Auteur Topic: ZEEWOLDE - De christelijke naturistensite  (gelezen 3879 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
ZEEWOLDE - De christelijke naturistensite
« Gepost op: juli 12, 2008, 08:16:45 pm »
ZEEWOLDE -  De christelijke naturistensite Gan Eden en naturistenpark Flevo-Natuur in Zeewolde houden op zondag 28 september een blote kerkdienst. Door het grote succes van de eerste editie eind juni, hebben zij besloten er een vervolg aan te geven

De geestelijke die de dienst leidt, is gekleed. De kerkgangers nemen wel allemaal naakt plaats in het gebedshuis. Het idee kwam van Ilse Visser van Flevo-Natuur. Die organiseerde het Christen Naturisten Weekend voor Gan Eden in juni op het park en vond de kerkdienst wel een gepaste afsluiter.
,
Daar kwamen zo’n tachtig naturisten op af. “Het was een niet al te zware dienst, maar met veel muziek en zang”, vertelt Visser. De pastor die de dienst leidde kwam van het Bisdom Utrecht. Visser: “Zij zei gelijk ja, had er helemaal geen moeite mee.”

Het was de eerste keer dat er een naakte kerkdienst werd gehouden in Nederland. Voor de tweede editie wordt nog gezocht naar een geestelijke. “Ik weet namelijk niet of de pastor van de vorige keer nu weer kan. Maar dat komt wel goed, ik verwacht geen problemen met het vinden van iemand.

http://www.telegraaf.nl/b...t_in_de_kerkbanken__.html

het gaat van kwaad tot kwaad;
waar gaan we naar toe,
waar ziin de ware disipelen gebleven, wanneer staan ze op

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2008, 08:27:40 pm »
ik verbaas me juist deze week steeds meer van wat ik toch allemaal voor dwaling lees onder de christenen, zoals dus deze naakte gebeuren.
« Laatst bewerkt op: juli 12, 2008, 08:28:06 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2008, 09:04:48 pm »
gait

Als men de geboden van G'D vewerpt, krijg je zulke toestanden, want het draait allemaal rond liefde, maar welke liefde, in elk geval niet de Goddelijke liefde
Ik denk  dat we eens ernstig mogen gaan nadenken, wat er mis loopt met het christendom, het lijkt erop dat satan alles aan het overnemenis
Er staat geschreven" Zal ik nog geloof vinden"" dit staat voor de eindtijd geschreven
Sil

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2008, 12:08:16 am »
Tja, je vraagt je af voor wie die dienst is.
Is de dienst voor de Heer of voor de mens?

Overigens heb ik lang in Zeewolde gewoond. Een plaats met veel kerken en weinig binding onder de mensen.
Kuit nog vis, ham nog spek, in Zeewolde is immers alles gek :)
Mail me maar als je wat wilt weten

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2008, 09:32:34 am »
Adam & Eva kleden zich met bladeren, toch zien we ; in genesis 3 : vers 21,  En de HERE G'D maakte voor de mens en voor zijn vrouw klederen van vellen en bekleedde hen daarmede; ik vermoed dat met vellen , dierenvellen wordt bedoeld, anders had het gebladerde genoemd geweest.

ze werden dedekt door dierenvellen, en daar heb je een dier voor nodig,
en het bloed van een dier werdt ook gebruikt, om onze zonde te dedekken,
het éérste zondeoffer

Het is nooit de bedoeling van G'D geweest dat de mens naakt rondloopt

Hebbe nze zeker nooit leviticus 18 gelezen~!

Lev 18:6 Niemand zal tot enige nabestaande zijns vleses naderen, om de schaamte te ontdekken; Ik ben de HEERE!

Lev 18:7 Gij zult de schaamte uws vaders en de schaamte uwer moeder niet ontdekken; zij is uw moeder; gij zult haar schaamte niet ontdekken.

Lev 18:8 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws vaders niet ontdekken; het is de schaamte uws vaders.

Lev 18:9 De schaamte uwer zuster, der dochter uws vaders, of der dochter uwer moeder, te huis geboren of buiten geboren, haar schaamte zult gij niet ontdekken.

Lev 18:10 De schaamte der dochter uws zoons, of der dochter uwer dochter, haar schaamte zult gij niet ontdekken; want zij zijn uw schaamte.

Lev 18:11 De schaamte van de dochter der huisvrouw uws vaders, die uw vader geboren is (zij is uw zuster), haar schaamte zult gij niet ontdekken.

