Auteur Topic: Vraag om helderheid  (gelezen 1690 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Gepost op: januari 02, 2009, 11:06:51 pm »
In een andere draad heeft een user gevraagd om een slotje terwijl die user en zijn geloofsgenoten een aantal verwijten hebben neergepoot op het forum zonder enige onderbouwing.
Er worden uitspraken gedaan die in hun beleving klopt maar op het forum niet herleidbaar zijn.
Ik zou het daarom op prijs stellen als deze users gewoon open kaart spelen in plaats van domweg weglopen.
Veel users hebben een openbaar mailadres: mail gewoon iemand als je iets tegen  hem / haar meent te hebben.
Het frustreert me dat dit met regelmaat gebeurt als mensen zich op hun kerkelijke tenen getrapt voelen.
Persoonlijk snap ik dan ook niet dat er een slotje op die draad is gezet terwijl andere reacties gewoon blijven staan. Elk weerwoord of elke uitleg is daarmee onmogelijk gemaakt.

En ja, ik heb dit ook al in een TR gevraagd....
Mail me maar als je wat wilt weten

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2009, 11:30:25 pm »
De TR is in behandeling... dus met een beetje geduld komt er iig geval een reactie. Ik heb nu nog geen gelegenheid gehad het te bespreken.

De draad waar het slotje op is gekomen, is gewoon omdat de vraag die de user had beantwoord is.
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2009, 11:31:32 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2009, 11:34:54 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 02 januari 2009 om 23:30:
De TR is in behandeling... dus met een beetje geduld komt er iig geval een reactie. Ik heb nu nog geen gelegenheid gehad het te bespreken.

De draad waar het slotje op is gekomen, is gewoon omdat de vraag die de user had beantwoord is.

Wat doen jullie dan met de opmerkingen die er naar blijvende users zijn gemaakt?
Lijkt mij goed om daar ook iets mee te doen (geen idee wat maar dat terzijde...)
Daarnaast de tip om niet aan elk verzoek om een slotje te voldoen. soms is het goed om een draad even door te laten lopen omdat er meer speelt dan alleen de TS heeft gemeld, dat merk je ook de door mij bedoelde draad namelijk.
Neem de tijd en doe er het Uwe mee _O_

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2009, 12:16:12 am »
Mee eens. De gesprekken liepen wel aardig goed om eerlijk te zijn. Ik heb goede hoop trouwens, aangezien drie broeders dit alles leest en met ons mee denkt, waarvan één zo net nog een topic geopend heeft.

Als de gemoederen sussen, zal de zon wel gaan schijnen.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2009, 12:17:04 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2009, 01:13:56 am »
Waar het mij om gaat is dat een aantal (ex-)users wel verwijten roepen naar de protestanten (kreten als dat zij vinden dat er gesproken wordt over "domme paapsen") maar dat elke ontkenning daarvan nu niet mogelijk is.
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit in dergelijke termen reacties hier heb gezien of zef heb neergezet.
Als "men"dan op grond van dergelijke gedachten (het zijn namelijk eigen verzinzels en niet meer dan dat!) besluit om te vertrekken zonder eerlijk te zeggen waar het om gaat dan baal ik.
Mijn voorstel is dat rkdiak, wateengedoe2 en aanverwanten gewoon eerlijk kunnen vertellen wat er in hun beleving aan de hand is en dat we daar samen een oplossing in zoeken.....
edit: bij nadere lezing van wateengedoe2 in "Verzoek om ban" lees ik dat het om persoonlijke gevoelens gaat en om eigen beleving.
Dat maakt het niet minder maar toch.

Ik blijf erbij dat de RKk users hier hun verhaal moeten kunnen doen en daar waar men van mening is dat ik hen onheus bejegent heb wil ik dat graag via email horen en niet via een vage (inmiddels verwijderde) reactie waar mijn naam in voor komt. Het zou pleiten als men ook daarin de weg van Matt. blijft volgen.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2009, 01:23:44 am door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2009, 05:09:54 am »
Ik vermoed overigens wel waarom jou naam genoemd werd. Je hebt namelijk ondanks immer positieve opmerkingen richting de user slechts één keer een andere reactie richting hem geplaatst de laatste tijd die hem wellicht in het verkeerde keelgat schoot, waarin je ook nog eens een punt had. Daar reageerde hij vervolgens geheel niet op, maar flapt het tussen de regels door op deze wijze er alsnog uit. Je had kritiek op wat hij zei en gaf duidelijk aan dat je zijn opmerkingen op dat moment maar onzin vond. Wel: het was nogal confronterend  gebracht, maar dat mag je natuurlijk vinden. Omdat ik vond dat je een punt had, was ik het met je eens. Al vermoedde ik toen al dat je directe reactie nogal confronterend over kwam. Wat naar mijn mening ook gewoon moet kunnen.

Ik vermoed dat hij dat bedoelde. Jammer inderdaad dat het op deze wijze naar boven komt zonder feedbeck te kunnen geven. Evenzo jammer voor anderen die direct of indirect met zijn laatste woorden de zwarte piet kreeg toegespeeld en zelfs woorden klinken die als een vloek over komen. Alsof God ze zal straffen in de toekomst en hen niet genadig zou zijn. Zo klonk het. Daarbij vindt ik het jammer te moeten lezen dat hij de moderator ook nog eens onder druk zette om zijn negatieve bewoordingen te plaatsen. Dat was namelijk tussen hem en de moderator. Daarmee was de toon richting de moderator ook niet erg vriendelijk vindt ik. Laten we het maar ombuigen in gebed voor elkaar. Zoals Jezus ons dat leerde.

