Auteur Topic: Het feest van de Bazuinen  (gelezen 2604 keer)

sil

• Jubelt in zijn verlossing
    • Bekijk profiel
Het feest van de Bazuinen
« Gepost op: augustus 28, 2008, 02:51:05 pm »
YAHWEH'S feesten naderen: wat doen we daar mee!!!

De 30 September bij zonsondergang begint de 1"dag van Rosh-Hashana
dit feest duurt tot 1 october zonsondergang

NIEUWJAAR - ROSH HASHANA -

Lees verder:

http://messiaans.christen...-werner/bazuinenfeest.htm

Sil

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2008, 03:11:48 pm »
wat doen we daar mee???

Wat jij wil, als je het leuk vind doe lekker mee het hoeft niet. Kol 2 las ik net nog waar het ook in staat :)
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2008, 03:43:10 pm »
Is dit een mededeling of een discussie?
Indien mededeling; daar zal vast wel een prikbord voor zijn.
Indien discussie; wat is het discussie punt?

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: augustus 28, 2008, 04:10:05 pm »
Niet alleen een mededeling, maar wat wordt er meegedaan, gaan we het naast ons nederleggen, of gaan we doen wat YAHWEH ons opgedragen heeft,

Het zijn mijn feesten zegt YHWH,

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: augustus 28, 2008, 04:22:21 pm »

quote:

sil schreef op 28 augustus 2008 om 16:10:
Niet alleen een mededeling, maar wat wordt er meegedaan, gaan we het naast ons nederleggen, of gaan we doen wat YAHWEH ons opgedragen heeft,

Het zijn mijn feesten zegt YHWH,

Sil
Ik ga het naast mij neerleggen. YHWH heeft mij als heiden (dwz niet jood) dit niet opgedragen. Maar goed, ik wil er best het glas op heffen aankomende zaterdag.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: augustus 28, 2008, 04:28:30 pm »
Ja watte zeg; zeg dat maar tegen YAHWEH zelf

Ik ga hier geen verdere woorden aan verspillen, maar één ieder onderzoekt wat G'D zegt

Sil

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: augustus 28, 2008, 04:37:36 pm »

quote:

sil schreef op 28 augustus 2008 om 16:28:
Ja watte zeg; zeg dat maar tegen YAHWEH zelf
Net in gebed gedaan en antwoord bleef uit. Ik blijf dus bij mijn standpunt.

quote:

Ik ga hier geen verdere woorden aan verspillen, maar één ieder onderzoekt wat G'D zegt

Sil
Onderzocht, tevens is het allemaal eens voor mij onderzocht, als het van belang was voor heidenen (als in niet-joden) dan was het wel een kerkelijke feestdag geweest.

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: augustus 28, 2008, 09:45:52 pm »
Sil,

Deze feestdag net zoals al die andere feesten die in de Thora staan geldt alleen voor Israelische volk en niet voor niet-Israelische volken. De feesten zijn aan Israel gegeven en niet aan de christenen en/of messiaanse belijdende. Dus nee ik vier het feest niet mee, want dit is weer een typische vorm van vervangingsleer.

sil

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: augustus 29, 2008, 08:40:08 am »
Nee, dat is geen vervangingsleer,dat is wat YHWH wil , een samengesteld lichaam van Jood en Griek
Deze bedeling was verborgen in G,d ,totdat Paulus het openbaar mocht maken het is de bedeling van pure genade,gerechtvaardigd door Het bloed van Yesuah, en is nergens anders in de schrift te vinden dan in de laatste 5 brieven van Paulus.
De twaalf hadden maar één opdracht, Israël tot bekering brengen, eerst de Jood en dan de Griek.
Eerst nadat het toppunt bereikt was [Hand.28:28] kwam deze verborgen bedeling van G, d’s hand aan Paulus geopenbaard.
Uit de gevangenis uit Rome heeft hij die opdracht uitvoerig gegeven, nadien een zwijgende hemel.

