Auteur Topic: pokemon?  (gelezen 4741 keer)

sevipers

• Bekijk profiel
pokemon?
« Gepost op: augustus 14, 2008, 09:47:21 pm »
wat vinden jullie over pokemon? :/

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2008, 09:53:55 pm »
Wat moeten we daar precies van vinden? Ik weet niet zo heel veel van Pokemon, maar 't is van oorsprong een PC-game waarvan ze later een nogal populair verzamel-ruil-kaartspel hebben gemaakt, toch? Snufje manga, beetje RPG, en je houdt miljoenen kinderen van de straat. Niet zoveel mis mee op regenachtige dagen, maar als de zon schijnt kun je beter in het bos zitten natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2008, 09:54:16 pm door Pooh »

sevipers

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2008, 09:57:04 pm »
heel veel chistenen vinden dat het met de duivel temaken heeft...
ik speel het zelf dus ik weet het niet echt, snap je??
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2008, 09:57:38 pm door sevipers »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2008, 10:31:16 pm »
Alles op deze wereld heeft met de duivel te maken, lijkt me. Wat bedoel je precies?

Harold-2

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2008, 11:22:34 pm »

quote:

sevipers schreef op 14 augustus 2008 om 21:57:
heel veel chistenen vinden dat het met de duivel temaken heeft...
Hmm, dat hoorde ik zo'n 20 jaar geleden ook van de smurfen ;-)

Thorgrem

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2008, 11:25:38 pm »

quote:

sevipers schreef op 14 augustus 2008 om 21:47:
wat vinden jullie over pokemon? :/
Ik vind er geen bal aan. Maar goed, ik schat zo dat ik er wat te oud voor ben. Ik heb leerlingen gehad die het geweldig vonden.

sevipers

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2008, 11:57:16 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 14 augustus 2008 om 23:25:
[...]

Ik vind er geen bal aan. Maar goed, ik schat zo dat ik er wat te oud voor ben. Ik heb leerlingen gehad die het geweldig vonden.
hoezo mensen in japan spelen mario op hun 40e

Thorgrem

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2008, 09:01:24 am »

quote:

sevipers schreef op 14 augustus 2008 om 23:57:
[...]

hoezo mensen in japan spelen mario op hun 40e
Ik speel Mario op mijn 27ste. Maar Mario is toch veel meer bedoeld als vermaak voor het hele gezin. Pokemon is in mijn ogen voornamelijk iets voor kleine kinderen tot een jaar of 10. Dat blijkt ook wel als ik rondkijk op de basisschool. In groep 8 zijn er echt nog maar weinig kinderen die ook maar iets met Pokemon te maken willen hebben. Terwijl in groep 6 nog volop kaartjes geruild worden.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2008, 11:00:01 am »
Pokemon bestaat niet alleen uit een kaartspel. Er zijn juist verschillende producten (kaartspel, computergames, tekenfilms, etc.) voor verschillende doelgroepen. Dat het ruilen van de kaarten vooral door jongere kinderen gedaan wordt zegt niet zoveel over de rest. Overigens lijkt het spel me juist voor wat oudere kinderen beter te spelen (al haalt 't 't nooit bij magic natuurlijk), maar wellicht haken die af vanwege het imago.
Spelen die kids onder de 10 ook, of ruilen ze alleen?

Thorgrem

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2008, 11:21:43 am »

quote:

Pooh schreef op 15 augustus 2008 om 11:00:
Pokemon bestaat niet alleen uit een kaartspel. Er zijn juist verschillende producten (kaartspel, computergames, tekenfilms, etc.) voor verschillende doelgroepen. Dat het ruilen van de kaarten vooral door jongere kinderen gedaan wordt zegt niet zoveel over de rest. Overigens lijkt het spel me juist voor wat oudere kinderen beter te spelen (al haalt 't 't nooit bij magic natuurlijk), maar wellicht haken die af vanwege het imago.
Spelen die kids onder de 10 ook, of ruilen ze alleen?

