Beste Dovanlo: Dat is de ervaring van mensen die ik gesproken heb en waar ik hun getuigenis van gelezen heb. Dat waren geen mensen die uit catholieke kerk zijn gestapt en ergens anders heen gegaan , maar mensen die in die kerk en haar organisatie een hogere functie hadden: Een bisschop, in de Achterhoek een pastoor, dus mensen met een echte functie in die kerk, en die de catholieke sacramenten mochten bedienen. Dezen maakten zich grote zorgen toen zij de leegheid van vele kerkgangers zagen, en hun ongeloof. Zij begonnen, na zeer veel gebed en geestelijke strijd, de kerkgangers te vertellen dat zij zonder Jezus Christus verloren zijn. Ik ga geen namen noemen op het internet, maar onder andere bij die pastoor kwamen ineens, midden onder de dienst, mensen huilend tot levend geloof in Jezus Christus. Om kort te gaan: Die pastoor, die zijn geweten en de Bijbel volgde, verloor zijn functie en werd op last van de toenmalige kardinaal de kerk uit gezet. Die bisschop was in Brazilië: Die kwam zelfs in het gevang, werd uit zijn functie gezet, en kwam onder de banvloek van de paus. Dit allemaal omdat zij deden wat Jezus Christus zei: Dat ieder mens moet horen van de enige weg tot behoud: Jezus Christus, en dat Hij het Hoofd der kerk is en GEEN PAUS. Als u Engels lezen kunt zoekt het internet maar na, ,,The ban of the pope", ,,Catholicism and christianity" enz. enz. daar zult u de werkelijke achtergrond leren kennen van het vaticaan. Er staan op het internet genoeg getuigenissen van oprechte en zeer moedige catholieke ambtsdragers die, altijd na zware geestelijke strijd en onder zware tegenstand van hun meerderen, besloten om de Bijbel en Jezus Christus te volgen, en de riten en tradities los te laten. Zij zijn man voor man de kerk uit gezet, zonder uitzondering. Een katholiek die uit de kerk wegblijft, zal de paus en de bisschoppen een zorg zijn. Maar owee als een ambtsdrager het evangelie van Jezus Christus recht voor zijn raab begint te verkondigen, en de mensen oproept Jezus als Verlosser aan te nemen. Dan komt zo`n pastoor, kardinaal of bisschop in de grootste problemen en in botsing met de paus zelf. Ik val Thorgrem of Gait niet persoonlijk aan, (dat mag nooit, ook zij zitten na te denken), maar het is een zeer zware keuze die een oprecht mens soms maken moet: Wat verlies ik, en wat win ik. En het is nooit gemakkelijk om vrienden, functie of ambt, en respect te verliezen en te worden uitgesloten. Ik heb nog veel meer te zeggen, maar laat het liever hier bij, we zitten hier niet in een huiskamer, maar op een openbaar internet. Ik wens U en Uw man de volle zegen in Jezus Christus, Die Zijn leven voor U gegeven heeft!