Auteur Topic: Easyworship en het Gereformeerd Kerkboek  (gelezen 3626 keer)

Brokie

• Bekijk profiel
Easyworship en het Gereformeerd Kerkboek
« Gepost op: januari 19, 2009, 08:00:19 pm »
Wij overwegen om het beamerprogramma EasyWorship aan te schaffen maar ik kom er maar niet achter of de liederen uit het Gereformeerd Kerkboek ook beschikbaar zijn. En dan doel ik ook met de juiste nummering etc.

Wilfredknigge

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2009, 01:04:51 pm »
Kerken die EW al gebruiken zullen vast al de liederen hebben ingevoerd (Daar moet je een paar dagen voor gaan zitten, heb ik zelf ervaren).
Het probleem is alleen dat die database officieel niet mag worden uitgewisseld. Dat is een al vaker besproken probleem.
Mensen die toch de liederen aanbieden zijn in principe strafbaar bezig.

Modbreak:
knip. Doe maar niet.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2009, 01:58:47 pm door Pooh »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2009, 01:57:53 pm »
Modbreak:
Let op: het is NIET de bedoeling dat op dit forum illegale activiteiten gaan plaatsvinden. Elke suggestie over het stelen van beschermd materiaal of het uitwisselen van beschermd materiaal zal meteen worden verwijderd. We zijn een christelijk forum, en we verlenen geen meewerking aan diefstal of schimmige praktijken.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2009, 01:58:12 pm door Pooh »

Brokie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2009, 08:27:40 am »
Vreemd wat betreft het verbod op uitwisselen van de database. Wij hebben als kerk een volledige licentie gekocht voor EasyWorship en ook een Copyright Licentie bij CCLI voor gebruik van teksten zowel liederen als bijbelboeken.
Het lijkt mij sterk als een andere kerk deze rechten en licenties ook hebben aangeschaft er geen onderlinge uitwisselingen van geselecteerde liederen mag plaatsvinden. Het is dan toch een selectie van liederen waarvoor de rechten zijn betaald? Niets illegaal want dat moet je als kerk niet willen.
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2009, 08:28:07 am door Brokie »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2009, 09:44:50 am »
Waar het om gaat is dat het even goed mogelijk is dat er, via dit forum, bestanden worden uitgewisseld waarvoor niet afgedragen is. Omdat dat voor het forum aanzienlijke problemen kan opleveren, en wij bovendien liever niet bekend komen te staan als platform voor dergelijke zaken, doen we dat dus niet.

Modbreak:
Nogmaals: elk verzoek of aanbod om copyrighted materiaal uit te wisselen, ook via email, wordt verwijderd. Ook als je denkt dat het legaal is.