Auteur Topic: geen continuiteit  (gelezen 1507 keer)

ruben1989

• Bekijk profiel
geen continuiteit
« Gepost op: januari 29, 2009, 05:20:30 pm »
Je hebt van die mensen die prat gaan op vrijheid van meningsuiting alles moet gezegd kunnen worden enzovoorts, deze mensen heb ik helemaal niets op tegen. Vervelender wordt het als deze mensen hun eigen normen en waarden niet hoog in het vaandel hebben wanner het om hun eigen belang gaat. Ik heb hier nu een aantal berichten geplaatst met een kritische noot wat betreft de bijbel, dit slechts om discussies aan te scherpen en omdat ik zelf ook op zoek ben naar antwoorden. In plaats van de discussies levendig te houden, en bang dat ik tere christelijke zieltjes beschadig krijg ik in plaats van antwoorden slechts bevestiging over alle kritiek die er op gelovigen wordt geuit, namelijk het niet kunnen verdragen van kritiek. Deze site is dusdanig ondemocratisch en puur gericht op forums waar eenrichtingsverkeer de norm is dat ik veronderstel dat andersdenkenden hier niet welkom zijn. Daarom zal ik, behalve met nog eventuele vragen die binnen dit topic naar voren komen, vanaf nu niet meer deel nemen aan dit forum.
verder vond ik t altijd best gezellig en interessant om hier met mensen te discusseren die altijd duidelijk wisten waar ze het over hadden.
M.V.G Ruben1989
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2009, 05:21:48 pm door ruben1989 »

Thorgrem

• Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2009, 05:23:55 pm »
Ik, als andersdenkende voel me hier anders niet bijzonder onwelkom alhoewel er zo nu en dan rake uitspraken worden gedaan. Wellicht is onze insteek anders.

Misschien zou je kunnen linken naar concrete voorbeelden.

PS; je hebt het over democratie. Een forum is geen democratie maar wordt geregeerd door de crew. Daarnaast kun je het moeilijk aan een gebrek aan democratie wijten dat jouw ideeën niet landen of aanspreken, jij bent immers in de zware minderheid als individu.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2009, 05:25:33 pm door Thorgrem »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2009, 05:39:33 pm »
Van mij mag iemand best tere christelijke zieltjes proberen te beschadigen. Dat wil zeggen: zolang de toon respectvol blijft en God niet gelasterd wordt, en iemand bereid is om uit te leggen waarom hij/zij dat nodig vindt.

Daarnaast vind ik het logisch dat een groep christenen zich af wil zonderen om onderling een gesprek te voeren. Buitenstaanders moeten niet raar opkijken wanneer zo'n groep zich stoort aan een ongenuanceerde baude opmerking.

Dit forum is openbaar, alle discussies zijn voor iedereen te lezen. Maar er zijn wel plekken die beperkingen kennen tav de inhoud van de bijdragen, omdat sommigen er waarde aan hechten om een discussie in kleine kring te voeren.
In theorie is het daardoor mogelijk dat een onderwerp parallel bediscussieerd wordt en er diverse uitkomsten zijn. Neem als voorbeeld homoseksualiteit: best kans dat de uitkomst verschillend is wanneer dat zowel in GL, CL, CZDP als LB bediscussieerd wordt. Die ruimte is er. Maar je moet niet verwachten dat LB-argumenten even veel waard zijn in GL en andersom. Of verwachten dat het in dank wordt afgenomen wanneer iemand in GL roept dat een visie belachelijk is omdat dat in LB normaal is. Daarop wordt idd gemodereerd.

Dat zijn de regels van het forum, na te lezen in de FAQ, met extra policy-uitleg in de diverse subfora. Take it or leave it, zou ik zeggen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2009, 05:40:15 pm »
Misschien is het vooral handig als je beseft dat er op dit forum verschillende subfora zijn, met verschillende richtlijnen. Binnen een subforum als 'levensbeschouwing' is echt werkelijk elke mening toegestaan, mits met respect voor je discussiepartners gebracht. Maar binnen een forum als 'Gereformeerd leven' dient de discussie binnen de gereformeerde kaders te blijven. Daar is inderdaad geen ruimte voor andere denkbeelden.

Als je dat principe eenmaal doorhebt, gaat het waarschijnlijk prima.

edit: Hmm, dat zei elle ook al.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2009, 05:40:32 pm door Pooh »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2009, 05:45:41 pm »
Ik heb er alleen altijd veel meer woorden voor nodig. :+
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

ruben1989

• Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2009, 05:55:43 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 29 januari 2009 om 17:23:

PS; je hebt het over democratie. Een forum is geen democratie maar wordt geregeerd door de crew. Daarnaast kun je het moeilijk aan een gebrek aan democratie wijten dat jouw ideeën niet landen of aanspreken, jij bent immers in de zware minderheid als individu.

nee dat wordt em niet, alles is immers verwijdert.

--------------------------------------------------
Oke je hebt een punt ik had er nooit op gelet of uitverkiezing wel of geen gelovig forum was, en ik had geen rechtsstreekse kritiek op de bijbel ik zei slechts dat ik hem nooi zou aan kunnen hangen en dat de god die door anderen binnen dat forum werd beschreven niet de mijne zou kunnen zijn. Nu is die best interessante discussie gewoon doodgebloed omdat het niet binnen de forum richtlijne pastte. Er werd gezegd dat hij was overgeplaatst naar een ander forum maar daar kon ik hem nergens vinden. Toen ging ik vandaag mijn beklag doen binnen het wilders forum dat valt binnen grand cafe, maar ook daar werd alles binnen enkele minuten verwijdert.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
geen continuiteit
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2009, 06:01:27 pm »
Wat betreft verwijderen uit dat Uitverkiezing-topic, daar had ik je een pushmessage over moeten sturen, en ik dacht ook dat ik dat gedaan had. Excuus, dat is mijn fout. Als je wilt zal ik betreffende verwijderde posts omzetten in een nieuw topic in LB.

Wat betreft het Wilders-topic: Ja, gek he? Er is een topic over Wilders en de grenzen van democratie, en jij komt er tussendoor fietsen met kritiek op de moderatie op dit forum. Zo werkt het hier niet. On-topic blijven is zowaar nog belangrijker dan je aan de richtlijnen houden. Kritiek op moderatie mag hier in Feedback.