quote:
Thorgrem schreef op 31 januari 2009 om 10:46:[...]
Dat er schorem tussen de Nederlandse jeugd zit hoor ik niemand ontkennen. Deze worden echter niet massaal de hand boven het hoofd gehouden en er worden geen excuses voor verzonnen. Dat Nederlandse en Marokkaanse jeugd net zo erg zijn, is statistisch gezien gewoon simpelweg onwaar.
Dat weet ik, maar wat ik geloof is dat het nu wel een tijd is voor veel Nederlanders om juist lekker overdreven te roepen dat alles wat niet Hollands is niet goed is. Als ik denk aan Wilders, dan denk ik aan: "Moslims toegang tot Nederland verbieden, Koran verbieden, hun geloof verbieden"
Het is net van dat taal wat veel Nederlanders graag wil horen. Er hoeft maar iets te gebeuren en je krijgt ook nog: "christelijk evangelisatie verbod, bijbel verbieden".
Ik weet dat dik 80 procent van de Marokkanen gewoon niet op het goede pad wandelen. Maar kan de overheid niet beter gaan onderzoeken hoe juist deze ene bevolkingsgroep zo ver gekomen is, en wat ze er aan zouden kunnen doen? Ik heb eens gehoord dat de problemen vaak te maken heeft door hun onmogelijke positie om te leven naar de wil van hun ouders en de samenleving waar ze in leven. Te grote verschillen.
Nu worden deze Marokkanen massaal door burger en politiek met de nek aangekeken. Wel te begrijpen, maar te gelijk ook erg schadelijk. En dat is nu juist het geval: de kleine percentage Marokkanen die wel hun draai hebben kunnen vinden zijn hoe ze ook hun best doem de dupe.
Nu in deze tijd moet juist de politiek een voorbeeld laten zien van hoe het anders kan. Geen taal als: "jij met je dubbele nationaliteit, duvel op naar je eigen land." Ik verwacht van de politiek wel verstandige woorden.