Auteur Topic: Kijk op God en de bijbel.  (gelezen 9843 keer)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Kijk op God en de bijbel.
« Reactie #50 Gepost op: oktober 14, 2008, 12:15:52 pm »

quote:

God is heel wat meer dan liefde.

Ja Liefde is heel belangrijk, het is vanuit de wil naar Gods wil te leven zelfs het belangrijkste. Maar wel liefde vanuit de liefde naar en van God.
Pinkeltjefan

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 14, 2008, 12:23:03 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 14 oktober 2008 om 12:07:
[...]

Ik heb gezocht ik heb nagelezen, maar nergens (tenzij je van inlegkunde houd) is op te merken dat men specifiek de eenentwintigste eeuw bedoeld
Ik zie ook niemand beweren dat 'deze eeuw' per se op de 21e eeuw slaat (voor de meeste bijbelkenners is het een bekende uitdrukking waar ze de connotatie "dit tijdperk/deze wereld" automatisch erbij betrekken)

quote:

[...]

God = Liefde.
God = Verterend vuur (Hebr. 12:29 en Deut 4:24
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 12:29:42 pm door Fotogravinnetje »
computerfout: een vreemde een in de byte

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 14, 2008, 12:23:17 pm »
Ik weet niet of je zo streng moet zijn over 'wat als' vragen. Het gaat er natuurlijk wel om hoe ze gesteld worden, maar Paulus stelde ook een vraag: wat als er geen opstanding van het lichaam is, dan zijn we de meest beklagenswaardige mensen. Het gaat er om waar je uit komt na zo'n vraag, maar het vragen zelf hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

Als wij ons deze vragen nooit stellen, beperken wij onszelf ook in de mogelijkheid om niet-gelovigen te begrijpen. Het is wel zo dat het hier dan ook wel weer gaat om hoe je die vraag stelt. Maar op zich is er niks mis mee denk ik. God weet heus wel hoe we in elkaar zitten.

En je moet verder ondescheid maken tussen de makers van zo'n site en de mensen die er wat in zien en het er over hebben, ook al geven ze aan te twijfelen. Ook door die mensen kun je op zo'n site uitkomen.
Vergelijk het verschil tussen een gemiddeld kerklid en een prof Kamphuis (de oude) bijvoorbeeld.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 14, 2008, 01:06:10 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 14 oktober 2008 om 12:23:
[...]

Ik zie ook niemand beweren dat 'deze eeuw' per se op de 21e eeuw slaat (voor de meeste bijbelkenners is het een bekende uitdrukking waar ze de connotatie "dit tijdperk/deze wereld" automatisch erbij betrekken)

quote:

Harmoniezoeker schreef op 14 oktober 2008 om 08:06:
Seacloud, vergeet niet dat Satan de `God` van deze eeuw, of wereld is.  Zie Johannes en Mattheus!

Deze eeuw kan enkel op deze eeuw slaan. Een eeuw is een vrij statisch gegeven. Deze eeuw loopt van 2001 t/m 2100. Een tijdperk is een heel rekbaar begrip.

quote:

[...]

God = Verterend vuur (Hebr. 12:29 en Deut 4:24
Dat ontkracht verder niets van wat ik beweerde, namelijk dat God liefde is.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 01:07:19 pm door Thorgrem »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: oktober 14, 2008, 02:19:05 pm »
"Deze eeuw" is nog steeds niet per definitie 2001 t/m 2100. "Deze eeuw", zeker in bijbelse context, betekent niet een exacte eeuw in de betekenis van "periode van 100 jaar". Het feit dat jij een eeuw als statisch gegeven ziet, wil nog niet zeggen dat een ander die hetzelfde begrip gebruikt dat ook ziet. Sterker nog, ik heb je er al eerder op gewezen dat de oorspronkelijke uitdrukking die hier aangehaald werd helemaal die statische betekenis niet heeft! Waarom zou je die nu dan wel opeens gebruiken?

Wat je laatste opmerking betreft: ik wilde niet zozeer een tegenstelling maken als wel even laten zien dat de kreet God = Liefde een nogal eenzijdige kreet is
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 02:20:11 pm door Fotogravinnetje »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: oktober 14, 2008, 03:47:38 pm »
Ik wil niet lastig gaan doen, dus dit zal tevens mijn laatste reactie zijn.

Van Dale:
eeuw de; v(m) -en 1 tijdvak van honderd jaar: we leven in de 21e ~ 2 heel lange tijd: in geen ~(en)

De tweede betekenis is spreekwoordelijk dus.
Ik heb het even nagezocht in 2 kor. 4 (het hele stuk maar) en niets gevonden wat op een koppeling met deze 21ste eeuw kan wijzen.
In Efeziërs 2:2 heeft men het enkel in de Staten vertaling (ik gebruik Willibrord 95) over "de eeuw dezer wereld", spreekwoordelijk dus.

