quote:
huh..
Nou ok dan,
…… het gaat me in deze topic om 3 punten, dat staat in de openingspost en gebruik maken van Deutr.18. ……
Echt, al bewijs je in dit topic dat God liefde is, ik negeer het.
Ik vind het geen enkel probleem om het maar net zo vaak te herhalen als jij erom vraagt.
Het wordt misschien een uitputtingsslag, maar eens, op een mooie dag, zal het ooit wel eens landen. Ik ben daarvan overtuigd. ( je vroeg er nu echt om

)
quote:
George schreef verder:
...Om zaken te begrijpen voor wat ze zijn, of ...
Misschien dat dat de verwarring is; ik heb uiteraard interesse in de zaken zoals ze zijn, maar
a) Niet zolang de prangende vragen van het onderwerp onbeantwoord blijven.
b) Niet in
deze discussie-lijn tussen ons (ik werk graag punt voor punt af)
c) er staan nu volgens mij al 3 onderwerpen open tussen ons waar jij in alle 3 de gevallen aan zet bent.
quote:
George schreef verder:
... of om beschuldigingen hard te kunnen maken?
Het gaat mij erom de geesten te beproeven. Wat de organisatie uitstukt zowel vroeger als nu is een ding, maar hoe reageren de personen erop die ik ermee confronteer. Wil je God dienen en de goede strijd strijden of ben je niet aan te spreken op Gods Woord (in dit geval Deutr.18)
Bij verkeurde keuzes kun je je persoonlijk medeschuldig maken aan het kwaad.
De aangedragen bronnen heb je al gelezen, en het Schriftwoord is je bekend. Nu je de kennis hebt is er geen weg meer terug. Kennis dwingt. In je hart ga je nu linksaf of rechtsaf.
Ik hoef dat niet te weten, het is iets tussen jou en je Schepper.
quote:
George schreef verder:
Zoals eerder aangegeven gun ik je alle vrijheid te concluderen dat de organisatie van Jehovah's Getuigen als organisatie een valse profeet is
Elke conclusie kan naar de prullebak als die niet bewezen is. We hebben het hier gelukkig niet over heel ingewikkelde zaken:
De bewijslast is 1 tekst en 3 citaten (ik wil je graag meer aandragen op verzoek, maar voor de bewijslast heb ik die voorlopig nog niet nodig )
Over interpretatie van de bijbelvers zullen we waarschijnlijk niet van mening verschillen. En de bronnen zijn ook helder en op dit forum onaangetast.
Eerlijkheid
gebiedt ons op grond van de bijbel hierover een uitspraak te doen. Dit is helaas geen vrijheid meer. Geen keuze hierin is ook een keuze!
quote:
George schreef verder:
De waarheid is echter dat de organisatie van Jehovah's Getuigen nooit de claim heeft gedaan onfeilbaar te zijn.
Nou breekt me de klomp….
Je wilt dus beweren dat de waarheid
betreffende de voorspellingen over die jaartallen is, dat de organistatie van Jehovah getuigen
nooit de claim heeft gedaan daarin onfeilbaar te zijn ??
Als je dit beweert George, dan spreek je onwaarheid.
Degene die bewust onwaarheid spreekt is een leugenaar.
Dus ik waarschuw je, en vraag je deze claim niet te onderschrijven, wegens het bewijs zoals reeds genoemd in de openingspost bij punt 2.
Dus neem diep adem, hou je vast; Want daar komen ze weer:
quote:
Bron 1
De Watch Tower van 15 juli 1922 zei onder het kopje “De sterke kabel der Chronologie”:
"Deze chronologie is niet van mensen, maar van God. Aangezien ze van Goddelijke oorsprong is en goddelijk bekrachtigd, bevindt hedendaagse waarheid chronologie zich in een klasse apart, absoluut en ontegenzeggelijk correct. ..."
Dus hier staat klip en klaar dat die voorspellingen onfeilbaar zijn. En ziet zomaar onfeilbaar, maar met een opgevoerde reden, namelijk omdat ze niet van mensen zijn (mensen zijn feilbaar) maar van de onfeilbare God zelf! En omdat ze bovendien door de onfeilbare God bekrachtigd zijn.
De 2e bron is ook niet mis te verstaan:
quote:
Bron 2:
“Wij hebben geen enkele twijfel met betrekking tot de chronologie inzake de jaartallen 1874, 1914, 1918 en 1925.
Het is op basis van deze berekeningsmethode dat de jaartallen 1874, 1914 en 1918 zijn bepaald; en de Heer heeft het stempel van zijn zegel op 1914 en 1918 geplaatst zodanig dat deze niet uitgewist kunnen worden. Welk verder bewijs hebben wij nog nodig?
The Watch Tower van 15 mei 1922
Dus ook hier staat klip en klaar dat die voorspellingen niet uitgewist konden worden c.q. onfeilbaar zijn want (aldus de bron) onze onfeilbare Here zelf de stempel met zijn zegel erop gezet heeft, en wel zodanig dat ze niet uitgewist kunnen worden.
