Auteur Topic: Kijk op God en de bijbel.  (gelezen 9844 keer)

sannebird

• Bekijk profiel
Kijk op God en de bijbel.
« Gepost op: oktober 09, 2008, 01:09:28 am »
Stel dat die UFO op 14 oktober echt boven de aarde hangt, zou jouw kijk op God en de bijbel dan ook veranderen?

bvb. http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19158

markopc

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2008, 03:38:39 am »
Zodra komen we tot geloof in God in Christus geopenbaard, en tot overtuiging dat we hebben deelnemers in hem  geworden door die gave van de Heilige Geest net als in the Bijbel geschreven staat, dan zou onze visie op dergelijke UFO verhalen dus ook veranderen.  Toch?
vergive het nederengels

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2008, 08:28:35 am »

quote:

sannebird schreef op 09 oktober 2008 om 01:09:
Stel dat die UFO op 14 oktober echt boven de aarde hangt, zou jouw kijk op God en de bijbel dan ook veranderen?

bvb. http://www.niburu.nl/index.php?articleID=19158
Nee, we zijn al gewaarschuwd in Openbaringen dat het beest uit de zee grote tekenen zal doen en velen zal verleiden.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2008, 08:41:29 am »
Ten eerste is het raar te spreken over een UFO op het moment dat je weet wat voor iets daar vliegt. Ten tweede geloof ik er absoluut niets van dat dat ding ook daadwerkelijk komt. Mijn kijk op God en de bijbel zou er hoe dan ook niet door veranderen omdat de boodschap van de bijbel niet anders wordt als blijkt dat er meer levende wezens elders in het helal bestaan
computerfout: een vreemde een in de byte

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2008, 09:20:54 am »
Met de huidige technieken voor handen is het raadzaam om sceptisch ten opzichte van de beeldvorming te staan. Het is voor een beetje hobbiest al een eitje om een 'ufo' in de vakantiefilmpjes te monteren, laat staan als professionals zich er mee zouden bemoeien.
Pas als ik zo'n groen mannetje de hand schud geloof ik het, eerder niet.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2008, 09:50:27 am »
De bijbel spreekt puur over het aardse leven en is daar op gericht. Mijn beeld van God en Jezus zou niet veranderen als er buitenaardse wezens op ons af zou komen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Alja

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2008, 10:22:45 am »
Als ik zo'n site bekijk, denk ik: Hoe kom je bij zo'n site uit?? op wat voor zoektermen heb je gezocht om hier uit te komen? Waarom heb je die zoektermen gebruikt??

Sorry, kan er niet helemaal met m'n pet bij.
<><

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2008, 09:51:25 pm »
Het is reeds meer dan 30 jaar bekend dat die ,,ufo`s" demonen zijn. Op het internet staan tientallen waarschuwingen zich daar nooit mee in te laten, of anders de verschrikkelijke gevolgen te dragen.

http://www.holysmoke.org/sdhok/jp-ufo.htm

http://www.mt.net/~watcher/judgment.html

en één van de allergevaarlijkste verleidingen van allemaal: (dat was te verwachten)

http://www.wuz.nl/artikel...p-onthulling-aliens-.html

Verder kan een ieder op het internet zoeken en als gewaarschuwd mens door het leven gaan.
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2008, 10:52:47 pm »
Vroeger toen ik nog een stuk jonger was en wel eens vreemde berichten in de krant las zeiden mijn ouders, maar bijvoorbeeld ook leerkrachten op de (basis)school dat je niet alles moest geloven wat in de krant stond.

We zijn inmiddels iets verder en internet is er tegenwoordig. Waar vroeger nog een eindredacteur de grootste onzin uit de krant wist te houden, zo is er op internet geen enkele controle over het waarheidsgehalte van de dingen die erop geplaatst worden.

Na dit verhaal verteld te hebben, wat bezield iemand in vredesnaam om zulke regelrechte pulp serieus te nemen?

markopc

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2008, 11:08:19 pm »
Ik vind "ufo's demonen zijn" en "ufo's engelen zijn" evenzo grappig.
vergive het nederengels

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2008, 11:30:02 pm »

quote:

markopc schreef op 09 oktober 2008 om 23:08:
Ik vind "ufo's demonen zijn" en "ufo's engelen zijn" evenzo grappig.

