Auteur Topic: Kan dit op een christelijk forum?  (gelezen 2137 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kan dit op een christelijk forum?
« Gepost op: oktober 26, 2008, 12:21:07 am »
$Ik ben een tijdje minder aanwezig geweest en lees even wat terug.
En dan schrik ik aardig van wat er kennelijk toegelaten wordt op dit forum.
Lees mee:

quote:

Secular schreef op 24 oktober 2008 om 20:05:
Voor de laatste 2 reacties: you silly slaves of dogma  ;)
--------------
Het volgen van een mythologisch Disney-achtig figuur edit:vloek 1,
--------------
Fijne gozer die God van jullie  :w  edit:vloek 2
--------------
Kijk, als God voor me zou gaan staan in een bepaalde verschijning ofzo en zich eens fatsoenlijk voorsteld, edit:vloek 3zoals iedere 'relatie' toch zou moeten beginnen, tja dan is het klaar natuurlijk.
--------------
Ook God niet (mocht hij wel bestaan). Als hij zo alwetend is, had hij dat zelf ook wel kunnen bedenken. edit:vloek 4
--------------
Wraakzuchting en gauw op zijn pik getrapt mannetje die God edit:vloek 5van jullie. Met zo'n dictator zou ik al niet eens te maken willen hebben.edit:vloek 6
--------
..verzinnen dus een mythologisch verhaal over en rond een schepping en een schepper, waarvan WIJ het middelpunt zouden zijn. En zelfs dit leven is ons nog niet goed genoeg. Wij gaan zelfs fantaseren over een after life, wat nog mooier en beter is. De arrogantie druipt er toch vanaf. Wij vinden onszelf wel heel belangrijk he?
--------
......religieuze politieke partijen, de ChristenUnie, de SPG (die mafkezen die nog in de steentijd zitten ofzo wat betreft opvattingen over vrouwen), en sinds een tijdje Islam Democraten (wat natuurlijk helemaal een wassenneus is, Islam en Democratie in 1 zin, ze hebben wel humor).edit: op de man spelen 1
--------
En eerlijk waar, als jou God daar anders over denkt, tell him to go screw himself! edit: hier staat in feite dat God zichzelf moet gaan bevredigen cq neuken. VLOEK 6
-----------
.............piepen van Gristenhonden onder, als iets niet gaat zoals zij zouden willen dat het gaat en vervolgens alles naar hun hand willen zetten (sorry voor mijn woordkeus, maar mensen die zo zijn vind ik echt gristenhonden, kan er niks anders van makenedit: op de man spelen 2).Gadverdamme.edit:vloek 7
----------------
//www.godvoordommen....he-buscampagne-in-london/ )
edit:vloek 8
------------------
Waar halen wij het gore lef vandaan om van onze kinderen kleine Christenen, Joden en Moslims bijv. van te maken?
-----------
Jezus edit:vloek 9wat een lang stuk tekst  :

Deze schrijver lijkt mij op meerdere manieren elke vorm van fatsoen te negeren.
En dan maken we ons druk om een andere user die mogelijk iets heeft gezegd wat als laster te duiden is?
Belachelijk dat bovenstaande quote domweg kan hier.
Echt belachelijk.
Godsschennis voor de volle 100 % en dat mag?

voorstel: verwijderen die ongein en de user ook aanspreken op zijn schennende taalgebruik.
edit:
Ergens staat
Citaat
We zijn hier op een christelijk forum en wij vinden het niet nodig dat je vloekt, vulgaire taal gebruikt et cetera.

Doe er wat aan denk ik dan....
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 12:45:11 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 26, 2008, 12:49:54 am »
Dat is nou net waarom Vosje is vertrokken, ze snapt niet waarom dat niet van het forum wordt verwijderd.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 12:50:46 am door sannebird »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2008, 01:01:23 am »

quote:

sannebird schreef op 26 oktober 2008 om 00:49:
Dat is nou net waarom Vosje is vertrokken, ze snapt niet waarom dat niet van het forum wordt verwijderd.

Het is schandalig dat dit kan. Anders kan ik niet zeggen.
Onze grote GOD wordt door het slijk gehaald en we staan het toe=
Schreiend....

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 26, 2008, 01:04:44 am »

quote:

okidoki schreef op 26 oktober 2008 om 01:01:
[...]

Schreiend....

