quote:
Zwever schreef op 29 januari 2005 om 19:40:Aangezien ik voor mijn werk nogal (extreem) veel in de auto zit, leek het me wel zo handig die tijd nuttig door te brengen.
Het memoriseren van de Bijbel leek me wel een goede oplossing. Weet iemand waar je een gesproken versie van de Bijbel kan krijgen/kopen/downloaden? Ik weet nl. dat er een project was waarbij men de NBV in het geheel heeft voorgelezen, kun je dat bijvoorbeeld kopen?
Alvast bedankt!

Goedendag,
Ik begrijp dat het gesprek is verouderd. Ik heb echter wel zinvolle informatie voor toekomstige zoekers naar ingesproken bijbels. Ik was één van jullie.
Bij de Christelijke blinden bibliotheek (
www.cbb.nl) kun je de bijbel op daisy cd-rom bestellen. Dat kost u 45 euro. Daisy is niet af te spelen op de normale audio apparatuur. Wel op een speciale daisyspeler die u om en nabij de vierhonderd euro kost.
Wat echter ook kan: surf naar de volgende link
http://www.daisy.org/tpbreader/download.asp?lang=en en download de benodigde software. U kunt de cd's dan op uw computer afspelen.
Ik ga even niet in op ethische kwesties bij het volgende. Er bestaan verschillende crack programma's die extentsies van audio berichten kraken. Je kunt dan van een daisy bestand een mp3 bestand maken etc. Veel luisterplezier in de auto en op de fiets.
PS: deze informatie is nog niet geverifieerd. Ik heb de daisy cd-rom tien minuten geleden besteld en moet de voor- en nadelen dus nog definieren.
Met vriendelijke groet en in christus verbonden,
Koendert Rook