Auteur Topic: De keizer van Rome  (gelezen 3762 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Gepost op: augustus 08, 2008, 08:59:41 am »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoer_van_Babylon

Rome van de apostelen

Paulus in Rome

* Paulus komt in Rome om de wolf door het Lam te vervangen. Op het Forum van Rome bevindt zich namelijk een bronzen beeld van een wolf met een bloeddorstige, sluwe kop. De wolf is het symbool van het Romeinse rijk. Paulus komt als arrestant Rome binnen. Hij arriveert via de beroemde Via Appia. Door de Porta Capena  wordt hij geleid naar het keizerlijk tribunaal op de Palatinus.

De keizer van Rome

* De weg er heen loopt  langs het Forum  en het  Capitool. Hoog   boven op de Palatijnse heuvel schitteren de  keizerlijke paleizen in het felle licht van de oosterse middagzon. Nero is nu keizer.  Hij is  22 jaar. Iedereen moet  belijden Caesar Kurios. De keizer is Heer! Hij is  de eerste keizer die zich zo laat noemen.
    * Aan de voet van het Capitool ligt de Mamertijnse gevangenis, waar Paulus gevangen heeft gezeten. Deze is nog te zien.Paulus heeft een heel lange  brief aan de christenen te Rome gestuurd, de brief aan de Romeinen. Het is een uiteenzetting van het christelijk geloof.
    * De meeste christenen daar zijn van joodse afkomst. Paulus secretaris, Tertius, heeft deze brief geschreven De apostel dicteerde hem [1]

De vele contacten van Paulus

(verder lezen) http://www.bijbelseplaats...en/Romevandeapostelen.htm

Openbaring van Johannes hoofdstuk 17 komt de 'hoer van Babylon' voor en staat er het volgende: "1 Een van de zeven engelen met de offerschalen kwam op me af en zei: ‘Ik wil je laten zien hoe de grote hoer die aan talrijke waterstromen zit, veroordeeld wordt. 2 De koningen op aarde hebben ontucht met haar gepleegd, en de mensen die op aarde leven hebben zich bedronken aan de wijn van haar ontucht.’ 3 Ik raakte in vervoering, en hij nam mij mee naar de woestijn. Ik zag een vrouw zitten op een scharlakenrood beest vol godslasterlijke namen, met zeven koppen en tien horens. 4 Ze droeg purperen en scharlakenrode kleren en gouden sieraden, edelstenen en parels. In haar hand had ze een gouden beker vol gruwelijkheden, al haar liederlijke wandaden, 5 en op haar voorhoofd stond een naam met een geheime betekenis: ‘Het grote Babylon, moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden ter wereld’" (Openbaringen 17: 1-5).

De hoer van Babylon zal volgens de Bijbel hoererij plegen met het beest uit Openbaringen en vervolgens ook door hem worden uitgeschakeld. Waaruit bestaat deze hoererij? Mogelijk betekent het religiositeit met een sterke politieke en maatschappelijke betrokkenheid die resulteert in een aanvaarden van leringen die tegengesteld zijn aan de christelijke leer. Het kan ook een religie zijn gebaseerd op occulte praktijken die o.a. door de New Age beweging worden gepropageerd. In beider gevallen zijn zowel de politiek als de handel in diepe rouw als de antichrist aan zijn verbintenis met deze beweging of organisatie een einde maakt  .http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoer_van_Babylon

: http://www.goedbericht.nl/NT/Openbaring/17-Babylon.html

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2008, 10:27:39 am door sil »

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2008, 03:51:51 pm »
En het doel van dit topic is?

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2008, 03:57:42 pm »
Onderzoek en behoudt het goede

Nakijken in de bijbel lijkt me zeer geraadzaamd

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2008, 03:59:40 pm »

quote:

sil schreef op 09 augustus 2008 om 15:57:
Onderzoek en behoudt het goede

Nakijken in de bijbel lijkt me zeer geraadzaamd

Sil
Moet je daarvoor elke keer een nieuw topic openen en zo de lijst met actieve topics vol spammen? Wellicht zou het makkelijker zijn om een centraal onderzoek en behoud het goede topic speciaal voor jou aanmaken zodat je daar al je teksten in kwijt kunt.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2008, 11:13:02 pm »
Dus een eigen topic in weblogs/columns op dit forum!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2008, 12:04:35 am »
Laten we er iets nuttigs mee doen. Waar gaat deze openbaringen over? Feitelijk is het een gelijkernis. In de tijd van deze openbaring had Keizer Nero in Rome zijn knecht gevraagt om hem door een zwaart te doden. Deze knecht doorstak hem. Keizer Nero was een wrede leider die veel christenen vervolgde en verbrande om daarvan als straatverlichting in Rome te functioneren die op zeven heuvels was gebouwd. Keizer Nero is de draak met de zeven koppen.  Daarbij vreesden de christenen die zwaar vervolgd werden toen de tijd voor het weer tot leven komen van Nero. die gerucht bleek toen rond te gaan door de omgeving. Dat Nero zwaar gewond weer op de troon was gekomen. Vandaar dat beest met die zeven koppen dat dodelijk gewond bleek te zijn. De hoer van Babilon was dus de Romeinse samenleving zelf? Met haar geloof en gruwlijke godslastelijke levensstijl? Zo iets. Deze openbaring was bedoeld voor de christenen van die tijd die steun zouden vinden in de komst van de Christus die hen zal bevrijden. Dat geld ook voor deze tijd. Je kan vervolgd worden door dergelijke belangrijke heren en een dergelijke samenleving zoals de christenen toen de tijd. Dan mag je weten dat deze openbaring ook voor jou bedoeld is.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2008, 12:06:20 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2008, 09:03:25 am »
Het is zeer belangrijk om de hoer te herkennen ,
Er staat gaat uit van haar
Welke zijn de kentekenen van Geestelijk hoererij,
Yisraël is zeer zwaar gestraft geweest, juist door geestelijk hoererij
Zeker's voor de eindtijd is het zo belangrijk
Onderzoek wat er in de bijbel geschreven staat , en herken wat de geestelijke hoererijen zijn

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2008, 09:06:36 am »

quote:

sil schreef op 10 augustus 2008 om 09:03:
Het is zeer belangrijk om de hoer te herkennen ,
Er staat gaat uit van haar
Welke zijn de kentekenen van Geestelijk hoererij,
Yisraël is zeer zwaar gestraft geweest, juist door geestelijk hoererij
Zeker's voor de eindtijd is het zo belangrijk
Onderzoek wat er in de bijbel geschreven staat , en herken wat de geestelijke hoererijen zijn

Sil
En wie/wat is de hoer volgens jou?

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2008, 10:18:51 am »
Ik heb mijn idee, maar laat de mensen eens zeer goed het boek openbaring lezen

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2008, 10:22:07 am »

quote:

sil schreef op 10 augustus 2008 om 10:18:
Ik heb mijn idee, maar laat de mensen eens zeer goed het boek openbaring lezen

Sil
Al eens gelezen (zoals ook alle andere Bijbel boeken). Vertel.

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2008, 10:35:55 am »
En welke is ze volgens Jou, heb jij een idee

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #11 Gepost op: augustus 10, 2008, 10:45:01 am »

quote:

sil schreef op 10 augustus 2008 om 10:35:
En welke is ze volgens Jou, heb jij een idee

Sil

Nee, geen idee, ik hou me eigenlijk niet bezig met dat soort dingen. Ik heb de meest vreemde verbintenissen al gelezen, van Tony Blair tot kroonprins charles van GB tot president Bush, van de VS tot de RKK tot de Mac Donalds. Allemaal te lachwekkend voor woorden onderbouwt. Het probleem met dit soort dingen dat iedereen naar willekeur maar wat invult wat hem/haar past en daar vervolgens een leuk verhaaltje omheen breid met halve waarheden en hele leugens om het een beetje geloofwaardig te laten lijken.
Maar goed, ik stelde de vraag aan jou, wie/wat is het volgens jou?

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #12 Gepost op: augustus 10, 2008, 10:59:32 am »
Die heb ik ook gelezen, en dan denk ik lezen deze mensen wel hun Bijbel

Het is triestig dat je zelf geen idee hebt, ik laat je lekker zelf zoeken, er zijn genoeg verwijzingen te vinden in de Bijbel, maar dan moet je niet blijven hangen in het N.T

Leg de teksten naast elkaar en de puzzel lost zich van zelf op
Ik ken verschillende uitleggingen, en wat doe ik er dan mee, ik vergelijk , en als er nog maar één tekst is die tegenstrijdig lijkt te zijn, ga ik verder zoeken,
Niet wat de mensen ervan maken, maar wat de bijbel leert

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2008, 11:00:30 am door sil »

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #13 Gepost op: augustus 10, 2008, 11:24:39 am »
Kortom je weigert antwoord te geven op mijn hele simpele en ook normale vraag. Toch vreemd dat een persoon op een discussie forum een topic opent maar vervolgens herhaaldelijk weigert te antwoorden als hem een vraag betreffende zijn onderwerp gesteld wordt.
Als jij zo een gesprek meent te moeten voeren, ga vooral je gang. Maar ik zal je niet meer serieus nemen.  :w