Ik ben op zich voor een bepaalde vrijheid. Er moet echter wel respect getoond worden foor de grondslag van een forum, dat ontbreekt hier in mijn ogen.
Ik vind je laatste regel te kort doen aan de mensen die wel de moeite hebben genomen om te reageren.
Als je klachten hebt dan kun je topicreports indienen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 26, 2008, 01:09:06 am »

quote:

Thorgrem schreef op 26 oktober 2008 om 01:04:
[...]

Ik ben op zich voor een bepaalde vrijheid. Er moet echter wel respect getoond worden foor de grondslag van een forum, dat ontbreekt hier in mijn ogen.
Ik vind je laatste regel te kort doen aan de mensen die wel de moeite hebben genomen om te reageren.
Als je klachten hebt dan kun je topicreports indienen.

Kan inderdaad maar bespreekbaar maken lijkt mij ook wel goed.
Ik ben ook voor bepaalde vrijheid ( binnen de grenzen zeg maar) en dit gaat BUITEN de vrijheid van de regels om en die zijn ruim genoeg denk ik. Vandaar dat dit in FB staat :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 26, 2008, 01:25:32 am »
Het verbaast me eerlijk gezegt ook dat het kan. verder vermoed ik dat het een puber is die heerlijk van zich af schreeuwt met loze woorden om ons doelbewust te kwetsen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:43:18 am »
Hij zegt dat ie 21 is, maar ja, sommigen zijn dan nog steeds flink puberaal. Maar ik vind dat je wel mag verwachten van een 21-jarige dat ie fatsoensregels kent en toepast en dat ie kritisch naar zichzelf kan kijken als hij dat ook naar anderen toe wil doen
computerfout: een vreemde een in de byte

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 26, 2008, 09:09:38 am »
Wacht even. Jullie roepen allemaal dat dit niet kan, maar NIEMAND maakt een topic report aan? Denk je dat mods 24 uur per dag hier rondhangen?

Post is verwijderd, ik zal 'm erop aanspreken, maar ik word een stuk misselijker van jullie kritiek op de crew hier dan van die post.

CryHavoc

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 26, 2008, 10:26:23 am »
Okidoki schreef

quote:

$Ik ben een tijdje minder aanwezig geweest en lees even wat terug.
Lees mee:

Als betrokkene, secular de desbetreffende zaken gezegd zou hebben in het sub forum, levensbeschouwing. Dan denk ik dat er niets aan de hand is.

en zoals je zelf zegt.
Mensen hier zijn soms snel in hun wiek geschoten of op teentjes getrapt.
Dat zal denk ik zo blijven, nadeel van forumgebabbel.
Trek het je niet aan, niets menselijk lijkt ons vreemd
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 10:29:42 am door CryHavoc »
God had in zijn schepping een voorliefde voor 2 creaturen dit zijn kevers (350.000soorten) en virussen (Gemiddeld 10 virussen per dier).

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 26, 2008, 11:16:56 am »

quote:

CryHavoc schreef op 26 October 2008 om 10:26:
Als betrokkene, secular de desbetreffende zaken gezegd zou hebben in het sub forum, levensbeschouwing. Dan denk ik dat er niets aan de hand is.
In het subforum Levensbeschouwing mag je ieder denkbeeld verkondigen, echter niet op iedere denkbare manier. Basale fatsoensregels dienen daarvoor in acht genomen te worden. Dit is een christelijk forum, als niet-christen ben je te gast bij christenen. Je mag het hartgrondig oneens zijn met iedereen hier en dat zo vaak zeggen als je wilt, maar wel netjes.
Bombus terrestris Reginae

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 26, 2008, 02:59:31 pm »

quote:

CryHavoc schreef op 26 oktober 2008 om 10:26:
Okidoki schreef
[...]

en zoals je zelf zegt.
Mensen hier zijn soms snel in hun wiek geschoten of op teentjes getrapt.
Dat zal denk ik zo blijven, nadeel van forumgebabbel.
Trek het je niet aan, niets menselijk lijkt ons vreemd
Die kerel brulde doelbewust van zich af en kon zelf bedenken dat zijn gebrul niets anders dat laster is. Dat dat nu door de mod verwijderd is hoort ook zo, en daarbij: ik begrijp dat de mod alles niet gevolgt had en ook wat van onze kant verwacht.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 26, 2008, 03:27:17 pm »
Een aantal punten:
- Nee, dit kan inderdaad niet op een christelijk forum. Betreffende discussie is dicht en blijft dicht, en zal binnen afzienbare tijd naar de prullebak verdwijnen.

