te lezen weg. Maar op zich maak ik me er niet druk om, het is ook maar een paar seconden werk. Waarom satan er nu weer bijgehaald moet worden ontgaat me compleet overigens.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2008, 07:09:38 pm »
Nee, ik herken het helemaal niet. Als je er een hekel aan hebt gooi je ze toch gewoon weg? Ik heb er ook een bloedhekel aan dus ik zeg altijd tegen de vrienden die me een kettingbrief willen geven (of liever: "zei", want de laatste kettingbrief kreeg ik in de brugklas geloof ik): je mag er best één bij mij door de bus gooien maar ik doe er niks mee! Is dat ook direkt duidelijk  :)

En satan heeft er volgens mij helemaal niks mee te maken  :?
Bombus terrestris Reginae

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2008, 07:19:47 pm »
oke, de rede dat ik het zo verafschuw is dat ze vaak erin zetten, dat als je ze doorstuurt er iets goeds gebeurt? en als je het niet doet iets ergs, dat is de rede, mijn vrienden weten hoe ik erover denk, de kettingbrieven worden alleen steeds slimmer in elkaar gezet om te verleiden tot, ik kreeg er een over een persoonlijke engel ofzo, en een van mooie meid, zoek tien andere mooie meiden, ook met een dreiging op het eind, maar volgens jullie is daar niks mis mee, misschien wekt het bij mij wel te veel op, tuurlijk wis ik ze metteen, k zou ze liever gewoon helemaal niet ontvangen, zou graag weten hoe mensen erop gekomen zijn, zodat ik er voor in gebed kan gaan.
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2008, 07:21:16 pm door naomiaangenaam »

H1961

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2008, 07:21:32 pm »
Ik heb er totaal geen last van,als ik er al een krijg gaat die linea recta de vuilnisbak in,krijg er wel eens op de pc een,gelukkig heb ik daar ook een
prullenbak.Wat satan er mee te maken hebt is mij in het geheel niet duidelijk,
of je moet een satanische kettingbrief krijgen O-)

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2008, 07:23:34 pm »
misschien verkeerde woord keuze satan, de verkeerde kant dan, het is toch god of satan die invloed probeert uit te oefenen?

H1961

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2008, 07:28:44 pm »

quote:

naomiaangenaam schreef op 09 juli 2008 om 19:23:
misschien verkeerde woord keuze satan, de verkeerde kant dan, het is toch god of satan die invloed probeert uit te oefenen?

Ik kan niet kijken in het hoofd of in het hart van degeen die de kettingbrief
opstelt/maakt,of hij/zij gelovig is of niet,of dat hij/zij die brief samenstelt
gedreven door de geest van God of van satan..of door geen van beiden.
Ik denk dat je teveel erover nadenkt,of er te veel waarde aan schenkt
aan het bestaan van kettingbrieven,je kan sowieso altijd in gebed gaan
voor iemand,of dat nu een bedenker(ster)van een kettingbrief is of niet.
Als je het wilt weten kun je altijd vragen naar het waarom van degeen
waarvan je de brief ontvangt...................

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2008, 07:44:21 pm »
dus je vind het wel meevallen met die brieven, dat is jouw mening, en vind het toch de moeite waard om hierop te reageren, ik wacht ook anderen af

H1961

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2008, 07:49:47 pm »

quote:

naomiaangenaam schreef op 09 juli 2008 om 19:44:
dus je vind het wel meevallen met die brieven, dat is jouw mening, en vind het toch de moeite waard om hierop te reageren, ik wacht ook anderen af

Ik vind dat je er gewoon niet zoveel aandacht aan moet schenken,
gewoon weggooien en verder niks.zeg niet dat jij er niet over mag
doorpraten,maar vind dat er niet veel over te zeggen valt.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2008, 09:06:22 pm »
prima alle respect

Promtus

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #10 Gepost op: juli 11, 2008, 12:50:20 pm »
Gewoon verwijderen. Meestal reageer ik één keer naar de verzender, dit verhaal wil wel eens helpen. Als ze blijven mailen meld ik dat ik hun email blokkeer.

Maar om daar nou de Satan bij te halen, lijkt me een beetje teveel credits voor hem. Het gaat gewoon om spammers die email adressen willen verzamelen.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #11 Gepost op: juli 11, 2008, 01:23:56 pm »
het gaat mij om de werkelijke inhoud van zo'n kettingbrief, het is in mijn ogen te vergelijken met een horoscoop, mensen lezen het en het blijft hangen, daardoor krijgt de duistere kant de kans om invloed te hebben op je gedachten, zo ook een kettingbrief met een waarschuwing, een beloning als je doet wat ze vragen, maar een soort vloek, verwensing als je het niet doet.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #12 Gepost op: juli 11, 2008, 02:14:29 pm »
Ik denk dat die kettingbrieven, net als verreweg de meeste horoscopen, pure flauwekul zijn  :)  voor vrijwel geen enkele horoscoop worden de sterren geraadpleegd, ze worden rechtstreeks uit de duim van een tijdschrifmedewerker gezogen.

Dat wil niet zeggen dat er geen gevaar in KAN schuilen (de ontvanger van zo'n kettingbrief kan dénken dat er inderdaad een "zegen of vloek" op een brief kan volgen), maar het wil wel zeggen dat je zo'n brief rustig naast je neer kan leggen.
Bombus terrestris Reginae

Promtus

• Bekijk profiel
kettingbrieven
« Reactie #13 Gepost op: juli 11, 2008, 02:18:26 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 11 juli 2008 om 14:14:
Ik denk dat die kettingbrieven, net als verreweg de meeste horoscopen, pure flauwekul zijn  :)  voor vrijwel geen enkele horoscoop worden de sterren geraadpleegd, ze worden rechtstreeks uit de duim van een tijdschrifmedewerker gezogen.

Klopt, een vriendin van mij schrijft de horoscopen voor een bekend meiden-tijdschrift. Maar dat weet iedereen toch, neem ik aan.

Verder heb ik nog nóóit een kettingbrief gelezen die is blijven hangen.
« Laatst bewerkt op: juli 11, 2008, 02:18:45 pm door Promtus »