Maar goed in de post waarop ik reageerde stond 'of'. Maar dan laten we het hierbij, ik wil niet op slakken zout gaan leggen.

God is Liefde. Dat kun je eenzijdig vinden, maar liefde behelst wel wat meer dan de platte betekenis die wij er aan geven. Leuk om eens te lezen: http://www.vatican.va/hol..._deus-caritas-est_nl.html

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: oktober 14, 2008, 03:54:45 pm »
Jammer dat je niet buiten het starre nederlandse begrip kunt kijken op het moment dat je een uit het Grieks vertaalde uitdrukking bekijkt. Nogmaals, het woord dat hier met eeuw vertaald is (in de NBG), is een woord in het Grieks dat eeuw, tijdperk, wereld, levensduur, generatie, bepaalde tijd met bepaald karakter, aards leven etc kan betekenen. Je ziet dat 'eeuw' als vertaling niet zo eng kan zijn als de betekenissen die je in de Vandale kunt vinden voor het nederlandse 'eeuw'.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: oktober 14, 2008, 04:01:33 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 14 oktober 2008 om 15:54:
Jammer dat je niet buiten het starre nederlandse begrip kunt kijken op het moment dat je een uit het Grieks vertaalde uitdrukking bekijkt. Nogmaals, het woord dat hier met eeuw vertaald is (in de NBG), is een woord in het Grieks dat eeuw, tijdperk, wereld, levensduur, generatie, bepaalde tijd met bepaald karakter, aards leven etc kan betekenen. Je ziet dat 'eeuw' als vertaling niet zo eng kan zijn als de betekenissen die je in de Vandale kunt vinden voor het nederlandse 'eeuw'.
Prima, je hebt gelijk.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:11:59 pm »

quote:

Seacloud schreef op 13 oktober 2008 om 23:43:
Niemand hoeft daar schrik van te hebben. Dit zijn demonische verschijningen en die zullen zo groot en massaal niet gebeuren zolang er nog christenen rondlopen. Ik ben overtuigd dat dit door de Schepper voorlopig niet toegestaan wordt. (Het is alles in Zijn hand). Wanner het wèl gebeurt weten we: Volgens Openbaring, die binnenkort toch vervuld gaat worden, onder die antichrist. Maar dan zijn degenen die Jezus toebehoren van de aarde weg. (Wees maar blij Gait ;) )

Gelukkig, ik ben weer blij
 :*)
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:25:01 pm »

quote:

Wybo schreef op 14 oktober 2008 om 12:13:Daarnaast is de vraag serieus, hoe kom je op zo'n site uit? Ik kom echt alleen daar uit via mensen die de onzin er van inzien. (of nu toevallig een keer via dit topic  ).

Ik vindt het best logisch dat mensen daar op uit komen. Als ik luister om me heen en de tv volg van wetenschappers die serieus het heelal bestuderen met onder andere zeer grote schotels etc... dan is het helemaal niet zo gek. De vraag van hen klinkt heel logisch: "Als het heelal zo inmens groot is met al zijn sterrenstelsels, zouden we dan echt het enige planeet zijn waar leven te vinden is?"

Ik vindt de gedachte dat God meer leven elders geschapen heeft helemaal niet gek, nergens in de bijbel wordt dat immers ontkent. En mijn logica spreekt dat ook niet tegen. Wat me wel onlogisch lijkt is de mogenlijkheid dat zulke levensvormen eens de aarde zouden kunnen berijken. De afstanden in het heelal zijn gewoon te groot.

en dan nog iets, zijn engelen ook geen buitenaardse wezens? en is de hemel niet een andere wereld mogenlijk elders? en is God niet een zeer intelligente buitenaardse Wezen, die in ontwikkeling samen met de engelen ons zeer ver voor zijn? Het zij een Wezen die het Heelal in de volle omvang vervult, een Geest die overal is en in ons voorstellingsvermogen ver te buiten gaat, veel te ver voor ons aardse denkniveau?
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 08:43:17 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:52:04 pm »
ps. In de bijbel staat dat God Liefde is. 1 Johannes 4:16

"God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem."
(NBG)

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 14, 2008, 08:59:46 pm »
Ik heb deze site niet bewust gezocht (googelde wat op zoek naar een concert dat volgens mij op 14 oktober gegeven zou worden.) Maar op google verschenen er allemaal verwijzingen naar site's zoals deze en aangezien deze site volgens mij met de meeste info. kwam, heb ik deze als link bij het eerste bericht gezet.