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #14 Gepost op: augustus 10, 2008, 11:30:50 am »
Als het op een normale manier zou gaan, ga ik daar graag op in, ondertussen zijn de veroordelen naar mij toe zo, dat ik er niet meer op in kan en wil gaan

De mensen die echt willen zoeken, ik heb hier al verschillende verwijzingen achter gelaten, waar ze zelf zelfstandig kunnen verder zoeken,
Ik benadruk dat er andere leringen door Yeshua werden onderwezen, en de meeste kerken hun eigen leven zijn gaan leiden

Spijtig dat het zo moet verlopen,

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2008, 11:32:10 am door sil »

Thorgrem

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #15 Gepost op: augustus 10, 2008, 11:36:34 am »

quote:

sil schreef op 10 augustus 2008 om 11:30:
Spijtig dat het zo moet verlopen,
Dat had je geheel zelf in de hand. Ik stel op een heel normale manier een vraag, een vraag die jezelf oproept met je post in dit topic. Vervolgens kom je met een belerend ontwijkend antwoord dat ik eerst zelf maar eens goed het Bijbel boek moet gaan lezen. Nadat ik melding maak dat ik dat al eens gedaan heb weiger je alsnog antwoord te geven en draai je er nogmaals omheen. Sorry, maar dan heb je wat mij betreft afgedaan. En dan kun je nu de slachtoffer rol wel gaan aannemen, maar dat ik zo reageer heb je geheel aan jezelf te danken. Einde gesprek.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #16 Gepost op: augustus 10, 2008, 01:39:51 pm »
Ik kan het wel voorspellen. Mijn neef van 30 is hervormd predikant, alleen daarom al denk Sil dat hij deel uitmaakt van het Beest of de hoer van Babilon. Wie werkelijk de hoer is is geloof ik min of meer de hele club aan volgelingen van de antichrist. Dat is eigenlijk iedereen die een welvaartsevangelie aanhangt of het evangelie van Christus openlijk zelfs dwarsboomt op heldere of vroom verbloemde wijzen.

Adinomis

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #17 Gepost op: augustus 10, 2008, 02:11:16 pm »
Het Babylon is de moeder van alle hoeren. Over moeder gesproken....... Vanmorgen hoorde ik in een preek dat "de kerk" onze moeder is. Dat was gebaseerd op de tweede brief van Johannes:

1 Van de oudste. Aan de uitverkoren vrouw en haar kinderen, die ik werkelijk liefheb – en niet alleen ik, maar allen die de waarheid hebben leren kennen – 2 op grond van de waarheid die in ons blijft en bij ons zal zijn tot in eeuwigheid. 3 Genade, barmhartigheid en vrede zullen bij ons zijn, van God, de Vader, en van Jezus Christus, de Zoon van de Vader, in waarheid en liefde.

De dominee zei dat als je twijfelde of je wel in de juiste kerk zat, je moest bedenken dat God je daar geplaatst had en dat het je moeder is, ook al ben je het niet altijd ermee eens. Het Griekse woord voor vrouw was Kuria, dat min of meer een huisvrouw is die bij de Kurios (Heer) hoort.

Gelukkig zei hij er wel bij dat, alleen wanneer die kerk niet Jezus Christus als Verlosser zou prediken, je zou kunnen vaststellen dat je niet in de juiste kerk zat.

Ik moest denken aan de tekst:

Gal. 4: Maar het hemelse Jeruzalem is vrij, en dat is onze moeder.

Als je de redenering van de dominee volgt zijn er wel veel moeders, naar het aantal kerken gerekend.

Ik zou liever spreken over het bijbelse gegeven "het lichaam van Christus" dat alle ware gelovigen omvat. Maar hoe kan het lichaam van Christus hetzelfde zijn als een moeder?

Is het niet zo dat het Hemelse Jeruzalem (onze moeder, maar wat betekent dat precies?) tegenover het aardse Babylon (de moeder van alle hoeren) staat?
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #18 Gepost op: augustus 10, 2008, 02:33:19 pm »
Adinomis

we weten vanuit de schrift dat er een nieuw Yeruzalem vanuit de hemel zal dalen,
als zijn ware bruid, (Vrouw)
Ik denk dat daar een geheimenis zit, waar wij altijd over struikelen

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #19 Gepost op: augustus 10, 2008, 07:16:31 pm »
Jezus zei ook: wie zijn mijn moeder, broer en zus? Jullie zijn mijn moeder, broer en zus.

Het gaat Hem om beeldspraken. Zo kan Hij de kerk de ene keer onze moeder noemen, de andere keer onze vader en de andere keer zijn eigen lichaam en weer een andere keer Zijn bruid. Maar Hij bedoelt het zelfde en wij zijn deel van het lichaam. Deel van de kerk die onze moeder is. Want wat is de kerk? Dat zijn de mensen die de kerk vormen.

