Aan de moderator redaktie:
Door elle, werd ik aanbevolen om een nieuw topic aan te snijden op CL; ik heb dit nog niet gedaan, of een zekere `Pooh` staat dat niet aan en sluit het topic. Is dat wel OK?
Het is wellicht meer op z`n plaats om Thorgrem duidelijk te maken om niet voortdurend te discussieren d.m.v. te bekritizeren de hoek van waaruit ik redeneer, maar zich houdt aan de punten die gebseerd op de bijbel worden aangesneden.
Ik weet van welke hoek hij komt, maar ik probeer me wel te beheersen om hem op grond daarvan aan te vallen, alhoewel ik er soms in faal, zoals vorige week, toen ik hem rekende tot de `bokken` groep, m.b.t. het vestigen van God`s Koninkrijk; dat was niet helemaal juist!
Wij als christenen geloven al eeuwen dat Adam en Eva tijdens hun val van een letterlijke vrucht aten - dikwijls spreekt men van een appel.
In de bijbel staan echter vele gelijkenissen en symbolen. Had deze vrucht wellicht ook een symbolische betekenis?
Mensen behouden i.h.a. liever hun leven; God zei echter dat als ze de vrucht zouden eten, ze zouden sterven (Gen. 2:17)! Nu zullen mensen dus, als ze weten dat een vrucht bijvoorbeeld giftig is, en er vele andere vruchten aangeboden worden, die giftige vrucht niet nuttigen - ze willen immers blijven leven?
Een ander punt is dat na hun val, Adam en Eva vooral hun schaamtedelen bedekten - als ze gezondigd hadden met het letterlijke eten van een vrucht, zouden ze dan hun mond en hand niet meer bedekt hebben, toen God hen confronteerde?
In Job 31:33 lezen we dat Job datgene wat verkeerd was wilde bedekken, zoals Adam.
Dit zijn een paar punten die wijzen in de richting, dat de eerste mens wegviel van God, door een voortijdige ongeoorloofde sexuele relatie.
Gezien de verzieking van de Nederlandse samenleving samengaat, ofwel voorafgegeaan is door een laag bij de grondstaande sexuele moraal, is het belangrijk om over dit punt te dicussieren, daar we moeten erkennen dat de Christelijke kerken bijna machteloos en passief gedurende dit proces aan de zijlijn bleven staan, ondanks het feit dat sommige kerken, waaronder de GKV, sexuele puurheid benadrukken in het gezin, maar hoofdzakelijk gewoon leert dat sexuele relaties buiten het huwelijk gewoon verboden is in God`s woord.