Wiki heet ook info over Willem J. Ouweneel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_OuweneelDe goede man heb ikzelf persoonlijk nooit ontmoet, wel indirect met zijn opvattingen te maken gehad.
Hij is ook niet Gereformeerd maar Evangelisch, bij de Vergadering van Gelovigen word hij gezien als een groot voorganger of misschien beter gezegd een belangrijke broeder onder de broeders.
Zijn uitspraak over de 'opname' vond ik wel opmerkelijk: als je de teksten allemaal achter elkaar leest is er geen spelt tussen te krijgen maar bekijk je elke tekst op zich is het simpel onderuit te halen.
Maar goed, mijn dochter had met haar vriendenkring het plan opgevat om de happening " De Opwekking" , een paar jaar geleden, te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan in lichtelijk aftandse auto's zijn ze erheen gereden.
Maar aan alles komt een end en ze kwamen vol verhalen bij mij thuis weer terug, heelhuids dat wel.
Mam, zo noemden ze mij allemaal, volgend jaar zetten we u in de rolstoel en gaat u mee er zijn genezingsdiensten.......
Oja en hoeveel mensen hebben jullie genezen gezien......... uhhhhhhhhhh............ nou sommigen konden zonder rolstoel weer lopen hoor........ dat is mooi en daar ben ik blij om natuurlijk ........... maar hoe weet je nu dat dit ook voor mij zal gelden .................
Maar we zijn ook naar een lezing geweest over de heilige Geest, gegeven door W.J. Ouweneel ..........o en hoe was dat?
Wel in 10 stappen kon je de heilige Geest krijgen................. ow nou dan
dus jullie hebben altijd gelooft zonder de heilige Geest ?? gewoon op eigen houtje dus ...............
nou ....... kijk....... het werd zo uitgelegd .......... dus ............. en dat ging door tot 4 uur smorgens .... ja maar enz enz. dit is een verkorte impressie uiteraard.
1 jonge man heeft zich 2 jaar geleden, door het gebeuren op opwekking, laten overdopen, zoals dat bij ons heet, hij wou perse de heilige Geest zoals hij het verwoorde.
Okee ik geef het toe, dit is geheel mijn ervaring op het "Himmelhoch Jauchzend" met wat zij daar hebben meegemaakt.
Met een mannendag heb ik geen ervaring