Auteur Topic: hulp gevraagd bij muziek projecteren  (gelezen 2255 keer)

lkm

• Bekijk profiel
hulp gevraagd bij muziek projecteren
« Gepost op: mei 19, 2008, 01:39:28 pm »
Psalmen, gezangen en andere liederen die wij in de kerk zingen, worden allemaal geprojecteerd d.m.v. de beamer.
Af en toe is het wenselijk om ook de muziek te projecteren omdat de gemeente de melodie niet kent. Meestal moet dan van het desbetreffende lied een powerpoint worden gemaakt met de muzieknoten erbij.
Ik ben bezig met een database van allerlei liederen uit diverse bundels.
Daarvoor zoek ik mensen die:
- willen helpen met het vullen (en daardoor ook gebruik maken) van de database (Heb je powerpoints van liederen met muzieknoten die je in een database wilt plaatsen?)
- willen helpen met programmeren van de website (PHP-scripts)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2008, 01:41:43 pm »
offtopic:Iets duidelijkere topictitel gegeven

Wat ik mij afvraag: hoe regel je dat met copyrights? Het grote probleem met zulke initiatieven is dat het niet legaal kan, omdat het grootste deel van de uitgevers hier niet aan meewerken.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2008, 01:52:31 pm door Pooh »

lkm

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2008, 11:01:41 pm »

quote:

Pooh schreef op 19 mei 2008 om 13:41:
offtopic:Iets duidelijkere topictitel gegeven

Sorry, ik had hierin zelf actie willen ondernemen, maar de tijd hiervoor ontbrak mij.
Wat mij betreft schrap je een deel van deze discussie (het deel dat niet gaat over de door mij gevraagde hulp) en verander je de titel in iets als "programmeerhulp gevraagd".

quote:

Wat ik mij afvraag: hoe regel je dat met copyrights? Het grote probleem met zulke initiatieven is dat het niet legaal kan, omdat het grootste deel van de uitgevers hier niet aan meewerken.
Allereerst maak IK mij daar niet druk om. Ik heb begrepen dat onze gemeente rechten heeft afgekocht (?). Ten tweede wordt er geen complete muziekcompisitie weergegeven, maar slechts een enkele notenbalk met zangnoten.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 24, 2008, 05:55:40 pm »

quote:

lkm schreef op 21 mei 2008 om 23:01:
Allereerst maak IK mij daar niet druk om. Ik heb begrepen dat onze gemeente rechten heeft afgekocht (?). Ten tweede wordt er geen complete muziekcompisitie weergegeven, maar slechts een enkele notenbalk met zangnoten.

Voor sommige teksten kun je inderdaad het recht kopen om ze te mogen projecteren. Voor veel liederen ook niet trouwens, met name het liedboek voor de kerken is berucht. Wat betreft het projecteren van muziekbalken: het maakt natuurlijk niets uit of je slechts 1 balk met noten of een volledige compositie weergeeft, op het moment dat de muziek nog rechthebbenden heeft, is projectie in die mate dat er genoeg informatie wordt overgedragen om de muziek te kunnen zingen (en dat lijkt me je doel), overtreding van het copyright indien dat door rechthebbenden is voorbehouden.

Nu kun jij je daar natuurlijk niet druk om maken, maar dat lijkt me een uiterst verwerpelijke houding. Het is gewoon diefstal. Mensen maken muziek, hebben volgens de Nederlandse wet het recht om dat onder copyright te houden, of bepaalde rechten voor geld te verkopen, en jij (en je kerk) trekken je daar niets van aan. Geef de keizer wat des keizers is, zou ik zeggen.

Maargoed, nu wil je ook nog dingen op een website gaan doen. Van mij mag je, maar reken er wel op dat rechthebbenden je snel zullen weten te vinden. Dat gaat je hopeloos veel gezeik opleveren.