Ik heb de site maar even bekeken en alleen de eerste pagina, dat is een stuk minder dan de verbaasde lezeres hier.

Maar evenzo goed denk ik regelmatig na over dit soort dingen, niet over zgn. voorspellingen maar wel over de vraag of er misschien andere bewoners van planeten in het heelal zijn.

God leeft toch van eeuwigheid tot in eeuwigheid. Zou Hij dan niet triljard geleden en dan kijk ik niet op een eeuw of zo, een ander volk hebben geschapen die leven op de planeet Nurks in sterrenstelsel Flurks, 3 biljard lichtjaren van onze aarde verwijderd.

Het zijn maar gedachte spinsels, een mens denk wel eens wat en fantaseert misschien teveel.
« Laatst bewerkt op: oktober 14, 2008, 09:22:33 pm door sannebird »

Ephesian

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 14, 2008, 11:56:40 pm »
Nou, het is het niet geworden met die UFO dus...
Hij heeft nog 4 minuten.
Inzicht is belangrijker dan kennis

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 15, 2008, 12:12:19 am »
Ephesian zei: Nou, het is het niet geworden met die UFO dus...
Hij heeft nog 4 minuten.

Hier wel, maar in de VS is het een uur of zes à negen vroeger..... ;)
Openb. 20, vs. 11-15

Ephesian

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 15, 2008, 01:32:06 am »

quote:

Seacloud schreef op 15 oktober 2008 om 00:12:
Ephesian zei: Nou, het is het niet geworden met die UFO dus...
Hij heeft nog 4 minuten.

Hier wel, maar in de VS is het een uur of zes à negen vroeger..... ;)

O ja, niet aan gedacht. Het kan dus nog.

In Zwolle vloog er vanmiddag trouwens wel een heel erg groot militair propellorvliegtuig over (zelf niet gezien, maar m'n vrouw vertelde het me), maar dat zal hem wel niet geweest zijn...
Inzicht is belangrijker dan kennis

markopc

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: oktober 15, 2008, 02:31:38 am »

quote:

sannebird schreef op 14 oktober 2008 om 20:59:
... Maar evenzo goed denk ik regelmatig na over dit soort dingen, niet over zgn. voorspellingen maar wel over de vraag of er misschien andere bewoners van planeten in het heelal zijn ...
Een verschillende inleiding ertoe:
Buitenaards leven  (Beweging tijdschrift)
vergive het nederengels

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: oktober 15, 2008, 08:39:22 am »

quote:

gaitema schreef op 14 oktober 2008 om 20:52:
ps. In de bijbel staat dat God Liefde is. 1 Johannes 4:16

"God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in God en God blijft in hem."
(NBG)

dit is ook wat wordt beweert dat ze met liefde komen. Maar Jezus zegt ook iets in matt 24;

24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet.
27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen. 28 Waar een lijk is, daar zullen de gieren zich verzamelen.

laat de verwachte plaatsen van landing nu een omgeving van woestijn zijn? Alabama, tafelberg

in het scheppingsverhaal wordt ook verteld over het scheppen van de hemellichamen en hun doel waartoe.
Juist de aarde staat centraal als unieke schepping over leven elders, behalve de onzienlijke wereld wordt niet geschreven.

ik ga ervan uit dat het een idee is van iemand die een beetje vreemd is, maar niets is onmogelijk. Het is echter de leugen die je voorgeschoteld krijgt (woordspelinkje) als er dergelijke manifestaties zouden zijn!!

ik wens jullie een spannende dag

maranatha ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 15, 2008, 08:43:22 am door grondig christelijk »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: oktober 15, 2008, 08:46:52 am »
Het is inmiddels de volgende dag. Ik heb net een rondje nieuwssites gemaakt en ben geen landingen of observaties van ufo's tegengekomen. Wederom is dit dus een hoax, oftewel een hopje stierenpoep.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: oktober 15, 2008, 09:06:49 am »
Het is een intressante discussie!

`FOTOGRAVINNETJE (F) EN THORGEM,  Satan is natuurlijk de `God van deze eeuw, en wereld` sinds de val van de mens;  hij is het immers die bepaald wat er gebeurt als mensen de rug naar Godzelf toekeren?   Dat is namelijk gebeurd sinds de val van de mens.  Nu zien we voorbeelden daarvan in bijv. Joegoslavie, Rwanda en zelfs in ins land met verhoudingsgewijs zo veel misdaad en sociale problemen.

