Auteur Topic: de zaak Wilders  (gelezen 6899 keer)

Thorgrem

• Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #50 Gepost op: januari 31, 2009, 10:44:13 am »

quote:

gaitema schreef op 31 januari 2009 om 03:03:
[...]

De PVDA is nu ik het nieuws volg wel de partij die juist op komst voor bijvoorbeeld al die ingeburgerde Marokkanen die voor mogenlijke terroristen wordt aangezien, enkel omdat ze Marokkaan zijn.
Ik volg het nieuws al jaren en als er electoraal gewin te halen valt dan is de PVDA altijd haantje de voorste met mooie woorden. Maar van concrete daden komt maar bitter weinig.

quote:

Hoe zou jij denken als je een Marokkaan bent? Daarnaast zien ze de andere problemen ook wel.

Als ik Marokkaan was dan had ik mijn best gedaan en had ik een evenwicht willen bieden aan het grote percentage schorem waar ik mijn afkomst mee deelde. En ik zou keiharde berechting eisen voor al het schorem wat mij mijn leven zuur maakte.
Marokkanen worden niet al sinds het begin met de nek aangekeken hoor, dat is slechts een gevolg van oorzaken. Oorzaken die te vinden zijn bij de Marokkanen zelf.

Thorgrem

• Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #51 Gepost op: januari 31, 2009, 10:46:22 am »

quote:

gaitema schreef op 31 januari 2009 om 03:05:
Wat dacht je van die Nederlanders de laatste tijd. Al de tweede keer dat ze Ambulance broeders aanvallen met geweld onder drijging hen te doden als ze hun vriend niet redden? Ze zijn net zo erg.
Dat er schorem tussen de Nederlandse jeugd zit hoor ik niemand ontkennen. Deze worden echter niet massaal de hand boven het hoofd gehouden en er worden geen excuses voor verzonnen. Dat Nederlandse en Marokkaanse jeugd net zo erg zijn, is statistisch gezien gewoon simpelweg onwaar.

mirt

• Moderator
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #52 Gepost op: januari 31, 2009, 11:58:51 am »

quote:

Thorgrem schreef op 29 januari 2009 om 22:47:
[...]

Een PVDA die naar rechts luistert? Dan moet er haast een verkiezingsnederlaag aankomen anders doen ze dat echt niet.

Ze hebben wel geluisterd in hun tekst waar ik naar refereerde, maar het is nog een ontwerptekst. Ze gaan het nog aanpassen, want het is niet in goede aarde gevallen:

quote:

Het stuk roept bij vrijwel alle aanwezigen in Zwolle en Groningen (waar debatavonden waren over dit stuk) het gevoel op dat gericht was aan de rechtse kiezer en tegen Marokkaanse rotjochies.
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #53 Gepost op: januari 31, 2009, 12:06:50 pm »
.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2009, 12:11:07 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #54 Gepost op: januari 31, 2009, 12:08:43 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 31 januari 2009 om 10:46:
[...]

Dat er schorem tussen de Nederlandse jeugd zit hoor ik niemand ontkennen. Deze worden echter niet massaal de hand boven het hoofd gehouden en er worden geen excuses voor verzonnen. Dat Nederlandse en Marokkaanse jeugd net zo erg zijn, is statistisch gezien gewoon simpelweg onwaar.

Dat weet ik, maar wat ik geloof is dat het nu wel een tijd is voor veel Nederlanders om juist lekker overdreven te roepen dat alles wat niet Hollands is niet goed is. Als ik denk aan Wilders, dan denk ik aan: "Moslims toegang tot Nederland verbieden, Koran verbieden, hun geloof verbieden"
Het is net van dat taal wat veel Nederlanders graag wil horen. Er hoeft maar iets te gebeuren en je krijgt ook nog: "christelijk evangelisatie verbod, bijbel verbieden".

Ik weet dat dik 80 procent van de Marokkanen gewoon niet op het goede pad wandelen. Maar kan de overheid niet beter gaan onderzoeken hoe juist deze ene bevolkingsgroep zo ver gekomen is, en wat ze er aan zouden kunnen doen? Ik heb eens gehoord dat de problemen vaak te maken heeft door hun onmogelijke positie om te leven naar de wil van hun ouders en de samenleving waar ze in leven. Te grote verschillen.
Nu worden deze Marokkanen massaal door burger en politiek met de nek aangekeken. Wel te begrijpen, maar te gelijk ook erg schadelijk. En dat is nu juist het geval: de kleine percentage Marokkanen die wel hun draai hebben kunnen vinden zijn hoe ze ook hun best doem de dupe.
Nu in deze tijd moet juist de politiek een voorbeeld laten zien van hoe het anders kan. Geen taal als: "jij met je dubbele nationaliteit, duvel op naar je eigen land." Ik verwacht van de politiek wel verstandige woorden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #55 Gepost op: januari 31, 2009, 12:10:36 pm »
Van de PVDA kunnen we natuurlijk wel een mening hebben. Het gaat me er vooral om dat er nu in de politiek eindelijk niet het overwicht naar rechts ligt, maar dat er nu ook geluiden zijn die juist willen laten zien dat er ook goede mensen onder allochtonen zijn. Ook hun geluid laten horen en hun problemen.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2009, 12:11:55 pm door gaitema »

Divinespark

• Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #56 Gepost op: januari 31, 2009, 10:41:04 pm »

quote:

gaitema schreef op 31 januari 2009 om 02:58:
[...]

dit vindt ik nu doemdenken: dat partijen als CDA. PVDA en Christen Uni nu hem zo bewust via de advocaat aanklagen om hem blut te maken.
Reken maar uit. Hoe meer aanklachten hoe vermogender iemand moet zijn. Als dit de rechtsstaat is, dan is die alleen voor de financiële elite.

Divinespark

• Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #57 Gepost op: januari 31, 2009, 10:41:52 pm »
En ik vertrouw inderdaad niet blind op politici.

Divinespark

• Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #58 Gepost op: januari 31, 2009, 10:42:47 pm »

quote:

gaitema schreef op 31 januari 2009 om 02:58:
Waar blijft onze liefde voor de mensen in geestelijke nood? En zien we de Marokkanen als criminelen of als schepselen van God waar God Vaderhart zo naar verlangt om ze te redden?
Is dat een insinuatie naar mij?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #59 Gepost op: februari 01, 2009, 01:17:17 am »

quote:

Divinespark schreef op 31 januari 2009 om 22:42:
[...]

Is dat een insinuatie naar mij?
Nee, dit is een vraag aan christenen over hun beeld over allochtonen. Kunnen we zo kijken als God dat graag zou willen dat we zouden doen?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
de zaak Wilders
« Reactie #60 Gepost op: februari 01, 2009, 01:19:39 am »

quote:

Divinespark schreef op 31 januari 2009 om 22:41:
[...]

Reken maar uit. Hoe meer aanklachten hoe vermogender iemand moet zijn. Als dit de rechtsstaat is, dan is die alleen voor de financiële elite.
ik geloof niet in complot theoriën. Er zal altijd wel een groep zijn die daar dan tegen in gaat. Je kan mij niet wijs maken dat al die mensen bewust hem eruit zouden werken. Dat is al net als met de moord op Pim Fortuyn, toen meenden opeens ook mensen dat het een opgezet spel is door de politiek om hem uit de weg te ruimen. Het is natuurlijk allemaal mogenlijk, maar nee dat geloof ik niet.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2009, 01:20:36 am door gaitema »