Auteur Topic: Gif uit China.  (gelezen 3100 keer)

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Gepost op: september 24, 2008, 04:17:44 pm »
Het gifschandaal uit China breidt zich uit. Tienduizenden babies en kleine kinderen ziek, en er zijn er al gestorven. Onze ,,overheid" houdt stijf de mond dicht en liegt dat het wel goed zit. Maar: Overal, ook hier, wordt ontdekt dat die melamine in zeer veel Chinese producten zit: Plastic babyflessen, plastic bekers, Chinese producten zoals bami en andere soorten noedels, Chinees snoep enz. enz. melk uit China waar dat vergif in zit en hier gevonden is, onder andere -lees het vogende: http://www.nd.nl/document...vorigDocument=&id=121779. !!!
Ik heb net alles wat van China komt, noedels, bami enz. in de grijze zak gegooid. Vuile schooiers. Waarschuwt iedereen die je tegenkomt en zeker mensen die kleine kinderen hebben. We zijn zeker vergeten wat er enkele jaren terug gebeurd is met die giftige baby,,voeding" hier waar babies aan kapot zijn gegaan?? En die Iglo-happen waar mensen aan zijn gestorven?? Kijkt op de verpakking waar het vandaan komt: China, Thailand of Singapore of Tai Wan? In de grijze zak met die handel, en voor mij geen Chinees restaurant meer, terwijl ik daar wel een liefhebber van was. (WAS).

Klopt, leeg artikel. Ik zal het hier zetten, en de rest vindt je op het internet onder ,,melamine in snoep, melk, in Nederland"enz.

Geplaatst op dinsdag 23 september 2008 08:00 , laatste wijziging dinsdag 23 september 2008 08:00
Friesland Foods haalt melk terug
van onze redactie economie
MEPPEL - Friesland Foods haalt enkele soorten melkproducten van het merk Dutch Lady terug uit de winkels in Singapore, Macau en Hongkong. In de melkproducten met aardbeiensmaak van Dutch Lady - ingekocht in China - heeft de waren­inspectie van Singapore verdachte sporen aangetroffen, mogelijk restanten van het giftige melamine. Door dat gif zijn in China al tienduizenden baby's ziek geworden, van wie er vier zijn overleden.
Dutch Lady is een groot merk van Friesland Foods in Azië, vergelijkbaar met Friesche Vlag in Nederland. ,,Uit een test in Singapore zou blijken dat er melamine in de melk van Dutch Lady kan zitten'', aldus de woordvoerder van Friesland Foods. ,,Uit de test in Hongkong bleek weer van niet. Uit voorzorg hebben we de producten uit de schappen gehaald.''

Zover bekend is nog niemand ziek geworden van het drinken van melk van het merk Dutch Lady. KWATS!!!

Het gaat om in plastic verpakte melk, naturel en met aardbeien- en chocoladesmaak. Volgens het bedrijf vertegenwoordigen de teruggehaalde zuivelproducten 'nog geen tiende procent' van de jaaromzet van Friesland Foods (vijf miljard euro). De rest van het assortiment in Azië maakt Friesland Foods zelf, en daar is volgens het concern niets mis mee.

De in de plastic verpakte melkproducten koopt Friesland Foods in van Tianjin Dairy in de gelijknamige Chinese stad. Het zuivelconcern heeft een belang van vijf procent in deze fabriek, nadat het in 2002 afstand deed van zijn meerderheidsbelang (tachtig procent).

Het aantal jonge kinderen dat in China ziek is geworden van melk waarmee geknoeid is, bedraagt inmiddels bijna 53.000, zo maakte het ministerie van Volksgezondheid gisteravond bekend. De meesten werden ziek door babyvoeding die afkomstig was van de firma Sanlu, waar het schandaal het eerst aan het licht kwam. Inmiddels zijn zuivelproducten van 22 bedrijven en boeren teruggehaald. (Nederlands Dagblad op Internet).

Het hoofd van de Chinese voedsel en warenautoriteit, Li Changjiang, heeft ontslag genomen vanwege het melkpoederschandaal, meldde
« Laatst bewerkt op: september 24, 2008, 04:44:14 pm door Seacloud »
Openb. 20, vs. 11-15

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2008, 04:24:04 pm »
Nogal een leeg artikel ...

har03

• leef, hoop, ervaar
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #2 Gepost op: september 26, 2008, 10:31:29 am »
Je raad nooit wat ze door de saté saus gooien.... inderdaad melk!!!!

Je proeft er in elk geval niets meer van.
leef vandaag, hoop op morgen, met de ervaring van gisteren.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #3 Gepost op: september 26, 2008, 01:47:29 pm »

quote:

har03 schreef op 26 september 2008 om 10:31:
Je raad nooit wat ze door de saté saus gooien.... inderdaad melk!!!!

Je proeft er in elk geval niets meer van.
Sateh komt niet uit China. En ik geloof er niks van dat daar van oorsprong melk inzit, gezien de lactoseintolerantie van vrijwel alle aziaten.

dingo

• Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #4 Gepost op: september 26, 2008, 09:07:24 pm »
Voedselveiligheid is overal een probleem ook in Nederland het is nog niet zo heel lang terug dat men chemisch verontreinigde zakken gebruikte om grondstoffen voor veevoeder in te doen met als gevolg dat een groot aantal dieren ziek werd en  verontrustend hoog percentage gevaarlijke stoffen in de melk en vlees bleken te zitten.

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #5 Gepost op: september 26, 2008, 10:01:01 pm »
Citaat:Sateh komt niet uit China. En ik geloof er niks van dat daar van oorsprong melk inzit, gezien de lactoseintolerantie van vrijwel alle aziaten.