Mensen zoals Noach, Abraham, Mozes, diverze koningen en profeten,  Jezus de messias probeerden daar verandering in te brengen.

Later waren dat mensen als MLKING, Moeder Theresa en nu zelfs mensen zoals bijv. onze Rouvoet en Yvonne Lont nu!  (Uiteraard is de Here Jezus als Messias een hemelse `uitschieter`)
G. De hemel is volgens mij niet buitenaards, maar Jezus zei:`het is onder U`, d.w.z. als er echte lifde bestaat onder mensen dan is het dat wel, een soort `hemel`, die dan vervolgens in de geestelijke dimensie doorgaat bij de stoffelijke dood.

Volgens mij zijn er geen buitenaardse wezens of UFO`s, maar wel allerlei geestelijke wezens, zoals demonen, engelen (goede en minder goede en kwade), voorouderlijke geesten etc.   Deze kunnen gemakkelijk dingen op aarde manifesteren die evervolgens stoffelijk worden geinterpreteerd - vocht Jacob niet met een engel, en werd zijn heup daardoor niet ontwricht?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: oktober 15, 2008, 09:35:36 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 15 oktober 2008 om 09:06:
Mensen zoals Noach, Abraham, Mozes, diverze koningen en profeten,  Jezus de messias probeerden daar verandering in te brengen.

Later waren dat mensen als MLKING, Moeder Theresa en nu zelfs mensen zoals bijv. onze Rouvoet en Yvonne Lont nu!  (Uiteraard is de Here Jezus als Messias een hemelse `uitschieter`)

Om er even kort op in te haken. Rouvoet vind ik het niet al te best doen als minister, het stelt me zeer teleur. Tevens ben ik overigens geen CU aanhanger/stemmer. Doe mij maar een Maxime Verhagen.
Yvonne Lont vind ik al helemaal niet bij het ruitje thuishoren, ik schaam me er eigenlijk diep voor dat zo'n iemand pretendeert namens de christelijkheid te spreken.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: oktober 16, 2008, 04:54:30 am »
Er is op iedereen wel iets aan te merken natuurlijk, vooral als je in de openbare `spotlight` werkt!
Rouvoet vertegenwoordigt het chr. standpunt zo goed hij kan en hoe dit in een gecompliceerde coalitie mogelijk is.

Yvonne Lont heeft begrip van het belang van sexuele puurheid, en ze heeft bovendien `durf` om zich uit te spreken tegen het schandalige openbare publieke beleid betreffende homosexualitiet en prostitutie!

Ik begrijp niet goed waar daar ruimte is voor schaamte;  als je je oprecht schaamt voor zoiets, wordt het tijd voor wat inkeer misschien?

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: oktober 16, 2008, 09:55:53 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 oktober 2008 om 04:54:
Er is op iedereen wel iets aan te merken natuurlijk, vooral als je in de openbare `spotlight` werkt!
Rouvoet vertegenwoordigt het chr. standpunt zo goed hij kan en hoe dit in een gecompliceerde coalitie mogelijk is.
Wellicht dat we daar dan beter een topic kunnen openen, maar ik (als persoon die toch vrij geïnteresseerd is in de politiek) kom niet verder als een punt of twee wat Rouvoet bereikt heeft in zin gecreëerde ministerspost. Dat vind ik persoonlijk niet zo heel vruchtbaar voor een partij die voor de verkiezingen van de daken afschreeuwde.

quote:

Yvonne Lont heeft begrip van het belang van sexuele puurheid, en ze heeft bovendien `durf` om zich uit te spreken tegen het schandalige openbare publieke beleid betreffende homosexualitiet en prostitutie!
Lont is de zogenaamde ex-roker die een heksenvervolging onder rokers wil.

quote:

Ik begrijp niet goed waar daar ruimte is voor schaamte;  als je je oprecht schaamt voor zoiets, wordt het tijd voor wat inkeer misschien?
Het wordt inderdaad tijd voor inkeer van Lont.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: oktober 16, 2008, 02:29:30 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 15 oktober 2008 om 08:39:
[...]

dit is ook wat wordt beweert dat ze met liefde komen. Maar Jezus zegt ook iets in matt 24;

24 Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. 25 Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd. 26 Wanneer ze dus tegen jullie zeggen: “Kom mee, hij is in de woestijn,” ga er dan niet heen, of als ze zeggen: “Kijk, hij is daarbinnen,” geloof dat dan niet.
27 Want zoals een bliksemschicht vanuit het oosten weerlicht tot in het westen, zo zal ook de Mensenzoon komen. 28 Waar een lijk is, daar zullen de gieren zich verzamelen.