Merk op het laatste zinnetje in dat citaat (!) Maar goed jij wilt misschien wel meer bewijs, dus nog een derde bron:
quote:
Bron 3
"Nu, gezien de recente regeringsproblemen en de
dreigende anarchie, zullen onze lezers weten in de
Geschriften, dat er toch geen fout zit in de datum
1914. Ze zeggen dat ze niet zien hoe de huidige
condities zich nog zo lang kunnen handhaven onder de
spanningen. We zien geen reden tot verandering van dit
beeld, noch kunnen we het veranderen, als we dat
zouden willen. Het zijn, geloven wij, God's data, niet
de onze. Maar laat toe in de gedachte dat het eind van
1914 niet de datum is voor het begin, maar voor het
einde van de Grote Verdrukking." [/i][Zion's Watchtower,
Can it be delayed until 1914? C.T. Russel July 15,
1894, Also in Watchtower Reprints, 1894 p. 1677][/i]
Dit waren 3 bronnen. Helemaal onbetwist.
Onder 2 of 3 getuigen is een zaak beslecht:
Daarom is bewezen dat:
1) Dat weldegelijk door de organisatie van Jehovah getuigen
voorspellingen zijn gedaan over jaartallen waarin ze claimden
daarin onfeilbaar te zijn.
2) Dat jouw claim dat ze dat nooit gezegd hadden een onwaarheid is.(mits ik jou claim goed weergeven heb natuurlijk)
quote:
George schreef verder:
Wat wil je nu nog meer?
Niets meer, maar ook niets minder op wat ik je verzocht en voorgehouden heb.
Je mag in de rebound.
quote:
George schreef verder:
Ik zou zeggen onderzoek de Schrift. Onderzoek waar de ware religie volgens de Bijbel aan dient te voldoen. Ken je een andere religie die vrij is van menselijk filosofische overleveringen, en die geen Drie-eenheid onderwijst, maar alleen de enige ware God Jehovah aanbid en zijn naam bekend maakt? Die geloof oefenen in het loskoopoffer van Gods Zoon Christus Jezus, en hun gebeden in zijn naam tot God opzenden en Jezus aanvaarden als hun hoofd en als Gods middel tot redding? Die geen onsterfelijkheid van de ziel onderwijst? Die geen eeuwige foltering in een hel onderwijst? Die uitlegt wat de Hel/Hades/Sjeool wel is? Die aan de hand van de Bijbel leert wat de ziel en de geest is? Die de waarheid over de opstanding onderwijst? Die de waarheid over Gods Koninkrijk, het belangrijkste thema van de prediking van Jezus, onderwijzen? Die al hun leringen uitsluitend op de Bijbel baseren? Die zich houden aan bijbelse beginselen en maatstaven? Die politiek neutraal zijn, net zoals Jezus en zijn volgelingen? Die niet meedoen met de oorlogen van deze wereld, zoals het ware christenen betaamd? Die werkelijk geen deel van de wereld zijn in de zin zoals Jezus dat aangaf? Wiens leden de opdracht van Christus in praktijk brengen om het goede nieuws van Gods Koninkrijk van huis tot huis te onderwijzen? Die, in al hun onvolmaaktheid, onzelfzuchtige liefde beoefenen? Die een bijbels antwoord geven op vragen zoals waarom mensen lijden, hoe we een gelukkiger (gezins)leven kunnen hebben, wat er met ons gebeurd als we doodgaan, en hoe we zeker kunnen weten dat God zich aan zijn belofte voor de toekomst zal houden? Die in wereldwijde eenheid een vredige broederschap vormen, vrij van rassenhaat en discriminatie, en georganiseerd is naar het voorbeeld van de eerste-eeuwse christelijke gemeente?
Een valse profeet? Of gewoon de enige ware religie waar God en Jezus hun goedkeuring aan geven?
Ieder is vrij zijn/haar eigen conclusie te trekken.
En hier zul je het mee moeten doen. De rest zoek je zelf maar uit.
Wat mij betreft, ik ben dankbaar voor alles wat Jehovah en Jezus mij door middel van deze organisatie aan de hand van de Bijbel geleerd heeft. Ik heb God gevonden.
George, Denk niet dat ik je moeite niet begrijp.
Ik voel wel dat je heilig in die waslijst gelooft. En dat je nog steeds op het forum reageerd is voor mij het teken dat je je hart niet hebt dichtgesnoerd. Sympathie heb ik voor de getuigen aan de deur die zeiden; wij weten het niet we zullen het op de vergadering brengen. Want dan heb ik het gevoel dat ze als persoon zijn te bereiken. (zelfs ongeacht of ze daarna wel of geen weerlegging hadden).
Als je een antwoord geeft op ons onderwerp, betekent het nog niet dat alle leerstellingen van die waslijst
per definitie fout zijn.
Ondanks dat je bij mij nog een antwoord schuldig bent over de drieenheid, ondanks dat jij aan zet bent in het draadje over de naam Jehovah, vraag ik je hetvolgende:
Kies maar 1 leerstelling uit (mag 1 van de openstaande zijn), waarop je van mij een antwoord wenst. Houdt er wel rekening mee dat ik niet schroom te putten uit de op dit forum alreeds gegeven gedegen weerleggingen.
Maar dit NADAT we ons huidig onderwerp afgerond hebben. En van mij mag dat best onderstaande voorlopige conclusie zijn:
Conclusie“Op dit moment is niet weerlegd: de juistheid van de door mij gebruikte bronnen en de interpretatie van de Deutr.18.”
George, als je dit onderschrijft laat ik dit onderwerp (
tussen ons) voor wat het is, en pakken we een volgende onderwerp.
In afwachting,
Titaan