Ja, het is allebei even waanzinnig.
Vooral ook als je nagaat wat UFO nou eigenlijk betekend. Het zijn gewoon ongeïdentificeerde vliegende objecten. En daar vliegen er elke dag vele tientallen van door de lucht. En vrijwel allemaal blijken ze achteraf redelijk verklaarbaar.
Maar ook dit is een grote hoax, er zal niets landen op die dag wat niet te verklaren is.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2008, 11:33:32 pm »

quote:

gaitema schreef op 09 oktober 2008 om 09:50:
De bijbel spreekt puur over het aardse leven en is daar op gericht. Mijn beeld van God en Jezus zou niet veranderen als er buitenaardse wezens op ons af zou komen.

Is dat zo gait?

God schiep de zienlijke en onzienlijke wereld, de Bijbel verhaalt over lucifer die uit de hemel wordt geworpen, verteld dat Jezus boven alle machten en krachten is gesteld en geeft ook aan welke tekenen de gelovigen zullen volgen, en een van die tekenen heeft toch echt te maken met het onzienlijke?
Als je bedoelt dat de bijbel niet schrijft over het buitenaardse dan geef ik je gelijk, maar het kwaad kan zich ook manifesteren in vormen die de zondige inzichten van ongelovigen bevestigen.
Ik zal me niet richten op die datum van de 14e, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als soms benoemde vreemde verschijnselen toch occult blijken te zijn.
Tot aan die tijd maak ik me daar niet druk om. Gewoon omdat het dan rechts of links om gaat om bedrog. Bedrog van boze geesten of bedrog van zondige mensen. Bedrog is niet van God en per definitie onmachtig als het in het licht wordt gesteld.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2008, 11:37:44 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 09, 2008, 11:39:51 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 09 oktober 2008 om 23:30:
[...]
Maar ook dit is een grote hoax, er zal niets landen op die dag wat niet te verklaren is.

Ik heb in ieder geval het voornemen gewoon aan het werk te gaan of....Jezus moet terug komen..... dan ben ik voorlopig wel even vrij (om te loven en aanbidden)
 ;)  ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2008, 11:40:34 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2008, 12:59:21 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 09 oktober 2008 om 23:33:
[...]

Is dat zo gait?

God schiep de zienlijke en onzienlijke wereld, de Bijbel verhaalt over lucifer die uit de hemel wordt geworpen, verteld dat Jezus boven alle machten en krachten is gesteld en geeft ook aan welke tekenen de gelovigen zullen volgen, en een van die tekenen heeft toch echt te maken met het onzienlijke?
Als je bedoelt dat de bijbel niet schrijft over het buitenaardse dan geef ik je gelijk, maar het kwaad kan zich ook manifesteren in vormen die de zondige inzichten van ongelovigen bevestigen.
Ik zal me niet richten op die datum van de 14e, maar ik zou ook niet verbaasd zijn als soms benoemde vreemde verschijnselen toch occult blijken te zijn.
Tot aan die tijd maak ik me daar niet druk om. Gewoon omdat het dan rechts of links om gaat om bedrog. Bedrog van boze geesten of bedrog van zondige mensen. Bedrog is niet van God en per definitie onmachtig als het in het licht wordt gesteld.

Mee eens. Ik bedacht me al achteraf dat als ik a zeg ook b moet zeggen, namelijk dat we ook geloven in de geestenwereld in de hemel, de dodenrijk en op aarde. Ik bedoelde inderdaad dat de bijbel gericht is op de mensen die hier op de aarde leven. De bijbel vertelt ze de boodschap van bevrijding en vergeving door Jezus Christus, vrede en gerechtigheid en een eeuwig leven  in het hemels koninkrijk en de komst van het paradijs wanneer hemel en aarde zal vergaan.

Het zou inderdaad ook wel eens zo kunnen zijn dat demonen zich wel eens voor doen als buitenaardse wezens.

Als we er over na denken dan is het alleen al niet haalbaar om vanaf een ander planeet de aarde te berijken vanwege de afstanden van ik weet niet hoeveel lichtjaren. Onberijkbaar gewoon.

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 10, 2008, 12:25:24 pm »
Gait zegt: Het zou inderdaad ook wel eens zo kunnen zijn dat demonen zich wel eens voor doen als buitenaardse wezens.

En dat heeft Gait correct gezien. Er wordt wereldwijd door serieuze christelijke onderzoekers, die honderden feiten zijn nagegaan van ,,ontmoetingen" met deze occulte verschijningen, zwaar tegen gewaarschuwd. Het loopt bij zo een ,,ontmoeting" ALTIJD uit op grote geestelijke depressies, zelfmoord, verbrandingen en grote karakter veranderingen ten kwade.Trap hier nooit of te nimmer in, het is letterlijk de duivel in vermomming! Ziet het volgende forum:

http://www.amazon.com/Clo...ford-Wilson/dp/0890510415

en een tweede, zeer goede site:

http://www.dwaddle.com/focus/Pages/ufo.html

Waar door de christelijke schrijvers de verschrikkelijke gevolgen van die ,,contacten" worden beschreven. Boekje is ook via de Nederlandse boekhandel te bestellen, die kunnen het tegen een kleine meerprijs hier laten komen. Een aanrader voor een ieder die weten wil wat hier achter steekt!!