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2008, 08:08:00 pm »
Wat ik denk dat de hoer van babel is,

Yeruzalem,

waar haal ik dat, er zijn verschillende aanwijzingen vanuit het éérste verbond en het N.T
openbaringen geeft ook hinten

Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2008, 08:14:58 pm door sil »

Ilonia

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #21 Gepost op: augustus 10, 2008, 08:36:37 pm »
Sil,
zou jij misschien mij kunnen uitleggen hoe je daar aankomt? Want deze uitleg heb ik nog nooit gehoord. Want die hinten heb ik dan overheen gelezen.

sil

• Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #22 Gepost op: augustus 10, 2008, 09:19:14 pm »
Verschillende teksten vanuit het éérste verbond, tevens uit het N.T en uit openbaringen

Zo staat er in openbaringen dat er een nieuw Yeruzalem zal nederdalen
en dat Yeshua zich daar met de heiligen, waaronder de 144000 Joden uit elke stam 12000,
Ik vond dat raar, en heb dan alle teksten die met Yeruzalem samen gevoegd

Eze 23:1  Verder geschiedde des HEEREN woord tot mij, zeggende:
Eze 23:2  Mensenkind! daar waren twee vrouwen, dochteren van een moeder.
Eze 23:3  Dezen hoereerden in Egypte; in haar jeugd hoereerden zij; daar werden haar borsten gedrukt, en daar werden de tepelen haars maagdoms betast.
Eze 23:4  Haar namen nu waren: Ohola, de grootste, en Oholiba, haar zuster; en zij werden de Mijne, en baarden zonen en dochteren; dit waren haar namen: Samaria is Ohola, en Jeruzalem Oholiba.
Eze 23:5  Ohola nu hoereerde, zijnde onder Mij; en zij werd verliefd op haar boelen, op de Assyriers, die nabij waren;
Eze 23:6  Bekleed met hemelsblauw, vorsten en overheden, altemaal gewenste jongelingen, ruiteren, rijdende op paarden.
Eze 23:7  Alzo dreef zij haar hoererijen met dezelve, die allen de keure der kinderen van Assur waren; en met allen, op dewelke zij verliefd was, met al derzelver drekgoden, verontreinigde zij zich.
Eze 23:8  Zij verliet ook haar hoererijen niet, gebracht uit Egypte; want zij hadden bij haar in haar jeugd gelegen, en zij hadden de tepelen haars maagdoms betast, en zij hadden hun hoererij over haar uitgestort.

Er zijn er nog veel meer als dit
Ik heb er lang over nagedacht, want er staat dat we voor Yeruzalem moeten bidden, wat ik deed
Mijn vraag was waarom een Nieuw Yeruzalem

Sil

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #23 Gepost op: augustus 10, 2008, 11:05:31 pm »
Dat is heus niet maar één complete volk, in Gods ogen zijn alle volken schuld. Dat Hij het Joodse volk als eerste gebruikte voor Zijn heilsplan met deze wereld is omdat ze het meest nastrevige volk op de aarde zijn om naar Gods wil te leven (los van hun geloof). Daardoor zijn ze duizenden jaren lang het grootste voorbeeld geweest op de aarde van een maatschappij wat tenminste de glas had van Gods rijk. Er waren tijden dat het goed met hen ging en dat God hen rijk zegende en die zegen is nooit echt verdwenen. Het blijft Zijn volk. Die hoer van Babilon is de gehele zondige wereld die van God afkerig is. Gelijk er kinderen van God zijn onder de heidenen zoals onder het volk Israël, zo zijn er ook kinderen van satan (hoer van Babilon) onder de heidenen zoals onder het volk Israël. Hoerderij waarmee? De afgoderij van de wereld waar de wereld zelf ook aan meedoet. Overspeleig. Ze zijn als bruid van God (christen, Jood, moslim, maakt niet uit) vreemd gegaan met de afgoderij van de wereld. Een ieder mens op de wereld kan Jezus hun redder vinden en Zijn bruid zijn, maar ze zijn allemaal overspelig aan de afgoderij van deze wereld zoals bijvoorbeeld seks, geld, hebzucht, roem, etc...

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
De keizer van Rome
« Reactie #24 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:25:14 am »
Modbreak:
Dit topic lijkt me niet passen binnen de Richtlijnen Gereformeerd Leven . Omdat het ook geen aanzet tot discussie levert, en ook nog eens in het engels is, gaat hij dicht. Iets meer moeite om een discussie op gang te brengen zou een boel schelen. Zie ook de faq http://forum.gkv.nl/forum/faq?data[faqid]=4