Auteur Topic: Mannendag Assen 2008 zaterdag 22 november  (gelezen 9176 keer)

ArendD

• Wees Heilig want Ik ben Heilig
    • Bekijk profiel
Mannendag Assen 2008 zaterdag 22 november
« Gepost op: oktober 18, 2008, 11:19:08 am »
Ook in 2008 houden we weer de Mannendag Assen met als thema:

Wees Heilig want Ik ben Heilig

Deze woorden citeert Petrus in 1 Petrus 1:16. Heilig, door God apart gezet. Toegewijd aan God. Heilig in de wereld, niet van de wereld, maar wel in de wereld. Elke dag, in je gezin, je werk, je hele leven.

We hebben ook dit jaar weer twee bijzondere sprekers uitgenodigd, dat zijn Willem J. Ouweneel en Gert Hutten.

Dagvoorzitter Sieds de Jong zal ook alle tijd geven voor de behandeling van vragen. En natuurlijk is er ruimte voor zingen en lofprijzing met de praiseband DADicate onder leiding van Peter van der Laan.

De Mannendag Assen wordt op zaterdag 22 november 2008 gehouden in het kerkgebouw De Kandelaar aan de Oude Molenstraat 20 in Assen. We beginnen om 09:30 uur en het programma duurt tot ongeveer 15:30 uur. De kosten van de dag zijn 15,00 euro per persoon inclusief koffie, thee en lunch.

Voor verdere informatie en aanmelding kijk op www.mannendagassen.nl.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:10:55 pm »

quote:

ArendD schreef op 18 oktober 2008 om 11:19:
Ook in 2008 houden we weer de Mannendag Assen met als thema:

Wees Heilig want Ik ben Heilig

Deze woorden citeert Petrus in 1 Petrus 1:16. Heilig, door God apart gezet. Toegewijd aan God. Heilig in de wereld, niet van de wereld, maar wel in de wereld. Elke dag, in je gezin, je werk, je hele leven.

We hebben ook dit jaar weer twee bijzondere sprekers uitgenodigd, dat zijn Willem J. Ouweneel en Gert Hutten.

Dagvoorzitter Sieds de Jong zal ook alle tijd geven voor de behandeling van vragen. En natuurlijk is er ruimte voor zingen en lofprijzing met de praiseband DADicate onder leiding van Peter van der Laan.

De Mannendag Assen wordt op zaterdag 22 november 2008 gehouden in het kerkgebouw De Kandelaar aan de Oude Molenstraat 20 in Assen. We beginnen om 09:30 uur en het programma duurt tot ongeveer 15:30 uur. De kosten van de dag zijn 15,00 euro per persoon inclusief koffie, thee en lunch.

Voor verdere informatie en aanmelding kijk op www.mannendagassen.nl.

Ik vraag me af wat Ouweneel op die dag doet.
Ja. spreken, maar waarom juist Ouweneel?
Mail me maar als je wat wilt weten

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:28:57 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:10:
[...]

Waarom niet?

Of: waarom juist Gert Hutten?

Wat ik zo op internet kan vinden doet me vermoeden dat Ouweneel een heel behoorlijk verhaal moet kunnen neerzetten.
So sue me!

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:31:23 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:10:

Omdat het een man is die goed kan spreken, en de mannendag geen gereformeerde toko is?

Overigens wel een heel gaaf ding, zo'n mannendag. Ben er wel eens bijgeweest, en alhoewel het idee me niet direct 100% aansprak, viel het me alles mee. Lekker laag zingen met zijn allen, eindelijk eens eerlijk praten over dingen die als man op je afkomen. Goede zaak!
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2008, 11:32:51 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:31:44 pm »

quote:

rkdiak schreef op 18 oktober 2008 om 23:28:
[...]

Waarom niet?

Of: waarom juist Gert Hutten?

Wat ik zo op internet kan vinden doet me vermoeden dat Ouweneel een heel behoorlijk verhaal moet kunnen neerzetten.

Sorry, de laatste jaren is er veel kritiek op deze spreker, ook vanuit zijn evangelsiche achterban. Er is zelfs een boek aan gewijd met de titel  "sluiers over de schrift" oid.
Vandaar mijn vraag :)

edit: en ja, hij kan donders goed spreken :)
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2008, 11:32:40 pm door Riemer Lap »

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:36:37 pm »
In ons gezin kennen we de jaarlijkse mannendagen. Niks geen sprekers, maar twee dagen uitbundig beesten met de mannelijke leden van het huishouden, mits zindelijk. Maar dat verhaal in Assen klinkt ook leuk. Ik zou die Ouweneel wel eens willen horen eigenlijk.
So sue me!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:36:46 pm »

quote:

Zwever schreef op 18 oktober 2008 om 23:31:
[...]

