Auteur Topic: Verzoek om ban  (gelezen 1425 keer)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Gepost op: januari 02, 2009, 01:56:28 pm »
Zouden jullie mij willen bannen a.j.b.? Indien mogelijk zowel username als IP-nr. Ik stop toch alleen maar negatieve energie in dit forum.

Bij dezen beloof ik dat ik nooit zal vragen om terug te mogen komen.

rtfm08

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2009, 02:00:38 pm »
Is dit zelfkennis,zelfmedelijden of iets anders ?

Lol,en wat voor de een negatief is,is voor de ander kritisch.

Laat je niet beinvloeden door wat maatschappelijk verwacht gedrag is (al dan niet binnen kerkelijke kringen)

:w

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2009, 02:06:21 pm »
Waarom een ban, je kunt toch ook gewoon niet meer komen en je inlog verwijderen?
Overigens is het jammer dat een deel van de users uit de RKk om uiteenlopende redenen niet meer mee wil doen.
Is het ook een idee om onderbouwd aan te geven wat er aan de hand is/
(en geen dingen als "jullie noemen ons domme paapsen" want dat staat nergens in een reactie van welke protestant of evangelical te lezen namelijk.
Kennelijk is er "iets" maar zeg dan ook wat....
Mail me maar als je wat wilt weten

Adinomis

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #3 Gepost op: januari 02, 2009, 02:46:29 pm »
Je hebt hier wel eens naar mij toe verzucht dat je wel kon uitleggen tot in het oneindige hoe je vanuit de Katholieke geloof dacht. Dat hebben we heus wel begrepen, maar je kunt niet verwachten dat we je standpunten dan over nemen. Je mag een andere mening hebben.
Als we dat van elkaar respecteren kun je hier toch terugkomen?
In een discussie worden nu eenmaal meningen tegenover elkaar gesteld. Daardoor hoef je je niet veroordeeld te voelen.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #4 Gepost op: januari 02, 2009, 04:36:31 pm »
Daar beginnen we niet aan. Mensen die niet meer willen komen moeten gewoon niet meer komen.
Overigens is het natuurlijk vrij eenvoudig om je wachtwoord gewoon te wijzigen in iets wat je meteen vergeet :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #5 Gepost op: januari 02, 2009, 07:29:00 pm »
Dit is een eerdere vraag van je geweest in een iets andere context waar we toen ook niet op in zijn gegaan.
Ik vind het ook wel een nogal rigoureuze maatregel en je kunt ook op een andere manier zorgen dat je niet meer komt.
Bv zoals Pooh aangaf.

Toch vind ik het ook jammer dat je weggaat. Zoals ik al eens eerder uitlegde is het een goede zaak als je elkaar kunt bevragen op het hoe en waarom van iemands overtuiging - ook als je het niet met de ander eens bent kan dat wel als er respect is voor de ander, al zijn de standpunten verschillend.. En dat de standpunten desondanks ver uit elkaar blijven liggen, doet daar niets aan af.
Ook is het zo dat je op een forum dingen soms verder uit kan diepen dan IRL omdat je elkaar soms vaker 'spreekt'.
IRL heeft weer andere voordelen, dat je een persoon beter kent en dan meer ' op maat' kan praten met elkaar.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2009, 07:29:38 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #6 Gepost op: januari 02, 2009, 07:34:48 pm »

quote:

okidoki schreef op 02 januari 2009 om 14:06:
Kennelijk is er "iets" maar zeg dan ook wat....

Ja, dat zal ik proberen, al is het moeilijk onder woorden te brengen. Keer op keer roepen reacties op dit forum een negativiteit, een agressie bij me op, die ik beu ben. Let wel: míjn negativiteit, míjn agressie ben ik beu. Zelfmedelijden? Misschien. Zelfkennis? Zeker! Een grens moet voor mij nogal absoluut zijn, wil ik er niet overheenstappen.