Voor hen die toch onder de invloed van deze verschijnselen zijn gekomen: Er is daarvoor maar EEN uitweg (EEN!) Vraagt Jezus Christus u daarvan te verlossen en blijf daar dan voortaan zeer ver vandaan!
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 12:39:07 pm door Seacloud »
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2008, 12:47:24 pm »

quote:

Seacloud schreef op 10 oktober 2008 om 12:25:
Gait zegt: Het zou inderdaad ook wel eens zo kunnen zijn dat demonen zich wel eens voor doen als buitenaardse wezens.
Dat zou idd zomaar kunnen, het zou ook kunnen zijn dat het engelen zijn, wat ook een mogelijkheid is dat het geheime regeringsfunctionarissen zijn of de plaatselijke Star Trek fan club of een ontgroening van de eerstejaars op de uni.

quote:

En dat heeft Gait correct gezien. Er wordt wereldwijd door serieuze christelijke onderzoekers,
Laat me raden, met wereldwijd bedoel je voornamelijk de VS, en met christelijk bedoel je voornamelijk geen traditionele katholieke en protestantse mensen.

quote:

die honderden feiten zijn nagegaan van ,,ontmoetingen" met deze occulte verschijningen, zwaar tegen gewaarschuwd.

Je spreekt over feiten. Van Dale:
2 gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat
En we weten allebei dat dit allemaal pure speculatie is.  :)

quote:

Het loopt bij zo een ,,ontmoeting" ALTIJD uit op grote geestelijke depressies, zelfmoord, verbrandingen en grote karakter veranderingen ten kwade.Trap hier nooit of te nimmer in, het is letterlijk de duivel in vermomming! Ziet het volgende forum:
Altijd nog wel, en nog dikgedrukt ook. Zonder enige verstand van deze zaken te hebben durf ik een maandloon in te zetten dat dit niet altijd gebeurd. Graag zie ik wetenschappelijke documenten, bij voorkeur van een gerenommeerde universiteit.

quote:

Wat zijn je criteria dat een site goed is? Als ze je naar de mond praten?

quote:

Waar door de christelijke schrijvers de verschrikkelijke gevolgen van die ,,contacten" worden beschreven. Boekje is ook via de Nederlandse boekhandel te bestellen, die kunnen het tegen een kleine meerprijs hier laten komen. Een aanrader voor een ieder die weten wil wat hier achter steekt!!
Interessant, wellicht heb je een kort boekverslag (en de naam van het boek en ISBN nummer)?

quote:

Voor hen die toch onder de invloed van deze verschijnselen is gekomen: Er is daarvoor maar EEN uitweg (EEN!) Vraagt Jezus Christus u daarvan te verlossen en blijf daar dan voortaan zeer ver vandaan!

Je zegt een (EEN!) uitweg en vervolgens noem je er twee.  ;)

En vergeef me me lompheid, ik vind het gewoon echt een humorvol topic.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 12:48:53 pm door Thorgrem »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 10, 2008, 12:53:36 pm »
Een topic waarin alle overeenkomsten met de werkelijkheid op toeval berusten. O-)

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 10, 2008, 03:58:10 pm »
Ook hier nogmaals voor Seacloud, ik kan mijn vragen wellicht wat cynisch stellen, maar ik verwacht wel gewoon antwoord.

Cynische is voor mij humor, en om dit topic nou zo heel serieus te nemen, daar zie ik nog geen noodzaak toe. Maar bewijs me het tegendeel maar Seacloud, en dat doe je het beste door mij gewoon te beantwoorden op enkele vragen.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 10, 2008, 10:43:40 pm »

quote:

Cynische is voor mij humor, en om dit topic nou zo heel serieus te nemen, daar zie ik nog geen noodzaak toe. Maar bewijs me het tegendeel maar Seacloud, en dat doe je het beste door mij gewoon te beantwoorden op enkele vragen.

Ik wist eigenlijk niet goed waar ik deze nieuwe discussie moest neerzetten, het is wel degelijk serieus bedoelt.

Want de bijbel is door mensen geschreven en er staat lang niet alles in wat er allemaal op en buiten de aarde leeft en gebeurt.

Of dat nu is omdat God dat niet belangrijk genoeg vond om te vertellen of dat het een andere reden heeft weet ik ook niet.