Omdat het een man is die goed kan spreken, en de mannendag geen gereformeerde toko is?

Valt mij sowieso op dat er geen "achtergrond" oid op hun site staat.
De organisatoren lijken toch echt GKv te zijn overigens. Is het een interkerkelijk gebeuren waar divers pluimage rondhuppelt?
Of is het denominatiegericht?
Is niets van vermeld namelijk.
Wat opvalt is dat men wel in de GKv bladen staat vermeld en dat doet dan weer vermoeden dat het wél een grefoachtig iets moet zijn  8)7

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:37:41 pm »

quote:

rkdiak schreef op 18 oktober 2008 om 23:36:
In ons gezin kennen we de jaarlijkse mannendagen. Niks geen sprekers, maar twee dagen uitbundig beesten met de mannelijke leden van het huishouden, mits zindelijk. Maar dat verhaal in Assen klinkt ook leuk. Ik zou die Ouweneel wel eens willen horen eigenlijk.
offtopic:in ons gezin knetteren we moeders ook minimaal eenmaal per jaar de deur uit en houden we mannendag. Heerlijk, boers doch zedelijk

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:58:00 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:31:
[...]

Sorry, de laatste jaren is er veel kritiek op deze spreker, ook vanuit zijn evangelsiche achterban. Er is zelfs een boek aan gewijd met de titel  "sluiers over de schrift" oid.
Vandaar mijn vraag :)

Geelhoed?
 :X
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 18, 2008, 11:59:32 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:37:
[...]

offtopic:in ons gezin knetteren we moeders ook minimaal eenmaal per jaar de deur uit en houden we mannendag. Heerlijk, boers doch zedelijk
De gemiddelde leeftijd van de mannen in ons gezin is te laag voor onzedelijkheden  :+
So sue me!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2008, 12:01:49 am »

quote:

Geelhoed hoe dan ook.
Het boek Sluiers over de schrift is van vd Ven, ook in de "oude"kring van hem is er nog wel eens wat te doen (Vergadering der Gelovigen) over hem.
Let wel: ik heb niets tegen hem maar ook niets met hem vindt alleen de combi een beetje vreemd.
Daarnaast de vraag aan TS starter welke denominatie hier dan achter mag zitten :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 19, 2008, 12:02:55 am »

quote:

rkdiak schreef op 18 oktober 2008 om 23:59:
[...]

De gemiddelde leeftijd van de mannen in ons gezin is te laag voor onzedelijkheden  :+
offtopic:hmm, 8,12 en 14 jaar. Je wilt niet weten hoe het hier die dagen gaat

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 19, 2008, 06:35:52 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:31:

Ouweneel kan goed spreken en ik luister er ook nog naar
 ;)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 19, 2008, 06:37:02 pm »

quote:

rkdiak schreef op 18 oktober 2008 om 23:36:
op www.vergadering.nu is veel van hem te downloaden, benieuwd hoe lang je het uithoudt...
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 07:38:13 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 19, 2008, 06:44:22 pm »

quote:

okidoki schreef op 18 oktober 2008 om 23:36:
[...]
Wat opvalt is dat men wel in de GKv bladen staat vermeld en dat doet dan weer vermoeden dat het wél een grefoachtig iets moet zijn  8)7
Ik schat in dat het interdenominaal  :)  is, heb me net ingeschreven....
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 06:47:27 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 19, 2008, 06:46:08 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 oktober 2008 om 18:44:
[...]

Ik schat in dat het interdenominaal  :)  is, misschien ga ik wel.
offtopic:nieuwe kreten? Interdenominaal of interdenominabel ?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 19, 2008, 06:48:13 pm »

quote:

okidoki schreef op 19 oktober 2008 om 18:46:
[...]

offtopic:nieuwe kreten? Interdenominaal of interdenominabel ?
ach, what's in the name...

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 19, 2008, 08:58:40 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 oktober 2008 om 18:37:
[...]

op www.vergadering.nu is veel van hem te downloaden, benieuwd hoe lang je het uithoudt...
:) vanwaar die negativiteit over deze man? Oprechte vraag, ik ken hem gewoon helemaal niet, maar als het allemaal zo erg is ga ik er ook geen tijd in steken
So sue me!

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 19, 2008, 09:05:41 pm »

quote:

rkdiak schreef op 19 oktober 2008 om 20:58:
[...]

