In het topic over
het imago van de Gereformeerden was iedereen lekker off-topic gegaan; dat is hierbij hersteld.
door Sam op 24 Apr 2003 15:04 Ik vraag mij serieus af, of het christelijk geloof gediend is met christelijke politieke partijen. Waarom gewoon niet als christenen infiltreren in 'seculiere' partijen? Nu wordt christelijk geloof door niet-christenen teveel geassocieerd met het ontnemen/ beperken van 'vrijheden'.
door lonneke op 24 Apr 2003 15:42quote:
--------------------------------------------------------------------------------
op 24 Apr 2003 15:04:03 schreef Sam:
Ik vraag mij serieus af, of het christelijk geloof gediend is met christelijke politieke partijen. Waarom gewoon niet als christenen infiltreren in 'seculiere' partijen? Nu wordt christelijk geloof door niet-christenen teveel geassocieerd met het ontnemen/ beperken van 'vrijheden'.
--------------------------------------------------------------------------------
ik denk nog erger, het "moeten" sluiten van compromissen. Dat hoorde ik Dhr. van Middelkoop zeggen. We gaan niet terug naar het verbieden maar naar andere alternatieve vormen. Tja, straks krijgen we een beeld van christenen die "gewoon maar mee doen met deze wereld" Dat vind ik het gevaar van kleine christelijke politieken partijen. Infiltreren is misschien beter maar of het werkt?
door xgnoom op 24 Apr 2003 15:58 quote:
op 24 Apr 2003 15:42:20 schreef lonneke:
...straks krijgen we een beeld van christenen die "gewoon maar mee doen met deze wereld"...
Compromissen sluiten over hoe het land bestuurd moet worden is nog niet direct een compromis over je eigen mening, toch?
door Esgalmariel op 24 Apr 2003 16:08 Ik vond 't juist wel goed dat Middelkoop zei dat ze moeten werken vanuit een bestaande situatie, en niet alles kunnen terugdraaien maar wel verdergaande veranderingen tegengaan.
Stel dat je het homohuwelijk afschaft: wat wil je dan doen met alle getrouwde homo's?
door Picardijn op 24 Apr 2003 16:14 quote:
op 24 Apr 2003 16:08:55 schreef Esgalmariel:
Ik vond 't juist wel goed dat Middelkoop zei dat ze moeten werken vanuit een bestaande situatie, en niet alles kunnen terugdraaien maar wel verdergaande veranderingen tegengaan.
Stel dat je het homohuwelijk afschaft: wat wil je dan doen met alle getrouwde homo's?
Zelfde als daarvoor...en daarvoor..
door Picardijn op 24 Apr 2003 16:15 Abortusklinieken afschaffen...eerst de doodstraf invoeren en dan berechten de mensen die eraan mee hebben gewerkt.
door pjotter op 24 Apr 2003 16:21 quote:
op 24 Apr 2003 16:15:45 schreef Picardijn:
Abortusklinieken afschaffen...eerst de doodstraf invoeren en dan berechten de mensen die eraan mee hebben gewerkt.
Nu ik dit zo lees denk ik inderdaad dat sommige Gereformeerden een heel slecht imago hebben.
door Esgalmariel op 24 Apr 2003 16:26 Cu heeft toch ook een sociaal gezicht, Picardijn