Ef.3:1 om deze oorzaak ben ik Paulus een gevangene v/d Mesiah voor u Heidenen.
Ef.3:13 ‘voor u wat is uwe heerlijkheid.
Met een zeer bijzonderheid, er ontstond werd openbaar gemaakt een nieuwe gemeente, niet vanaf de schepping, maar voor de grondlegging der wereld, het lag vast in het plan der olamen, maar was verborgen in G, d.
Ef.1:22-23 En heeft Hem een Gem gegeven, welke Zijn lichaam is en Hem als Hoofd. Deze bijzonderheid brengt ons tot het hart van dit Evangelie.
Kol.1:24 Zijn Lichaam, dat is de Gemeente.
Ef.4:15-16.Hem die het hoofd is, waardoor het gehele lichaam is samengevoegd, en vast gemaakt, en daardoor tot wasdom komt.
Kol.2:19. Hier wordt Het Lichaam samen gevoegd opdat het G,ddelijke groei kan ontvangen.

Wat dan het meeste opvalt is het: samen gevoegde lichaam,wat de uitnemende rijkdom ons wil laten verstaan is dit: dat is onze identificatie of vereenzelviging met Yeshua,het lichaam Jood en Heiden zijn een deel van Hem geworden.
In de Mesiah met de Mesiah, een levend organisme door G, d gemaakt, en is nooit een organisatie
.
Daarom zegt Paulus in Kol.3:4 dat deze Gemeente met Hem geopenbaard zal worden.
Het is één geworden, één met Zijn heerlijke naam Yeshua, mensen die Hem willen volgen in alles wat Hij deed.
Dat is het wonder van deze bedeling dat is de openbaring van de geweldige Genade boodschap, vaak niet goed verstaan, vaak afgewezen, maar dat is niet nieuw,

Bron :Hilbert
http://www.hetgoedenieuws...3a8c600db0b491ff96db30a63
.
Sil
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2008, 09:47:56 am door sil »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: augustus 29, 2008, 09:18:00 am »
Het is niet heel erg netjes om teksten van anderen te lenen zonder de bron te vermelden, dat noemen ze ook wel plagiaat, zelfs als het je eigen tekst is op een andere plaats dan graag bronvermelding.

Bovenstaande van Sil betreft een post van ene Hilbert op hetgoedenieuws forum: http://www.hetgoedenieuws...3a8c600db0b491ff96db30a63

simonida

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2008, 03:19:52 pm »
Sil vraagt wat wij doen met Rosh Hashana.
Geeft de bijbel aan dat wij daar iets mee moeten doen?
Zo ja, waar?

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: augustus 29, 2008, 10:29:00 pm »
Sil schreef:

Citaat
een samengesteld lichaam van Jood en Griek [/qoute]
Er is niet meer verdeelheid dan in het christendom dus als al een Griek niet eens de eenheid kan bewaren hoe moet het dan mat een Jood en Griek? Laat eerst maar de Griek een leren de eenheid te bewaren voordat ze daarna een eenheid gaan vormen met Joden.
Ik zal de bronnen checken.

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: augustus 29, 2008, 10:36:46 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 29 augustus 2008 om 09:18:
Het is niet heel erg netjes om teksten van anderen te lenen zonder de bron te vermelden, dat noemen ze ook wel plagiaat, zelfs als het je eigen tekst is op een andere plaats dan graag bronvermelding.

Bovenstaande van Sil betreft een post van ene Hilbert op hetgoedenieuws forum: http://www.hetgoedenieuws...3a8c600db0b491ff96db30a63
Maar dat is eigenlijk haar gewoonte doet ze vaker. Negen van de tien keer zijn haar postings ctrl+c. Vooral haar begin postings.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 01, 2008, 04:36:06 pm »
Inmiddels is het al weer maandag. Ik heb iets anders dan anders gedaan op deze joodse feestdag. Maar ik ben wel benieuwd naar wat Sil gedaan heeft en wat de achterliggende gedachte is.

Ilonia

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 01, 2008, 10:12:55 pm »
Ik denk dat je een maand te vroeg bent het is nm einde van deze maand :)
Kijk maar naar haar eerste posting.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2008, 10:29:46 pm »

quote:

Ilonia schreef op 01 september 2008 om 22:12:
Ik denk dat je een maand te vroeg bent het is nm einde van deze maand :)
Kijk maar naar haar eerste posting.
Lol. Bedankt voor de correctie. Laten we mijn post dan in de toekomstige tijd plaatsen. Wat gaat Sil doen en wat is de achterliggende betekenis?