- De toon van dit Feedback topic bevalt me absoluut niet. Een opmerking als:

quote:

schiet mij absoluut in het verkeerde keelgat. Zulk gedrag laten we hier niet toe, dat hebben we nooit gedaan, en dat zullen we ook nooit doen. De suggestie dat we dat wel toelaten vind ik misselijkmakend en voelt als een steek in de rug van de crew.

Wij doen ons best. Wij lezen niet alles, en zeker niet meteen. In het betreffende topic lopen allerlei users rond die hier al jaren actief zijn, die prima weten hoe het er hier aan toegaat, en werkelijk niemand heeft de moeite genomen om een topic report aan te maken!
En dan komen ze wel hier klagen over 'dat dit allemaal kan' en 'dat er hierom mensen weglopen'.
Net als in de rest van Nederland geldt op het forum: 'De maatschappij, dat ben jij'.

Aan betreffend topic valt nu weinig meer te redden. Ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin in. Mocht 1 van de andere mods zich geroepen voelen om te gaan knippen, prima.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 26, 2008, 03:57:38 pm »
Ik heb inderdaad ook niet gedacht aan TR. Ik was behoorlijk moe en heb vanmiddag eigenlijk pas voor het eerst weer echt goed zitten lezen. Ik vind het jammer dat het zo is gegaan, maar ik begrijp het toch ook wel weer.
Ook vind ik het jammer dat ik nu mijn beloofde reactie niet meer kan geven (tenzij het topic alsnog opgeschoond en weer geopend zou worden). Ik heb de reactie al wel klaar staan voor het geval er wel weer ruimte voor is. Ik wil in ieder geval niet zo eigenwijs zijn om de reactie alsnog in een nieuw topic neer te zetten

Secular

• atheist/anti-theist
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 26, 2008, 06:54:08 pm »

quote:

okidoki schreef op 26 oktober 2008 om 01:01:
[...]

Schreiend....

Oh boehoe, beetje kortzichtig hier allemaal hoor. Als je iets zegt wat niet binnen jullie denkbeelden past dat is het godslaster en weet ik wat. Beetje jammer. Volgens mij heb ik het volste recht om jou imaginary friend door het slijk te halen. En zo niet, dan hoor ik dat graag PERSOONLIJK van hem, niet van z'n fanclub.
Jullie hebben alleen punt op het feit dat ik me zo uitlaat op een religieus forum. Dat moet ik wel eerlijk toegeven. Ik vind dat je altijd alles mag zeggen, maar waar is soms een ander verhaal. Je ergens aanmelden bij een club/forum en vervolgens het onderwerp van die club/forum afkraken en beledigen is natuurlijk een tasteless thing to do. Bijna het zelfde als iemand een religie opdringen. Maar zover ik begrepen heb alvorens mij hier aan te melden was dat atheisten hier ook welkom zijn. En dat atheisten hier vaker zouden komen (en nog steeds zitten?). Ik dacht hier toch wel inhoudelijke discussies over religie te kunnen verwachten. Maar blijkbaar toch niet, want bijna alles wat ik gezegt heb (aan jullie als gelovigen om die te verwerpen) wordt niet inhoudelijk op gereageerd. Ja over een lullig scheldwoordje valt zowat een heel forum. Beetje triest allemaal. Blijkbaar hebben jullie ook een andere opvatting van vloeken als ik. Ik was nog netjes ;) En ja ik ben 21 en volgens mij toch best puper-af. Mijn posts waren volledig uit het hart geschreven. En ik zeg altijd dingen zoals ik ze zie, I don't sugercoat the truth. Dat kan je hard vinden. Maar dan vind men van mensen als Pat Condell, Richard Dawkins en Christopher Hitchens ook. Bovendien was het topic aan mij gericht, met vragen van Fotogravinnetje aan mij. Ik antwoord daar dan ook oprecht op, zo puur mogelijk  over hoe ik over religie denk. En is dat te hard...tja toughen up. Jouw religie geeft jou niet het recht nooit beledigd te mogen worden. Jij hebt geen speciale status ofzo boven ieder ander.

