quote:
Titaan. schreef op 01 juni 2008 om 13:07:[...]
En van mij mag dat best onderstaande voorlopige conclusie zijn:
Conclusie
“Op dit moment is niet weerlegd: de juistheid van de door mij gebruikte bronnen en de interpretatie van de Deutr.18.”George, als je dit onderschrijft laat ik dit onderwerp (
tussen ons) voor wat het is, en pakken we een volgende onderwerp.
In afwachting,
Titaan
Voor de duidelijkheid,
Ik meende hierin een handreiking te zien door een conclusie te formuleren die toch eigenlijk alleen een beschrijving is van huidige situatie, en waarbij je nog steeds ruimte hebt om onder een eventuele conclusie van valse profeet uit te komen.
Want: - het zinsdeel “
op dit moment niet weerlegt”, betekent nog niet dat het dat het niet te weerleggen is.
- Ook zou het kunnen dat jij of iemand anders het op een later moment helemaal van tafel veegt met goede argumenten.
- Tenslotte kan men van mening zijn dat het niet goed is om dit ter discussie te stellen, en dat de objectieve waarheid is dat mijn claim onwaar is alleen nog niet aangetoond (hetgeen ook niet altijd hoeft om onwaar te zijn).
- Tevens heb ik aangeboden om hierna een willekeurig leerstelling die je zelf mag kiezen, door te spreken (want als ik je goed begreep zijn er veel leerstellingen die duidelijk maken dat ik op de verkeerde plek zit)
Dat andere personen met die bronnen een andere, verdergaande conclusie trekken kun je voor hun rekening laten.
Dit aanbod mag je ook afslaan of negeren natuurlijk. Maar ik zou dat wel jammer vinden, dat wel.
Want ik meen niet onredelijk te zijn geweest, zowel voor wat betreft inhoud als voor wat betreft mijn toon, als ook voor wat betreft datgene wat ik van je vroeg.
Of vind jij van wel?
(Dit is niet om je onder druk te zetten, misschien moet ik gewoon wat geduldiger zijn, ikzelf antwoord wel eens pas na een week, of nog later).