Auteur Topic: Gezocht: gesproken Bijbel  (gelezen 9055 keer)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
Gezocht: gesproken Bijbel
« Gepost op: januari 29, 2005, 07:40:28 pm »
Aangezien ik voor mijn werk nogal (extreem) veel in de auto zit, leek het me wel zo handig die tijd nuttig door te brengen.

Het memoriseren van de Bijbel leek me wel een goede oplossing. Weet iemand waar je een gesproken versie van de Bijbel kan krijgen/kopen/downloaden? Ik weet nl. dat er een project was waarbij men de NBV in het geheel heeft voorgelezen, kun je dat bijvoorbeeld kopen?

Alvast bedankt! :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2005, 08:10:22 pm »
In het Nederlands? Ik ken wel een Engelse versie.
[Prediker 7:29]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2005, 08:15:29 pm »
Informeer hier eens, zou ik zeggen :)...

*  Bibliotheek Bralectah (Boeken met Gereformeerde signatuur)
      Postbus 499
      8000 AL ZWOLLE
      Tel: 038 - 427 04 48
      e-mail: lpb@gbouw.nl

Je hebt de NBG51 iig op (een heleboel) cassette(s): online catalogus
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2005, 08:21:12 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2005, 08:20:03 pm »
Ik bedoelde deze:
http://www.sjofar.com/shop/cd/image/553803.jpg

quote:

'Een opzienbarende luisterervaring die diepe indruk op je leven zal maken' zo wordt deze schitterende audio presentatie omschreven. De volledige Evangelien van Mattheus, Markus, Lukas en Johannes worden op prachtige wijze door Michael W Smith verteld. Hij wordt daarbij ondersteund door gevoelige instrumentale muziek van piano virtuoos Michael Omartian. In de drukke hedendaagse wereld wordt vaak geen tijd genomen om het Woord van God te bestuderen. Nu kan men thuis, in de auto, of waar men zich ook bevindt, luisteren naar de onderwijzingen van Jezus.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2005, 08:20:19 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2005, 09:44:49 pm »
Nederlands blijft misschien makkelijker hangen maar engels is ook prima. :)

Die van Michael W Smith lijkt me wel wat. Die casette-site is op zich ook interessant, ware het niet dat ik geen casette-speler heb (moet ik alles om gaan zetten) én ik 4 euro voor 3 johannes (1 pagina) nogal wat duur vind... maar in ieder geval bedankt :)

Nog meer tips?

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2005, 10:05:29 pm »
Ik wist dat de NBV ook was voorgelezen, heb het nu eindelijk kunnen vinden: http://voorleesbijbel.nl/

Nu alleen nog omzetten naar CD... als het legaal is tenminste :?

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2005, 11:05:53 pm »

quote:

Zwever schreef op 29 januari 2005 om 22:05:
als het legaal is tenminste :?

Als het voor eigen gebruik is...
Voor een ander mag niet, die moet het zelf downloaden. Maar die mag dan wel weer jou vragen om wat hij gedownload heeft voor 'm op CD te zetten :)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 09, 2005, 10:54:17 am »
Misschien nog een leuke tip voor je: http://www.gospelfreak.nl/forum/viewtopic.php?t=1488. :)

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 09, 2005, 02:22:25 pm »
En ze dan met bijvoorbeeld wget allemaal downloaden. De hele boel is 'slechts' 2.7GB, dus als dat op je mp3 speler past ben je binnen. :)
Dan heb je wel steeds andere stemmen, en stellen de voorlezers zich eerst voor enzo, dus helemaal geniaal is het niet...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 09, 2005, 02:32:23 pm »
"Het kost even wat moeite, maar je kunt zo overal onopvallend naar de bijbel luisteren."

:?
Pinkeltjefan

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 09, 2005, 08:16:32 pm »
Dank!

Ik was er zelf al achter gekomen, het hele NT staat al op mijn PC :) Nu nog op CD.

