Auteur Topic: Documentaire: Prostitutie  (gelezen 1154 keer)

Does

• Bekijk profiel
Documentaire: Prostitutie
« Gepost op: april 28, 2003, 05:21:55 pm »
Ik was gister beetje aan het zappen (leuke bezigheid net voordat ik ga slapen) en opeens kwam ik bij een docu terecht over prostitutie. Opzich trekt me dat helemaal niet maar toch bleef ik kijken, misschien eigenlijk wel slecht maar je zeg iig geen naakt alleen wat tieten dan, tja...

Maar wat me opviel in die docu is dat zoveel mannen zich laten “verwennen” door vrouwen en dat veel vrouwen dat vak van prostitue hebben. Ik zat gewoon met verbazig te kijken, niet omdat ik niet wist dat het bestond maar gewoon om de grote hoeveelheid van die dames ja daar zag lopen.

Opeens kwam bij mij de gedachte:

Hebben die vrouwen geen eergevoel meer? Wat moeten wij van prositues denken? Medelijden meehebben of verafschuwen (wat je nooit mag doen).
En nog 1 vraag: Wie heeft de docu ook gezien?
Live vanuit de luie stoel

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2003, 09:05:10 pm »
Ik heb de docu niet gezien. Wel weet ik dat veel vrouwen die vroeger 'mishandeld' of sexueel misbruikt zijn in de prostitutie terecht komen. Inderdaad hebben die vrouwen geen eergevoel meer, omdat dit niet ontwikkeld is. Het is daarom heel goed psychologisch te verklaren waarom veel vrouwen, niet alle, in de prostitutie terecht komen.

Dat er veel mannen zijn die eraan toegeven laat natuurlijk ook iets zien. Veel mannen hebben moeite met zelfbeheersing omdat ze dit niet geleerd hebben. Hun ouders zijn hun om het maar zo te zeggen niet in voorgegaan.

Besef ook dat bij prostitutie de gevolgen van de zondeval goed zichbaar worden. De liefde is niet meer volmaakt.

Als je getrouwd bent dan is het denk ik plicht en noodzaak om ook op sexueel gebied elkaar te 'verwennen', tenzij voor een korte tijd in onderlinge afspraak wordt besloten je af te zonderen voor de Here.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 30, 2003, 11:00:05 pm »
quote:
tenzij voor een korte tijd in onderlinge afspraak wordt besloten je af te zonderen voor de Here.

Deze snap ik even niet
Kan iemand me dit even uitleggen?
Live vanuit de luie stoel

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2003, 11:03:21 pm »
Is een uitspraak van Paulus..
1 Kor 7:5
quote:
5 Onthoudt dat elkander niet, tenzij met onderling goedvinden (en) voor een bepaalde tijd, om u te wijden aan het gebed, maar om daarna weder samen te komen, opdat niet de satan u verzoeke wegens [uw] gemis aan zelfbeheersing.

[Prediker 7:29]

keez

• lalalala
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juni 18, 2003, 02:33:39 pm »
...
...

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2003, 02:50:51 pm »