Het is mij bekend dat Nintendo een uitmuntend marketing product heeft neergezet wat van alles behelst. Die kinderen van een jaar of 10 ruilen voornamelijk de kaartjes, kijken de tekenfims en spelen de spelletjes op de  Nintendo Game Boy Advances of/en Nintendo DS. En als het rijke kinderen zijn dan spelen ze het ook op de N64/Gamecube/Wii* Zoals je zelf al aangeeft haken oudere kinderen vaak af vanwege het kinderlijke imago, dat is niets toer en vergroot je populariteit niet. Men zal de voorliefde voor Pokemon dus of stoppen of achter gesloten deuren voorzetten. Over het algemeen genomen dan, er zullen best uitzonderingen zijn.

* afhankelijk welke spelcomputer op dat moment de huidige generatie was.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2008, 11:48:47 am »
Excuus, ik stelde mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik snap dat allerlei lieden de games spelen (en als volwassenen wel mario spelen zou ik niet weten waarom pokemon niet, maargoed), maar ik vroeg me af of die kids onder de 10 die de kaarten ruilen ook het kaartspel spelen? Of ruilen ze alleen? Het kaartspel is best aardig namelijk...

Thorgrem

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2008, 12:04:13 pm »

quote:

Pooh schreef op 15 augustus 2008 om 11:48:
Excuus, ik stelde mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik snap dat allerlei lieden de games spelen (en als volwassenen wel mario spelen zou ik niet weten waarom pokemon niet, maargoed), maar ik vroeg me af of die kids onder de 10 die de kaarten ruilen ook het kaartspel spelen? Of ruilen ze alleen? Het kaartspel is best aardig namelijk...

Bij mijn weten, en ik heb het wel eens nagevraagd ruilen ze enkel de kaarten om de beste kaarten te hebben. Ze kijken dan wel naar de statistieken ie op het kaartje vermeld staan, daarnaast doen de glimmende kaarten het beter. :)
En waarom wel Mario en geen Pokemon: Mario is in zijn segment (platformers) de absolute top. Zo is Super Mario Galaxy de absolute en onbetwiste nummer 1 van platformers tijdens deze generatie. De eerste Pokemon games waren goede RPG's, maar stak niet met kop en schouders boven de rest uit. En de latere Pokemon RPG's waren allemaal nog matiger. Het komt niet meer mee met de top en is eigenlijk enkel nog voor de fans interessant, hoe anders is dat bijvoorbeeld bij Zelda of de Final Fantasy serie. Naast RPG's zijn er natuurlijk ook nog andere Pokemon games, maar die worden allemaal maar zeer matig ontvangen door de vaktijdschriften dat ik niet de moeite heb genomen om daar naar te kijken.

sevipers

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 18, 2008, 03:57:46 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 15 augustus 2008 om 09:01:
[...]

Ik speel Mario op mijn 27ste. Maar Mario is toch veel meer bedoeld als vermaak voor het hele gezin. Pokemon is in mijn ogen voornamelijk iets voor kleine kinderen tot een jaar of 10. Dat blijkt ook wel als ik rondkijk op de basisschool. In groep 8 zijn er echt nog maar weinig kinderen die ook maar iets met Pokemon te maken willen hebben. Terwijl in groep 6 nog volop kaartjes geruild worden.

eeeh je bent nooit ergens te oud voor, en als je er problemen mee hebt dat ik pokemon speel en kijk en ruil, dan heb je lekker peg, en pokemon is een anime en een anime is ik gewoon leuk ook als je net zo oud als ik ben, ik heb geen kinderen maar ik heb een eigen wil en een eigen mening... ik vind gta 4 ook leuk... en dat ik ook niet erg dus lekker phu!!!
 :(

Thorgrem

• Bekijk profiel
pokemon?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 18, 2008, 04:09:44 pm »

quote:

sevipers schreef op 18 augustus 2008 om 15:57:
[...]

eeeh je bent nooit ergens te oud voor, en als je er problemen mee hebt dat ik pokemon speel en kijk en ruil, dan heb je lekker peg, en pokemon is een anime en een anime is ik gewoon leuk ook als je net zo oud als ik ben, ik heb geen kinderen maar ik heb een eigen wil en een eigen mening... ik vind gta 4 ook leuk... en dat ik ook niet erg dus lekker phu!!!
 :(
Waar precies haal je uit dat er problemen mee zou hebben? En let alsjeblieft even op je spelling. Foutjes maken we allemaal, maar dit lijkt haast expres kinderlijk geschreven. Leuk is overigens relatief.