:) vanwaar die negativiteit over deze man? Oprechte vraag, ik ken hem gewoon helemaal niet, maar als het allemaal zo erg is ga ik er ook geen tijd in steken
Voor zover ik 'm ken1 is Ouweneel een oprecht christen en uiterst charismatisch (in de seculiere betekenis van 't woord) spreker met een absurd hoge productie in zowel woord als geschrift. Niet bepaald een intellectuele hoogvlieger (maar ook zeker niet dom ofzo), theologisch soms een beetje krom, maar verder niet iets om je druk om te maken. Wordt door sommigen iets te serieus genomen.
Van echte kritiek op hem weet ik niets, maar het verbaast me niet. Mensen met zo'n hoge productie maken nu eenmaal wel eens fouten, en trekken de aandacht.

Juist als spreker op zo'n soort 'mannendag' lijkt hij me prima. Meer gericht op presentatie en praktische toepassing.

1Heb vooral in mijn studententijd hem vaak horen spreken en wat dingen van hem gelezen. Dat is ondertussen al weer minstens 7 jaar geleden.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 09:11:43 pm door Pooh »

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 19, 2008, 09:10:08 pm »
Ik wil die Ouweneel ook wel horen, ik heb ongeveer een maand de tijd om mijn snor te laten groeien... anders mag ik er vast niet in.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 19, 2008, 09:22:32 pm »

quote:

[...]

Die negativiteit (iig de recente) komt wrsch vooral door zijn boek Geneest de zieken! en zijn openlijke steun van de beroemde/beruchte Nigeriaanse 'gebedsgenezer' T.B. Joshua.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 19, 2008, 10:25:32 pm »

quote:

[...]

Ik ben juist niet negatief over hem, maar wellicht dat hij zaken naar voren brengt waar jij in jou beleving heel erg anders over denkt, vandaar mijn uitdrukking "uithoudt". Hij weet dermate veel dat het je zeker zal boeien.....zijn lezingen over de romeinenbrief zijn naar mijn mening zeer goed, zijn opvattingen over de werking van de geest en de geestesgaven maar ook onderwerpen als bevrijding zijn wellicht onderwerpen waar jij anders naar kijkt. Toch is  zijn spreek en redeneertrant wel een uitdaging om te beluisteren. het is geen goedkoop laagdrempelig mannetje en is ook niet in een hokje te vangen, veel luisterplezier alvast
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2008, 10:28:02 pm door grondig christelijk »

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 19, 2008, 10:29:59 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 oktober 2008 om 22:25:
[...]

Ik ben juist niet negatief over hem, maar wellicht dat hij zaken naar voren brengt waar jij in jou beleving heel erg anders over denkt, vandaar mijn uitdrukking "uithoudt".
:) ooooh, zooo!

Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik kom zelden mensen tegen die hetzelfde denken als ik, die niet al enkele eeuwen dood zijn.

quote:

Hij weet dermate veel dat het je zeker zal boeien.....zijn lezingen over de romeinenbrief zijn naar mijn mening zeer goed, zijn opvattingen over de werking van de geest en de geestesgaven maar ook onderwerpen als bevrijding zijn wellicht onderwerpen waar jij anders naar kijkt. Toch is  zijn spreek en redeneertrant wel een uitdaging om te beluisteren. het is geen goedkoop laagdrempelig mannetje en is ook niet in een hokje te vangen, veel luisterplezier alvast
Dank!
So sue me!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 19, 2008, 11:23:47 pm »

quote:

rkdiak schreef op 19 oktober 2008 om 22:29:
Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik kom zelden mensen tegen die hetzelfde denken als ik, die niet al enkele eeuwen dood zijn.
Je doet me glimlachen....

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 19, 2008, 11:27:04 pm »

quote:

aha. Als je enige toelichting zou geven, kan ik misschien delen in de pret?
So sue me!

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 20, 2008, 12:36:49 am »
Wiki heet ook info over Willem J. Ouweneel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Ouweneel

De goede man heb ikzelf persoonlijk nooit ontmoet, wel indirect met zijn opvattingen te maken gehad.

Hij is ook niet Gereformeerd maar Evangelisch, bij de Vergadering van Gelovigen word hij gezien als een groot voorganger of misschien beter gezegd een belangrijke broeder onder de broeders.

Zijn uitspraak over de 'opname' vond ik wel opmerkelijk: als je de teksten allemaal achter elkaar leest is er geen spelt tussen te krijgen maar bekijk je elke tekst op zich is het simpel onderuit te halen.