Maar soms denk ik ineens bij mijzelf, stel dat .... en dan?
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2008, 11:06:43 pm door sannebird »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 10, 2008, 11:14:29 pm »

quote:

sannebird schreef op 10 oktober 2008 om 22:43:
[...]

Ik wist eigenlijk niet goed waar ik deze nieuwe discussie moest neerzetten, het is wel degelijk serieus bedoelt.

Want de bijbel is door mensen geschreven en er staat lang niet alles in wat er allemaal op en buiten de aarde leeft en gebeurt.

Of dat nu is omdat God dat niet belangrijk genoeg vond om te vertellen of dat het een andere reden heeft weet ik ook niet.

Dat zijn mooie vragen natuurlijk waar rijkelijk over gefantaseerd kan worden. Zo lig ik op een heldere zomernacht bijvoorbeeld graag in de tuin naar de sterren te kijken en zit mij te verbazen over de immense grote van Gods schepping.
Dat er buitenaards leven is, dat zal ongetwijfeld, daar wil ik wel van uit gaan.
Maar dat allerlei vage sites van alles en nog wat beweren met data erbij (inclusief geknipte en geplakte citaatjes uit de Bijbel), nee dat geloof ik niet.

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 11, 2008, 12:18:54 am »
En dan komt dat liedje van vroeger bij je op: Wanner ik naar uw hemel kijk wat voel ik mij dan klein. Waneer de gouden maan daar prijkt, overal sterren zijn...

Ephesian

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 11, 2008, 01:06:27 am »
Leuk ja, dat soort voorspellingen.
Nou ja, de 15e zal het blijken.
Persoonlijk denk ik dat het grote onzin is.
Inzicht is belangrijker dan kennis

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 11, 2008, 01:06:31 am »

quote:

[...]

Zullen we de 15e verder "praten"?

waar u ook kerkt, hetzij in de RK, de PKN, de bonders, de GKV, CGK,NGK, pinkstergemeente, evangelische gemeente, gereformeerde gemeente; een goede zondag

want....

Slechts je oprecht geloof in JC redt je en is je behoudenis. Niets anders doet daar iets aan af of toe....

Onvolkomen gedachten, verkeerde verwachtingen van de toekomst, zonde, ten volle overtuiging dat je op de juiste manier Hem navolgt en toch voor jouw onbekende blinde vlekken in je geloof, verkeerde voorstelling van aardse zaken, weifelingen in je geloof omdat er plots toch een ufo is geland?
Onder belijden van onze onvolkomenheden is het gereinigd en weggedaan.

Degene die je echter de verkeerde dingen leerde en voorhield, je bewust van de waarheid liet afdwalen of daar de poging tot dee, hetzij in de zienbare, hetzij in de onzienbare wereld. Zei Jezus niet dat dergelijken beter kunnen verdrinken met een molensteen om de nek...
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2008, 01:10:58 am door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 11, 2008, 02:28:48 am »

quote:

[...]

Ik snap het heel goed dat je het gesprek opent. Het is heel goed mogelijk dat God naast ons meer mensen op andere plekken geschapen heeft. Gods Woord kwam naar ons en is voor ons bedoelt. Daar mogen we op vertrouwen en rust in vinden. Alles ligt in Zijn hand.  Wees maar niet bang. Als we naar het omvangrijke heelal kijken met al zijn sterrenstelsels dan heeft God daar Zijn bedoeling mee. Met hoe velen we ook zijn, Hij is er voor ons en Jezus is onze herder.

Verder, lees eens over Melchizedek in het oude en nieuwe testament. Volgens de bijbel heeft hij geen vader en moeder en sterf niet. Een groot misterie. God wil ons iets duidelijk maken. Zijn wegen zijn echt ondoorgrondelijke, maar wanneer we in Hem geloof hebben of slechts onze hoop op Hem stellen, dan is Hij er voor ons en zal Hij dat blijven voor altijd.
« Laatst bewerkt op: oktober 11, 2008, 02:29:36 am door gaitema »

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 11, 2008, 10:12:09 pm »

quote:

Het zou inderdaad ook wel eens zo kunnen zijn dat demonen zich wel eens voor doen als buitenaardse wezens.
Demonen, zijn dat gevallen engelen?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 11, 2008, 10:21:28 pm »

quote:

sannebird schreef op 11 oktober 2008 om 22:12:
[...]

Demonen, zijn dat gevallen engelen?
Ja.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 11, 2008, 10:36:21 pm »

quote:

4 Te dien tijde waren er ook geweldenaars op de aarde; want toen de kinderen Gods tot de dochters der mensen gingen en zich kinderen verwekten, kwamen daaruit voort geweldigen in de wereld en vermaarde lieden.