Scherp gezien. Mijn vrouw komt uit de verre Oost, en verdraagt geen Nederlandse melk. Maar.....: Is zit een verschil hier tussen melk en melk. De melk hier is meestal gehomogeniseerd, en dat is puur gif. Leest maar eens op Engelse sites over ,,dangers homogenized milk", dan gaan je haren recht staan. Ik drink die troep nooit. Ik heb als onderhoudsmonteur in verschillende voedingsbedrijven gewerkt, ook waar melk gehomogeniseerd wordt. De grote mannen daar, en veel vaste werknemers, drinken die troep niet. Het vreet de aderen op, (zeer zeker van kleine kinderen!!) en is één van de hoofdoorzaken van hartklachten bij jonge mensen. (En OOK de gele kaas die daar van gemaakt wordt) (!!!) En nu komt het: Toen een maat van ons een keer op visite kwam, had hij een vijfliter jerrycan met verse, warme melk recht van de koe. Mijn vrouw dronk daar bijna een liter van op, en wij ook. Het GLEED naar binnen, en we hadden NERGENS last van. Dus die lactose-intolerantie van Aziaten gaat alleen op als ze die chemisch veranderde troep binnen krijgen, niet als het recht van de koe komt. Ik koop nooit geen Nederlandse melk meer, en geen gele kaas meer, je aderen gaan er kapot aan. Als je kunt: Recht van de koe, het beste wat er is. ;)
Openb. 20, vs. 11-15

Vosje

• Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #6 Gepost op: september 26, 2008, 10:32:24 pm »
Hmmm, waar vind ik in Rotterdam nog een echte koe  :?

Seacloud

• Johannes 20.
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #7 Gepost op: september 26, 2008, 10:54:43 pm »
Beste Vosje, dat zal niet makkelijk wezen....Maar, zijn  er in de omstreken van Rotterdam geen boeren? Belt eens rond, en  vraagt of je een paar liter kopen moogt, van de verse melk. Doormekaar kan dat wel, en het is een dag of twee, drie, houdbaar in de koelkast. Je hoeft het niet iedere dag te drinken, één of twee maal wekelijks is zat.
Openb. 20, vs. 11-15

Thorgrem

• Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2008, 04:36:15 pm »

quote:

Vosje schreef op 26 september 2008 om 22:32:
Hmmm, waar vind ik in Rotterdam nog een echte koe  :?
In de stad Rotterdam denk ik niet snel (als je een echt levende koe bedoeld ;) ). Daarbuiten zullen vast wel melkkoeien rondlopen. Ik heb schoonfamilie en vrienden die melkkoeien houden, maar ik kan je verzekeren dat je de melk niet lekker drinkbaar gaat vinden. :)

sannebird

• Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2008, 11:13:25 pm »
In de wijk lage land staat nog een koe!  Wel van beton maar toch, een koe!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #10 Gepost op: oktober 12, 2008, 07:21:31 pm »

quote:

Seacloud schreef op 26 September 2008 om 22:01:
Scherp gezien. Mijn vrouw komt uit de verre Oost, en verdraagt geen Nederlandse melk. Maar.....: Is zit een verschil hier tussen melk en melk. De melk hier is meestal gehomogeniseerd, en dat is puur gif. Leest maar eens op Engelse sites over ,,dangers homogenized milk", dan gaan je haren recht staan. Ik drink die troep nooit. Ik heb als onderhoudsmonteur in verschillende voedingsbedrijven gewerkt, ook waar melk gehomogeniseerd wordt. De grote mannen daar, en veel vaste werknemers, drinken die troep niet. Het vreet de aderen op, (zeer zeker van kleine kinderen!!) en is één van de hoofdoorzaken van hartklachten bij jonge mensen. (En OOK de gele kaas die daar van gemaakt wordt) (!!!) En nu komt het: Toen een maat van ons een keer op visite kwam, had hij een vijfliter jerrycan met verse, warme melk recht van de koe. Mijn vrouw dronk daar bijna een liter van op, en wij ook. Het GLEED naar binnen, en we hadden NERGENS last van. Dus die lactose-intolerantie van Aziaten gaat alleen op als ze die chemisch veranderde troep binnen krijgen, niet als het recht van de koe komt. Ik koop nooit geen Nederlandse melk meer, en geen gele kaas meer, je aderen gaan er kapot aan. Als je kunt: Recht van de koe, het beste wat er is. ;)

Homogeniseren is niks anders dan het vet wat beter in het water verdelen zodat je geen scheiding krijgt in melkflessen. Er verandert verder niks aan de melk, wordt ook niks aan toegevoegd. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je daarvoor allergisch bent en voor melk recht van de koe niet.

edit: Wikipedia beweert ook dat het kan lees ik net  :?  weet er iemand hoe dat dan werkt?

Daarbij, mensen met lactose-intolerantie kunnen niet tegen lactose (melksuiker) wat zich ook in melk recht van de koe in grote hoeveelheden bevindt (en homogeniseren doet niks met de melksuiker).
« Laatst bewerkt op: oktober 12, 2008, 07:23:12 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

sannebird

• Bekijk profiel
Gif uit China.
« Reactie #11 Gepost op: oktober 12, 2008, 08:52:01 pm »
Misschien kan ik je volgende week het antwoord vertellen want dan komt de uitslag van het bloedonderzoek.
De vraag was o.a. waarom ik niet tegen gele kaas kan in harde vorm maar wel tegen dezelfde kaas in als het gesmolten is.
Ik heb trouwens een hele echte koe gevonden maar nu nog de boer(erij) die er bijhoort.