Laten we doorgaan waar we gebleven zijn en het beste er van hopen.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2009, 05:55:55 am door gaitema »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2009, 11:34:17 am »
Het lijkt me wel allemaal wat lastig, we komen elkaar toch weer tegen in de hemel en op de hemelpoort zit geen slotje en zijn we allen een van zin.
Misschien dat we allemaal een beetje gaan relativeren, meeveren, soms incasseren, dan weer uitdelen, dragen of ondergaan. Ik doel hier niet op de boosheid en een of ander kant van het gelijk, maar op een paar kilo verdraagzame liefde....

oehoeoeoeoeoeoeoeoeoe , RK-broeders waar zijn jullie....I miss you....ik heb nog

een paar protestantse oliebollen
reformatorische appelflappen
traditionele pan met spruitjes
bezwaarde spekjes
een luchtig evangelisch toetje

Daarover wat poedersaus van enige vrijzinnigheid
een verdwaalde atheistische krent
nog een enkeling die het zeker wist als 7e dag adventist

ja,ja, zowaar een vergadering van gelovigen broeders en zusters...

allemaal te halen in restaurant "GKV-forum" tegenover een grote Kerk aan het kerkplein.
Vandaag lopend buffet tegen een aangename prijs...gratis en voor niets....

Is dat niet in ergens in zeeland waar een RK kerk recht tegenover een protestantse kerk staat met een pleintje er tussen? Het aardige is dat beide deuren wagenwijd open staan en men zo bij beide kan binnen lopen of naar binnen kijken.

Enne...allebei een mooi orgel
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2009, 01:50:02 pm door grondig christelijk »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2009, 05:35:23 pm »
bijzonder gerecht. In Rijssen kunnen ze er wel wat van: daar hebben de Rooms katholieke kerk pal achter de grote hervormde schildkerk gezet. Het zal toch ook niet.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2009, 05:35:49 pm door gaitema »

rkdiak

• Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2009, 08:25:35 pm »

quote:

okidoki schreef op 02 januari 2009 om 23:06:
In een andere draad heeft een user gevraagd om een slotje terwijl die user en zijnhaar geloofsgenoten een aantal verwijten hebben neergepoot op het forum zonder enige onderbouwing.

Ik heb in het topic over heiligenverering gezegd hoe ik de reacties ervaar. Tot mijn grote troost (en nee, daarin overdrijf ik geen letter) snapt cyber precies wat ik bedoelde.

Nu wil ik best geloven, aangezien daar talloze aanwijzingen voor zijn, dat cyber zowel bovengemiddeld intelligent als empathisch is, maar als cyber het snapt, zal het jou ook wel lukken.

Dat ik in dat topic reageerde was omdat zowel Wateengedoe2 als Thorgrem me elders de indruk gaven wat genoeg te krijgen van de discussie, waarop ik kwam lezen, en daar iemand zag vragen waar ik toch bleef.

Dat ik al een tijdje hier niets meer van me heb laten horen, zonder dat ik daar verder toelichting bij heb gegeven, is mijn eigen zaak lijkt me. Okidoki staat niet hoog op mijn lijstje mensen aan wie ik verantwoording verschuldigd ben, wel hoog op het lijstje mensen die ik verder niet meer zo nodig wil ontmoeten hier.

Je vraagt om de mogelijkheid weerwoord te geven. Die krijg je niet.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2009, 08:26:17 pm door rkdiak »
So sue me!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2009, 09:51:40 pm »

quote:

rkdiak schreef op 04 januari 2009 om 20:25:
Je vraagt om de mogelijkheid weerwoord te geven. Die krijg je niet.

Helder en jammer.
Jammer dat er wel verwijten gemaakt worden maar dat de onderbouwing niet komt.
Wat mij betreft kan deze draad van een slotje voorzien worden.

rkdiak

• Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2009, 10:04:12 pm »

quote:

okidoki schreef op 04 januari 2009 om 21:51:
[...]
Jammer dat er wel verwijten gemaakt worden maar dat de onderbouwing niet komt.

Geen verwijten, maar een verwoording van wat ik ervaar. Als cyber het begrijpt, zal jij het ook nog wel eens begrijpen.

en dat ik geen zin meer heb in dit forum, daar heb ik geen verwijten aan verbonden, dus onderbouwing is daar geheel niet bij nodig. Ik ben jou geen enkele verantwoording verschuldigd.

Je krijgt geen kans op weerwoord, omdat ik je nergens van beschuldig. Niet op dit forum tenminste.
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2009, 10:05:50 pm door rkdiak »
So sue me!

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Vraag om helderheid
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2009, 10:48:38 pm »
Modbreak:
Blijkbaar levert dit topic niet de helderheid op die mensen wensen. Het zij zo. Wij kunnen en willen onze deelnemers niet dwingen tot het doen van uitspraken, en verder staat het ieder vrij hier te komen of te gaan. Weglopen is een recht, en in veel gevallen zelfs een uitstekend verdedigbare keuze, naar mijn bescheiden mening.

Dit topic gaat in ieder geval dicht, mensen die door willen spreken doen dat maar via email ofzo.