quote:
op 03 Feb 2004 14:11:37 schreef sneeuwvlok:
Natuurlijk had ik dingen anders kunnen doen. Maar ik heb keuzes gemaakt in het leven en daar blijf ik bij. Dat zeg ik als ik rationeel nadenk en mijn gevoel even uitschakel. En natuurlijk ben ik blij met de dingen die ik om me heen heb. Maar toch is er iets diep van binnen dat mij een ongelukkig gevoel geeft. En begrijp me goed. Ik had het ook liever anders gehad. Was liever gelukkig in het leven. Dat is vaak ook het moeilijke. Buitenstaanders begrijpen er geen snars van. Daar kun je niet met dit verhaal aankomen.
Nu ik je postje lees, begrijp ik je
wel....alleen is het moeilijk iemand advies te geven als je verder niet weet wat er precies aan de hand is...
Iedereen heeft denk ik, wel dingen waar je ongelukkig over kan zijn, omdat
het zo anders had kunnen wezenIk moet zeggen dat ik het
heel knap van je vindt, de conseqeunties van je gemaakte keuzes niet uit de weg wilt gaan, of van je af wilt schuiven....
Je kunt toch trots zijn op jezelf dat je verantwoordelijkheid wil dragen....vind ik.
Probeer in die zin je geluk niet van de ander afhankelijk te laten zijn, het beste is natuurlijk dat je geluk
geworteld is in God die gezegd heeft: "Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijt, en
Ik zal u rust geven..."
En ik kan je zeggen dat die rust niet afhankelijk is van je situatie. God wil je vrede geven in alle situaties........maar ik weet niet eens of je wel gelovig bent, dus misschien komt het wel heel vreemd op je over...