L.S.
Ik denk de bijbel en ons geloof een plaats te kunnen geven en ik hoop dat dit niet afschrikt, net als het toch vrij lange betoog van mij.
Voorop staat in ieder geval dat ik sterk geloof én meer dan dat, ik ben overtuigd dat God echt bestaat !!
Ik ben op zoek naar antwoorden en dus ook verklaringen.
De mens maakt al oorlog zo lang als dat hij bestaat, en dat maakte mij vroeger erg boos, en tegenwoordig verdrietig.
Volgens mij hebben wij mensen een gemeenschappelijk geloof en ik denk daar voor mij een invulling aan te kunnen geven.
Volgens mij klopt gewoon heel veel van alles wat er geschreven is, op een of andere manier.
Ik zie God als onze schepper.
"Laat ons de mens scheppen naar ons evenbeeld" kan een en-en verhaal zijn.
Zo zouden wij naar zijn of hun beeld geschapen kunnen zijn, maar ook naar zijn of hun kunnen.
Dat zou kunnen betekenen dat wij nu "ook" God zijn en ik weet dat dit misschien erg arrogant klinkt.
Toch denk ik dat er zelfs op dit moment in ons dagelijks leven, vele "Jezussen" zijn ...
Het scheppen van de mens naar ons evenbeeld noemen wij nu "klonen"
Stel:
Wanneer er een straaljager zou landen in een gebied waar nog nooit een moderne mens is geweest, en deze straaljager zou verticaal kunnen landen, dan zou deze straaljagerpiloot (met zijn kledij) in de ogen van díe mensen die daar leven mogelijk een God kunnen zijn. Het is immers voor hen niet te bevatten.
Zo staat geschreven dat God één keer naar de aarde is gekomen, op de berg Horeb (Ezechiël heeft deze gebeurtenis vrij nauwkeurig beschreven).
De berg was gehuld in een rode gloed en schudde in zijn grondvesten. Met bazuingeschal kwam God naar de aarde en de berg was ook gehuld in een merkwaardige rode wolk ....
Wat heeft er zich werkelijk afgespeeld …?
Ik kan me voorstellen dat ik met deze hypothese de conservatieve gelovigen tegen de haren in strijk en ik wil mijn aanname niet opleggen.
Het is ook niet mijn bedoeling om iemand te beledigen of wat dan ook ...
Het is nooit verkeerd om even uit het vaste paradigma te stappen, ooit waren wij mensen ervan overtuigd dat de planeten van ons zonnestelsel "om de aarde draaiden".
Ergens in 1520 of zo, stelde Nikolaas Copernicus, dat de aarde slechts een van de planeten is van ons zonnestelsel, die allen om de zon draaien.
Deze stelling heeft hem bijna het leven gekost.
Nog interessanter is dat de Soemeriërs dat al 4000 jaar geleden wisten en andere talloze bevolkingsgroepen, zoals de Maya`s die een zeer nauwkeurige kalender hadden, gelijkwaardig aan de onze van nu, die dan zou eindigen in 21 dec. 2012.
Never mind, je staat er voor open of niet, je kunt als je wilt gewoon stoppen met verder lezen.
Zo geloof ik dat wij een Goddelijk "gen" hebben gekregen van onze schepper(s).
Dit "gen" maakt ons tot mens, gecreëerd (geschapen) door God(en).
Zonder dit gen zouden wij denk ik nog gewoon dieren zijn, en soms is het dier in de mens ook sterk aanwezig.
Zo denk ik echter en gelukkig dus ook dat God in ons is, in iedere mens.
Soms is God zichtbaar, wanneer wij glimlachen en wanneer wij aardig zijn voor elkaar en elkaar helpen.
Wanneer we goed zijn voor en elkaar begrijpen, maar ook als we elke vorm van leven respecteren.
Wij bezitten een Goddelijke kracht, een energieveld.
God heeft ons de keuze gegeven om de Goddelijke kracht in ons te gebruiken, of niet.
Soms laten we ook het dier in ons zien en dan kan de mens zich als een beest gedragen.
Er bestaan in mijn perceptie geen beesten onder de dieren, wel onder de mensen ...
Het Goddelijk energieveld heeft iedere mens in zich en soms zien we het: "de aura" (de stralenkrans).
Er wordt dan gezegd dat deze persoon een prachtige uitstraling heeft of, hij of zij "straalt" van blijdschap of geluk of noem maar op ...
Soms komen wij zonder te spreken met elkaar in contact.
Het zijn de alom bekende "toevalligheden".
Of de "vonk"
Iemand denkt sterk aan iets, en de ander begint er over te praten.
Dat hoeft niet alleen bij een levensgezel te zijn.