Beetje jammer dat dat topic gelijk gesloten is. Zo kan ik er niet meer op reageren. Beetje sneue bedoening hier. Ben er op zich ook wel redelijk klaar mee. Gelijkgestemden worden we toch nooit. Discuseren met gelovigen blijkt toch wel moeizaam te gaan, als je blijft vallen of niet relevante zaken en de echt belangrijke zaken vergeet. Namelijk jou religie te rechtvaardigen. Oke is niet echt nodig natuurlijk, dit is een vrij land, maak je zelf wijs wat je maar wil. Maar daarom blijf ik wel vinden dat ieder religieus boek op het nachtkastje achter zou moeten blijven en het zich niet gaat bemoeien met het maatschappelijk leven en daarmee dus het leven van anderen (die er helemaal niks van moeten hebben). En daar ging het in mijn posts vooral om. Het effect van religie buiten de huiselijke kring.
Maar goed ik denk dat je mij hier ook niet zo gauw weer terug ziet. Zie het dan maar als weer een overwinning op zo'n gekke atheist  :P   Als er echt inhoudelijke discussies komen over intelligent design en evolutie enz. dan meldt ik me wellicht nog wel weer eens.
Tot die tijd blijven jullie je maar krampachtig vast houden aan jullie crackpot ideology. Lekker veilig onder gelijkgestemden zodat je ook geen tegengas hoeft te verwachten.

Ik blijf me inzetten voor een seculiere samenleving! Bye bye now  :w
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 06:57:21 pm door Secular »
"if an answer requires a leap of faith, is it really an answer at all?"

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:14:49 pm »

quote:

Oh boehoe, beetje kortzichtig hier allemaal hoor. Als je iets zegt wat niet binnen jullie denkbeelden past dat is het godslaster en weet ik wat. Beetje jammer. Volgens mij heb ik het volste recht om jou imaginary friend door het slijk te halen. En zo niet, dan hoor ik dat graag PERSOONLIJK van hem, niet van z'n fanclub.

Ik, persoonlijk snap gewoon niet dat je zo moeilijk doet over/ tegen mensen die in God geloven, aangezien je atheïst ben en dus niet in één of meerdere goden gelooft.
Waarom dan zo'n drukte.

En dat mensen hier, inclusief ikzelf boos op je worden, is wel logisch.
Dat je ons beledigd is tot daar aan toe maar dat je onze God beledigd is nogal wat.

Ik kan jouw ouders ook niet en kan dus glashard ontkennen dat ze bestaan, ook al heb jij over ze geschreven, dat kunnen ook wel verzinsels zijn.

Daarom zie ik voor mijzelf geen reden om je moeder als **** uit te maken en je vader als **** ,om de hele simpele reden dat zij mij totaal niet interesseren.

En verder kan je er op wachten hoor, dat je het van Hem persoonlijk hoor dat Hij bestaat, vroeger of later kom je dat te weten maar als ik jou was zou ik het niet daarop laten aankomen.... De waarheid kan knap pijnlijk zijn.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 07:20:15 pm door sannebird »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 26, 2008, 07:18:20 pm »
Tsja, Secular, t is jammer dat mijn reactie er niet meer bij kon, dan had je gezien hoeveel dingen die je ons verwijt zelf ook doet. Er valt prima met ons te praten, maar dan wel met een toon van respect voor elkaar. Die mis ik totaal bij jou. Tegelijk wil je dat wij wel respect voor jouw standpunten hebben. Dat is nogal krom. Kijk eens kritisch naar wat je ons verwijt. Bijvoorbeeld als het gaat over standpunten opdringen. Dat probeer je zelf ook. Ik vind het tekenend dat je weggaat op het moment dat je juist op dit soort gedrag gewezen wordt. Het komt erg puberaal over. Je komt ook bijzonder close minded over. Wij weten van onszelf dat we een bepaalde kijk hebben op het leven en waarom. Maar dat jij net zo goed een beperkte kijk hebt, wil of kun je niet zien. Heel sneu.
Anderen mogen blijkbaar geen kritiek hebben op jou en jouw manier van leven, maar jij mag ons minachtend bekritiseren en vanuit je arrogantie beledigen. Vind je dat nou echt eerlijk? Heb jij uberhaupt wel fatsoen in je lijf? En ga je ooit leren om niet met twee maten te meten?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 27, 2008, 12:52:09 am »
Ik heb al eerder gevraagd om een slotje hier. De TS mag dat heb ik ooit geleerd.
Wat Secular hier neerpoot is niet echt opbouwend en deze draad ook niet.
Graag een actie op mijn TRvan eerder vandaag
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2008, 12:54:53 am door Riemer Lap »