Het komt overigens niet doordat mensen het niet met me eens zijn. Dat is op zoveel plaatsen het geval en het is zelden dat ik daar zo zwartgallig van word. Ik vind dat RKdiak het goed onder woorden bracht met zijn bewoordingen over 'domme papen'. Het stáát inderdaad nergens, maar het druipt er al te vaak wel vanaf. Nee, lang niet van alle users! Maar het is voldoende voor mij om de sfeer te verpesten, als ik en andere katholieke users serieus moeite doen om uit te leggen wat de katholieke leer is en dat dan - keer op keer - andere users er als spuit 11 tussenkomen om te zeggen dat de RKK dit of dat leert of dat katholieken het zus of zo zien of beleven (dingen die helemaal niet kloppen).

Dat heeft dus niets te maken met het niet eens zijn met elkaar of een bepaalde argumentatie niet accepteren (wat natuurlijk ieders goed recht is). Nee, dat is puur zwartmakerij. Het is redeneren: "Ze kunnen nou wel 'zus' zeggen, maar ze bedóelen 'zo' en 'zo' is echt enorm fout, dat voelt toch iedereen op zijn klompen aan!". Daaruit spreken een wantrouwen en een minachting, die ik helemaal beu ben. En alhoewel resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst bieden, zijn dit soort redenaties altijd teruggekeerd als ik weer 'ns een tijdje me niet in de discussies heb gemengd en daarna weer terugkwam. Ook met de andere katholieke users heb ik dat gezien.

quote:

Pooh schreef op 02 januari 2009 om 16:36:
Daar beginnen we niet aan. Mensen die niet meer willen komen moeten gewoon niet meer komen.
Overigens is het natuurlijk vrij eenvoudig om je wachtwoord gewoon te wijzigen in iets wat je meteen vergeet :)

Als ik niet een lijn trek voor mezelf, kom ik over een tijdje toch weer terug - dan gaat het enkele dagen of weken goed en daarna is het weer van hetzelfde laken een pak. Daarom stop ik ermee. Ik heb inmiddels begrepen dat je op dit forum je emailadres kunt wijzigen zonder dat je het vanaf dat adres moet bevestigen. Dus ik heb een onzinadres ingevuld en zal na deze post mijn wachtwoord weggooien. Dan heb ik geen mogelijkheid meer om een nieuw aan te vragen.

Door een post op dit forum - nu zo'n 3½ jaar geleden - ben ik in Jezus als mijn persoonlijke Verlosser gaan geloven. Verder heb ik er ook veel geleerd en leuke contacten gehad. Dus ik neem met weemoed afscheid. Maar eens moet het gedaan zijn (nu, dus). Bedankt iedereen met wie ik een positief contact heb gehad - of we het nou inhoudelijk met elkaar eens waren of niet :) Veel zegen voor iedereen! Wellicht tot ziens elders in cyberspace.

Zou een mod een slotje op dit topic kunnen zetten? Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2009, 07:37:41 pm door wateengedoe2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #7 Gepost op: januari 02, 2009, 07:37:00 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 02 januari 2009 om 19:29:Zoals ik al eens eerder uitlegde is het een goede zaak als je elkaar kunt bevragen op het hoe en waarom van iemands overtuiging - ook als je het niet met de ander eens bent kan dat wel als er respect is voor de ander, al zijn de standpunten verschillend.. En dat de standpunten desondanks ver uit elkaar blijven liggen, doet daar niets aan af.
Ook is het zo dat je op een forum dingen soms verder uit kan diepen dan IRL omdat je elkaar soms vaker 'spreekt'.

Het zou inderdaad zo zijn, als het alleen lag aan het verschil in standpunten. Maar dat is het niet - zie mijn uitleg hierboven.

quote:

IRL heeft weer andere voordelen, dat je een persoon beter kent en dan meer ' op maat' kan praten met elkaar.
Ik ben heel erg blij met de gastvrijheid van enkele gereformeerde broeders en zusters in Christus die ik op dit forum heb leren kennen, en hun (schoon)ouders. Die IRL-ontmoetingen zullen dus ook blijven plaatsvinden als 't aan mij ligt :)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2009, 07:49:38 pm »
@ de mods: Dat met dat emailadres werkt toch niet. Kan iemand van jullie mijn emailadres veranderen in iets wat niet bestaat?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Verzoek om ban
« Reactie #9 Gepost op: januari 02, 2009, 07:50:37 pm »
Modbreak:
op verzoek een slotje
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan