Auteur Topic: Op weg naar Mokum  (gelezen 3377 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Gepost op: juli 27, 2008, 12:26:31 pm »

Thorgrem

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2008, 01:09:38 pm »
En wat is het discussiepunt?

sil

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2008, 02:30:16 pm »
Thorgem

de bijbelse uitleg van bepaalde zienswijzen van uit de hebreeuwse contekst, als je hoedat het offeren van Abraham, al een verwijzing is naar Yeshua, en zo staat  het éérste verbond daar vol van

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #3 Gepost op: juli 27, 2008, 02:46:14 pm »

quote:

sil schreef op 27 juli 2008 om 14:30:
Thorgem

de bijbelse uitleg van bepaalde zienswijzen van uit de hebreeuwse contekst, als je hoedat het offeren van Abraham, al een verwijzing is naar Yeshua, en zo staat  het éérste verbond daar vol van

Sil

Het is vrij bekend onder christenen dat het oude testament bol staat met verwijzingen naar Jezus.
Maar nogmaals, wat is het discussiepunt?

sil

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #4 Gepost op: juli 27, 2008, 06:05:47 pm »
door na te denken over deze zienswijze, kunnen we nog veel meer uithalen dan we zelf denken, heb jij er dan niets om over na te denken
kende jij dan deze uitleg ,
Er zijn naar mijn bevindingen, positieve aanhalingen naar bovengebracht, alhoewel dat hij verwijst naar de Zondag,en de naam van Jezus gebruikt, dat stoort mij

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2008, 07:44:34 pm »
Ik heb de eerste 8 minuten bekeken en mij is niets nieuws ter oren gekomen.

Als ik het goed begrijp is er dus geen discussiepunt en wou je het slechts met ons delen. Bij mijn weten is het dan vrij ongebruikelijk om op een discussieforum er een apart topic over te openen.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2008, 10:49:55 pm »
Ondertussen zijn jullie al wel lekker aan het discussiëren. d:)b

Lord_Vader

• Christenfundamentalist
    • Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #7 Gepost op: juli 28, 2008, 10:24:18 am »
Leuke preek maar niet echt veel nieuws gehoord en Peter Steffens is niet joods. Niet dat joden per definitie beter zijn (dat wil ik zeker niet zeggen!) maar ik begrijp niet wat er messiaans-joods aan is.
Mijn les na 2e bezoek Auswitsch: Haat heeft níets maar dan ook níets met liefde te maken. Het zijn géén twee zijden van dezelfde medaille.

sil

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #8 Gepost op: juli 28, 2008, 02:59:08 pm »
Lord-Vader

Ik ben niet helemaal akkoord met Peter steffens,maar ik vond deze wel eens leuk om te beluisteren
Ik weet dat hij nog de Zondag aanhoud, eveneens is hij pinstergelovig, daar heb ik problemen mede, maar hierop dit forum dacht ik dat voor de anderen , mischien een opstapje kon zijn

Sil

simonida

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #9 Gepost op: juli 28, 2008, 03:17:37 pm »
Omdat ik met vakantie ben reageer ik onder een nieuwe registratie, waarbij mijn omgekeerde naam nu overeenkomstig de werkelijkheid geschreven is.

Peter Steffens is volgens op internet gevonden informatie wel van Joodse afkomst:

Steffens is aangesloten bij een evangelische gemeente in zijn woonplaats Haarlem en is daarnaast nauw betrokken bij de Joods Messiaanse gemeente in Amsterdam. Zijn ouders waren joods, maar gaven hem geen orthodoxe opvoeding. ,,Ze waren zoekende’’, zegt Steffens. Met de Tweede Wereldoorlog nog vers in het geheugen werd aan de joodse identiteit weinig gerefereerd. Op latere leeftijd werden zijn ouders christen en sloten ze zich aan bij een evangelische gemeente.

Ik vond het wel een hartverwarmende preek. Voor mij was inderdaad nieuw dat Isaak geen kleine jongen was. Hoewel het tegendeel me ook moeilijk te bewijzen lijkt. Maar mogelijk had hij zelfs de leeftijd van Jezus toen deze stierf. Er waren veel punten die heenwijzen naar Jezus. Dat Golgotha deel uitmaakt van de berg Moria, had ik ook al eens eerder gehoord.

Ilonia

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #10 Gepost op: juli 31, 2008, 12:39:23 am »

quote:

sil schreef op 28 juli 2008 om 14:59:
Lord-Vader

Ik ben niet helemaal akkoord met Peter steffens,maar ik vond deze wel eens leuk om te beluisteren
Ik weet dat hij nog de Zondag aanhoud, eveneens is hij pinstergelovig, daar heb ik problemen mede, maar hierop dit forum dacht ik dat voor de anderen , mischien een opstapje kon zijn

Sil

Hoezo ben je niet helemaal akkoord met Peter Steffens?
simonida schreef:
Maar mogelijk had hij zelfs de leeftijd van Jezus toen deze stierf.
De Joodse commanteren op dit vers zegt dat de leeftijd 37 is en dat Sarah overleed op 127 jarige leeftijd. Abraham was 100 jaar toen Izaak geboren werd.

sil

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #11 Gepost op: juli 31, 2008, 08:06:21 am »
Deze boodschap van Hem vond ik goed, daarom heb ik het hier ook nedergezet

Maar Hij is niet de Messiaan , die ik volg, heeft nog teveel christelijke kantj'es waar ik niet achter sta

Sil

simonida

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #12 Gepost op: juli 31, 2008, 09:36:29 am »
Maar we moeten toch ook niet de Messianen volgen, maar de Messias zelf. Ook van de Messianen mogen we verwachten dat ze ons naar Yeshua als Leidsman verwijzen.

sil

• Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2008, 01:27:40 pm »
Zo is het ze moeten ons tot Yeshua leiden, doen ze dat niet dan mag je hun niet volgen,
Yeshua is de weg de waarheid en het leven
De Messiaanse Jood kan ons enkel onderwijs geven, waardoor we Yeshua meer en meer gaan herkennen, gans de bijbel verwijst naar Yeshua, maar je moet dan wel het kunnen herkennen
Wist je dat gans het Tempel gebeuren een verwijzing is naar Yeshua
Dat de scharlaken koord niet meer wit is geworden,
Waar staat het scharlaken koord voor!!
Daaraan zagen deYisraëlieten dat hun offer door Yahweh werdt aanvaard, bij Yeshua's dood is die draad nooit meer wit geworden, wat een teken was, dat Yahweh hun offers niet meer aanvaarden
Yeshua was het volmaakte Offer, en er waren daarom geen dierenoffers meer nodig
Dat is nog maar één voorbeeld , en zo staan er meedere
Zonder de Messiaanse Joden , hadden we het nog niet geweten
Zie je , hoe nuttig ze zijn

Sil

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Op weg naar Mokum
« Reactie #14 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:47:35 am »
Modbreak:
Op slot. Uit de faq: http://forum.gkv.nl/forum/faq?data[faqid]=4

Wat ook meehelpt aan een goede discussie is een goede openingspost. Geef daarin duidelijk aan waar je precies over wil discussiëren. Geef als dat nodig is een paar bronnen op voor meer achtergrondinformatie zodat ook onbekenden met het onderwerp mee kunnen praten.