Dat is de in mijn perceptie Goddelijke kracht ...
In allerlei andere zaken kun je het ook vinden zoals "werkelijke" helderziendheid, telepathie enz.
Ik ben nu 51 jaar en zeer dankbaar voor alles, zelfs voor het verdriet wat ik heb gehad en de zelfreflectie die ik steeds meer heb gekregen.
Ik ben zelf gaan zien door mijn ogen (nog méér) te openen.
God heeft mij laten zien ...
Talrijke tekens heb ik gekregen en ik heb zo eigenlijk bewijzen gekregen, waar ik soms ook wel om heb gevraagd.
Wanneer wij als mens er voor open staan, zie je gewoon dat we vaak bewijzen krijgen, we hoeven ze niet te vragen...
Ik geloof en ben er van overtuigd dat Jezus bestaan heeft, ik denk dat deze man "straalde" en dat hij op bepaalde momenten ook wonderen heeft verricht.
Toch geloof ik ook dat hij een gewoon mens was die niet alleen maar spiritueel maar ook lijfelijk lief heeft gehad.
Ik weet niet of hij voor nazaten heeft gezorgd, maar het zou toch fantastisch zijn ?
Ik wil dit graag geloven en daar lijkt mij niets mis mee.
De bijbel : ik denk dat de bijbel op vele wijzen geïnterpreteerd kan worden.
Ook denk ik dat er vele waarheden in staan, sommige zaken begrijp ik echt niet en andere zaken zijn in mijn perceptie metaforen. Niet echt iets mis mee.
Het lijkt of sommige zaken verdraaid zijn en soms lijkt God zelfs boosaardig te zijn: hij neemt wraak en stelt mensen op de proef en speelt met leven en dood. Hij is een massamoordenaar en dus niet perfect.
Eigenlijk laat God in de bijbel zien dat hij vele menselijke trekjes heeft.
"Laat ons de mens scheppen naar ons evenbeeld" ...
Ook lijkt het (in de vele geschriften) alsof de man boven de vrouw staat en ik geloof dat de vrouw boven de man staat, ondanks dat wij elkanders gelijken zijn.
We zijn een afsplitsing van elkaar die op het moment supreme, de geslachtsdaad (de ultieme communicatie) weer een geheel vormen waardoor we een Goddelijk gevoel krijgen, op het moment dat we het leven verder geven.
De vrouw is de draagster van het Leven waarbij de man slechts een bescheiden rol speelt, en hier kan ik een compleet betoog van houden, maar dat is een ander verhaal.
Ik wil graag dieper op de bijbel en ons geloof in gaan.
Ik geloof namelijk dat we eigenlijk allemaal hetzelfde geloven en dat de bijbel een kopie is of anders: een soort kopie, een afgeleide van nog veel oudere documenten, in welke vorm dan maar ook.
Wanneer men enig speurwerk gaat verrichten en men gaat echt ver terug komt men tot een verbazingwekkende ontdekking.
het Atrahasis-epos is een soortgelijke bijbel , met heel veel raakvlakken binnen onze Bijbel: dit is de oudste Bijbel (Babylonië)
Het Gilgamesj-epos (latere datum, en ik heb het over 1000-den jaren voor Christus) verteld ongeveer het zelfde als het Atrahasis-epos.
Wanneer je zelfs de Griekse mythologie induikt zie je hier ook God(en) zoals Zeus en Apollo (de lichtgod), zoon van Zeus ... (Jezus, het licht?)
Viracocha is een Jezus-achtige figuur in de "mythologische"oude zuid-Amerikaanse culturen, hij was groot en had een witte baard (terwijl ze daar geen echte baardgroei kenden) en verrichte wonderen, "kwam uit de hemel" ...
De Islam en het Christelijk geloof hebben een gezamenlijke stamvader
Welnu, zo kun je erg lang door gaan.
Wij mensen over geheel de wereld, geloven in iets.
Feitelijk geloven we allemaal het zelfde en ik geloof dat het ook allemaal op het zelfde neer komt. Weten doe ik dat niet, maar ik wil het graag geloven ...
Ieder geloof zegt met één woord het zelfde: liefde.
Korintiërs 13 zegt zo veel ...
Misschien bent u geschrokken zoals ik tegen de zaken aan kijk.
Ik heb in 2007 een teken gekregen.
http://www.freewebs.com/mysterieuskruisontdektinrome/Voor mij was deze ervaring in Rome het grootste teken wat ik ooit kreeg.
Ik heb een echt visioen gehad en dat heb ik uitgeplozen.
God bestaat.
Ik wens u wijsheid en liefde toe.
Groet,
Pierre