laat de verwachte plaatsen van landing nu een omgeving van woestijn zijn? Alabama, tafelberg

in het scheppingsverhaal wordt ook verteld over het scheppen van de hemellichamen en hun doel waartoe.
Juist de aarde staat centraal als unieke schepping over leven elders, behalve de onzienlijke wereld wordt niet geschreven.

ik ga ervan uit dat het een idee is van iemand die een beetje vreemd is, maar niets is onmogelijk. Het is echter de leugen die je voorgeschoteld krijgt (woordspelinkje) als er dergelijke manifestaties zouden zijn!!

ik wens jullie een spannende dag

maranatha ;)

Jij ook een goede dag toegewenst. Ik ben het eens met de bijbeltekst dat je niet veel aan moet trekken van verschijningen van een Christus, profeet of wat dan ook. De duvel speelt er graag mee.

Toch wekt de bijbel niet bij mij de indruk dat buitenaards leven er hoe dan ook niet is, maar als het er is dat het niet boven de mensen staat. Eerder nog meer mensen. De aarde zie ik ook als een ongelukkige situatie. Het is niet zoals het paradijs waar Adam en eva uit kwamen. Melchizedek blijft me een raadsel en en wie de andere vertegenwoordigers zijn waarmee satan in de vergadering samenkomt in het verhaal van Job is mij ook niet bekent. Kortom, ik kan op dat punt vele kanten op, ook de jouwe. Ik zeg dan gewoon: het weten schiet ons er in tekort, maar één ding is overduidelijk: buitenaardse wezens die de aarde bezoeken staat niet voorspelt in de profetiën van de bijbel, dus zal dat ook niet gebeuren. Wat wel komt is het grote leger (engelen en kinderen van God) van God met Jezus als aanvoerder bij Zijn wederkomst.
« Laatst bewerkt op: oktober 16, 2008, 02:30:20 pm door gaitema »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: oktober 17, 2008, 05:04:07 am »
T. ik had meer inkeer van jou kant bedoeld;  kijk, we behoren vaak bereid tot inkeer te komen in het leven, niet jij alleen.
Wat Y. Lont ook zegt of doet, ik heb respekt voor haar bekering, haar inzet voor de goede zaak van het christelijk geloof en haar durf om uit te spreken tegen sexuele immoralitiet.  Ik denk dat de vrije sexuele moraal Nederland slecht heeft beinvloed, en vele gezinnen heeft doen breken.
Als wij Christenen en gereformeerden ons hadden `vastgekentend` aan de poorten van de Tweede Kamer ten tijde van `Paars`in onze wanhoop om NL te beschermen, als goede dienaren van God  (zie 1 Kronieken 14, 28  ... door mijn hand heeft gOd ...) , zoals ze dat deden bij Greenpeace, die zich zorgen maken om het milieu, dan waren we nu beter af.  Volgens mij past het dus niet om mensen als Lont omlaag te brengen.

G.  ik denk dat we ons Satan en hel, demonen en kwaad geestelijk gezelschap moeten voorstellen als een lage geestelijke sfeer, die invloed kan hebben op ons dageloijkse leven ook;
uiteraard hebben we liever te maken met dat grote leger met Here Jezus en Zijn leger.
Overigens spreekt de bijbel niet van buitenaards leven (dus kunnen we het wel uitsluiten denk ik), maar slechts `leven` in het hiernamaals;  hier moeten we bedenken dat `leven` vaak betekent onder God`s liefdevolle sfeer en liefde.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: oktober 17, 2008, 11:17:00 pm »

quote:

hier moeten we bedenken dat `leven` vaak betekent onder God`s liefdevolle sfeer en liefde.
Mag ik wel fantaseren over dat 'leven?'  O-)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: oktober 18, 2008, 05:42:03 am »
Het is geen fantasie:  `leven` betekent met God leven, naast natuurlijk de physieke staat van leven.
Er zijn vele bijbelteksten over!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: oktober 18, 2008, 01:31:05 pm »

quote:

sannebird schreef op 17 oktober 2008 om 23:17:
[...]

Mag ik wel fantaseren over dat 'leven?'  O-)
Van mij wel, en ik sluit leven op andere planeten niet uit omdat ik daar geen aanleiding voor zie in de bijbel.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: oktober 19, 2008, 07:56:12 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 oktober 2008 om 05:42:
Het is geen fantasie:  `leven` betekent met God leven, naast natuurlijk de physieke staat van leven.
Er zijn vele bijbelteksten over!
Je hebt gelijk, ik had dan ook het woordje leven niet tussen aanhalingstekens moeten plaatsen maar het woordje fantaseren.