quote:
Deze reactie zal offtopic zijn, zie maar waar men die plaatst of eventueel laat staan;
Ik ben iemand die de gelooft dat de openbaring in de schrift is vervult, maar dat elke openbaring nog niet tot vervulling is gekomen en ik geloof in de krachtige en herstellende werking van Gods Geest in deze tijd, die gelooft in de betekenis van Gods Woord in deze tijd en de voorzeggingen die ook voor deze tijd zijn beschreven, ik ben iemand die vervangingstheologie verwerpt, de positie van Israel nog steeds zie als centraal in Gods plan voor deze wereld en dat in de schrift staat beschreven welke tijdingen ons nog staan te wachten.
Aan de tekenen van deze tijd zijn voor de gelovigen een aantal zaken af te lezen.
Wanneer we het hebben over de openbaringen van Christus is duidelijk dat Johannes op Pathmos beelden heeft gekregen die in het laatste van de tijd in vervulling gaan en niet al zijn gegaan tot 70 na Christus.
Mijn en jouw opvatting liggen mijlenver uit elkaar. De discussielijnen volgende denk ik ook niet dat we elkaar kunnen overtuigen omdat je de bijbel leest met een bijbelleesbril die niet bij mijn geestelijke overtuiging past. Toch een tipje van de voor sommigen overbekende sluier;
Openbaring 17 en 18 is naar mijn mening zeer actueel in deze tijd.
In de psalmen wordt ook geprofeteerd over wat God zou gaan doen en nog gaat doen.
De ineenstorting van Amerika (dit is nog maar het begin)
De grenzen van het oude romeinse rijk zijn in juli 2008 virtueel hersteld door de heer Sarkozy. Gevat in de Unie van de Middelandse Zee
Het bezoek van de Paus aan Frankrijk waar de positie van religie en staat weer aan de orde is gesteld.
De toenadering van de Kerk richting andere religies en de kerken uit de reformatie.
De opkomst van het occultisme met daartegenover een versterkte manifestatie van de werking van Gods Geest in deze tijd. Waar overigens ook onderscheiding van geesten wordt gevraagd omdat op dit terrein veel wildgroei is. Zie de "opwekking"in Amerika en "TRIN"in ons eigen land.
De verblinding voor de waarheid die in Gods Woord is geopenbaard.
Het welvaartsevangelie vanuit Amerika.
(volg CNN eens dan schrik je wat Amerika exporteert aan occulte rotzooi zoals newage - achtige genezingstechnieken die in de gezondheidzorg zouden moeten worden geimplementeerd, de vele overheidsleugens, de aanbidding van de USA als staat, de failliette moraal in dat land en het mammongeloof)
De voortgaande afval van het geloof.
De sterke vermeerdering van kennis niet niet ten goede wordt gebruikt, doch ten kwade.
Het steeds meer horen van personen die beweren "de Christus" te zijn.
De steeds meer opgevoerde druk op het volk van Israel.
De valse getuigenissen over de rechten van Israel in de pers en door de VN.
Het wantrouwen in de huidige politiek, het populisme en de stille roep om oplossingen en een sterke leider.
De wijze waarop de mens zich heeft verbonden met mammon, wat leidend is voor politieke besluiten op allerlei gebied.
Het morele failliet van deze tijd.
De sterk toenemende rampen, de roep om hulp, het bedenken van oplossingen om de gevolgen van rampen te voorkomen terwijl de oorzaak van die rampspoed onbenoemd blijft. De oorzaak die helder staat omschreven in de schrift. Namelijk het toenemende ongeloof en gemarchandeer met de waarheid van God.
Ik denk dat USA nog veel meer getroffen gaat worden door allerlei rampen en onheil.
Ik denk dat de huidige politiek in ons land bij komende verkiezingen keihard wordt afgestraft en de tegenpool daarvan een machtsgreep gaat doen die zijn weerga niet kent.
Ik ben van mening dat de CU de kans kreeg mee te regeren, dat God daarmee de christelijke politiek een kans heeft gegeven en daarmee het nederlandse volk telaten spreken bij de volgende verkiezingen.
Ik denk dat de CU onvoldoende helder krijgt waar ze voor moet staan en principiële keuzes opschuift of niet maakt.
Ik denk dat nederland zich niet bekeerd omdat we ons laten leiden voor wat we in de portemonnee hebben en geen hart meer hebben voor de verschoppelingen in de maatschappij.
Ik denk dat God zich om die reden zal keren tegen ons land omdat dit land zal kiezen voor niet-christelijke politiek.
De politieke haat tegen werkelijk christelijke waarden en waarheden wordt steeds meer zichtbaar.
Als de PVV en VVD beweert ruimte te zien voor religie, is dat de voor hen aanvaardbare religie op basis van consensus.
Ik denk dat de plaats en waardering voor bijbelgetrouwe christenen in dit land en europa geknoet zal worden door een door de politiek geregiseerde aanvaardbare norm van Bijbels waarheid.
Ik denk dat God de kerken en christenen daarop wil voorbereiden aan de hand van de tekenen, ze wakker schudden. Ik zie daartoe de noodzaak van kleine groepen in de gemeente die op termijn kunnen fungeren als huisgemeentes omdat in kerken nog maar één zogenaamde waarheid mag worden verkondigd.
Ik denk dat christenen die nu nog erg terughoudend zijn m.b.t. de positie van israel versus de vervangingsleer uit de tekenen van de tijd steeds meer voorgeschoteld zullen krijgen dat ze op het verkeerde spoor zitten, maar dat de meesten zich daar niet van zullen bekeren. Dat ze zich (zullen) afkeren van christenen die niet meegaan in die multireligieuze beweging.
Ik denk dat bijbelgetrouwe christenen dan zullen worden voorgeleid aan koningen en rechters.
Ik denk dat het antisemitisme in europa en rusland een hoge vlucht gaat nemen.
Ik denk dat Iran samen met rusland en nog wat partners Israel op termijn inderdaad van de kaart wil vegen, dat Israel in een grote benauwdheid zal geraken, maar dat God dan zal laten zien dat Hij God is.
Ik denk dat charismatische figuren zoals wijlen Pim Fortuyn en de heer Obama een voorloper zijn van een wereldleider met een onnavolgbaar charisma. Zij zijn als een teken van waarschuwing en bedoelt om de ogen te openen van de christenen. Als massa's al zo eenvoudig achter de twee benoemde personen aanlopen, hoe zou het dan niet zijn met die wereldleider die buitengewone tekenen en wonderen doet?
Maar ik vertrouw op Gods plan.