Auteur Topic: DisUnited States of Amerika ?  (gelezen 2081 keer)

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
DisUnited States of Amerika ?
« Gepost op: december 04, 2008, 08:29:26 pm »
Acht jaar geleden, beweerde ik hoe een nieuwe burgeroorlog in de USA, het land voorgoed in twee'en zou splitsen --- doch naar het schijnt, was ik toen zelfs nog te optimistisch ? --- zie >

http://xandernieuws.punt.nl/
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  ~ shalom! :: Hero   |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2008, 09:04:43 pm »
Xandernieuws. punt.nl schijnt een afsplitsing te zijn door Xander van de site weeswaakzaam.punt.nl van Henk van Holten. Dat vermeldt iemand op het forum voor de vrijheid, terwijl opgetogen wordt verteld dat allebei de sites ook iets hebben met Geert Wilders. Weet je dat ook weer Hero. En wat heb jij met die site? Want je moet er wel iets mee hebben om zomaar van zo'n site een artikeltje hier neer te zetten. Het is geen nu.nl ofzo.
« Laatst bewerkt op: december 04, 2008, 09:36:59 pm door mirt »
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 04, 2008, 09:47:06 pm »

quote:

mirt schreef op 04 december 2008 om 21:04:
Xandernieuws. punt.nl schijnt een afsplitsing te zijn door Xander van de site weeswaakzaam.punt.nl van Henk van Holten. Dat vermeldt iemand op het forum voor de vrijheid, terwijl opgetogen wordt verteld dat allebei de sites ook iets hebben met Geert Wilders. Weet je dat ook weer Hero. En wat heb jij met die site? Want je moet er wel iets mee hebben om zomaar van zo'n site een artikeltje hier neer te zetten. Het is geen nu.nl ofzo
Het artikel, is bijzonder de moeite waard om te lezen ....
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||  ~ shalom! :: Hero   |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 04, 2008, 09:55:45 pm »
Dat geloof ik wel, maar we moeten kiezen he wat we lezen, anders komen we er in om. Ik ga de vaatwasser inpakken.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 04, 2008, 10:02:21 pm »
Ik zie een heleboel vreemde voorspellingen, maar geen enkele onderbouwing. Dat we een economische crisis hebben is bekend, dat de gevolgen daarvan niet te overzien zijn ook, maar waarom is dit de uitkomst?

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 04, 2008, 10:39:26 pm »
Wishfull thinking van een gefrustreerde Rus...
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Hero

• vierkante kaaskop
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2008, 01:59:21 pm »

quote:

Pooh schreef op 04 december 2008 om 22:02:
Ik zie een heleboel vreemde voorspellingen, maar geen enkele onderbouwing. Dat we een economische crisis hebben is bekend, dat de gevolgen daarvan niet te overzien zijn ook, maar waarom is dit de uitkomst?

De tegenstellingen, groeien daar met de dag --- dus zodra de *lijm* van het presidentschap niet_langer houdt, valt het land uiteen ... eventueel via 'n burgeroorlog ?

NB > elders gaan vergelijkbare dingen gebeuren ....

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 06, 2008, 05:54:43 pm »

quote:

AVee schreef op 04 december 2008 om 22:39:
Wishfull thinking van een gefrustreerde Rus...
of van jou, ik wil het nog wel eens aanzien....de hele boel loopt spaak en volgens mij staan we voor een hele roerige periode. Is al bekend of Obama amerkaan van geboorte is?;)

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 06, 2008, 06:07:17 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 06 december 2008 om 17:54:
[...]

of van jou, ik wil het nog wel eens aanzien....de hele boel loopt spaak en volgens mij staan we voor een hele roerige periode. Is al bekend of Obama amerkaan  van geboorte is?;)
ken de familiebanden van de  beste man niet, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik wel zeggen, dat ik denk dat hij geen amerkaan van geboorte is.
« Laatst bewerkt op: december 06, 2008, 06:08:26 pm door smooky »
was ik weer

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2008, 06:11:42 pm »

quote:

smooky schreef op 06 december 2008 om 18:07:
[...]

ken de familiebanden van de  beste man niet, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik wel zeggen, dat ik denk dat hij geen amerkaan van geboorte is.
je bedoelt geen amerikaan of geen amerkaan ;) ?? (of toch  amerafrikonesische hawaiindiaan? Het verhaal gaat....maar het is maar een verhaal....
« Laatst bewerkt op: december 06, 2008, 06:19:46 pm door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 07, 2008, 07:59:43 am »
Persoonlijk vind ik Amerika een land dat een zekere standaard zet voor de wereld:
Amerikanen zijn, naast hun tekortkomingen, veel  vriendelijker, vrijgeviger, optimistischer, positiever, moediger, geloviger, creatiever, hardwerkender, realistischer en rechtvaardiger dan welk land dan ook;  bovendien hebben ze ook meer gevoel voor humor!
De mensen zijn ook meer gelovig en religieus, en plukken daar dan ook de geestelijke `vruchten` van

Onderbouwing?  Eerste hand ervaring!  In de VS gewoond, en met Amerikanen gewerkt!
Van de `disunited states ` is dus vooralsnog geen sprake!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 07, 2008, 01:33:15 pm »
Er is daar wel een omslag, zo was er ook al een voorspelling dat de ontkerkelijking onder de jonge generatie daar explosief gaat inzetten in de VS vergelijkbaar als die in onze west-Europesche landen. Het christendom krimp nu al. De evangelicals groeien niet meer in aantal en hebben hun top berijkt.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 08, 2008, 05:00:34 am »
Gaitema, er is nu juist meer en meer interesse - die periode van grote ontkerkelijking is grotendeels al achter de rug daar.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 08, 2008, 07:24:54 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 08 december 2008 om 05:00:
Gaitema, er is nu juist meer en meer interesse - die periode van grote ontkerkelijking is grotendeels al achter de rug daar.
Hoe moet ik die interesse duiden, kun jij daar iets over vertellen? En waar is deze ommekeer op gebaseerd?