Maar goed, mijn dochter had met haar vriendenkring het plan opgevat om de happening " De Opwekking" , een paar jaar geleden, te bezoeken. Zo gezegd zo gedaan in lichtelijk aftandse auto's zijn ze erheen gereden.
Maar aan alles komt een end en ze kwamen vol verhalen bij mij thuis weer terug, heelhuids dat wel.

Mam, zo noemden ze mij allemaal, volgend jaar zetten we u in de rolstoel en gaat u mee er zijn genezingsdiensten.......
Oja en hoeveel mensen hebben jullie genezen gezien......... uhhhhhhhhhh............ nou sommigen konden zonder rolstoel weer lopen hoor........ dat is mooi en daar ben ik blij om natuurlijk ........... maar hoe weet je nu dat dit ook voor mij zal gelden .................
Maar we zijn ook naar een lezing geweest over de heilige Geest, gegeven door W.J. Ouweneel ..........o en hoe was dat?
Wel in 10 stappen kon je de heilige Geest krijgen................. ow nou dan
dus jullie hebben altijd gelooft zonder de heilige Geest ?? gewoon op eigen houtje  dus ...............
nou ....... kijk....... het werd zo uitgelegd .......... dus ............. en dat ging door tot 4 uur smorgens .... ja maar enz enz. dit is een verkorte impressie uiteraard.

1 jonge man heeft zich 2 jaar geleden, door het gebeuren op opwekking, laten overdopen, zoals dat bij ons heet, hij wou perse de heilige Geest zoals hij het verwoorde.

Okee ik geef het toe, dit is geheel mijn ervaring op het "Himmelhoch Jauchzend" met wat zij daar hebben meegemaakt.

Met een mannendag heb ik geen ervaring ;)

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 20, 2008, 08:32:24 am »
Maar wat heeft 'Opwekking' met Ouweneel te maken? :?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 20, 2008, 09:34:29 am »

quote:

cyber schreef op 20 oktober 2008 om 00:36:
Wel in 10 stappen kon je de heilige Geest krijgen...etc

Over bovenstaande en wat ouweneel met opwekking heeft te maken.

Hij is een van de jaarlijkse sprekers en verteld regelmatig zijn theologische visie over de werking van de Geest.
Wanneer men spreekt over stappen is het misschien raadzaam eens na te gaan wat hiermee wordt bedoelt?

Hierbij een link naar een preek van Ton de Ruijter. In hoofdlijn is dat hetzelfde wat Ouweneel bedoelt denk ik en de preek komt uit GKV-hoek. Dus wat vertrouwder...

http://www.gkv.nl/tekst/p...=Vol+van+de+Heilige+Geest

Hier iets van ouweneel:

http://www.vergadering.nu/leesmap20030607visie20xhgwjo.htm

Ouweneel zou denk ik zeggen:

zelfonderzoek
afstand doen van zonden
schuld belijden, aan het licht brengen
gebed voor vervulling met de HG door handenoplegging
toewijding
dagelijks gebed
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2008, 09:35:09 am door grondig christelijk »

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 20, 2008, 09:40:06 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 19 oktober 2008 om 22:25:
[...]

Ik ben juist niet negatief over hem, maar wellicht dat hij zaken naar voren brengt waar jij in jou beleving heel erg anders over denkt, vandaar mijn uitdrukking "uithoudt". Hij weet dermate veel dat het je zeker zal boeien.....zijn lezingen over de romeinenbrief zijn naar mijn mening zeer goed, zijn opvattingen over de werking van de geest en de geestesgaven maar ook onderwerpen als bevrijding zijn wellicht onderwerpen waar jij anders naar kijkt. Toch is  zijn spreek en redeneertrant wel een uitdaging om te beluisteren. het is geen goedkoop laagdrempelig mannetje en is ook niet in een hokje te vangen, veel luisterplezier alvast
Boeiende spreker! Ik vond het wel de moeite waard. Assen is wat ver weg, maar Ouweneel zou voor mij geen reden zijn om weg te blijven.
So sue me!

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: oktober 20, 2008, 03:38:37 pm »
@ Pooh

omdat Ouweneel de spreker was.

