In een andere draad heb ik meegedeeld dat ik voorgoed vertrek van dit forum.
De gronden daarvan heb ik summier aangetikt, voor wie het weten wil is hieronder een verklaring van mij.
Wie het niet wil lezen, lees het vooral niet.
Wie er iets mee wil: mijn mailadres is bekend.
Enkele maanden geleden heb ik nav de omgang met een andere user en de postings van die user een beheerder alhier aangesproken op gedrag.
Ik heb dat gedaan omdat ik geloof dat ik naar de weg van Mattheus dat verplicht ben.
Daar is een mailwisseling op gevolgd waarop ik heb besloten om én die beheerder en dit forum voor een tijdje te negeren.
Onlangs las ik wat zaken (met name "wat is te streng") waarin ik meer dan geintresseerd ben en vanuit mijn kerkelijke functie mee te maken heb.
Ik heb meerdere draden op dit forum gelezen en kwam meer en meer tegen dat we "elkaar maar moeten accepteren". (dat is een samenvatting van veel discussiepunten hier).
In een reactie van iemand werd ik gewezen op de tijd van mijn reactie.
Daarover het volgende: ik werk in ploegen van nachtdienst en dagdienst.
In nachtdiensten kan ik vrij meedoen op een forum. Ik ben dan net zo functioneel als een ander overdag is, het is mijn ritme.
Daarnaast reageerde er iemand met meerdere verwijten in de draad "wat is streng".
Die verwijten leg ik naast me neer omdat die niet gebasseerd zijn op mijn inbreng.
Wat mij schokt in die reactie is dat mij verweten wordt dat ik leden van de RKK ophemel en andere opmerkingen van die persoon.
Het sarcasme druipt er vanaf en er is geen enkel besef kennelijk van wat ik hier signaleer op dit forum.
Meermalen heb ik aangegeven dat de sfeer hier meer en meer vijandig is geworden naar mensen van o.a. de RKK terwijl de evangaal alles hier mag roepen wat hij wil.
Het doet mij denken aan de situatie rond Rikus (waar ik nog steeds mee mail overigens omdat ik de mens NIET wil negeren) en rond anderen die inmiddels besloten hebben dat alles wat zij melden op een goudschaaltje gewogen wordt.
Mijn grondreden om weg te gaan van dit forum is dat er weinig gereformeerd gehalte is op dit forum.
Daar waar vanuit de leer (die overigens aardig overeenkomt met de leer van de RKK maar dat terzijde) geredeneerd wordt, word er óf ingegrepen óf krijgt de schrijver te horen dat hij bot is of ongenuanceerd.
Dit is geen gereformeerd forum meer maar een babbelplek voor jan en alleman waar de ware leer verdoezelt wordt met termen als "Ja maar, genade is er toch".
Ik kan mij daar beslist niet in vinden en ben daar steeds open in geweest.
Dat heeft mij op een aantal gebieden aanvallen opgeleverd, een redelijke mailwisseling (ach, ik was zo dom om iemand persoonlijk aan te spreken op gedrag in een mailwisseling, wist ik veel dat dit onwenselijk was, dat waarheden niet benoemd mochten worden en dat selectief quoten wel mocht ..) en en nu weer een redelijk negatieve reactie van een beheerder.
Ik heb het wel gehad daarom met het forum. Let wel, er zijn veel users die mij aan het hart gaan, die werkelijk zoeken naar een eenheid in een leer van Waarheid!
Waarom een GKv Forum?
Ik hoop toch om de ware leer (en dat is de gereformeerde leer IMHO, anders was ik wel elders lid geweest) te duiden en uit te leggen?
Dat toch minimaal?

Toch minimaal om het Grote van GOD te bespreken?
Toch ook de ruimte om het gereformeerde tegengeluid te noemen?
Kan dat hier?
Nee, dat kan niet meer kennelijk.
Ik ben in het verleden een fel bestrijder geweest van bv Diak en anderen, ik heb hier ontdekt dat juist hij en zijn geloofsgenoten meer weten van de Bijbel dan anderen, dat zij niet kiezen voor water bij de wijn, dat zij blijven strijden voor een waar geloof.
En dat mis ik hier ten zeerste,
stel je voor zeg, de GKv als ware kerk, dat je het durft te zeggen.
Erger nog, zeggen dat de PKN geen ware kerk is, dat is lef hebben zeg.
Ik hoop dat een ieder hier eens na gaat waarom hij (indien van toepassing) lid is van een gereformeerde kerk en wat hij dan gelooft.
De gereformeerde leer legt een scheiding in waar en vals.
Beiden zijn te herkennen....
Met dit bericht eindig ik mijn tijd hier.
No hard feelings tegen wie dan ook.
Via mijn partner kan ik wel meelezen, reageren zal ik niet meer doen.
Deze mag na plaatsing direct wel op slot. Wie wil reageren mag mij mailen.