Bovenstaande komt uit genesis 6.

Ik heb deze tekst eigenlijk nooit begrepen maar zou het hier ook gaan om gevallen engelen, dus demonen, die een ander lichaam hadden aangenomen?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 12, 2008, 12:03:42 am »

quote:

sannebird schreef op 11 oktober 2008 om 22:36:
[...]

Ik heb deze tekst eigenlijk nooit begrepen maar zou het hier ook gaan om gevallen engelen, dus demonen, die een ander lichaam hadden aangenomen?

Deze tekst is interessant. Ik heb er drie uitleggingen over gehoord. Geen van die drie getuigt van demonen, omdat die nooit als godenzonen worden aangesproken. Wel is er een uitleg dat het om gevallen engelen gingen die nog wel de titel godenzonen hadden gehouden. Ze hadden echter hun ogen laten vallen op dochters van mensen. De mensen die omkwamen met de zonsvloed kom je ook weer in het nieuwe testament tegen wanneer Jezus in de drie dagen na zijn kruisdood in het dodenrijk begaf (1 Petrus 3: 19-20). Daarin brengt Jezus deze omgekomenden die er gevangen zitten sinds de zonvloed het evangelie (ze worden er vast gehouden door demonen).

Een tweede uitleg zegt dat het om buitenaardse schepselen van God gaat, en een derde uitleg zegt dat het Godsdienstigen betrof die godenzonen (kinderen van God) genoemd worden. Een Godsdienstige bevolkingsgroep zoals de Israëlieten later, maar die van hun geloof vielen door hun oog te laten vallen op dochters van mensen. Mensen in het algemeen. De volgende vers moet je in de gaten houden. Toen God zag namelijk dat deze godenzonen hun oog lieten vallen op dochters van mensen en hen om hun uiterlijk tot vrouw namen, zei Hij "Ik kan mijn Geest niet langer in de "mens" laten wonen nu hij zich zo misdragen heeft."
God heeft het hier over de zonden van de godenzonen en vanwege de zonden van deze 'mensen' kwam de zonsvloed lezen we dus in de volgende vers. Dat was de druppel die bij Hem de emmer deed overlopen. Het lijkt me in deze het meest waarscheinlijke dat het hier om mensen ging die godenzonen genoemd worden, in andere woorden Gods kinderen zijn.

Het volk van God wordt volgens de Joden vandaag  ook ''Gods Zoon'' genoemd. Dus is die gedachte wel aannemelijk. Jezus zei zelf ook in de zaligprediking ''Zalig zei de vredestichters, ze zullen zonen van God genoemd worden''
Omdat Jezus de ware vredestichter is tussen God en de mensen, wordt Hij daarom ook '' Gods Zoon'' genoemd. Deze vredesstichtersrol moesten de Israelieten eerst ook hebben, net als dus de godenzonen van voor de zonsvloed, maar ze werden God ongehoorzaam. Zo bleef het door de geschiedenis heen wachten op de ware vredestichter, en Die is de Zoon van God geworden. Jezus Christus.
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2008, 12:49:46 pm door gaitema »

Ephesian

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 12, 2008, 12:19:36 am »
4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.

Naar mijn inzicht lijkt me niet dat het hier gaat om demonen.
Inzicht is belangrijker dan kennis

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: oktober 12, 2008, 04:52:11 pm »

quote:

sannebird schreef op 11 oktober 2008 om 22:36:
[...]

Geen ander lichaam, maar een lichaam....
Dit zijn m.i de engelen die hun oorsprong ontrouw werden.
Judas:
6 en dat Hij engelen, die aan hun oorsprong ontrouw werden en hun eigen woning verlieten, voor het oordeel van de grote dag met eeuwige banden onder donkerheid heeft bewaard gehouden;
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2008, 04:52:46 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: oktober 12, 2008, 05:14:42 pm »
En met hun eigen woning wordt dan bedoeld als aards lichaam zoals Paulus sprak over tent.?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 12, 2008, 05:59:36 pm »

quote:

sannebird schreef op 12 oktober 2008 om 17:14:
En met hun eigen woning wordt dan bedoeld als aards lichaam zoals Paulus sprak over tent.?
Engelen hebben geen aards lichaam maar een hemels lichaam, demonen hebben niet hun lichaam verlaten maar hun woning en dat is de hemel waar God troont met zijn engelen, daar waren ze toen ook nog engelen. Jezus bouwt een woning voor ons in de hemel waar we lichamen zullen hebben als dat van engelen.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 12, 2008, 09:44:52 pm »
Zijn er eigenlijk meer voor bekende levensvormen door God geschapen maar geen mensen en ik bedoel geen dieren.
Engelen zijn geesten zonder vleugels, demonen zijn dus gevallen engelen.
Cherubs zijn geesten? met vleugels.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 12, 2008, 09:45:47 pm »
Een tegenvraag zou trouwens kunnen zijn: blijven de gelovigen in een betere wereld na 2012 bij hun geloof als die ufo niet te zien zal zijn? Of blijven ze bij hun geloof als het na 2012 allemaal behoorlijk tegenvalt. En mochten ze het willen, zijn wij er dan als kerk om hen 'op te vangen'. En met 'opvangen' bedoel ik liefdevol begrip hebben voor hun ontgoogeling, hen niet veroordelen maar hen laten delen in onze hoop.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 12, 2008, 10:07:30 pm »
Ik kreeg overigens al een paar maanden terug een mailtje van één of andere zelf uitgeroepen dominee dat in mei 2012 Gods wederkomst zou zijn. En of ik er dan klaar voor zou zijn dan.

Op mijn tegenvraag of hij er klaar voor zou zijn als het over drie  kwartier zou gebeuren kreeg ik overigens een heel vuil antwoord.

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 12, 2008, 10:42:20 pm »
Ja ik heb ook zo'n mailtje gekregen van iemand uit Rotterdam. Ik schreef ook dat alleen God weet wanneer die tijd gekomen is.

mattheus 24:

21 Want alsdan zal er ene grote verdrukking zijn, hoedanige er niet geweest is van het begin der wereld tot nu toe, en ook niet wezen zal.
22 En indien deze dagen niet verkort werden, zou er geen mens behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden.
23 Zo iemand alsdan tot u zeggen zal: Ziet, hier is de Christus, of daar, zo gelooft het niet.
24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan, en grote tekenen en wonderen doen, om, ware het mogelijk, zelfs de uitverkorenen tot dwaling te verleiden.
25 Ziet, ik heb het u te voren gezegd.
26 Daarom, als zij tot u zullen zeggen: Ziet, hij is in de woestijn, zo gaat niet uit; --ziet, hij is in ene binnenkamer, zo gelooft het niet.
27 Want gelijk de bliksem uitschiet van het Oosten en schijnt tot het Westen, zo zal ook de toekomst zijn van des Mensen Zoon.
28 Want waar het aas is, daar zullen zich de arenden vergaderen.
29 En terstond na de verdrukking van dien tijd zal de zon verduisterd worden, en de maan haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen hevig bewogen worden.
30 En alsdan zal aan den hemel verschijnen het teken van des Mensen Zoon; en dan zullen al de geslachten der aarde weeklagen, en zullen des Mensen Zoon zien komen op de wolken des hemels met grote kracht en heerlijkheid.

Lees ook de rest van mattheus 24

Ja er zullen grote tekenen aan de hemel zijn (vers 24), ruimteschepen ofzo. Maar dat is niet de Christus die terugkomt op aarde, ook al brengen ze zgn. liefde.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 12, 2008, 11:03:29 pm »

quote:

sannebird schreef op 12 oktober 2008 om 21:44:
Zijn er eigenlijk meer voor bekende levensvormen door God geschapen maar geen mensen en ik bedoel geen dieren.
Engelen zijn geesten zonder vleugels, demonen zijn dus gevallen engelen.
Cherubs zijn geesten? met vleugels.

Cherups ken ik eigenlijk niet, kwamen ze niet voor in visioenen? De bijbel spreekt over engelen, demonen, mensen, dieren en God zelf als wezens die zich voort kunnen bewegen. Verder kom je in Job tegen dat satan kwam in de vergadering bij God. Als vertegenwoordiger van de aarde. Je zou je kunnen afvragen wie die andere vertegenwoordigers zijn. Ook zei Jezus dat hij naast deze kudde nog meer kuddes te wijden heeft. Welke andere kudde bedoelt hij? Bedoelt hij naast de Joden de Heidenen of naast het aardse kudde een andere kudde?
Verder heb je Melchizedek. Wie was hij? Is de grote vraag. In geneses 14:18 lezen we hoe Melchizedek Abram zegende. Hij wordt er de koning van Salem genoemd. Salem betekend vrede, en komt voor in de naam Jeruzalem dat volgens mij 'stad van vrede' betekend.  Wij lezen veel over hem in Hebreeën 4. Hij had geen vader en geen moeder, was nooit geboren en sterft niet. Hij was hogepriester van de zelfde orde als Jezus. Wie was hij? Zijn naam "Melchizedek" betekend: "koning der gerechtigheid." Bijzonder, was hij een hemelvorst? Hij was een vreemde die Abraham zegende en dat kon hij omdat hij als enige boven Abraham stond en zelfs dus uit de priesterorde van Jezus kwam. Van alle andere priesters die er ooit op de aarde waren is niemand zo hoog in orde gekomen vanwege hun eigen zonden.

