Auteur Topic: verleidingen  (gelezen 1909 keer)

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Gepost op: juli 08, 2008, 01:11:54 pm »
er zijn zoveel verleidingen in de wereld, het is een constante strijd om te weerstaan, ben benieuwd of anderen dit ook meemaken, mijn nieuwste verleiding is het internet, het is natuurlijk hoe en waarvoor je het gebruikt. Toch heb ik het gevoel dat het een invals hoek van satan kan zijn om grip te krijgen en om te verleiden naar eventuele verkeerde sites, in mijn avond gebed kreeg ik een waarschuwing door, en heb deze ten harte genomen om selectief te kijken, op mn hoede te zijn, daarom misschien het verlangen naar dit forum. Ook kreeg ik bij mijn internet een digitaal kastje met meerdere zenders, ook dit probeerde mij te verleiden om naar dingen te kijken wat ik anders niet zou doen. hoe doen jullie dat wat kijken jullie wel en niet, en voelen jullie een waarschuwing van binnen als iets eigelijk het daglicht niet kan verdragen op 'het boze oog'?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2008, 03:48:35 pm »
Das een pittige. Van internet valt het op wat niet deugt, maar wat ik het moeilijkste vindt zijn de verleidingen die in levende lijve op me afkomen. Ik ben een keer geschrokken door wat ik in de bijbel las over het motief van God waarom Hij de Geest niet meer liet wonen in de godenzonen (staat er letterlijk) van voor de zonsvloed. God liet Zijn Geest niet meer onder hen wonen omdat ze het oog lieten vallen op de schoonheid van vrouwen en hen onder de indruk van die schoonheid tot vrouw namen en zei vervolgens (vrij vertaalt): "Ik laat mijn Geest niet meer onder hen wonen, nu ze zo iets slechts gedaan hebben. Want zie, ze zijn enkel vlees en niet meer dan dat. Bij alles wat ze doen is hun opzet slecht. Ik laat hen daarom niet meer ouder worden dan 120 jaar."

Ik schrok daar echt van, want hoe snel laten we ons niet beinvloeden door uiterlijkheden? Dan zegt Jezus ook nog doeltreffend: "Wie alleen al met begerige ogen naar een vrouw kijkt, breekt al echtbreuk met haar."
al begrijp ik uit Jezus woorden dat het dan gaat om de vrouw van een ander.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2008, 06:58:35 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2008, 08:10:12 pm »
ik denk dat bepaalde verleidingen in de geboden zijn meegenomen om ons hier ook over na te laten denken, bv zet je zinnen niet op de vrouw van een ander, en eigen je niets van een ander toe. Ik zie de geboden ook als normen en waarden, daardoor is het makkelijker toe te passen in het dagelijks leven voor mij. wat ik eng vind is dat satan ook een zoet gezicht kan hebben.

Zijnkind

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2008, 09:36:40 pm »
Er zijn ook positieve verleidingen ;) . Zoals de bijbel op mijn nachtkastje me regelmatig weet te verleiden iets van Gods woorden te lezen. Of internet dat me in contact brengt met familie ver weg.

Stilstaan bij de gevaren kan natuurlijk een goed iets zijn. Maar laat je niet verlammen door satan. Dan heeft hij al meer gewonnen dan je lief is.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2008, 09:51:27 pm »
tuurlijk ook postitief, zoals dit forum bijvoorbeeld

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2008, 10:48:53 pm »
Ja, bijzonder verleiderlijk om deze forum te bezoeken, en tot nu toe verveelt het me niet ;)

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2008, 03:17:43 pm »
wat ik ook graag wilde bespreken hierop is de verleiding van zelfbevrediging, dat kan de band met god verstoren naar mijn mening, hoe denken jullie daarover?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2008, 03:43:36 pm »
Het is één grote afleidingstaktiek van de duvel om je gedachten van het goede weg te brengen en aan het verkeerde te doen laten denken.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2008, 04:25:47 pm »
precies, ik denk dat het belangrijk is geen taboe's vanbinnen te hebben zodat satan er geen fit op kan krijgen, vaak als je het beestje bij de naam noemt, iets erkent kan je ermee aan de slag.

naomiaangenaam

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2008, 03:13:32 pm »
hoe denken jullie over verleidingen bv voor het huwelijk als je heel veel om elkaar geeft maar niet intiem mag zijn omdat je nog niet getrouwd bent, zou je daarom eerder trouwen?

Zijnkind

• Bekijk profiel
verleidingen
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2008, 11:40:15 pm »
Voor elke verleiding geldt dat een ieder er persoonlijk een weg mee moet vinden. Iets (te?) snel doen om een verleiding te stoppen lijkt me niet verstandig. Belangrijke besluiten in je leven dien je overwogen te nemen. Dat ben je verschuldigd aan degene die je gemaakt heeft en tegenover je medemens. Helaas is de praktijk meestal wat weerbarstiger.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2008, 11:41:19 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.