Lev 18:12 Gij zult de schaamte van de zuster uws vaders niet ontdekken; zij is uws vaders nabestaande.

Lev 18:13 Gij zult de schaamte van de zuster uwer moeder niet ontdekken; want zij is uwer moeder nabestaande.

Lev 18:14 Gij zult de schaamte van den broeder uws vaders niet ontdekken; tot zijn huisvrouw zult gij niet naderen; zij is uw moei.

Lev 18:15 Gij zult de schaamte uwer schoondochter niet ontdekken; zij is uws zoons huisvrouw; gij zult haar schaamte niet ontdekken.

Lev 18:16 Gij zult de schaamte der huisvrouw uws broeders niet ontdekken; het is de schaamte uws broeders.

Lev 18:17 Gij zult de schaamte ener vrouw en harer dochter niet ontdekken; de dochter haars zoons, noch de dochter van haar dochter zult gij nemen, om haar schaamte te ontdekken; zij zijn nabestaanden; het is een schandelijke daad.

Sil

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2008, 10:46:30 pm »
@ Sil: een bevriende naturist zou hier het volgende op zeggen:

quote:

2 Kor 5,3
  We zijn er echter zeker van dat we ook ontkleed niet naakt zullen zijn.

O-)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2008, 12:16:46 am »
Dat is altijd zo jammer, dat ze allemaal hun woordje klaar hebben liggen. Om moe van te worden. De mens weet niet anders, of het wil gewoon iets geks.  |:(
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2008, 12:17:17 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juli 14, 2008, 09:22:02 am »
ze werden bedekt door dierenvellen, en daar heb je een dier voor nodig,
en het bloed van een dier werdt ook gebruikt, om onze zonde te dedekken,
het éérste zondeoffer, of toch niet ?

Zou naakt voor G'D ook niet willen zeggen, dat ze in een zondige toestand zijn?

Sil

Divinespark

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juli 14, 2008, 06:42:03 pm »
Ze wanen zich in een situatie als die situatie die gold vóór de zondeval.
Ze leggen naast zich neer, of lappen aan hun laars, dat het niet geloorloofd is om de schaamte te ontbloten.
Fundamentalistisch kun je ze dus allerminst noemen, dus juist het tegenovergestelde van GKV-ers.

Dus ik zou verwachten dat GKV-ers het oneens zouden zijn met een christelijk naturisme.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juli 14, 2008, 09:50:37 pm »

quote:

Divinespark schreef op 14 juli 2008 om 18:42:
Dus ik zou verwachten dat GKV-ers het oneens zouden zijn met een christelijk naturisme.

Het is een tegenstelling lijkt mij: christelijk en naturisme. Wat is er voor christelijk aan?
Net zoiets als een gereformeerde vereniging van postzegelverzamelaars, een vereniging van vegetarische kippenslachters of wat dan ook.
Met mijn tekst wilde ik alleen maar aangeven dat je overal wel een tekst voor kunt vinden met enig zoeken.
Naturist zijn moet een ieder zelf weten maar koppel het niet aan christelijk of welk geloof dan ook.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: juli 14, 2008, 10:01:12 pm »
Een profetie die aan het waarworden is,

Het zullen terug dagen zijn , zoals Sodoma en Gomara

Sil

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: juli 14, 2008, 11:33:10 pm »
Het wordt zo wel duidelijk wat er bedoeld wordt in Openb. 22:

11 Wie onheil aanricht zal nog meer onheil aanrichten, en wie onrein is zal nog onreiner worden. Wie goeddoet zal nog meer goeddoen, en wie heilig is zal nog heiliger worden.’
12 ‘Ik kom spoedig, en heb het loon bij me om iedereen te belonen naar zijn daden.

Naarmate de komst van Jezus dichterbij komt zal duidelijker zichtbaar zijn hoe de kaarten liggen. Zou er geen voorganger beschikbaar zijn om daar te zeggen wat Gods woord werkelijk zegt? De tijd van genade is iet voorbij.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2008, 10:55:28 am »
Adinomis

Zo is het,wat is er toch mis met de christenen!!!
Echtscheidingen aan de vliet, abortussen, euthansie, naaktloperij, kinder misbruik,ik kan nog doorgaan , mensen doe die verblindheid weg, en zie wat er echt gaande is ,
De vrucht van de Geest is weg
Lees ze maar eens goed, en denk daar maar eens goed over na

Sil