Als de makers kosten willen verhalen ben ik natuurlijk best bereid een beetje te betalen, zetten ze hier maar neer hoeveel het is :)

Alleen zijn die meerdere stemmen wel een probleem. Er lezen ook kinderen, best schattig allemaal, maar... ehm... die leden nee lezen wel ehm.... ongeveer zo. En aangezien ik het wil gebruiken om die teksten ook een beetje uit mijn hoofd te kennen vind ik het wel zo jammer als ik een half gestotterde versie uit mijn hoofd leer.
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2005, 08:17:10 pm door Zwever »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: februari 11, 2005, 10:15:02 am »

quote:

Alfredt schreef op 09 februari 2005 om 14:32:
"Het kost even wat moeite, maar je kunt zo overal onopvallend naar de bijbel luisteren."

:?

Zie nogmaals: http://www.gospelfreak.nl...65f1b2002cd6f9458d6#26760

Koendertrook

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 06, 2005, 04:16:41 pm »

quote:

Zwever schreef op 29 januari 2005 om 19:40:
Aangezien ik voor mijn werk nogal (extreem) veel in de auto zit, leek het me wel zo handig die tijd nuttig door te brengen.

Het memoriseren van de Bijbel leek me wel een goede oplossing. Weet iemand waar je een gesproken versie van de Bijbel kan krijgen/kopen/downloaden? Ik weet nl. dat er een project was waarbij men de NBV in het geheel heeft voorgelezen, kun je dat bijvoorbeeld kopen?

Alvast bedankt! :)

Goedendag,

Ik begrijp dat het gesprek is verouderd. Ik heb echter wel zinvolle informatie voor toekomstige zoekers naar ingesproken bijbels. Ik was één van jullie.

Bij de Christelijke blinden bibliotheek (www.cbb.nl) kun je de bijbel op daisy cd-rom bestellen. Dat kost u 45 euro. Daisy is niet af te spelen op de normale audio apparatuur. Wel op een speciale daisyspeler die u om en nabij de vierhonderd euro kost.

Wat echter ook kan: surf naar de volgende link http://www.daisy.org/tpbreader/download.asp?lang=en en download de benodigde software. U kunt de cd's dan op uw computer afspelen.

Ik ga even niet in op ethische kwesties bij het volgende. Er bestaan verschillende crack programma's die extentsies van audio berichten kraken. Je kunt dan van een daisy bestand een mp3 bestand maken etc. Veel luisterplezier in de auto en op de fiets.

PS: deze informatie is nog niet geverifieerd. Ik heb de daisy cd-rom tien minuten geleden besteld en moet de voor- en nadelen dus nog definieren.

Met vriendelijke groet en in christus verbonden,

Koendert Rook

the1ho-can

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 13, 2008, 12:13:50 pm »
al luisterend  naar dj tiesto meld  ik zwerver dat  hij  het gesproken woord van  God nooit in de auto mag  spelen
vismarkt 22  m(y heaven) gorinchem

the1ho-can

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: november 13, 2008, 09:51:00 pm »
complete bullshit daisy daisy ben ik   blij dat ik  jou niet  ben  D,r   staat geschreven profiteer je niet aan  de bijbel  papa   grijp in    nu

quote:

Koendertrook schreef op 06 april 2005 om 16:16:
[...]

Goedendag,

Ik begrijp dat het gesprek is verouderd. Ik heb echter wel zinvolle informatie voor toekomstige zoekers naar ingesproken bijbels. Ik was één van jullie.

Bij de Christelijke blinden bibliotheek (www.cbb.nl) kun je de bijbel op daisy cd-rom bestellen. Dat kost u 45 euro. Daisy is niet af te spelen op de normale audio apparatuur. Wel op een speciale daisyspeler die u om en nabij de vierhonderd euro kost.

Wat echter ook kan: surf naar de volgende link http://www.daisy.org/tpbreader/download.asp?lang=en en download de benodigde software. U kunt de cd's dan op uw computer afspelen.

Ik ga even niet in op ethische kwesties bij het volgende. Er bestaan verschillende crack programma's die extentsies van audio berichten kraken. Je kunt dan van een daisy bestand een mp3 bestand maken etc. Veel luisterplezier in de auto en op de fiets.

PS: deze informatie is nog niet geverifieerd. Ik heb de daisy cd-rom tien minuten geleden besteld en moet de voor- en nadelen dus nog definieren.

Met vriendelijke groet en in christus verbonden,

Koendert Rook