@ GC

het is juist de interpretatie van wat de Geest doet wat voor verdeeldheid zorgt, over andere heilsfeiten bestaat veel meer overeenstemming in de christenheid.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: oktober 20, 2008, 04:04:58 pm »

quote:

cyber schreef op 20 oktober 2008 om 15:38:
@ GC

het is juist de interpretatie van wat de Geest doet wat voor verdeeldheid zorgt, over andere heilsfeiten bestaat veel meer overeenstemming in de christenheid.

en omdat de HG ons als helper en trooster is gezonden na Christus hemelvaart, naar mijn mening de persoon in de drie-eenheid die onderbelicht is (geweest) in de protestantse kringen, maar dat is mijn mening en staat los van de opvattingen van wie dan ook.

vriendelijke groet
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2008, 04:05:34 pm door grondig christelijk »

ArendD

• Wees Heilig want Ik ben Heilig
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 20, 2008, 07:14:19 pm »
Wat een reacties. Ik zal ook even reageren.
Waarom Ouweneel? Waarom niet? Het is een begenadigd spreker, die op een Mannendag naar onze mening een prima verhaal kan houden. Dat er kritiek op hem is dat zal wel, iemand die veel neerzet, zal eenvoudig kritiek krijgen.

De organisatie is een interkerkelijk gebeuren, vanuit christenen in Assen, de wijk Kloosterveen. Een deel van de organisatie komt uit de GKv, de promotie in de GKv is redelijk overzichtelijk, dus daar ligt wel een relatie. Voldoende?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 20, 2008, 08:05:30 pm »

quote:

ArendD schreef op 20 oktober 2008 om 19:14:
Waarom Ouweneel? Waarom niet? Het is een begenadigd spreker, die op een Mannendag naar onze mening een prima verhaal kan houden. Dat er kritiek op hem is dat zal wel, iemand die veel neerzet, zal eenvoudig kritiek krijgen.

De organisatie is een interkerkelijk gebeuren, vanuit christenen in Assen, de wijk Kloosterveen. Een deel van de organisatie komt uit de GKv, de promotie in de GKv is redelijk overzichtelijk, dus daar ligt wel een relatie. Voldoende?
ja hoor, zet de koffie maar klaar, ik heb enige evangelische broeders uitgenodigd met me mee te gaan, zie er naar uit de mannen van de andere denominaties maar allen onder één Koning te mogen ontmoeten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 21, 2008, 09:09:12 pm »

quote:

ArendD schreef op 20 oktober 2008 om 19:14:

de vraag van mij was niet negatief bedoeld. Ik heb hem wel horen spreken en kan daar niet anders van zeggen dan dat hij spreken kan.
Alleen de geluiden over wat hij verteld zijn soms nogal aan de minkant, vandaar mijn vraag.

Mogelijk dat julliet het interkerkelijke wel kunnen vermelden op de website?
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2008, 09:10:04 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 24, 2008, 10:46:19 pm »
Laat ik nu toevallig vandaag naast een van de organisatoren zitten op een conferentie op de Betteld te Zelhem.
Het is inderdaad interkerkelijk, maar er liggen wortels vanuit de GKV, ook al is het plantje een een ander kerkelijk tuingedeelte herplant  :)
Misschien een mooie reden toch eens te gaan kijken mannen broeders van dit forum?
Baadt het niet het schaadt vast ook niet....

Fijn weekend

GSM

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 26, 2008, 03:22:42 pm »
Ik ben met een mooie boek aan het het lezen van Willen Jan Ouweneel
"Meer Geest in de Gemeente" die is het de moeite waard om te lezen.
Misschien moet ik toch maar naar die mannendag in Assen want die Ouweneel is een boeiend spreker.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 26, 2008, 09:42:20 pm »

quote:

GSM schreef op 26 oktober 2008 om 15:22:
Ik ben met een mooie boek aan het het lezen van Willen Jan Ouweneel
"Meer Geest in de Gemeente" die is het de moeite waard om te lezen.
Misschien moet ik toch maar naar die mannendag in Assen want die Ouweneel is een boeiend spreker.
Een boeiend spreker zijn er wel meer. Dat is toch niet het criterium?
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2008, 09:42:37 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

GSM

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: oktober 27, 2008, 11:11:04 am »
Dus dat denk ik niet, want ik zit niet in de organisatie, ik weet niet welke criterium dat ze hebben.
Maar het is goed om sprekers uit te nodigen buiten het GKV kringetje dan hoor je het ook een keer uit een andere hoek.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: oktober 27, 2008, 12:13:40 pm »

quote:

GSM schreef op 27 oktober 2008 om 11:11:
Dus dat denk ik niet, want ik zit niet in de organisatie, ik weet niet welke criterium dat ze hebben.
Maar het is goed om sprekers uit te nodigen buiten het GKV kringetje dan hoor je het ook een keer uit een andere hoek.

Ga er maar vanuit dat je veel van hem kunt leren, dat lijkt me een goed criterium....dit weekend op de betteld geweest naar een conferentie over genezing. Buitengewoon goede geestelijke voeding gehad.
(Daar zat ook een stel van de vergadering, eerst wat terughoudend maar later heerlijk enthousiast)