Moet je maar eens lezen. Des al niet te min: als je om je heen kijkt en beseft hoe groot het heelal is, dan is het onwaarscheinlijk om in een mensenleven een planeet te kunnen berijken waar mogenlijk leven is. God heeft het heelal zo geschapen dat geen mens dat zou lukken, laat staan andere schepsels van Hem tenzij het om geesten gaat zoals engelen, zo heeft hij dat gewild. Als we de profetiën lezen in de bijbel, dan wordt er ook niet gesproken over de komst van buitenaardse wezens, wel van engelen en speciaal gezonden mensen met een speciale opdracht. Waar over gesproken wordt in de bijbel zijn geestelijke machten en de mensen zelf.
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2008, 11:05:27 pm door gaitema »

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 13, 2008, 10:22:22 am »

quote:

gaitema schreef op 12 oktober 2008 om 23:03:
[...]

Cherups ken ik eigenlijk niet, kwamen ze niet voor in visioenen?
Cherubs zijn daar waar God is, daar bij God is hun taak.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 13, 2008, 05:21:38 pm »
Heeft er iemand ook een tijd en een plaats. Dat ding moet morgen al landen en dan is dat toch fijn om te weten. En welke nieuwszender zend dit uit?

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: oktober 13, 2008, 07:48:54 pm »
Google eens op 14 oktober

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: oktober 13, 2008, 09:58:10 pm »
hmmm: ik krijg morgen de wijkouderling op bezoek. Zou ze, nee toch?

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: oktober 13, 2008, 11:43:51 pm »
Niemand hoeft daar schrik van te hebben. Dit zijn demonische verschijningen en die zullen zo groot en massaal niet gebeuren zolang er nog christenen rondlopen. Ik ben overtuigd dat dit door de Schepper voorlopig niet toegestaan wordt. (Het is alles in Zijn hand). Wanner het wèl gebeurt weten we: Volgens Openbaring, die binnenkort toch vervuld gaat worden, onder die antichrist. Maar dan zijn degenen die Jezus toebehoren van de aarde weg. (Wees maar blij Gait ;) )
Openb. 20, vs. 11-15

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:06:04 am »
Seacloud, vergeet niet dat Satan de `God` van deze eeuw, of wereld is.  Zie Johannes en Mattheus!

God heeft wel een wil en plan, maar wanner dat zal worden verwezenlijkt hangt af van de keuzes van de mens;  het is daarom zo dat als we verkeerde keuzes maken als individu, gemeenschap, kerk of natie de gevolgen `op ons hoofd neer` zullen komen, volgens Obadja.  God`s wil lijkt dus slechts te worden vervuld als er de juiste fundering is onder de mensen, en die door die zelfde mensen door geloof en liefde is gelegd.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:28:15 am »
Cool, ik ga ook eens een keer zo'n site maken met een toffe hoax. Gelijk gaan er overal discussies gevoerd worden en met een beetje mazzel staren er vandaag  steeds meer mensen naar de hemel, en niet eens zozeer meer naar de maan.

Jemig "Wat als"... ik bedoel stel dat vandaag er opeens ondoden rondlopen, zou dat je kijk op de bijbel en God veranderen?

Wat als vragen zijn per definitie een niet handige insteek. Ze gaan uit van iets dat onwaarschijnlijk is, verzonnen is en dus in elk geval volkomen fictief is. Het brengt mensen die dat niet door hebben in verwarring en aan het twijfelen zonder dat er ook maar een enkele reden voor is.

En verder ben ik het met Alja eens, hoe kom je in vredesnaam op zo'n site?
Pinkeltjefan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:38:21 am »
wedden dat er morgen ofzo een tegenbericht komt dat er te weinig in die ruimtewezens geloofd werd en dat de aarde er blijkbaar nog niet helemaal aan toe was en dat ze daarom niet gekomen zijn?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:52:35 am »
Even een paar willekeurige vragen die in mij opkomen na het lezen van de laatste paar posts:

Waar precies in de Bijbel staat dat satan de 'god' van deze eeuw is? (ik hoor Johannes en Mattheus maar kan geen verwijzing naar de eenentwintigste eeuw vinden)

Waar komt de informatie vandaan dat dingen als ufo's en buitenaards leven demonische dingen zijn?

