Van wanneer is het woord van Yahweh , menselijke leringen
De menselijke leringen zijn deze die door het rabbinaal zijn toegevoegd, en tegen dezen , daar Yeshua fel te keer ging
De Kitzoer is daar en zeer mooi voorbeeld van
De messiaanse joden gaan uit van de joodse schriften en de tenakh de Hebreeuwse , en niet de vertalingen , zoals jij wilt laten uitschijnen
Net de zelfde dan die uw vrienden gebruiken
We zijn beiden afhankelijk van hun ,
Het grote en blijkbaar onoverbrugbare zit in het geloven in Yeshua
Enkel en alleen omdat de Messiaanse in Yeshua geloven, wordt het afgedaan alsof zij de Joodse schriften niet zouden kennen, wat een miskenning is van Hun medebroeders
Het is toch niet omdat de Joden die hier in Nederland wonen, zij de schriften niet zouden kennen, zo is het ook met hen die niet in Yisrael wonen
Maar zelfs de messiaanse Joden uit Yisrael, en die de lessen hebben gekregen van de Rabbijnen, worden hier onderuit gehaald als zijn de ze de kennis niet zouden hebben
Fout
Nu eventje's over mijn kennis van het Hebreeuws , van waar heb ik mijn onderwijs
Nota bene van een Joodse Rabbijse leraar , in de univ drie jaar achter de rug
Het laatste jaar de poezie's vertaald, de nationale geboorte van Yisraël,niet het gemakkelijkste, en ben met onderscheiding geslaagt
Ik loop daar niet mee te koop
Maar zeggen dat ik de teksten niet zou kunnen lezen in zijn contekst, is hier dus mee ontkend
Verder laten we het zo maar
Wat betreft hoe ik mijn leven geestelijk invul , gaat jou geen barst aan
Nergens heb ik laten weten of gezegt dat ik Joodse Ben, ik ben toegevoegd in de Olijfboom, en Yisrael is de boom, waarvan sommige takken van zijn weggebroken, daar ben ik nu op geënt, en leef door het sap van die olijfboom
Ik ga op die boom geen andere vruchten brengen, ik ga geen appelen en peren onder elkaar gooien, zoals de boom zijn vruchten geeft, zo is het met mij ook
Zoals je weet, niemand ook geen orthodoxe jood zal mij daar van afhouden
Sil