Waarom zal de schepper geen demonische verschijning toelaten daar een groot deel van de wereld wordt gekweld door oorlog, honger, haat, ziekte enz enz?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: oktober 14, 2008, 09:05:21 am »
De plaatsen waar satan de god van deze wereld genoemd wordt, zijn 2 kor. 4:4 en ef. 2:2 (gewoon even zoeken op biblija.net, dan had je dat ook zelf kunnen ontdekken). De grap is dat het griekse woord dat gebruikt wordt zowel wereld als eeuw kan betekenen (eerste is in de NBV gebruikt, tweede in de NBG51)

Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden

Je derde vraag: dat vraag ik me ook af. In ieder geval weet ik zeker dat die wezens, als ze al bestaan en als ze al hier komen, niet door God gestuurd zijn, want er wordt alleen opgeroepen tot liefde, maar niet tot bekering tot God

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: oktober 14, 2008, 11:47:34 am »
Ik probeer de verontwaardiging dat je op zo'n site terecht kunt komen te snappen.
Dat kan namelijk makkelijk als je kontakt hebt met mensen waarvan velen de kerk de rug toegekeerd hebben vanwege een gebrek aan ervaren liefde daar. Veel van deze mensen gaan door op zoek naar die liefde die ze ook niet in de materialistische wereld vinden. Ze komen dan op ideeën, zelf of nemen ze over waarin ze hoop denken te vinden op een betere wereld.
Anti-christelijk, ja, maar dat is de wereld die het geld en de macht boven alles lief heeft ook.

We mogen ons als kerk en als christenen denk ik wel verootmoedingen in plaats van schamper lachen als we bedenken dat wij ons omdat we weten dat we goed zitten zoveel minder druk hebben gemaakt over de hoeveelheid 'liefde' in de wereld en de zorg voor de natuur dan veel van deze zwevers.

Natuurlijk moeten zij zich bekeren tot de levende God willen ze werkelijk liefde leren kennen. Maar laten wij niet de fout maken dat we op God's troon gaan zitten en dat deze mensen (met onze gebrekkige liefde of liefdeloosheid) wel eens even duidelijk zullen maken.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: oktober 14, 2008, 12:07:45 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 14 oktober 2008 om 09:05:
De plaatsen waar satan de god van deze wereld genoemd wordt, zijn 2 kor. 4:4 en ef. 2:2 (gewoon even zoeken op biblija.net, dan had je dat ook zelf kunnen ontdekken). De grap is dat het griekse woord dat gebruikt wordt zowel wereld als eeuw kan betekenen (eerste is in de NBV gebruikt, tweede in de NBG51)
Ik heb gezocht ik heb nagelezen, maar nergens (tenzij je van inlegkunde houd) is op te merken dat men specifiek de eenentwintigste eeuw bedoeld

quote:

Je tweede vraag kan ik niet beantwoorden

Je derde vraag: dat vraag ik me ook af. In ieder geval weet ik zeker dat die wezens, als ze al bestaan en als ze al hier komen, niet door God gestuurd zijn, want er wordt alleen opgeroepen tot liefde, maar niet tot bekering tot God
God = Liefde.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: oktober 14, 2008, 12:13:27 pm »
Het is geen verontwaardiging, het is oprechte verbazing. Als je gewoon enkele van de daar aangeboden artikelen leest dan zie je gewoon dat het een site is vol van complottheorieën, pure onzin en meer van dat soort zaken.

Het heeft zelfs weinig te maken met 'zwevers' het is gewoon het zelfde als die paranormaal-tv vele malen ontmaskert als kolder en toch nog steeds zo lucratief dat men die business in stand houdt. Het zelfde geldt voor nigerian scam, goedgelovigheid en naïviteit. Dat is de topicstarter verder misschien niet aan te rekenen, maar  het lijkt me wel handig als ze er op gewezen wordt.

Daarnaast is de vraag serieus, hoe kom je op zo'n site uit? Ik kom echt alleen daar uit via mensen die de onzin er van inzien. (of nu toevallig een keer via dit topic ;) )

En tot slot het belangrijkste is de kritiek op 'wat als'. Het is namelijk een vraag die vaak geen goede basis heeft. 'wat als God nou niet bestaat?' 'Wat als hitler nou eens wat anders gedaan had?' 'wat als er toch ruimtewezens bestaan' 'wat als 1+1 toch 3 is?'.... en vul maar in. Het zijn vragen die lijken een antwoord te behoeven, maar dat hoeven ze helemaal niet want het is een valse vraag. Voor een goede vraag moet je eerst een basis hebben, mist die dan is de vraag onbeantwoordbaar.
Pinkeltjefan